Gå til innhold

Kjønnsroller og initiativ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjønnsroller og forventning om initiativtakelse står fast. Menn forventes å ta initiativ på samme måte idag som på 60tallet, dette på tross av likestillingen som har pågått kontinuerlig i tiden etter krigen. Hvorfor er det slik?

Jeg har kun ved et fåtall anledninger opplevd å bli forsøkt sjekket opp av jenter. Det synes som om det hviler en uttalt forventning om at vi skal sjekke opp kvinner, og ikke omvendt. 

Problemet med dette er at "jegeren" har blitt undertrykket i samfunnet i takt med kjønnskampen som har blitt ført. Kampanjer som me2 har ytterligere bidratt til usikkerhet blant mange menn. Hva er greit, og hvor går grensa for hva kvinner anser som trakassering? 

Vi har blitt stillere, mer inadvente og i noen grad mer metroseksuelle. Dette er trolig noe av grunnen til trenden i samfunnet, en trend der et mindretall av menn brukes om igjen, mens mange lever enslige liv. 

Hva tenker KG om utviklingen, og hvordan stiller dere dere til tanken på å sjekke opp en inadvent mann? Usikkerhet har dessverre blitt en greie for mange av oss "snille" og "skikkelige" menn. 

I frykt for å trå feil å fremstå som creepy henfaller vi til tilbakeholdenhet og passivitet. 

Anonymkode: 9817d...3d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De mennene som lever enslig har seg selv å takke. 

Jenter som forsøker å sjekke opp menn risikerer å bli stemplet som horete eller verre ting. Da er det forståelig at mange ikke ønsker å gjøre dette. 

Samtidig er de færreste menn kjærestematriale. Altså ta deg en tur i Oslo å se hvor mange attraktive menn du finner pr attraktive kvinne. Ikke mange! Vil du ha noe så ikke forvent andre skal gjøre jobben. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo også sånn at menn vil sjekke hele tiden. Skal dere en tur på byen så er det sjekking i håp om å få napp som gjelder. Ikke forvent at kvinner er på samme måten for det er vi faktisk ikke. Det er ikke rart at dere får avslag 9 av 10 ganger når det eneste dere prøver å sjekke opp damer hele tiden. Kan dere ikke heller prøve å slappe av litt, ta det med ro, på samme måte som damene. Så kan det faktisk plutselig en dag komme en dame bort til deg som vil bli kjent. 

Anonymkode: 81ef0...cca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hr11 skrev:

De mennene som lever enslig har seg selv å takke. 

Jenter som forsøker å sjekke opp menn risikerer å bli stemplet som horete eller verre ting. Da er det forståelig at mange ikke ønsker å gjøre dette. 

Samtidig er de færreste menn kjærestematriale. Altså ta deg en tur i Oslo å se hvor mange attraktive menn du finner pr attraktive kvinne. Ikke mange! Vil du ha noe så ikke forvent andre skal gjøre jobben. 

Mye generaliseringer ute å går her. Først av alt har jeg ikke antydet at enslige menn har noen andre enn seg selv å skylde på. For det andre tenker jeg at det er viktig å presisere at noen stempler kvinner som er frempå, ikke alle. Det at du tenker slik om målrettede kvinner er ikke ensbetydende med at alle gjør det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo også sånn at menn vil sjekke hele tiden. Skal dere en tur på byen så er det sjekking i håp om å få napp som gjelder. Ikke forvent at kvinner er på samme måten for det er vi faktisk ikke. Det er ikke rart at dere får avslag 9 av 10 ganger når det eneste dere prøver å sjekke opp damer hele tiden. Kan dere ikke heller prøve å slappe av litt, ta det med ro, på samme måte som damene. Så kan det faktisk plutselig en dag komme en dame bort til deg som vil bli kjent. 

Anonymkode: 81ef0...cca

Det er jo det som er poenget mitt. Nå er det likevel ikke slik at alle menn drar på byen for å sjekke. Det finnes de av oss som heller tar det med ro på byen. Det er sistnevnte gruppe som er utgangspunktet for tråden min. Jeg erkjenner likevel at nattklubb ikke er designet for slike som oss. Slitsomt volum og fyll helt til stengetid er ikke for alle. 

