Gå til innhold

Å ikke spandere på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Aniita skrev:

Kvinner kan gå på date uten å ta med lommeboka.

Menn skal alltid betale på date.

 

Feil.

Den som inviterer betaler uavhengig av kjønn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som inviterer skal betale... Det er folkeskikk. 

Anonymkode: 4a72e...c46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å tilby meg å ta regninga i alle fall, uten at det er noe jeg insisterer på. Siden jeg er litt sjenert av meg er det også en fin døråpner for å foreslå date nummer to med "du kan ta regninga neste gang" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann har aldri betalt for meg. Jeg har spist en gang på restaurant i mitt voksne liv. Synes det er dyrt. Liker tradisjonelle kjønnsmønstre men om han ikke har råd er det greit. Jg har selv ikke råd til meg selv så vidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er kjønnsmønster og likestilling to forskjellige ting. 

jeg er for likestilling, lik lønn for likt arbeid og kvalifikasjoner uansett kjønn. Evt like muligheter uansett hudfarge, osv. 

Men kjønnsmønster er noe helt annet, det er biologi. Og det er noe helt absurd med dagens tankegang at den skal vi presse i en gitt retning, eller påvirke den til noe som en gruppe mennesker i dagens samfunn mener er riktig. 

Jeg elsker at annen er sterkest. Jeg elsker at han får til fysiske ting som jeg ikke får til. Jeg elsker å kunne overlate noe til han, og rose han for å være den MANNEN han er med stor M. Jeg vil ikke leve i et androgynt forhold, jeg vil være mann og kvinne. 

Han er for all del omsorgsfull og flink med barna, men vi har uansett ulike kvaliteter og attributter fra et evolusjonsmessig perspektiv, HELDIGVIS.

Menn og kvinner SKAL være ulike, det er lov, og det skal være slik. Vi har helt ulike hormonsammensetninger, for en grunn. Til og med anatomien vår er rimelig ulik, helt med vilje. It serves a purpose enten man vil eller ikke. 

Jeg slår et slag for mannen med stor og deilig M!!

Løft meg opp, hiv meg på sengen, lukt som en mann, hør ut som en mann, ta meg som en mann! vær mann og vær stolt ❤️ 

Anonymkode: 5d662...0d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
14 timer siden, Aniita skrev:

sex har ikke noe med saken å gjøre. 
 Ekte menn av klasse betaler alltid for kvinnen. 

En tidligere partner brukte akkurat de ordene. Det hun ikke fortalte, var at da slapp hun å være en kvinne av klasse. Hun var en freerider.

Jeg liker å spandere, og gjør det gjerne. Over tid bør det likevel være en viss balanse. For meg er det kvinner som er selvstendige som viser klasse, og selvstendighet strekker seg selvsagt inn på det økonomiske området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

for meg er kjønnsmønster og likestilling to forskjellige ting. 

jeg er for likestilling, lik lønn for likt arbeid og kvalifikasjoner uansett kjønn. Evt like muligheter uansett hudfarge, osv. 

Men kjønnsmønster er noe helt annet, det er biologi. Og det er noe helt absurd med dagens tankegang at den skal vi presse i en gitt retning, eller påvirke den til noe som en gruppe mennesker i dagens samfunn mener er riktig. 

Jeg elsker at annen er sterkest. Jeg elsker at han får til fysiske ting som jeg ikke får til. Jeg elsker å kunne overlate noe til han, og rose han for å være den MANNEN han er med stor M. Jeg vil ikke leve i et androgynt forhold, jeg vil være mann og kvinne. 

Han er for all del omsorgsfull og flink med barna, men vi har uansett ulike kvaliteter og attributter fra et evolusjonsmessig perspektiv, HELDIGVIS.

Menn og kvinner SKAL være ulike, det er lov, og det skal være slik. Vi har helt ulike hormonsammensetninger, for en grunn. Til og med anatomien vår er rimelig ulik, helt med vilje. It serves a purpose enten man vil eller ikke. 

Jeg slår et slag for mannen med stor og deilig M!!

Løft meg opp, hiv meg på sengen, lukt som en mann, hør ut som en mann, ta meg som en mann! vær mann og vær stolt ❤️ 

Anonymkode: 5d662...0d2

Og biologien sier han skal spandere på restautant?  😂

Anonymkode: 455a6...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Aniita skrev:

Hold opp.

Hvis du ikke tåler at noen er uenig med deg uten at du må kalle dem troll, er du ikke bare respektløs, men har ingenting her å gjøre. 

Dere kvinns skal ha i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

På den måten luker en mann også ut bra damer, som normalt ville hatt null problem med å betale selv. Men når hun møtes på denne måten, vil hun i stedet få inntrykk av at mannen er gjerrig.

Anonymkode: c3d7e...c4e

Helt rett det du skriver. Handler i 99% av tilfellene ikke om damer som skal utnytte noen for å få feks gratis is. Men at det sier så enormt mye om et menneske som skal ha igjen småkroner. Total turn off! 

Anonymkode: 6a05b...ead

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kvinner er altså ikke så opptatta av likestilling når det kommer til stykket.

