Gå til innhold

Føler meg avvist av venninner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en venninnegjeng på ca 4 stk som har kjent hverandre gjennom flere år. Noen har lengre relajsoner med hverandre enn andre. Vi ble en gjeng for omlag 3 år siden.

Nå har jeg opplevd ved flere anledninger den siste tiden at jeg ikke har blitt inkludert eller invitert med på turer/treff. 
Siste gang planla de seg i mellom og spurte meg til sist om jeg ville være. Kunne ikke bli med grunnet kort frist og da jeg jobber. Kjente meg veldig såret da jeg skjønte at de planlegger uten å inkludere meg. Jeg er nok den som flere ganger ikke har hatt mulighet til å treffes men opplever selv at jeg prioriterer deres vennskap. Treffer de ca 1 - 2 ggr i måneden. 

Ser de legger ut bilder fra turen og kjenner meg trist.

Meningen med denne teksten var å få utløp for følelsen av avvisning men også om jeg har "rett" til å synes dette er sårt 😔

Anonymkode: c7c52...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det er sårt! 

Anonymkode: a104d...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, jeg har kjent på dette før selv. Det er ikke en god følelse! Du må nok bare være sterk og kanskje prøve å finne flere venner? Eller du kan jo ta det opp med de, men skjønner om du ikke tør, det er ikke så lett altså. 

Anonymkode: cd0d2...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å ta på seg taktikk-hatten da...

Jeg regner med at det er en alfahunn blandt de 3, og hun må knebles. I det små innled private samtaler/treff med den personen du liker best av de tre, forhåpentligvis er ikke dette alfahunnen. Gjør dette over tid slik at du bounder med henne. Det du forhåpentligvis har oppnådd er å splitte gruppa i to. Du stopper her siden du mest sannsynlig er med i gjengen nå. Eller du gjentar dette med den tredje venninna (som ikke er alfahunnen). Hvis dette også går bra har du i prakis skvist ut alfahunnen, og du er ny alfahunn. Er du hevngjerrig er det din tur til å kjøre trekløver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det er kjipt, men hvis du ofte må si nei er det ikke så rart de legger planer uten deg. 

Anonymkode: e2729...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når tok du sist initiativ til å planlegge en felles tur, eller treff? 

Hvor delaktig er du i planleggingen når andre tar initiativ? Er du den som sier "jeg vet et sted vi kan låne", "jeg kan ta ansvar for innkjøp?". 

Anonymkode: ab2a6...c87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg foreslo en tur her for noen mnd siden men fikk lite respons. Jeg ser at jeg har et ansvar i å ta mer initiativ til lengre turer. Men opplever likevel at jeg tar endel initiativ til å treffes i helger og mini besøk.

Anonymkode: c7c52...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en del av et slikt «firkløver». 

Tre av oss har kjent hverandre hele livet og den siste er egentlig ei venninne av den ene av oss. Så egentlig er vi et trekløver men har med hun fjerde innimellom når det passer. 

Ikke alltid vi spør da det er godt å være bare oss av og til. Personlig syns jeg hun ofte er sur og ikke en person jeg trives rundt. 

Kanskje det er slik for deg også Ts? 

Anonymkode: 27768...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg. Jeg tok mye initiativ før. Men ofte var de opptatt med sitt. Vi studerte alle sammen og hadde ulike frister og eksamen. Alle hadde også deltidsjobb. Noen kjæreste. Men jeg fikk også inntrykk av at noen synes jeg var kjedelig. Vi har litt ulike interesser. Så ofte spurte noen andre fra egne gjenger. Jeg var ikke så glad i det da jeg følte jeg ikke fikk ordentlig nærkontakt/samtaler. Jeg er ikke så åpen så turte ikke være helt meg selv med andre. Og det ble vanskeligere å ta opp ting jef hsdde behov for å prate med venninner om. Det merket de nok. 

I dag er jeg sjeldent med de. Men noen av de er hyppig sammen. Og jeg opplever det samme som deg, at de prater seg i mellom først. Men samtidig orker jeg ikke bruke for mye energi på det. Jeg har noen venner som ikke er like nær, men jeg merker at jeg nå er mer med de enn min gamle gjeng. Det er vel kanskje slik at noen vokser fra hverandre. Skulle gjerne hatt noen nye, skikkelig bestevenninner. Som jeg kan prate med om alt og ringe hvis det er noe. Men det er vanskelig å finne. Jeg føler noen bsre naturlig får nye venner, men slik er ikke jeg. 

Anonymkode: 85a67...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...