Gå til innhold

Kjønnsroller og initiativ...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg bare referer til de som er interesserte i meg. Jeg går ikke så aktivt til verks selv, men er den som også sitter på gjerdet litt å ser hva som skjer rundt. Mange av de damene som ikke er "kjedelige" A4 er som nevnt over veldig glad i frigjorte ting. De spør også hva jeg tenker om et åpent forhold eller jeg spør etter en stund hva de har mest lyst til å oppleve? Da kommer det ofte et gb. For sist gang var det så bra. De hadde det fett med fullt fokus på dem med en i munnen, en bak, en foran og en på hver side som masserer puppene. De har også like mange andre kommet ut fra et alt for langt og kjedelig forhold som i tillegg har vært dødt noen år så jeg kan jo på en måte skjønne dette jaget etter mere og spennende ting.

At dama ønsker å ha sex er jo vel og bra det synes jeg, men erfaringen er at de damer som er A4 ofte ikke prioriterer sex så høyt som den fasaden rundt mtp. hjem, barn, fet jobb, fin bil osv. Her er de matrielle verdiene av høyere verdi enn den fysiske. 

Virker noe enkelt at kvinner kun forekommer som vulgær eller A4 og ingen av delene sier jo noe som helst om en kvinnes faktiske seksualitet. 

Anonymkode: d6585...18a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som sjekker går dessverre gjerne for menn som ligger langt over deres egen liga. Av den grunn ender det sjelden i forhold. Det samme ser en med jenter som prøver å spleise en venninne og en kompis. De greier ikke vurdere attraktiviteten til mannen.

Av den grunn vil alltid mannen føle at det er han som må sjekke dersom det skal bli et forhold og ikke bare ons. Sorry, men det er slik vi er laget. Passive menn må bare stille seg bak i køen, ev ta seg til takke med en dame på lavere hylle enn det de ellers kan oppnå.

Anonymkode: 98d36...ffc

Dette stemmer faktisk til en viss grad. Jeg har blitt sjekket opp to ganger og begge gangene var jeg i en høyere liga selv. Det er ikke meningen å fremstå selvgod her nå, men jeg har bedre utdanning, utseende, BMI og økonomi enn de to hadde. Jeg rygget bare tilbake og dro av meg noen floskler for å slippe unna. 

Har vel noen krav til partneren dersom jeg skal være interessert. Man må liksom ha noe å by på for å gjøre livet mitt mer interessant med henne i det. 

Jeg har ikke skyhøye krav i det hele tatt, men man må kunne hevde seg innenfor minst et av flere parametere om jeg skal være interessert. Enten utdanning/ intelligens, økonomi, utseende eller personlighet.  

For å være ærlig kommer jeg ikke til å senke kravene. Jeg har mye å by på og fortjener noe i retur om jeg skal investere i et forhold. Ettersom at jeg er i 30åra selv så har jeg innfunnet meg med at de jeg dater kan være mødre, men utover dette må jeg innrømme at jeg er litt kravstor.

- ts 

Anonymkode: 9817d...3d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som sjekker går dessverre gjerne for menn som ligger langt over deres egen liga. Av den grunn ender det sjelden i forhold. Det samme ser en med jenter som prøver å spleise en venninne og en kompis. De greier ikke vurdere attraktiviteten til mannen.

Av den grunn vil alltid mannen føle at det er han som må sjekke dersom det skal bli et forhold og ikke bare ons. Sorry, men det er slik vi er laget. Passive menn må bare stille seg bak i køen, ev ta seg til takke med en dame på lavere hylle enn det de ellers kan oppnå.

Dette tror jeg stemmer bra. Alle damene som har prøvd seg på meg har vært under mitt nivå, ikke noen jeg ville gått for selv. Men jeg har aldri blitt sur eller fornærmet over at en dame viser interesse, det blir ofte et vennskap ut av det isteden. I motsetning til mange kvinner, som ofte skjeller ut meg eller er bare utrolig frekke (spesielt om de er fulle). Damer på byen er de værste

Anonymkode: 0a146...9be

• Liker 1
Skrevet
På 9.7.2020 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Kjønnsroller og forventning om initiativtakelse står fast. Menn forventes å ta initiativ på samme måte idag som på 60tallet, dette på tross av likestillingen som har pågått kontinuerlig i tiden etter krigen. Hvorfor er det slik?