Jeg tenke mer generelt egentlig. Hvorfor tar feminismen slutt akkurat når det kommer til sjekking? 

 

- ts 

Anonymkode: 9817d...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi single konstant får prentet inn at menn skal ta initiativ, og gjør han ikke det er han ikke interessert, er en mann interessert vil han flytte fjell for å kontakte deg osv. Føler nesten jeg har gjort noe galt de gangene jeg har tatt initiativ, mennene har også blitt høye på seg selv så frister ikke til gjentakelse. 

Anonymkode: 398c9...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ikke tar initiativet forblir enslige. Kvinner trenger ikke ta initiativ, fordi det er masse menn som gjør det. Det hjelper ikke at det er like mange kvinner og menn, kvinner kan bare ta en eldre mann og har langt større utvalg.

Mange menn er single pga dette, ingen kvinner under 40 trenger å være single om de ikke vil, og de trenger heller ikke legge ned en innsats. Du får velge selv, men det er jo ikke så ille å være single noen år om du vil?

Anonymkode: d167d...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med å sjekke opp menn for ons og PK-forhold. Der klarer menn helt fint å samarbeide og kommunisere som voksne mennesker. Når det kommer til seriøse forhold blir det bare tull å sjekke opp menn. De sier ja til ting de ikke ønsker for å få sex, prøver å skjule sin egentlige interesse - sex, og forventet at jeg gjør alt av jobben i forholdet siden jeg "starta" det. Med jobben mener jeg videre initiativtaking utover sex. Nei takk! Når en mann er interessert i meg og ønsker noe seriøst er han alltid tøff nok til å be meg ut uten å klage eller feige ut. Frem til han er det, er ikke jeg interessert heller. 

Skal sies jeg akkurat har bikka over 30, og at dette var lærdom fra 20-åra, men det ser ut til å fortsette i samme løpet i voksen alder også. 

Anonymkode: 2f3c8...b0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å sjekke opp damer etter å ha opplevd altfor mye frekkhet og arroganse. Mange blir jo sure bare du prater til dem, hvorfor skal jeg sjekke opp damer når de er sure tilbake? Orker ikke det i lengden

Anonymkode: 0a146...9be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ung jente, har ikke vært så mye på byen enda da, men ofte på fest.

Jeg sjekker opp gutter på stranden innimellom og er ikke sjenert om å spørre noen kjelke gutter om å få spille volleyball med dem, eller om det er ledig plass til noen jenter ved siden av håndklærne deres hehe. 

Men på fest eller byen er det sjeldent jeg går bort til Så mange gutter for å flørte. Da kommer de som regel bort til meg og tar initiativet.

Men føler at veldig mange gutter her i Norge er veldig sjenerte i forhold til andre land. Studerte ett år på vgs i Nederland, og der var det helt annerledes. 

Anonymkode: 83645...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en dame er interessert får hun ta kontakt selv, så hun ikke blir fornærmet hvis noen vil snakke med henne

Anonymkode: 0a146...9be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten ikke creepy å be ut en dame så fremt du gjør det en plass hvor sånt er innafor, i henhold til sosiale normer. Altså, ikke på butikken, på bussen, på jobb eller universitetet - men f.eks. på kafé, i bar, på en konsert og i andre sosiale arenaer. 

Så fremt du oppfører deg voksent og modent, tar et nei for et nei og ikke er pågående når du har fått svaret ditt, så kan du sjekke opp alle kvinnene i hele verden. For alt du vet, så er akkurat du hennes type. Vis respekt og integritet. Ingen personlige trekk er mer attraktive hos menn en selvtillit og (sosial) intelligens. 

Anonymkode: 2f3c8...b0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn som ikke tar initiativet forblir enslige. Kvinner trenger ikke ta initiativ, fordi det er masse menn som gjør det. Det hjelper ikke at det er like mange kvinner og menn, kvinner kan bare ta en eldre mann og har langt større utvalg.

