Gå til innhold

Kjønnsroller og initiativ...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes også dette er en fjollete og utdatert holdning, men jeg tror den gradvis er på vei ut. Klart, vi har en håndfull håpløse regressive på forumet som insisterer på utdaterte kjønnsroller (jfr. den tråden der menn skal invitere ut, menn skal betale, kvinner skal "gi" dem sex, og kvinner skal ta 90% av husarbeidet), men alle er ikke sånn. De av oss som helst vil videre fra dette, kan ikke gjøre annet enn å faktisk være åpne om det, og påpeke gang på gang at det er helt greit å bryte med tradisjonene. Det er lov å dele på både regninger og husarbeid, kvinner kan invitere ut, menn kan ta oppvasken, og sex skal has, ikke gis.

Selv om jeg generelt sett er uenig i Hr11s innlegg, er det et sentralt poeng der angående attraktive kvinner vs attraktive menn. En god del menn ser ganske teite ut. Trenger ikke bli en kolossal jåle, men jeg tror det hadde gjort veldig mye for menns sjanser til å bli invitert ut, om de klarte å legge litt mer innsats i presentasjonen. For all del, det finnes skrekkelige kvinner og stilige menn, men det er ikke akkurat kontroversielt å påstå at kvinner gjør en bedre jobb på den fronten. Opplever sporadisk å få komplimenter fra jenter fordi jeg ikke går med hettegenser og joggesko, og det tyder ærlig talt på at det er noe alvorlig galt et sted. :P

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Okapi said:

Synes også dette er en fjollete og utdatert holdning, men jeg tror den gradvis er på vei ut. Klart, vi har en håndfull håpløse regressive på forumet som insisterer på utdaterte kjønnsroller (jfr. den tråden der menn skal invitere ut, menn skal betale, kvinner skal "gi" dem sex, og kvinner skal ta 90% av husarbeidet), men alle er ikke sånn. De av oss som helst vil videre fra dette, kan ikke gjøre annet enn å faktisk være åpne om det, og påpeke gang på gang at det er helt greit å bryte med tradisjonene. Det er lov å dele på både regninger og husarbeid, kvinner kan invitere ut, menn kan ta oppvasken, og sex skal has, ikke gis.

Selv om jeg generelt sett er uenig i Hr11s innlegg, er det et sentralt poeng der angående attraktive kvinner vs attraktive menn. En god del menn ser ganske teite ut. Trenger ikke bli en kolossal jåle, men jeg tror det hadde gjort veldig mye for menns sjanser til å bli invitert ut, om de klarte å legge litt mer innsats i presentasjonen. For all del, det finnes skrekkelige kvinner og stilige menn, men det er ikke akkurat kontroversielt å påstå at kvinner gjør en bedre jobb på den fronten. Opplever sporadisk å få komplimenter fra jenter fordi jeg ikke går med hettegenser og joggesko, og det tyder ærlig talt på at det er noe alvorlig galt et sted. :P

Så mye jeg skulle ha kommentert, men gidder ikke. 

Nøyer meg med å si at jeg elsker menn i hettegenser og joggesko ❤️ 

Hilsen kvinne 35 år

Anonymkode: 1ae21...bfd

Skrevet
På 9.7.2020 den 9.14, Hr11 skrev:

De mennene som lever enslig har seg selv å takke. 

Du er klar over at det ikke er verdens ende og være single og bo alene ikke sant ?

Man kan fint leve et fantastisk liv når man bor alene og som singel.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og for å si det sånn, å bli avvist av kvinner er normen. Å bli avvist av menn er noe helt anna. Menn har "sex" med støvsugere, honningmeloner, sluken på bassenget med den der pumpa i - for å nevne noe. Så hvis vi sammenligner, så er det mye verre å få nei fra Melon-Magne enn det er å få nei fra Kjemi-Kristin. 

Anonymkode: 2f3c8...b0a

Har aldri hat sex med slikt og ville aldri hat sex med slikt.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og for å si det sånn, å bli avvist av kvinner er normen. Å bli avvist av menn er noe helt anna. Menn har "sex" med støvsugere, honningmeloner, sluken på bassenget med den der pumpa i - for å nevne noe. Så hvis vi sammenligner, så er det mye verre å få nei fra Melon-Magne enn det er å få nei fra Kjemi-Kristin. 

