Gå til innhold

Jeg rømte hjemmefra etter ukesvis med besøk inn og ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå gråter jeg mens jeg gjemmer meg i skogen «på tur med ei venninne», det er så patetisk men jeg føler meg helt forferdelig, vet ikke hva problemet mitt er. De fleste koser seg med besøk og oppvarting, men jeg blir bare sliten av det. Verst er det med svigerfamilie og venner av mannen som jeg ikke kjenner så godt. Føler jeg ikke får utløp for å være meg selv på godt og vondt. 

Jeg må få ut frustrasjon, men da her på KG for å beholde fasaden hjemme. Her har mannens store familie vært innom i hele sommer, fordelt på 4-7 netter av gangen, og de skal også fortsette å komme innom igjennom juli og tidlig august!
 

Vi bor som en mellomstasjon med gratis overnatting, med familie på reise mellom nord og sør, og mellom vest og øst for noen. 

Det ér hyggelig å se familie og venner vi ikke har fått sett på lenge, men jeg må si jeg er utslitt. Faktisk utslitt! Vi hadde trengt ferie med tid til hverandre og faktisk få til sexlivet, forholdet føles frynsete etter Corona-tidene samtidig som vi har en baby på 11mnd og det har vært tøff babyperiode. I tillegg har vi barn på 3 år og 7 år. Med bare 3 soverom i vårt lille hus med bare et bad, mellomstor stue og lite kjøkken bor vi trangt fra før. 
 

Jeg begynner å jobbe neste uke, jobber 3-delt skiftarbeid i helsesektoren med travle somre, men jeg føler meg langt ifra klar for å jobbe igjen sånn som det er nå hjemme😭

Jeg satte ned foten og sa nei, men største del av mannens familie sa det bare var for en natt eller to, og de er alltid så gjestfri i nord så nå er jeg vel en heks. Ikke sier de ifra på forhånd, når de da kommer like overraskende hver gang så blir de minst fire netter, de har jo reist langt og vil få igjen for tiden og pengene. Det er ikke lett å si nei da, de har jo rett og jeg vil tenke sånn selv men akkurat nå misliker jeg å ta imot besøk.

Hvordan skal jeg håndtere dette? 😭
Ønsker meg et større hus men det hjelper meg ikke nå.

Anonymkode: b89e6...a57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I feel you.. samme skiten her.. vi har tre uker sammen som familie hver sommer. 2.5 av 3 uker blir brukt på å være gjestgiveri for svigerfamilien på gjennomreise. Vi er to voksne og tre barn fra 10 år og nedover, tre soverom og et bad. Jeg er utskitt, og svigerdatter/søster/barnebarn von hell. 

Jeg hater sommerferie.

Anonymkode: 3a206...9b8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper, men jeg hater også besøk. Blir bare stress og mas og ekstra arbeid. Og nå har samboer trommet sammen til familiefest, bare at han kommer sent hjem pga jobb, så jeg skal få stå for det hele alene. Rydding og vasking av hus, bake kake, og ikke minst handle inn og ordne full middag til 10-15 personer. Og som høygravid har jeg ikke masser av ekstra energi utenom jobb for tiden....

Vi har stort hus, føler ikke det hjelper mye:(

Anonymkode: 456b6...eca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt et bein for stort hus. Da kunne jeg stukket meg litt bort i det minste. Nå kan alle høre om man driter for hardt i dass.. 

Anonymkode: 3a206...9b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

this is why i am single; dont wanna mingle

Anonymkode: 94fca...370

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si nei.

Anonymkode: e34e6...b79

Akk ja. 

Anonymkode: 3a206...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et veldig ålreit ord her i verden: NEI.

 

Det begynner med bokstaven N, deretter bokstaven E, og til sist bokstaven I.

 

Øv deg på å uttale ordet for deg selv, deretter for din bedre halvdel, deretter for resten av slekta.

Anonymkode: eb17b...0c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det hjelper, men jeg hater også besøk. Blir bare stress og mas og ekstra arbeid. Og nå har samboer trommet sammen til familiefest, bare at han kommer sent hjem pga jobb, så jeg skal få stå for det hele alene. Rydding og vasking av hus, bake kake, og ikke minst handle inn og ordne full middag til 10-15 personer. Og som høygravid har jeg ikke masser av ekstra energi utenom jobb for tiden....

Vi har stort hus, føler ikke det hjelper mye:(

Anonymkode: 456b6...eca

Hvordan i helsikke har du klart å godta dette?? Hadde gubben gjort det der så hadde det blitt tredje verdenskrig og det lover jeg at det hadde blitt. Du burde avlyse dette tvert!!! Stå på ditt!

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Hvordan i helsikke har du klart å godta dette?? Hadde gubben gjort det der så hadde det blitt tredje verdenskrig og det lover jeg at det hadde blitt. Du burde avlyse dette tvert!!! Stå på ditt!

Jeg sitter faktisk her og lurer litt på det samme selv.... 

Anonymkode: 456b6...eca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde besøk en gang i mer enn to dager. Det har ikke skjedd etterpå. Sier nei, orker ikke. 

