Gå til innhold

Erfaringer med Zalna (tretinoin)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt på Zalna Gel (Klindamycin 10 mg, tretinoin 0,25 mg) mot lukkede komedoner og mild acne. Noen som har brukt denne? Hvor lang tid tok det før dere så resultater, og hvor lang tid tok det før eventuell "purging"? 

Jeg fikk beskjed om å bruke den annenhver dag, for så å gradvis øke til hver dag. Men over hvor lang tid? To uker? To måneder?😅

Anonymkode: 6e052...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du legge ut bilde av den? 

Anonymkode: 1eef9...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme! Og har den varig effekt? 

Anonymkode: 4eb4f...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk denne utskrevet av hudlege i mai. Har prøvd absolutt alt annet. Denne var siste stopp før ISO kur i september. Men den virker😊. Som gull. Jeg har kun hatt masse kviser og sånne hvite prikker på haka så ellers er jeg fin. Jeg skulle bruke annen hver dag i 2 uker så hver kveld i noen måneder. Må sjekke ut hvor lenge faktisk. Så denne anbefaler jeg altså😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mortilen. skrev:

Jeg fikk denne utskrevet av hudlege i mai. Har prøvd absolutt alt annet. Denne var siste stopp før ISO kur i september. Men den virker😊. Som gull. Jeg har kun hatt masse kviser og sånne hvite prikker på haka så ellers er jeg fin. Jeg skulle bruke annen hver dag i 2 uker så hver kveld i noen måneder. Må sjekke ut hvor lenge faktisk. Så denne anbefaler jeg altså😊

Hva er aly annet?😊 Hudpleiprodukter eller også antibiotikakur i form av piller?

Hadde du prøvd Airol/Differin?

Fikk du en periode hvor du ble verre før du ble bra når du gikk på Zalna?

Hvor lang tid tok det å bli kvitt det?

Takk:)

Anonymkode: 4eb4f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt annet av reseptbelagte og reseptfrie midler for kviser og hudpleie til sikkert mange 100.000 oppgjennom. Alt er virkelig prøvd.  Best effekt på huden av hudpleie er klairs. Fåes kjøpt på blant annet farmasiet. Ble ikke værre før bedre nei men fikk beskjed om at det kunne skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mortilen. skrev:

Jeg fikk denne utskrevet av hudlege i mai. Har prøvd absolutt alt annet. Denne var siste stopp før ISO kur i september. Men den virker😊. Som gull. Jeg har kun hatt masse kviser og sånne hvite prikker på haka så ellers er jeg fin. Jeg skulle bruke annen hver dag i 2 uker så hver kveld i noen måneder. Må sjekke ut hvor lenge faktisk. Så denne anbefaler jeg altså😊

 

15 minutter siden, mortilen. skrev:

Alt annet av reseptbelagte og reseptfrie midler for kviser og hudpleie til sikkert mange 100.000 oppgjennom. Alt er virkelig prøvd.  Best effekt på huden av hudpleie er klairs. Fåes kjøpt på blant annet farmasiet. Ble ikke værre før bedre nei men fikk beskjed om at det kunne skje. 

Nå falt jeg ut, er det Zalna eller Klairs som hadde effekt på deg?

Anonymkode: 4eb4f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mortilen. skrev:

Som jeg skrev, best av hudpleie så er det Klairs. Og Zalna som reseptbelagt😊😊

Aha sånn ja👍😊

Anonymkode: 4eb4f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2020 at 9:14 AM, mortilen. said:

Jeg fikk denne utskrevet av hudlege i mai. Har prøvd absolutt alt annet. Denne var siste stopp før ISO kur i september. Men den virker😊. Som gull. Jeg har kun hatt masse kviser og sånne hvite prikker på haka så ellers er jeg fin. Jeg skulle bruke annen hver dag i 2 uker så hver kveld i noen måneder. Må sjekke ut hvor lenge faktisk. Så denne anbefaler jeg altså😊

Gratulerer så mye, og tusen takk for svar! Det gir håp! Er du uten hvite prikker på haka og kviser nå? 

Anonymkode: 6e052...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten en eneste kvise og minimalt med så hvite. Er helt utrolig faktisk for jeg har prøvd ALT og gadd nesten ikke prøve denne. Så det er håp altså😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde veldig god effekt av den! Brukte den vel i over to mnd før jeg så skikkelig bedring. Mistet litt trua underveis, for jeg ble egentlig bare tørr i huden i tillegg til kvisene liksom. Men så løsnet det, på en måte, og etter tre mnd var jeg kvisefri. Og det har jeg vært siden. Er vel snart fem år siden, og nå dukker de opp som på vanlige folk, én liten på haka et par ganger i året. 

Ville brukt minst et par uker på å trappe opp på smøringen. Huden blir skikkelig tørr, stram og tynn mens du bruker den. Så husk å bruke en skikkelig fuktighetskrem, og å holde deg unna sola i sommer. Faktor 50 og caps/solhatt helst. Permanente solskader i huden er verre enn å være bleik et år, så selv om det frister å droppe solbeskyttelse så er det absolutt nødvendig når du bruker zalna. 

Anonymkode: e5aed...7ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
mortilen. skrev (På 14.7.2020 den 11.45):

Uten en eneste kvise og minimalt med så hvite. Er helt utrolig faktisk for jeg har prøvd ALT og gadd nesten ikke prøve denne. Så det er håp altså😊😊

Jeg får mye rynker når jeg blir så tørr i huden, forsvinner disse igjen når man slutter på disse kremene?

Anonymkode: 4eb4f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...