Gå til innhold

Youtube skal nå sette inn reklame midt i videoer, gleder du deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Villfisker skrev:

Trodde jeg også. Veldig irriterende. Skrur alltid av lyden

Det nye er at folk som tidligere har laget kortere videoer for å slippe å få reklame puttet inn midt i videoene nå får reklame puttet inn midt inne i videoene.

Det nye er at youtube vil gjøre det enklere for brukerne ved å sette inn reklame midt i de fleste videoene, også de kortere videoene.

Så det vil bli mer reklame.

Anonymkode: aae13...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at det har vært reklameavbrudd midt i YouTube videoer jeg har sett tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater reklame, og de sekundene det er reklame før en film går sykt tregt. Men det holder jeg ut. 

Men reklame midt i en film, hvert 5. minutt? Nei det tviler jeg på at jeg gidder. Tror de vil miste mange brukere på dette. 

Anonymkode: 4c62a...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Jeg er ganske sikker på at det har vært reklameavbrudd midt i YouTube videoer jeg har sett tidligere. 

Det nye er at det vil være reklameavbrudd midt i youtube videoer som er kortere.

Det nye er at det vil bli puttet inn reklame i videoer som allerede er lagt opp av skaperne, selv om de ikke ber om det, som har vært for korte til at det har vært reklame i de fra før.

Det nye er at det vil bli flere reklameavbrudd.

Det nye er at det vil bli satt inn reklame selv i kortere videoer.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtubes-adding-more-ads-with-mid-roll-breaks-available-in-shorter-videos/581173/

Anonymkode: aae13...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater reklame, og de sekundene det er reklame før en film går sykt tregt. Men det holder jeg ut. 

Men reklame midt i en film, hvert 5. minutt? Nei det tviler jeg på at jeg gidder. Tror de vil miste mange brukere på dette. 

Anonymkode: 4c62a...444

Youtube sier at de gjør det for at det skal bli enklere for brukerne.

Anonymkode: aae13...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Youtube sier at de gjør det for at det skal bli enklere for brukerne.

Anonymkode: aae13...e83

Enklere å velge bort YouTube?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok en del som bytter over til reklamefrie alternative som f. eks. Vimeo etter det. 

Anonymkode: ae3aa...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får jo reklame midt inne i filmklippene en ser, så det er jo ikke noe nytt.

Anonymkode: 055f8...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Youtube sier at de gjør det for at det skal bli enklere for brukerne.

Anonymkode: aae13...e83

Argumenterer de for det? Minner litt om da jeg bodde på studenthybel, og SiO-kontoret ble flyttet til den andre enden av byen. "For å gi et bedre tilbud til alle våre beborere, velger vi å legge ned vårt lokale kontor." Enkelte lyver så de tror det selv.

Men ja, Adblock. Orker knapt internett uten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Okapi skrev:

Argumenterer de for det? Minner litt om da jeg bodde på studenthybel, og SiO-kontoret ble flyttet til den andre enden av byen. "For å gi et bedre tilbud til alle våre beborere, velger vi å legge ned vårt lokale kontor." Enkelte lyver så de tror det selv.

Men ja, Adblock. Orker knapt internett uten.

Her er samme video som i hovedinnlegget, men med tidskode så du kommer rett inn på der youtube argumenterer for at dette er "enklere og bedre for alle".

 

 

Anonymkode: aae13...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har YouTube Premium. Verdt pengene når en bruker tjenesten så mye som meg.

Anonymkode: 0abcd...b0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, esk skrev:

Last ned Adblock på nettleseren, så slipper dere reklame. Har ikke hatt reklame på youtube på flere år.

Ja men da er det plutselig mye du ikke får gjort. Jeg har fått sånn «vi ser at du har lastet ned adblock, denne må avinstalleres hvis.....» altså jeg kunne ikke kjøpe på nett bl.a

skulle kjøpe noe gjennom SAS, da stoppet det pga adblock. 
 