Jeg har kun ved et fåtall anledninger opplevd å bli forsøkt sjekket opp av jenter. Det synes som om det hviler en uttalt forventning om at vi skal sjekke opp kvinner, og ikke omvendt. 

Problemet med dette er at "jegeren" har blitt undertrykket i samfunnet i takt med kjønnskampen som har blitt ført. Kampanjer som me2 har ytterligere bidratt til usikkerhet blant mange menn. Hva er greit, og hvor går grensa for hva kvinner anser som trakassering? 

Vi har blitt stillere, mer inadvente og i noen grad mer metroseksuelle. Dette er trolig noe av grunnen til trenden i samfunnet, en trend der et mindretall av menn brukes om igjen, mens mange lever enslige liv. 

Hva tenker KG om utviklingen, og hvordan stiller dere dere til tanken på å sjekke opp en inadvent mann? Usikkerhet har dessverre blitt en greie for mange av oss "snille" og "skikkelige" menn. 

I frykt for å trå feil å fremstå som creepy henfaller vi til tilbakeholdenhet og passivitet. 

Anonymkode: 9817d...3d4

Det finnes arenaer som er til for sjekking, bruk dem. Det heller ingen som vil anse en hyggelig prat som creepy eller "me too", det er når du blir vulgær eller klåfingret problemet oppstår. Det handler ol å følge med på andres signaler. Prøver å å sette deg nærmere, og hun trekker seg unna, da er du for nær. Får du bare høflige og kalde svar på dine forsøk på flørting, ja da er hun nok interessert. Respekterer du sånne signaler, vildu ikke bli beskyldt for trakassering. 

Og. Det er ofte noe felles med menn som oppfattes som creepy. De prøver å flørte med langt yngre kvinner og på steder der det er upassende: på jobb, på finn no(why??) og lignende steder som er til for helt andre ting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, det kan like godt være at det er mannen som overvurderer sin attraktivitet? Det er jo andre folk (helst kvinner) som bestemmer hvor attraktiv mannen er, ikke han selv!🙄

Anonymkode: 08b2e...3b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh, det kan like godt være at det er mannen som overvurderer sin attraktivitet? Det er jo andre folk (helst kvinner) som bestemmer hvor attraktiv mannen er, ikke han selv!🙄

Anonymkode: 08b2e...3b7

Så er det litt spesielt å klage over at kvinner ikke tar initiativ samtidig som man klager over at kvinner som tar initiativ ikke er attraktive, som om det skal øke selvtilliten 😂

Anonymkode: 398c9...073

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Menn som ikke tar initiativet forblir enslige. Kvinner trenger ikke ta initiativ, fordi det er masse menn som gjør det. Det hjelper ikke at det er like mange kvinner og menn, kvinner kan bare ta en eldre mann og har langt større utvalg.

Anonymkode: d167d...891

Tull. Menn har like stort utvalg, de kan som 30- eller 40-åring fint sjekke opp en dame i 50-årene om de ønsker det. Eller finne seg en i 30-årene når man er 25 selv. Det går helt fint, gjorde det selv ;)

Anonymkode: 37b46...3f9

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn generelt responderer himla dårlig på kvinner som tar initativ og enda verre på kvinner som er seksuelt selvsikker. Det er stort sett oppskrift på avvisning og/eller prestasjonsangst hos menn=ereksjonssvikt. Mao: kvinner har ikke engang sex å hente på å anstrenge seg med å sjekke opp menn. Så man er dum kvinne om man gidder bruker energi på det. Dessuten er det ryktelig tiltrekkende med menn som er tydelig på hva de vil, så lenge mannen er sensitiv for signaler og tar nei for et nei. 

Anonymkode: d6585...18a

Akkurat det du sier der, har jeg også et sterkt inntrykk av.

Derfor lar jeg som regel være.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske mannfolk har bestandig fremstått som noen små pusekatter uten selvtillit når det kommer til flørting og sjekking. 

Anonymkode: 97c27...bf9

Kanskje ikke så rart. Temaet er jo relativt følsomt, og noen husker kanskje den unge studenten i fjor som fikk en sint kampanje mot seg for å ta til orde for å bli kjent på dagligdagse arenaer. I et slikt klima er det kanskje ikke så rart at en del holder sjekkingen til ‘kjøttmarkedene’, med de konsekvensene det får. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor har du det fra at menn har blitt stillere og mer introverte på grunn av likestilling? jeg vil anta det snarere er tvert i mot, den stille, tause tilbaketrukne mannsrollen var da langt mer utbredt før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...