Gå til innhold

Gikk ut av bilen for å irettesette en annen sjåfør, glemte han å sette på håndbrekket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NRK

"Det var torsdag at Hans Ove Steinsgard kjørte nordover fra Lom mot Skjåk, helt øverst i Ottadalen. Bak ham lå en annen bil som han syntes kjørte for nærme.

– Jeg bremsa, så kjørte bilen forbi meg og bråbremsa framfor meg igjen. Da kjørte jeg forbi igjen og stoppa.

Hans Ove ville spørre den andre sjåføren hvorfor han kjørte uvettig.

Men i det Hans Ove gikk ut av bilen, og trodde han hadde satt bilen sin i parkeringsmodus med håndbrekket på, skjedde det som ikke skulle skje."

Noe så pinlig, men jeg har respekt for at han tør å stå frem i media med fullt navn.

Anonymkode: e925e...f62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha herregud, den rulla jo ikke bare litt vekk heller, i full fart over jordet og pang rett i et gjerde. Dette ER pinlig, dæven 

Anonymkode: 9a4c6...e04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vondt av ham. Stakkars fyr! Tenk så kjipt å se bilen rulle avgårde og *BANG* rett i en mur. Den er lei😔 

Anonymkode: 8c878...30c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars! Og sånn bøllekjøring han ble utsatt for er både irriterende og direkte farlig. Han skulle sikkert «ta igjen» med å bråbremse foran han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalin er en underlig narkotika. Får en til å glemme de mest naturlige ting.

Anonymkode: 6f883...a20

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å glemme håndbremsen livsfarlig og har ført til utallige dødsfall rundt om i verden. Særlig blant barn.

Han burde blitt fratatt lappen umiddelbart.

Anonymkode: 2babb...a2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det er mulig. Men, mannen min kunne sikkert fått det til. "Det er jo helt flatt her" "Den står jo i gir" 

Joda, flott det, men det tar deg 2 sekunder å dra opp handbrekket. Så bare gjør en god vane ut av det. Så slipper du å glemme deg den ene gangen du står i fri. 

 

Men - bøller i trafikken. Bare ignorer, og vær en større person, eller meld til politi. Det å bremse, irettesette og så videre, skaper bare igjen flere farlige situasjoner, noe dette viser. 

Anonymkode: b19ac...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vedkommende skrevet på en delbar facebook status etter at folk har blitt bedrevitende idioter på nett. Er ikke måte på hvor mye hets han har måtte få. 
 

«Hei alle sammen. Ville bare forklare litt, slik at hetsen mot meg kanskje roer seg ned litt. Jeg kjører etter fartsgrensen. En bil kommer i stor fart opp bak meg, og legger seg 2-3 meter bak. Jeg blunker med bremselyset, men han fortsetter som før. Etter en stund, kjører han forbi, og legger seg inn rett foran meg, og brå bremser. Det er så vidt jeg unngår en kollisjon. Resten har de fleste fått med seg. Jeg sto fram i media, fordi jeg viste at dette ville bli sendt rundt på nettet. Men tydeligvis har media framstilt det på en litt annen måte. Jeg sto fram og sa at det ikke var veldig lurt å stoppe bilen på den måten, men jeg hadde så vidt unngått en kollisjon, framprovosert av den andre føreren, så da ble det sånn. Det som er mest trist opp i alt dette, er hvordan folk oppfører seg på nettet. Jeg ville gjerne se de ha baller nok til og stå fram, i stedet for å snike seg rundt på nettet og spre eder og galle, uten å egentlig vite noe som helst. Jeg er heldigvis såpass gammel, at jeg har opplevd en god del motgang i livet Derfor så tror jeg at jeg skal klare og håndtere dette. Men jeg er svært skremt over hvordan folk kan være mot andre på nett, enda hvor mye det blir opplyst om dette. Dere aner jo ikke konsekvensene for folk som blir utsatt for dette. Det har blitt en holdning blant det Norske folk i dag, som er helt forkastelig. Det er helt greit å ha sin mening, men tenk deg godt om, før du sier noe om det. Det er så veldig mange, som får alvorlige psykiske problemer av nettopp dette. Selv om dette er veldig godt opplyst. Så jeg ber dere alle om og ha litt nettvett, før dere publiserer ting om andre mennesker. Det kan faktisk redde liv. Ha en god helg, alle sammen. Med vennlig hilsen»

Anonymkode: a42e9...3ec

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn i trafikken... hvorfor blir så mange hissige?? 

Anonymkode: 431b2...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte mest på er at det står at politiet syntes synd på mannen og ikke kommer til å opprette sak. Hadde dette skjedd med en kvinne hadde hun garantert mistet lappen.

Anonymkode: a9be9...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 8.55, AnonymBruker skrev:

NRK

"Det var torsdag at Hans Ove Steinsgard kjørte nordover fra Lom mot Skjåk, helt øverst i Ottadalen. Bak ham lå en annen bil som han syntes kjørte for nærme.

– Jeg bremsa, så kjørte bilen forbi meg og bråbremsa framfor meg igjen. Da kjørte jeg forbi igjen og stoppa.