Men jeg synes da det er reklamer nok?!?! De kommer allerede midt i videoen! Hva er dette her???? Er alle så desperate etter salg at de må bryte inn sine reklamer ALLE steder? Ingen som skjønner at folk er så lei reklame at man bare overhører alt sammen til slutt?!?! Får angst av denne utviklingen. Er redd vi til slutt aldri skal kunne holde på med en ting om gangen uten å bli avbrutt snart :( fordi et eller annet desperat firma eller person skal få frem varen sin. Den forferdelige stemmen på TV! «NÅ KAN DU FÅ XXXXXXX TIL BARE 5000!!!!!» holdt kjeft. Fy faen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Ja men da er det plutselig mye du ikke får gjort. Jeg har fått sånn «vi ser at du har lastet ned adblock, denne må avinstalleres hvis.....» altså jeg kunne ikke kjøpe på nett bl.a

skulle kjøpe noe gjennom SAS, da stoppet det pga adblock. 
 

Men jeg synes da det er reklamer nok?!?! De kommer allerede midt i videoen! Hva er dette her???? Er alle så desperate etter salg at de må bryte inn sine reklamer ALLE steder? Ingen som skjønner at folk er så lei reklame at man bare overhører alt sammen til slutt?!?! Får angst av denne utviklingen. Er redd vi til slutt aldri skal kunne holde på med en ting om gangen uten å bli avbrutt snart :( fordi et eller annet desperat firma eller person skal få frem varen sin. Den forferdelige stemmen på TV! «NÅ KAN DU FÅ XXXXXXX TIL BARE 5000!!!!!» holdt kjeft. Fy faen!

Det går an å sette Adblock på pause hvis noe sånt skjer, så skrur du den på igjen etterpå. Har vært borti det en del ganger, men aldri at det må avinstalleres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Ja men da er det plutselig mye du ikke får gjort. Jeg har fått sånn «vi ser at du har lastet ned adblock, denne må avinstalleres hvis.....» altså jeg kunne ikke kjøpe på nett bl.a

skulle kjøpe noe gjennom SAS, da stoppet det pga adblock. 
 

Men jeg synes da det er reklamer nok?!?! De kommer allerede midt i videoen! Hva er dette her???? Er alle så desperate etter salg at de må bryte inn sine reklamer ALLE steder? Ingen som skjønner at folk er så lei reklame at man bare overhører alt sammen til slutt?!?! Får angst av denne utviklingen. Er redd vi til slutt aldri skal kunne holde på med en ting om gangen uten å bli avbrutt snart :( fordi et eller annet desperat firma eller person skal få frem varen sin. Den forferdelige stemmen på TV! «NÅ KAN DU FÅ XXXXXXX TIL BARE 5000!!!!!» holdt kjeft. Fy faen!

Men da skrur man av adblock når man trenger å gjøre noe/kjøpe noe på de forskjellige nettstedene, er jo ikke verre enn det. 

Anonymkode: ae3aa...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BiancaWhite said:

Ja men da er det plutselig mye du ikke får gjort. Jeg har fått sånn «vi ser at du har lastet ned adblock, denne må avinstalleres hvis.....» altså jeg kunne ikke kjøpe på nett bl.a

skulle kjøpe noe gjennom SAS, da stoppet det pga adblock. 
 

Men jeg synes da det er reklamer nok?!?! De kommer allerede midt i videoen! Hva er dette her???? Er alle så desperate etter salg at de må bryte inn sine reklamer ALLE steder? Ingen som skjønner at folk er så lei reklame at man bare overhører alt sammen til slutt?!?! Får angst av denne utviklingen. Er redd vi til slutt aldri skal kunne holde på med en ting om gangen uten å bli avbrutt snart :( fordi et eller annet desperat firma eller person skal få frem varen sin. Den forferdelige stemmen på TV! «NÅ KAN DU FÅ XXXXXXX TIL BARE 5000!!!!!» holdt kjeft. Fy faen!