Anonymkode: 2f3c8...b0a

Helt sant! Det må være helt spesielt å bli avvist av en mann !!

Anonymkode: 3c764...5e3

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye jeg skulle ha kommentert, men gidder ikke. 

Nøyer meg med å si at jeg elsker menn i hettegenser og joggesko ❤️ 

Hilsen kvinne 35 år

Anonymkode: 1ae21...bfd

Jeg liker høye menn skallet med caps på😃

Anonymkode: 3c764...5e3

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Dersom hun ikke fikser å sjekke meg opp, hvordan kan hun da være den selvstendige og sterke moren som barna våre eventuelt ville trenge? 

Eh ja nei, der sier du noe. Evnen til å være en god mor er jo direkte positivt korrelert med evnen til å sjekke opp menn. Bra du så den. 

Anonymkode: 6cc16...fdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 15.34, Hr. Aktiv skrev:

Min oppfatning er at mannen alltid må ta insj. Ikke for et raskt ligg for der kan fulle damer komme og være rett på sak. Men utover dette i et forhold så må mannen alltid ta insj. Selvsagt blir han avvist fordi dama har ikke samme behov. "Spørres" det flere ganger blir dette oppfattet som mas og det blir ennda mindre nærhet.

Etter hvert i et forhold så kommer vi inn i dette med å hjelpe hverandre. Fra å være en elsket mann blir du satt flere hakk ned på rangstigen. Har det kommet noen barn i tillegg så er du på nivå med hunden i huset. Du fungerer nå som vaktmester og privatsjåfør med opprykk. Opprykket her er den som kjører rundt på kjøpesentrene og handler. 

For mange damer er ikke sex viktig. De bruker bare dette som en innfallsvinkel for å fenge mannen til å begynne med. For hadde de gått ut å fortalt hvordan dette henger opp før de ble sammen hadde mannen rygget og gått sin vei.

Herregud mann, du har seriøse kvinne-issues! 

Du kaster ut påstander om kvinners egentlige motiver i øst og vest, hva bygger du disse påstandene på egentlig? 

Det lyser lav selvfølelse og ikke minst lav evne til selvinnsikt og refleksjon lang vei. Du trenger å jobbe litt med deg sjæl. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn generelt responderer himla dårlig på kvinner som tar initativ og enda verre på kvinner som er seksuelt selvsikker. Det er stort sett oppskrift på avvisning og/eller prestasjonsangst hos menn=ereksjonssvikt. Mao: kvinner har ikke engang sex å hente på å anstrenge seg med å sjekke opp menn. Så man er dum kvinne om man gidder bruker energi på det. Dessuten er det ryktelig tiltrekkende med menn som er tydelig på hva de vil, så lenge mannen er sensitiv for signaler og tar nei for et nei. 

Anonymkode: d6585...18a

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud mann, du har seriøse kvinne-issues! 

Du kaster ut påstander om kvinners egentlige motiver i øst og vest, hva bygger du disse påstandene på egentlig? 

Det lyser lav selvfølelse og ikke minst lav evne til selvinnsikt og refleksjon lang vei. Du trenger å jobbe litt med deg sjæl. 

https://forskning.no/sex/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/362993

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn generelt responderer himla dårlig på kvinner som tar initativ og enda verre på kvinner som er seksuelt selvsikker. Det er stort sett oppskrift på avvisning og/eller prestasjonsangst hos menn=ereksjonssvikt. Mao: kvinner har ikke engang sex å hente på å anstrenge seg med å sjekke opp menn. Så man er dum kvinne om man gidder bruker energi på det. Dessuten er det ryktelig tiltrekkende med menn som er tydelig på hva de vil, så lenge mannen er sensitiv for signaler og tar nei for et nei. 

Mulig menn gjør det, men jeg gjør ikke det. Hadde blitt veldig glad om så hadde skjedd at hun hadde tatt insj. Det er heller ingen oppskrift for avvising heller tverdt om. 

Min erfaring er mye av det motsatte når jeg er tydelig på hva som skjer for da haster det med å finne på ting som gjør henne opptatt. Dvs. håndrbeide, tvtitting osv bortfaller og hagearbeide, tur på butikken, besøke venner f.eks. blir mye mere viktig. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Mulig menn gjør det, men jeg gjør ikke det. Hadde blitt veldig glad om så hadde skjedd at hun hadde tatt insj. Det er heller ingen oppskrift for avvising heller tverdt om. 