Hans Ove ville spørre den andre sjåføren hvorfor han kjørte uvettig.

Men i det Hans Ove gikk ut av bilen, og trodde han hadde satt bilen sin i parkeringsmodus med håndbrekket på, skjedde det som ikke skulle skje."

Noe så pinlig, men jeg har respekt for at han tør å stå frem i media med fullt navn.

Anonymkode: e925e...f62

Det var jo en annen sjåfør som filmet, og det ble lagt ut på nettet. Han prøver nok å skape sympati for egen sak gjennom å «stå frem», se som kjenner ham ville visst det var ham på videoen uansett.

Anonymkode: a33b3...15c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å glemme håndbremsen livsfarlig og har ført til utallige dødsfall rundt om i verden. Særlig blant barn.

Han burde blitt fratatt lappen umiddelbart.

Anonymkode: 2babb...a2f

Tenk om det hadde vært unger i bilen! 

Anonymkode: a33b3...15c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vedkommende skrevet på en delbar facebook status etter at folk har blitt bedrevitende idioter på nett. Er ikke måte på hvor mye hets han har måtte få. 
 

«Hei alle sammen. Ville bare forklare litt, slik at hetsen mot meg kanskje roer seg ned litt. Jeg kjører etter fartsgrensen. En bil kommer i stor fart opp bak meg, og legger seg 2-3 meter bak. Jeg blunker med bremselyset, men han fortsetter som før. Etter en stund, kjører han forbi, og legger seg inn rett foran meg, og brå bremser. Det er så vidt jeg unngår en kollisjon. Resten har de fleste fått med seg. Jeg sto fram i media, fordi jeg viste at dette ville bli sendt rundt på nettet. Men tydeligvis har media framstilt det på en litt annen måte. Jeg sto fram og sa at det ikke var veldig lurt å stoppe bilen på den måten, men jeg hadde så vidt unngått en kollisjon, framprovosert av den andre føreren, så da ble det sånn. Det som er mest trist opp i alt dette, er hvordan folk oppfører seg på nettet. Jeg ville gjerne se de ha baller nok til og stå fram, i stedet for å snike seg rundt på nettet og spre eder og galle, uten å egentlig vite noe som helst. Jeg er heldigvis såpass gammel, at jeg har opplevd en god del motgang i livet Derfor så tror jeg at jeg skal klare og håndtere dette. Men jeg er svært skremt over hvordan folk kan være mot andre på nett, enda hvor mye det blir opplyst om dette. Dere aner jo ikke konsekvensene for folk som blir utsatt for dette. Det har blitt en holdning blant det Norske folk i dag, som er helt forkastelig. Det er helt greit å ha sin mening, men tenk deg godt om, før du sier noe om det. Det er så veldig mange, som får alvorlige psykiske problemer av nettopp dette. Selv om dette er veldig godt opplyst. Så jeg ber dere alle om og ha litt nettvett, før dere publiserer ting om andre mennesker. Det kan faktisk redde liv. Ha en god helg, alle sammen. Med vennlig hilsen»

Anonymkode: a42e9...3ec

En hedersmann! Som var uheldig. Dårlig gjort at videoen ble lagt ut på nettet.

Anonymkode: a33b3...15c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

[..] En bil kommer i stor fart opp bak meg, og legger seg 2-3 meter bak. Jeg blunker med bremselyset, men han fortsetter som før. Etter en stund, kjører han forbi, og legger seg inn rett foran meg, og brå bremser. Det er så vidt jeg unngår en kollisjon. Resten har de fleste fått med seg. [..]

Anonymkode: a42e9...3ec

Så det var den andre føreren som stoppet foran ham, ikke omvendt. Hva er det med aviser og å skrive feil? Er det med vilje for at ting skal framstå som verre enn de er? Hvis det han sier stemmer er jo saken en helt annen, og egentlig ikke spesielt pinlig heller.

Endret av Scoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Scoop skrev:

 

Så det var den andre føreren som stoppet foran ham, ikke omvendt. Hva er det med aviser og å skrive feil? Er det med vilje for at ting skal framstå som verre enn de er? Hvis det han sier stemmer er jo saken en helt annen, og egentlig ikke spesielt pinlig heller.

Nettop. Media skriver for å skape liv, ikke for noe annet. 

Anonymkode: a42e9...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Tenk om det hadde vært unger i bilen! 

Anonymkode: a33b3...15c

Går ikke an å tenke katastrofe på alle uhell som skjer, da kan man ikke gå ut av huset snart. 

Anonymkode: a42e9...3ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har en slektning som jobber i veivesenet. Han gikk ut av huset en gang og da var bilen borte. Den hadde rullet nedover til naboen! Hadde det vært meg hadde jeg fått angstanfall i lang tid fremover! Tenk om det hadde vært barn der ute som lekte og ble truffet av bilen. Dette er de tankene jeg får når en bil triller av gårde slik, jeg tør aldri annet enn å sette på brekket!

Anonymkode: c8e0d...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...