Mange menn er single pga dette, ingen kvinner under 40 trenger å være single om de ikke vil, og de trenger heller ikke legge ned en innsats. Du får velge selv, men det er jo ikke så ille å være single noen år om du vil?

Anonymkode: d167d...891

Jeg kan godt være singel resten av livet for min del. Jeg føler meg ganske komplett i meg selv så jeg lider ikke akkurat av avhengig- personlighetsforstyrrelse for å si det sånn. 

Kunne jeg trives med Volvo, barnevogn og skiboks på taket? Absolutt, men jeg elsker stillhet og en god bok også. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet å sjekke opp damer etter å ha opplevd altfor mye frekkhet og arroganse. Mange blir jo sure bare du prater til dem, hvorfor skal jeg sjekke opp damer når de er sure tilbake? Orker ikke det i lengden

Anonymkode: 0a146...9be

Nettopp! Det å bli avvist brutalt er ikke noe for oss med selvrespekt og integritet. Jeg har også opplevd det du beskriver og tenker med meg selv at jeg er et kupp. Jeg er høyt utdannet, pen, slank i min beste alder (30 år). Jobber som stipendiat ved UiO. 

Dersom ingen gidder å sjekke meg opp så dropper jeg hele greia. Har blitt kontant avvist noen ganger og det er seriøst under min verdighet. Jeg snakker ikke om typ "du virker som en fin fyr, men jeg er akkurat ute av et forhold", men "tror ikke det åsså, og himling med øynene". 

Hvorfor skal jeg finne meg i det når jeg er såpass ålreit som jeg vet jeg er?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ung jente, har ikke vært så mye på byen enda da, men ofte på fest.

Jeg sjekker opp gutter på stranden innimellom og er ikke sjenert om å spørre noen kjelke gutter om å få spille volleyball med dem, eller om det er ledig plass til noen jenter ved siden av håndklærne deres hehe. 

Men på fest eller byen er det sjeldent jeg går bort til Så mange gutter for å flørte. Da kommer de som regel bort til meg og tar initiativet.

Men føler at veldig mange gutter her i Norge er veldig sjenerte i forhold til andre land. Studerte ett år på vgs i Nederland, og der var det helt annerledes. 

Anonymkode: 83645...337

Kudos til deg så lenge du er flink til å sile ut drittdekkene! De finnes dessverre også der ute, og de fortjener ikke å bruke deg :)

Ellers har du rett. Jeg er ikke noe statistikk unntak. Jeg kjenner flere gode menn som ikke orker å bli avvist brutalt lenger. Vi er sårbare på lik linje med kvinner. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en dame er interessert får hun ta kontakt selv, så hun ikke blir fornærmet hvis noen vil snakke med henne

Anonymkode: 0a146...9be

Hender dessverre alt for ofte. Beklager at jeg "plager deg" liksom...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forresten ikke creepy å be ut en dame så fremt du gjør det en plass hvor sånt er innafor, i henhold til sosiale normer. Altså, ikke på butikken, på bussen, på jobb eller universitetet - men f.eks. på kafé, i bar, på en konsert og i andre sosiale arenaer. 

Så fremt du oppfører deg voksent og modent, tar et nei for et nei og ikke er pågående når du har fått svaret ditt, så kan du sjekke opp alle kvinnene i hele verden. For alt du vet, så er akkurat du hennes type. Vis respekt og integritet. Ingen personlige trekk er mer attraktive hos menn en selvtillit og (sosial) intelligens. 

Anonymkode: 2f3c8...b0a

Vi har sosial intelligens, det er jo nettopp derfor at vi lar være. 

 

- ts 

Anonymkode: 9817d...3d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt være singel resten av livet for min del. Jeg føler meg ganske komplett i meg selv så jeg lider ikke akkurat av avhengig- personlighetsforstyrrelse for å si det sånn. 

Kunne jeg trives med Volvo, barnevogn og skiboks på taket? Absolutt, men jeg elsker stillhet og en god bok også. 