Anonymkode: 4d828...9d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg ts. Det er kjipt når man trenger ferie fra selve ferien. 

Jeg har en supersosial mann som ELSKER å ha besøk, også på overnatting. Han liker også å selv være overnattingsgjest,men nå som vi har barn har jeg gitt klar beskjed at skal vi dra til byer der han har venner, så skal jeg og barnet sove på hotell. I tillegg til at jeg ikke vil virke påtrengende, så hater jeg virkelig å overnatte rundt hos ulike folk. Ikke vite på forhånd hvor og hvordan jeg skal sove, stå opp og gå til sengs etter andres rytme, spise det de spiser og når det passer dem osv.. Det er ingen ferie for meg!
 

Vi bor svært sentralt, og hver jul og noen ganger ellers i året,blir også vårt hjem brukt som en slags mellomstasjon for folk som må overnatte et sted, og ikke gidder betale for hotell. I tillegg har vi svigerfar surrende rundt her. Han bor så langt unna at han må overnatte. Er gammel og skral. Ser og hører dårlig. Pisser utenfor på dass, snubler i trapper (Jeg er konstant redd for at gubben en dag ramler og brekker lårhalsen). I tillegg er han veldig slurvete med hygienen og kan f.eks være her på besøk i 1 uke uten å dusje. Har som dere et lite hus som i tillegg er veldig lytt, og både dolyder og høylytt snorking høres svært godt.
 

Jeg er fullstendig utslitt om vi har overnattingsbesøk mer enn 2 dager, og hadde gått helt på veggene og jeg hadde vært i dine sko!

 Så hva gjør man?

Jeg har gitt klar beskjed om at overnattinger mer enn 2 døgn er uaktuelt med mindre det er noe HELT spesielle grunner. Svigerfar var her i nesten 1 uke i julen. Dette kjenner jeg er for mye for meg, så har satt grensen neste jul ved Max 3 overnattingsdøgn. Kanskje du og kan sette noen slike krav? 

Anonymkode: a8b1d...628

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det hjelper, men jeg hater også besøk. Blir bare stress og mas og ekstra arbeid. Og nå har samboer trommet sammen til familiefest, bare at han kommer sent hjem pga jobb, så jeg skal få stå for det hele alene. Rydding og vasking av hus, bake kake, og ikke minst handle inn og ordne full middag til 10-15 personer. Og som høygravid har jeg ikke masser av ekstra energi utenom jobb for tiden....

Vi har stort hus, føler ikke det hjelper mye:(

Anonymkode: 456b6...eca

Uten å spørre deg om det er greit, om du orker og vil?! Fy så hensynsløst! Han kunne da lagt selskapet til lørdag så han rekker ordne selv... Jeg hadde streiket. Reist til foreldrene mine eller lagt meg til sengs.

Anonymkode: 3b395...6d7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Jeg skjønner ikke. Snakker du ikke med mannen din? Sånne ting skal jo avtales og en må være enige da dette er begge sitt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på slutten av forholdet med eksen så rømte jeg ut døra hver gang familien hans var på besøk. Orker man ikke, så orker man ikke. 

Anonymkode: 25de0...6a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må nesten du og mannen bli enige om. Hvis han driter i at du mistrives i ditt eget hjem, så er det fryktelig vanskelig å forstå at han bryr seg om deg i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler så med deg! Hadde også blitt sprø av en sånn sommer. Skal mannen din ha ferie videre når du begynner på jobb neste uke? Da bør du i alle fall snakke med han om at han må ordne med alt i huset som følger med å ha gjester. Og så får du se på jobben som et lite pusterom😉

Nå er skaden skjedd, men til neste år bør du kanskje ta grep og planlegge å være mer bortreist i sommerferien. Gjerne korte turer hit og dit sånn at det er vanskelig for andre å planlegge å overnatte hos dere. Kanskje lettere sagt enn gjort da men...etter noen år har kanskje venner og familie blitt "avvent" fra å bruke dere som hotell😬

Anonymkode: c3a0d...847

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe ferie tilgode ts?

Ta i såfall ut ferie i høst, kun forbeholdt deg selv - uten å si noe til mannen på forhånd. Så drar du på besøk til noen eller tar en tur med en venninne. Evt tar babyen med. 

Anonymkode: a8b1d...628

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra egen erfaring både som vertskap og gjest har jeg laget meg en tommelfingerregel; Max besøk i to netter. 
Blir ikke mye ferie hvis man er nødt til å forholde seg til relativt ukjente mennesker hele tiden. Være vertskap, lage mat og ta hensyn. Gjelder begge veier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter faktisk her og lurer litt på det samme selv.... 

Anonymkode: 456b6...eca

Gi beskjed om at du ikke er hjemme i dagene rundt festen, så rydding og forberedelser er ikke ditt problem. Og så pakker du en bag og stikker til en venninne eller slekt. 

Ting må jo ha en konsekvens for han. Ikke noe problem så lenge du fikser situasjonen. Fordi du føler du må. Så slutt å være den som fikser!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...