Gå til innhold

Å ikke spandere på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Har opplevd det endel ganger, menn som spanderer for å ha selskap.

Nei de var ute med venner. Men ja, de ville nok ha kontakt senere. Ble venn på face med han ene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste gang man kan forvente at den som inviterer spanderer er hvis det er sjefen, pappa eller mamma.

Anonymkode: 61cff...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coronas skrev:

Nei de var ute med venner. Men ja, de ville nok ha kontakt senere. Ble venn på face med han ene 😊

Jeg opplevde det samme som deg en gang, en mann som kom bort til bardisken for å bestille drikke til seg og kompiser og så satt jeg og skravlet med ei venninne. 

Han bare lente seg mot meg og spurte hva jeg ville ha å drikke, og så fikk jeg en drink. Takket pent og smilte og han gikk tilbake til kompisene. Etter en stund så vinket han fra andre siden av baren og ropte at han bestilte en til til meg. Det var så artig. Han bare kjøpte drink uten noen baktanker utover å være grei. 

Vet ikke hvem han er, vi presenterte oss aldri engang. Tror han kjøpte til meg tre ganger. 

Anonymkode: 3845e...f7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 9.12, nord og ned skrev:

Dere kvinns skal ha i pose og sekk.

Er det derfor du er på kvinneguiden for å skjelle på kvinner som ikke vil ha deg? Du syns ikke det er litt patetisk?😂

Anonymkode: 9e6fb...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor du er på kvinneguiden for å skjelle på kvinner som ikke vil ha deg? Du syns ikke det er litt patetisk?😂

Anonymkode: 9e6fb...6ef

50% er menn her inne visste du ikke det? 

Anonymkode: 086af...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste gang man kan forvente at den som inviterer spanderer er hvis det er sjefen, pappa eller mamma.

Anonymkode: 61cff...692

👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.7.2020 den 14.54, Aniita skrev:

Kvinner kan gå på date uten å ta med lommeboka.

Menn skal alltid betale på date.

 

Det er greit å ha den holdningen. Men da må man samtidig synes at det er greit at menn tjener mer enn kvinner. At mannen betaler stammer ikke fra gamle tider da menn var gentlemen, men fra gamle tider da kvinner ikke hadde egne penger. Mannen betalte alt og ga kona lommepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

50% er menn her inne visste du ikke det? 

Anonymkode: 086af...cda

Nei, har litt vanskelig for å tro det siden det heter KVINNEguiden....Men kom gjerne en statistikk på det😉

Anonymkode: 9e6fb...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor du er på kvinneguiden for å skjelle på kvinner som ikke vil ha deg? Du syns ikke det er litt patetisk?😂

Anonymkode: 9e6fb...6ef

Et forum kun for kvinner, det lukter det diskriminering av.

Bra det ikke er sånn da, her er det nok omtrent 50/50 menn/kvinner.

Endret av nord og ned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita
2 timer siden, Brunello skrev:

Det er greit å ha den holdningen. Men da må man samtidig synes at det er greit at menn tjener mer enn kvinner. At mannen betaler stammer ikke fra gamle tider da menn var gentlemen, men fra gamle tider da kvinner ikke hadde egne penger. Mannen betalte alt og ga kona lommepenger.

Kvinner bruker mye tid og penger på sminke, hår og klær, for å se bra ut for menn. Det er ofte snakk om tusenvis i året.

Klart man skal ha noe igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nord og ned skrev:

Et forum kun for kvinner, det lukter det diskriminering av.

Bra det ikke er sånn da, her er det nok omtrent 50/50 menn/kvinner.

Du bare antar som en mann💪 Du vet jo like godt som meg at det er mest kvinner her inne. Det ser du jo lett ut fra trådene som blir startet.

Anonymkode: 9e6fb...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Så kvinner er altså ikke så opptatta av likestilling når det kommer til stykket.

Anonymkode: 455a6...7b4

Alle kvinner er ikke opptatt av likestilling, nei. Jeg har null behov behov for å bytte motorolje eller å bære inn halvparten av de tyngste møblene når vi flytter, eller for at mannen skal lære seg å bake ostekake eller strikke klær til jentunger. For eksempel. Heller ikke noe behov for at han skulle ta ut permisjon med babyen, så han kunne være hjemme med en baby som gråt etter mamma, mens jeg satt inne på do på jobben med en brystpumpe. Nei. Ikke noe behov for sånn type likestilling. 

På 11.7.2020 den 11.19, Jolene skrev:

Ikke uenig med den, og er kvinne selv. Har alltid betalt for meg, og aldri sett noen grunn til å ikke gjøre det. Dersom mannen har insistert på å betale blir det noe annet. Gidder ikke å lage en diskusjon ut av det, for å si det sånn. Derimot har jeg da tenkt at n"neste gang spanderer jeg".