Nettopp! Det å bli avvist brutalt er ikke noe for oss med selvrespekt og integritet. Jeg har også opplevd det du beskriver og tenker med meg selv at jeg er et kupp. Jeg er høyt utdannet, pen, slank i min beste alder (30 år). Jobber som stipendiat ved UiO. 

Dersom ingen gidder å sjekke meg opp så dropper jeg hele greia. Har blitt kontant avvist noen ganger og det er seriøst under min verdighet. Jeg snakker ikke om typ "du virker som en fin fyr, men jeg er akkurat ute av et forhold", men "tror ikke det åsså, og himling med øynene". 

Hvorfor skal jeg finne meg i det når jeg er såpass ålreit som jeg vet jeg er?

Kudos til deg så lenge du er flink til å sile ut drittdekkene! De finnes dessverre også der ute, og de fortjener ikke å bruke deg :)

Ellers har du rett. Jeg er ikke noe statistikk unntak. Jeg kjenner flere gode menn som ikke orker å bli avvist brutalt lenger. Vi er sårbare på lik linje med kvinner. 

Hender dessverre alt for ofte. Beklager at jeg "plager deg" liksom...

Vi har sosial intelligens, det er jo nettopp derfor at vi lar være. 

 

- ts 

Anonymkode: 9817d...3d4

Jeg tror ikke du ser deg selv objektivt. Alle har da blitt avvist, meg inkludert. Og så da? Skal jeg gå inn i en depresjon og blir bitter fordi jeg ikke er typen til en eller anna random? Nei. Vi går videre. 

Anonymkode: 2f3c8...b0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for å si det sånn, å bli avvist av kvinner er normen. Å bli avvist av menn er noe helt anna. Menn har "sex" med støvsugere, honningmeloner, sluken på bassenget med den der pumpa i - for å nevne noe. Så hvis vi sammenligner, så er det mye verre å få nei fra Melon-Magne enn det er å få nei fra Kjemi-Kristin. 

Anonymkode: 2f3c8...b0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at mannen alltid må ta insj. Ikke for et raskt ligg for der kan fulle damer komme og være rett på sak. Men utover dette i et forhold så må mannen alltid ta insj. Selvsagt blir han avvist fordi dama har ikke samme behov. "Spørres" det flere ganger blir dette oppfattet som mas og det blir ennda mindre nærhet.

Etter hvert i et forhold så kommer vi inn i dette med å hjelpe hverandre. Fra å være en elsket mann blir du satt flere hakk ned på rangstigen. Har det kommet noen barn i tillegg så er du på nivå med hunden i huset. Du fungerer nå som vaktmester og privatsjåfør med opprykk. Opprykket her er den som kjører rundt på kjøpesentrene og handler. 

For mange damer er ikke sex viktig. De bruker bare dette som en innfallsvinkel for å fenge mannen til å begynne med. For hadde de gått ut å fortalt hvordan dette henger opp før de ble sammen hadde mannen rygget og gått sin vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kjønnsroller og forventning om initiativtakelse står fast. Menn forventes å ta initiativ på samme måte idag som på 60tallet, dette på tross av likestillingen som har pågått kontinuerlig i tiden etter krigen. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 9817d...3d4

Tenker det er en kombinasjon av biologi og kultur samt tilbud og etterspørsel. Drar du til USA er damene mer frempå. De kan gi deg komplimenter i det daglige når de de ikke en gang kjenner deg osv. Det skjer ikke i Norge, og dersom det skjer er det gjerne utenlandske damer komplimentene kommer fra. Norske damer er generelt mer reserverte, og stolte. 

Når det kommer til dette med tilbud og etterspørsel, så er det slik at gjennomsnittskvinnen får mer oppmerksomhet enn gjennomsnittsmannen på alle arenaer. Det betyr at damer ikke trenger å ta initiativ i like stor grad som menn sånn generelt. De kan med det tillate seg å være mer passive.