Nå er det dessverre lite som er gratis her i verden, og reklame er en måte å få det til å virke gratis på, tenker jeg. Mange plasser, inkludert youtube, har et tilbud hvor man kan betale i stedet for å få reklame. Jeg synes det er verdt å betale for Youtube, Spotify, Twitch og lignende plattformer som jeg bruker mye. Hva skal tjenestene gjøre i stedet for reklame eller ta betalt?

Anonymkode: 8a65b...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Youtube forandrer på ting igjen. Nå vil youtube sette inn haugevis av reklamesnutter midt i videoer, i tillegg til reklamene på begynnelsen av videoer. Det er visst nok bedre for alle. Det vil ikke være valgfritt å skru på reklame midt i videoer for de som laster opp videoer, dette er noe youtube har bestemt selv, skrur på på alle videoer selv. For det er lettere, enklere, slik, for alle.

Gleder du deg over denne forandringen? Er det å se haugevis av reklame noe du har følt har manglet på youtube?

 

 

Anonymkode: aae13...e83

Dårlig oppsummering fra din side. De har allerede reklame midt i videoer på mer enn 10 minutter. Det nye er at grensen er på 8 minutter, og at de skrur dette på som standard (tidligere måtte visst videoskaperen skru det på manuelt). Det gjøres også med tilbakevirkende kraft, så alle eksisterende videoer på mer enn 8 minutter vil nå få dette skrudd på med mindre videoskaperen går inn og skrur dette av manuelt.

Den eneste grunnen til at jeg gidder å se YouTube-videoer er at jeg får blokkert reklame. Jeg prøvde en periode uten, og holdt på å bli gal.

Det er ganske sinnssykt. Ser man på TV-serier i USA så er opp til 1/3 av episoden ren reklame.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En får jo reklame midt inne i filmklippene en ser, så det er jo ikke noe nytt.

Anonymkode: 055f8...789

Det som er så forbanna irriterende med det, er jo at man mister litt det man følger med på. Særlig hvis det er noe veldig interessant man kan lære av. 

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Dårlig oppsummering fra din side. De har allerede reklame midt i videoer på mer enn 10 minutter. Det nye er at grensen er på 8 minutter, og at de skrur dette på som standard (tidligere måtte visst videoskaperen skru det på manuelt). Det gjøres også med tilbakevirkende kraft, så alle eksisterende videoer på mer enn 8 minutter vil nå få dette skrudd på med mindre videoskaperen går inn og skrur dette av manuelt.

Den eneste grunnen til at jeg gidder å se YouTube-videoer er at jeg får blokkert reklame. Jeg prøvde en periode uten, og holdt på å bli gal.

Det er ganske sinnssykt. Ser man på TV-serier i USA så er opp til 1/3 av episoden ren reklame.

Da kan man jo benytte andre videotjenester i stedet. Utover det forstår jeg egentlig godt at gratistjenester etterhvert begynner å fase inn mer reklame. Folk har vært godt vant med nettjenester som er gratis lenge, men disse tjenestene blir ikke til av seg selv. Annonseinntekter er en viktig del av inntektsgrunnlaget. 

 

Anonymkode: ae3aa...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det nye er at det vil være reklameavbrudd midt i youtube videoer som er kortere.

Det nye er at det vil bli puttet inn reklame i videoer som allerede er lagt opp av skaperne, selv om de ikke ber om det, som har vært for korte til at det har vært reklame i de fra før.

Det nye er at det vil bli flere reklameavbrudd.

Det nye er at det vil bli satt inn reklame selv i kortere videoer.

https://www.socialmediatoday.com/news/youtubes-adding-more-ads-with-mid-roll-breaks-available-in-shorter-videos/581173/

Anonymkode: aae13...e83

Ah, skjønner. De var lenger de jeg så. Da er jeg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...