Har aldri opplevd at mannen ikke insisterer på å betale... Men har alltid hatt med lommebok, og strukket ut hånden etter regningen som om jeg skulle betale. Og ville selvsagt gjort det om ikke mannen hadde kommet med i forkjøpet. 

På 11.7.2020 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke kvinnen likegodt spandere, jeg mener hvis man skal ha full likestilling?

Anonymkode: 455a6...7b4

Men hvorfor skal man ha full likestilling? Vær så god å gå gravid i 9 måneder, vreng underlivet ditt for å føde barnet, og la noen suge melk av deg i 1,5 år etterpå. Før du kan det kan du droppe pisset ditt om full linestilling.

På 11.7.2020 den 14.07, Okapi skrev:

Du har det opp-ned. Det er hyggelig å spandere, og det er hyggelig å bli spandert på. Det tror jeg nesten alle synes.

Det som ikke er hyggelig, er en forventning (eller enda verre, et krav) om å bli spandert på. 

Men det er jo ikke en uttalt forventning, bare en ting som evt gjør at man får et litt dårlig inntrykk av den mannen hvis det ikke blir gjort.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme som deg en gang, en mann som kom bort til bardisken for å bestille drikke til seg og kompiser og så satt jeg og skravlet med ei venninne. 

Han bare lente seg mot meg og spurte hva jeg ville ha å drikke, og så fikk jeg en drink. Takket pent og smilte og han gikk tilbake til kompisene. Etter en stund så vinket han fra andre siden av baren og ropte at han bestilte en til til meg. Det var så artig. Han bare kjøpte drink uten noen baktanker utover å være grei. 

Vet ikke hvem han er, vi presenterte oss aldri engang. Tror han kjøpte til meg tre ganger. 

Anonymkode: 3845e...f7e

Ja, sånt skjer jo ofte. Men da er man visst prostituert i følge KG 😆

Kjenner jeg blir skikkelig nysgjerrig på hvordan dere som ikke automatisk blir spandert på, ser ut og oppfører dere... Og hva slags menn dere dater. Er det sånne blaute by-menn som bruker foundation og napper øyenbrynene sine og går med veske, har tynnere overarmer enn dama, er redde mus og ikke kan hogge ved, skifte noen bremseklosser eller reparere en ødelagt vaskemaskin?

Anonymkode: 118dd...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la være å gå på en andre date med en mann som ikke ville spandere på den første, er en fin måte å luke bort en gjerrig søppelmann og heller sikte videre mot en raus kvalitetsmann. 

Hilsen en sterk og intelligent dame med millionlønn, som ikke trenger noen menns penger men som likevel setter pris på å bli påspandert, og som synes gjerrigknarker er lite sjarmerende. 

Anonymkode: 55c8a...c39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å la være å gå på en andre date med en mann som ikke ville spandere på den første, er en fin måte å luke bort en gjerrig søppelmann og heller sikte videre mot en raus kvalitetsmann. 

Hilsen en sterk og intelligent dame med millionlønn, som ikke trenger noen menns penger men som likevel setter pris på å bli påspandert, og som synes gjerrigknarker er lite sjarmerende. 

Anonymkode: 55c8a...c39

 

Anonymkode: 086af...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 086af...cda

Så langt derifra. Men skal man innlede en relasjon med noen, er ikke det første man ønsker å bli møtt med manglende raushet. 

Anonymkode: 55c8a...c39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så langt derifra. Men skal man innlede en relasjon med noen, er ikke det første man ønsker å bli møtt med manglende raushet. 

Anonymkode: 55c8a...c39

Hvorfor er det at mannen ikke spanderer på en dame med millionlønn rett? 

Anonymkode: 086af...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner er ikke opptatt av likestilling, nei. Jeg har null behov behov for å bytte motorolje eller å bære inn halvparten av de tyngste møblene når vi flytter, eller for at mannen skal lære seg å bake ostekake eller strikke klær til jentunger. For eksempel. Heller ikke noe behov for at han skulle ta ut permisjon med babyen, så han kunne være hjemme med en baby som gråt etter mamma, mens jeg satt inne på do på jobben med en brystpumpe. Nei. Ikke noe behov for sånn type likestilling. 

Har aldri opplevd at mannen ikke insisterer på å betale... Men har alltid hatt med lommebok, og strukket ut hånden etter regningen som om jeg skulle betale. Og ville selvsagt gjort det om ikke mannen hadde kommet med i forkjøpet. 

Men hvorfor skal man ha full likestilling? Vær så god å gå gravid i 9 måneder, vreng underlivet ditt for å føde barnet, og la noen suge melk av deg i 1,5 år etterpå. Før du kan det kan du droppe pisset ditt om full linestilling.

Men det er jo ikke en uttalt forventning, bare en ting som evt gjør at man får et litt dårlig inntrykk av den mannen hvis det ikke blir gjort.