16 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet med dette er at "jegeren" har blitt undertrykket i samfunnet i takt med kjønnskampen som har blitt ført. Kampanjer som me2 har ytterligere bidratt til usikkerhet blant mange menn. Hva er greit, og hvor går grensa for hva kvinner anser som trakassering? 

Anonymkode: 9817d...3d4

Jeg tenker at vi som menn ikke kan la et lite antall kvinner få diktere hvordan vi skal opptre på sosiale arenaer. Det som virker best for oss er å ta initiativ. Jeg kan ikke ta hensyn til at noen kvinner ikke takler at menn viser interesse når alternativet for meg som mann er å ikke være relevant what so ever. Hvis norske damer hadde oppført seg som damene i USA, hadde ikke jeg hatt noe problem med å innta en mer passiv rolle. Problemet er at det å være passiv fungerer så dårlig i vår kultur at man er tvunget til å være frempå for å være relevant. Hvis damene vil endre på det så får de bli mer frempå selv. 

16 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har blitt stillere, mer inadvente og i noen grad mer metroseksuelle. Dette er trolig noe av grunnen til trenden i samfunnet, en trend der et mindretall av menn brukes om igjen, mens mange lever enslige liv. 

Hva tenker KG om utviklingen, og hvordan stiller dere dere til tanken på å sjekke opp en inadvent mann? Usikkerhet har dessverre blitt en greie for mange av oss "snille" og "skikkelige" menn. 

I frykt for å trå feil å fremstå som creepy henfaller vi til tilbakeholdenhet og passivitet. 

Anonymkode: 9817d...3d4

Jeg tenker at en må gjøre det som er best for en selv. Det å kreve at menn skal være passive når det ikke gir oss mulighet til å oppleve gjensidig forelskelse er urimelig. Som sagt, man kan ikke la seg diktere av en liten gruppe kvinner som kun ser sine egne behov.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi vi single konstant får prentet inn at menn skal ta initiativ, og gjør han ikke det er han ikke interessert, er en mann interessert vil han flytte fjell for å kontakte deg osv. Føler nesten jeg har gjort noe galt de gangene jeg har tatt initiativ, mennene har også blitt høye på seg selv så frister ikke til gjentakelse. 

Anonymkode: 398c9...073

Dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i, dessverre. Bare her på KG jeg hører at det er positivt at jeg som kvinne tar initiativ. I den virkelige verden opplever jeg som nevnt ovenfor her at jeg gjør "noe galt". 

Jeg har møtt en sånn snill en. Har så utrolig lyst til å bli bedre kjent, enten er det klaff eller så er vi for ulike der han blir for rolig og passiv for meg. Men, jeg har lyst til å utforske det. Han har ikke tatt kontakt, og jeg tørr ikke legge han til på Instagram en gang. For lærdommen er den at er han virkelig interessert så tar HAN kontakt. 

 

 

Anonymkode: 1ae21...bfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i, dessverre. Bare her på KG jeg hører at det er positivt at jeg som kvinne tar initiativ. I den virkelige verden opplever jeg som nevnt ovenfor her at jeg gjør "noe galt". 

Jeg har møtt en sånn snill en. Har så utrolig lyst til å bli bedre kjent, enten er det klaff eller så er vi for ulike der han blir for rolig og passiv for meg. Men, jeg har lyst til å utforske det. Han har ikke tatt kontakt, og jeg tørr ikke legge han til på Instagram en gang. For lærdommen er den at er han virkelig interessert så tar HAN kontakt. 

 

 

Anonymkode: 1ae21...bfd

Jeg tror det er viktig å huske at noen menn også føler seg sårbare. Jeg innrømmer det glatt, jeg er sårbar og jeg ønsker å føle meg ønsket, og gjerne litt jaktet på dersom jeg skal bli sammen med noen. Hvorfor kan ikke kvinner sjekke opp menn som meg? 

Jeg forstår tabuene som regjerer blant enkelte segment av befolkningen, men for mange menn er en slik målrettet kvinne drømmen. 