Min erfaring er mye av det motsatte når jeg er tydelig på hva som skjer for da haster det med å finne på ting som gjør henne opptatt. Dvs. håndrbeide, tvtitting osv bortfaller og hagearbeide, tur på butikken, besøke venner f.eks. blir mye mere viktig. 

Det kan så være, men kvinner kan ikke rett seg etter unntak som deg. Menn som gruppe horestempler kvinner som tar initativ og løper rett til skogs av kvinner som er seksuelt pågående. Derfor ender menn med sånne kvinner som foretrekker håndarbeid foran sex, som de klager over, som deg. Mens kvinner som ønsker sex langt oftere enn hver lørdag etter en halv flaske vin og ber om sex på utvetydig vis: forblir singel. På den måten er alle ulykkelig, men det må jo sies å være en eller annen form for bisarr rettferdighet i dette bildet da 😄

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan så være, men kvinner kan ikke rett seg etter unntak som deg. Menn som gruppe horestempler kvinner som tar initativ og løper rett til skogs av kvinner som er seksuelt pågående. Derfor ender menn med sånne kvinner som foretrekker håndarbeid foran sex, som de klager over, som deg. Mens kvinner som ønsker sex langt oftere enn hver lørdag etter en halv flaske vin og ber om sex på utvetydig vis: forblir singel. På den måten er alle ulykkelig, men det må jo sies å være en eller annen form for bisarr rettferdighet i dette bildet da 😄

Tror nok dette stemmer dårlig. Menn flest liker nok at kvinner tar initiativ og har lyst på sex, men det forutsetter jo at andre ting også er i orden. En ‘eksklusiv’ kvinne som tar initiativ og har selvtillit vil nok alltid være populær, samtidig som hun mindre eksklusive ofte er mindre populære. 
Men de mest ‘seksuelt pågående’, både kvinner og menn, vil nok Kunne oppleve negative reaksjoner. Særlig menn. 

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De damene jeg kjenner til som ønsker sex og ikke bryr seg om fasaden utad er også veldig frigjorte kvinner. Ikke no galt i det altså, men jeg har ingen ønsker om å dele denne dama med mange andre menn. Mulig det finnes dem som er monogame, men tror nok mange av dem lever under hw, eller er single nettopp pga. at de kan farte rundt som de selv ønsker og delta i gb osv.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 15.34, Hr. Aktiv skrev:

Min oppfatning er at mannen alltid må ta insj. Ikke for et raskt ligg for der kan fulle damer komme og være rett på sak. Men utover dette i et forhold så må mannen alltid ta insj. Selvsagt blir han avvist fordi dama har ikke samme behov. "Spørres" det flere ganger blir dette oppfattet som mas og det blir ennda mindre nærhet.

Etter hvert i et forhold så kommer vi inn i dette med å hjelpe hverandre. Fra å være en elsket mann blir du satt flere hakk ned på rangstigen. Har det kommet noen barn i tillegg så er du på nivå med hunden i huset. Du fungerer nå som vaktmester og privatsjåfør med opprykk. Opprykket her er den som kjører rundt på kjøpesentrene og handler. 

For mange damer er ikke sex viktig. De bruker bare dette som en innfallsvinkel for å fenge mannen til å begynne med. For hadde de gått ut å fortalt hvordan dette henger opp før de ble sammen hadde mannen rygget og gått sin vei.

Så rare damer du dinner deg, jeg har aldri vært borti noen sånne. Veldig snodig hva du går etter altså. 

Anonymkode: 7508f...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde først at denne tråden skulle handle om tradisjonelle kjønnsroller og initiativ til kakebaking for dugnad og vårrengjøring i heimen 😂

Anonymkode: 739f6...c40

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

og delta i gb osv.

Der kom den igjen. Gangbang må være en veldig stor greie, som arrangeres over en lav sko, alle andre steder enn der jeg vanker. Kan du tallfeste dette fenomenet?  Hvor mange gangbang har dine venner vært på? Hvor mange prosent av norske kvinner har deltatt på, eller ønsker seg et gangbang?  