Anonymkode: 455a6...7b4

Å spandere en kaffe på første date kan sidestilles med å ta husarbeid og barn resten av forholdet??😂😂😂

Anonymkode: 2811f...f90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29

Jeg mener alle dates burde klare og betale for seg selv.

Om folk e oppegående og voksne så burde det ikke være noe problem.

Kan hende jeg spandere i ny og ned, men da vet jeg at jeg blir og få det i retur en dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å spandere en kaffe på første date kan sidestilles med å ta husarbeid og barn resten av forholdet??😂😂😂

Anonymkode: 2811f...f90

Det sier noe om hvilken innstilling en har.

Anonymkode: 455a6...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Aniita skrev:

sex har ikke noe med saken å gjøre. 
 Ekte menn av klasse betaler alltid for kvinnen. 

Og ekte snyltere, eller gold diggers, forventer/krever at mannen skal betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en fin måte å luke ut lavkvalitetsdamer på.

(Snakker av erfaring. Er lykkelige samboere på 10. året. Begge har millionlønn, separat økonomi, og vi har aldri kranglet 1 gang om økonomi)

Anonymkode: a1ccb...c37

Er veldig uenig. Har selv godt over millionen i lønn og kvinne. Jeg bærer min egen vekt økonomisk. Hadde en date alltid ville delt alt 50/50, hadde han ikke vært mannen for meg. Er selv raus med mine nærmeste og spanderer gjerne på min mann. Neste gang han på meg. Vi teller ikke på kroner og ører. Hadde ALDRI orket å date deg. Det jeg ville frem til, er at bare fordi du har en annen preferanse, så er ikke plutselig den andre delen "lavkvalitet". 

Anonymkode: 0c3de...5a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i den, kvinner som ikke betaler for seg automatisk er søppel.

Anonymkode: 0c946...06e

Ser den gammeldagse gentlemannen har blitt utdatert og erstattet med noe annet.. 

Det handler ikke om penger, men om å gjøre en fin gest for dagen sin. Om det så er å trekke ut stolen, holde opp døren og annet småtteri som også er fine gester. Så når man ser på romantiske filmer at damen i tynn sommerkjole hakker tenner utpå kvelden så tar vel ikke mannen å legger jakken sin rundt henne..  han beholder den vel selv for hvorfor dele? Hvorfor var hun så teit å ikke huske egen jakke? Da kan hun jammen fryse for det er til pass!   Sånn har det blitt. 

Om en mann tenker at han blir utnyttet for penger på date, så tenker han vel innerst inne at penger er hans eneste aktiva. Så dette bunner kanskje i menns dårlige selvtillit slik at de kan skylde på pengedeling om damen ikke vil mer? 

I den moderne verden der menn og kvinner skal være så like og alt deles likt så kan dere ha en ting i bakhodet: kvinner er mer sensuelle og ryddige enn menn, så om menn skal bli like på alle områder bortsett fra dette så vil tiltrekningen kanskje heller gå mot personer av samme kjønn. Samme for menn: hvorfor tåle mas og gnål om rydding og kjepphester når kjønnene har blitt like bortsett fra dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker dette kommer litt an på. En 1.date på kafé, bør det deles, uansett hvem som inviterer. Men, hvis den ene parten insisterer på restaurant, så mener jeg den betaler. Uavhengig av om det er mannen eller damen. For synes ikke folk skal trenge å legge ut om god/dårlig økonomi, før 1.date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som inviterer spanderer. På første date er det ofte snakk om en kaffe, is eller øl. Hvis jeg har invitert på date, tilbyr jeg meg å betale. Det er helt ok. Hvis han har invitert, tilbyr jeg meg å betale min halvdel (ingen selvfølge at mannen skal betale). MEN om han da insisterer på å splitte en regning på 100 kr, tar jeg jeg det som et tydelig signal på at han ikke er interessert som ikke gidder å bruke 50 kr på meg. Da blir det ingen date nr 2 (dette er gjerne dater som ikke har vært spesielt bra i utgangspunktet). 
Bra førstedater involverer gjerne noen flere øl. Da er det naturlig å betale annenhver. 
Blir det flere dater, er det naturlig å betale annenhver gang, med mindre man finner på noe veldig dyrt. Da kan man splitte regningen. 

Anonymkode: 09ed8...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok gjelder det likestillingsgnålet til enkelte menn, utelukkende penger og sjelden husvask og "barnepass"... Jeg har ingen krav om at mannen skal spandere, men helt ærlig, hvis han er så pinlig gjerrig at det er helt krise å spandere en kaffekopp eller en softis på en kvinne han har invitert på en date (og som potensielt kan bli hans livledsager og moren til hans barn), så tror jeg uansett ikke han har det som kreves for å lykkes med et forhold. Bare det å omtale kvinner som synes det er ok at mannen spanderer en kaffekopp, som golddiggers...  🙄 Altså, noen menn har litt vel høye tanker om seg selv og den faktiske verdien av de kronene de bringer til bordet 😄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...