Jeg ønsker i likhet med mange jeg vet om en kvinne det er tak i. Dersom hun ikke fikser å sjekke meg opp, hvordan kan hun da være den selvstendige og sterke moren som barna våre eventuelt ville trenge? 

Jeg tenker at et forhold trenger symmetri. Vi skal etter mitt syn være et lag som står sammen. En svak kvinne og en sterk mann er bare så sinnsykt Midtøsten etter mitt syn.

 

- ts 

Anonymkode: 9817d...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke undervurdere hva makelighet og unnvikelse av ubehag har å si. Likestilling har gjort at det er akseptert for begge kjønn å ta gamle oppgaver fra den andre, men vi gjør det bare i den grad vi finner det morsomt eller givende. De damene som liker å sjekke, gjør det. Men for de aller fleste er sjekking og initiativ en stressende greie.  Akkurat som mannen sjelden tar initiativ til å bli familiens administrator, eller andre typiske kvinneoppgaver. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

I frykt for å trå feil å fremstå som creepy henfaller vi til tilbakeholdenhet og passivitet. 

Dette er bare en unnskyldning du har funnet på nylig. Vi passive og tilbakeholdne, har vært det siden tidenes morgen,  rett og slett bare av feighet, redsel for å bli såret, sosial utilpasshet etc.  Mangel på mot, og overskudd av selvbevissthet, er en dårlig kombo. 

M52

Anonymkode: 944c1...185

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjønnsroller og forventning om initiativtakelse står fast. Menn forventes å ta initiativ på samme måte idag som på 60tallet, dette på tross av likestillingen som har pågått kontinuerlig i tiden etter krigen. Hvorfor er det slik?

Jeg har kun ved et fåtall anledninger opplevd å bli forsøkt sjekket opp av jenter. Det synes som om det hviler en uttalt forventning om at vi skal sjekke opp kvinner, og ikke omvendt. 

Problemet med dette er at "jegeren" har blitt undertrykket i samfunnet i takt med kjønnskampen som har blitt ført. Kampanjer som me2 har ytterligere bidratt til usikkerhet blant mange menn. Hva er greit, og hvor går grensa for hva kvinner anser som trakassering? 

Vi har blitt stillere, mer inadvente og i noen grad mer metroseksuelle. Dette er trolig noe av grunnen til trenden i samfunnet, en trend der et mindretall av menn brukes om igjen, mens mange lever enslige liv. 

Hva tenker KG om utviklingen, og hvordan stiller dere dere til tanken på å sjekke opp en inadvent mann? Usikkerhet har dessverre blitt en greie for mange av oss "snille" og "skikkelige" menn. 

I frykt for å trå feil å fremstå som creepy henfaller vi til tilbakeholdenhet og passivitet. 

Anonymkode: 9817d...3d4

Det handler nok mye om at biologien og driftene våre ikke snus gjennom et par tiår med nye forventninger. 

Jeg tror vi den siste tiden i større grad enn før har isolert sjekking til "kjøttmarkedene", og at dette særlig rammer de som ikke fant noen gjennom mer avslappede arenaer i yngre dager (eksempelvis studier) og de som er forsiktige eller mindre drevne på "kjøttmarkedene". Momentet med kjøttmarkeder illustreres godt av fjorårets kampanje "villebaresnakkelitt", der en ung student tok til orde for hyggelig kontakt med fremmede mennesker i dagligdagse settinger (som på tbanen), og responsen han fikk var en kampanje mot seksuell trakassering. Når det er responsen på en oppfordring til å ta kontakt på en hyggelig måte i hverdagen virker det sannsynlig at noen forsiktige mennesker vil vegre seg for å gjøre nettopp det. 
Samtidig tror jeg "kjøttmarkedene" favoriserer de "drevne", gjennom en viss ubalanse mellom kjønnene der mange kvinner har sjans på mer attraktive menn for sex samtidig som etterspørselen etter kvinner for sex er så mye høyere enn etter menn, og at en dermed får en naturlig utvelgelse av menn som evner å få mange kvinner til sengs. Dette er nok uheldig for kvinner som ønsker forhold og menn som ikke når opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...