Ja, sånt skjer jo ofte. Men da er man visst prostituert i følge KG 😆

Kjenner jeg blir skikkelig nysgjerrig på hvordan dere som ikke automatisk blir spandert på, ser ut og oppfører dere... Og hva slags menn dere dater. Er det sånne blaute by-menn som bruker foundation og napper øyenbrynene sine og går med veske, har tynnere overarmer enn dama, er redde mus og ikke kan hogge ved, skifte noen bremseklosser eller reparere en ødelagt vaskemaskin?

Anonymkode: 118dd...b64

Jeg ser på det å betale for seg som en selvfølge, nettopp fordi jeg ser ingen grunn til å være en svak kvinne som ikke har økonomien sin i orden. For hvorfor skal egentlig en mann betale for en på date? I dagens samfunn tjener menn og kvinner det samme (dette kommer selvsagt an på hva den enkelte har valgt å jobbe som), og begge har dermed økonomi til å kunne betale for seg. Har man ikke økonomi til det, burde man heller ikke ta seg råd til å gå på date. Dessuten ser jeg ingen grunn til å lage en forventning med noe mer, ved å la mannen betale heller. Spesielt dersom jeg ikke hadde hatt noen videre interesse av mannen i etterkant. Det er jo ikke pengene som avgjør om jeg liker noen, tross alt ;)

Har forøvrig alltid datet barske mannfolk. Mannen min er veltrent, langt hår, skjegg og kan fikse det meste av hus og bil. Hogge ved kan han til og med ;) Derimot så jeg ingen grunn til at han skulle spandere på meg i begynnelsen, som om jeg var en stakkarslig svak liten kvinne, uten orden i egen økonomi. Han syntes det var tøft å møte ei dame med bein i nesen, med egne penger. Nå har vi felles økonomi.

Kvinner må slutte å sutre om at de ønsker likestilling, men trekke seg ut av diskusjonen så lenge det ikke er til kvinners fordel. Vil man ha likestilling, kan man også betale for seg på en date ;) . Helt greit å ikke ville ha likestilling, men da bør du jo være jomfru til du gifter deg, og at fremtiden din inneholder et ekteskap hvor du som kvinne er hjemmeværende med hus og barn. I tillegg til å varte opp mannen din. For da ville det jo vært grunn til å ikke betale for deg, fordi du som kvinne kun hadde som mål å være husmor og mamma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det at mannen ikke spanderer på en dame med millionlønn rett? 

Anonymkode: 086af...cda

Mener du å spørre hvorfor jeg mener det er rett at mannen spanderer?

Jeg mener ikke nødvendigvis at mannen skal spandere. Det kan også være kvinnen. Men her var det i ts' innlegg snakk om mannen. 

Ts snakker om å nekte å spandere for å slik luke ut "lavkvalitetsdamer" . Ts antar dermed at alle damer er ute etter pengene hans og at man kan sile god kvalitet fra lavere kvalitet gjennom økonomiske virkemidler. Jeg mener han her både undervurderer mottakeren og ilegger alle damer en nokså tvilsom motivasjon. Jeg er selv opptatt av raushet. Om jeg hadde gått på en date med en som ikke tilbyr å spandere noe som helst, ville jeg tenkt dette var en gjerrig og lite raus person. Da ser jeg fort for meg hvordan denne personen ville vært på andre områder, diskusjoner om hver krone og manglende deling... Nei takk! Jeg ville kuttet ham ut, nettopp fordi jeg vektlegger raushet. Men han ville, med sin tankegang, sikkert antatt at det var han som kuttet meg ut. Og gått glipp av en bra dame! 

Nå er jeg i et langvarig forhold og dating er ikke aktuelt. Men mannen min ønsket gjerne å spandere da vi datet. Jeg tok ofte imot, men ikke alltid. Og noen ganger spanderte jeg. Men det var viktig for meg at han hadde et ØNSKE om å være raus og å dele på det han hadde. Og det er dette som er poenget mitt. 

Anonymkode: 55c8a...c39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aniita skrev:

Kvinner bruker mye tid og penger på sminke, hår og klær, for å se bra ut for menn. Det er ofte snakk om tusenvis i året.

Klart man skal ha noe igjen for det.

Dette er ikke akkurat kvinnekamp. Greit for meg med slik tankegang, men da må mannen også kunne forvente sex etter å ga betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Her var det mye stygge karakteristikker slengt ut i hytt og pine. Jeg foretrekker å betale for meg selv, ihvertfall hvis jeg tenker at det kanskje ikke blir flere treff. Insisterer han på å betale, gidder jeg ikke krangle om det. Men prøver å få tatt det igjen en gang, ved å kjøpe en drink eller noe dessert feks. 
 

Men: smålighet er turnoff. Å sitte og telle på kronene hvem som har spist hva osv. Og det gjelder selvfølgelig begge veier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...