Anonymkode: 944c1...185

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

42 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

De damene jeg kjenner til som ønsker sex og ikke bryr seg om fasaden utad er også veldig frigjorte kvinner. Ikke no galt i det altså, men jeg har ingen ønsker om å dele denne dama med mange andre menn. Mulig det finnes dem som er monogame, men tror nok mange av dem lever under hw, eller er single nettopp pga. at de kan farte rundt som de selv ønsker og delta i gb osv.

Problemet er jo at menn tenker som deg. Å være en kvinne uten blygsel i forhold til egen seksualitet har ingenting med manglende evne til monogami å gjøre. Veldig ofte snarere tvert i mot, da det at man ønsker sex med én mann selvsagt ikke sannsynliggjør at man ønsker sex med andre enn han. Og det at en kvinne IKKE ønsker sex med mannen hun er sammen med sannsynliggjør i aller høyeste grad at hun heller ville hatt sex med noen andre.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at menn tenker som deg. Å være en kvinne uten blygsel i forhold til egen seksualitet har ingenting med manglende evne til monogami å gjøre. Veldig ofte snarere tvert i mot, da det at man ønsker sex med én mann selvsagt ikke sannsynliggjør at man ønsker sex med andre enn han. Og det at en kvinne IKKE ønsker sex med mannen hun er sammen med sannsynliggjør i aller høyeste grad at hun heller ville hatt sex med noen andre.

Jeg bare referer til de som er interesserte i meg. Jeg går ikke så aktivt til verks selv, men er den som også sitter på gjerdet litt å ser hva som skjer rundt. Mange av de damene som ikke er "kjedelige" A4 er som nevnt over veldig glad i frigjorte ting. De spør også hva jeg tenker om et åpent forhold eller jeg spør etter en stund hva de har mest lyst til å oppleve? Da kommer det ofte et gb. For sist gang var det så bra. De hadde det fett med fullt fokus på dem med en i munnen, en bak, en foran og en på hver side som masserer puppene. De har også like mange andre kommet ut fra et alt for langt og kjedelig forhold som i tillegg har vært dødt noen år så jeg kan jo på en måte skjønne dette jaget etter mere og spennende ting.

At dama ønsker å ha sex er jo vel og bra det synes jeg, men erfaringen er at de damer som er A4 ofte ikke prioriterer sex så høyt som den fasaden rundt mtp. hjem, barn, fet jobb, fin bil osv. Her er de matrielle verdiene av høyere verdi enn den fysiske. 

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Kjønnsroller og forventning om initiativtakelse står fast. Menn forventes å ta initiativ på samme måte idag som på 60tallet, dette på tross av likestillingen som har pågått kontinuerlig i tiden etter krigen. Hvorfor er det slik?

Jeg har kun ved et fåtall anledninger opplevd å bli forsøkt sjekket opp av jenter. Det synes som om det hviler en uttalt forventning om at vi skal sjekke opp kvinner, og ikke omvendt. 

Problemet med dette er at "jegeren" har blitt undertrykket i samfunnet i takt med kjønnskampen som har blitt ført. Kampanjer som me2 har ytterligere bidratt til usikkerhet blant mange menn. Hva er greit, og hvor går grensa for hva kvinner anser som trakassering? 

Vi har blitt stillere, mer inadvente og i noen grad mer metroseksuelle. Dette er trolig noe av grunnen til trenden i samfunnet, en trend der et mindretall av menn brukes om igjen, mens mange lever enslige liv. 

Hva tenker KG om utviklingen, og hvordan stiller dere dere til tanken på å sjekke opp en inadvent mann? Usikkerhet har dessverre blitt en greie for mange av oss "snille" og "skikkelige" menn. 

I frykt for å trå feil å fremstå som creepy henfaller vi til tilbakeholdenhet og passivitet. 

Anonymkode: 9817d...3d4

Kvinner som sjekker går dessverre gjerne for menn som ligger langt over deres egen liga. Av den grunn ender det sjelden i forhold. Det samme ser en med jenter som prøver å spleise en venninne og en kompis. De greier ikke vurdere attraktiviteten til mannen.

Av den grunn vil alltid mannen føle at det er han som må sjekke dersom det skal bli et forhold og ikke bare ons. Sorry, men det er slik vi er laget. Passive menn må bare stille seg bak i køen, ev ta seg til takke med en dame på lavere hylle enn det de ellers kan oppnå.

Anonymkode: 98d36...ffc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...