Gå til innhold

Menns profiler på datingsider

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2020 den 22.05, AnonymBruker skrev:

- 54% av profilene har enten ingen tekst

- 33% av profilene har flere enn 5 skrivefeil (stavefeil, og/å-feil, kommafeil og andre tegnfeil, feil setningsoppbygging etc). 

Anonymkode: f4370...6d9

Så kun 46 % av profilene har tekst. Og 33 % av profilene har flere enn 5 skrivefeil. Altså 72 % av de som skriver noe har minst  5 skrivefeil.

Kanskje du ikke er så interessant for interessante menn?

Anonymkode: 8e98d...20a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Takker så meeget 😊

Jeg kan umulig være den eneste dama som ikke er så overfladisk at man ser KUN på bilder? Statistisk sett altså. 

Nå skal jeg ikke lyve og si at jeg overhodet ikke ser på utseendet. Jeg har jo en smak og noen års erfaring til å kunne vite/skjønne hva som er tiltrekkende for meg. 

Undersøkelser viser at kvinner gjør følgende:

-Ser på det første bildet. Er det ikke bra nok, blir det gjerne venstresveip med en gang

-Ser på resten av bildene. Det dårligste/minst gode bildet av mannen er det som blir antatt å være mest «riktig». Er det for dårlig blir det venstresveip/kryss

-Er bildene bra nok, så leses ev. profiltekst. Er teksten vurdert som teit/mindre bra blir det venstresveip selv om bildene var bra. Derfor kan det faktisk være like greit med ingen profiltekst 

Dette gjelder ikke alle, men de fleste kvinner.

Anonymkode: 8e98d...20a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg har ikke prøvd nettdating, men på tinder har det ikke noe å si hva man skriver i profilen sin. Enten blir man ansett som attraktiv eller ikke, og det avgjør om det blir likt eller ikke. Jeg forstår ikke helt problemet med å påpeke at kvinner har standarder noe som helt klart er tilfelle. Det finnes nok av tråder hvor kvinner her inne for eksempel åpent går ut og sier at menn under 1.80 blir valgt vekk. At mennene som blir valgt vekk er misfornøyde med dette er ganske naturlig. Det er ingen som nyter det å ikke være relevant for det motsatte kjønn.

Jeg personlig synes ikke kvinner gjør noe gale i å ha preferanser, og standarder, men jeg forstår heller ikke helt hvorfor man skal trykke ned menn som har det vanskelig fordi de ikke når opp. Jeg har ikke noe problem med å tro på at menn på datingsider har dårlige profiltekster, men hvis datingsidene virker slik som tinder, så ville ikke en god profiltekst hatt noe særlig å si uansett. Det kan forklare hvorfor mange menn har dårlige profiltekster. 

En god profiltekst har alt å si. Mye mer enn utseende, en dårlig tekst full av skrivefeil er like diskvalifiserende for meg som at han er røyker - jeg vurderer det ikke engang. Og dessverre renner datingstedene over av menn som ikke kan skrive norsk. Mulig kvinner er like ille, men de profilene ser jeg jo ikke.

Anonymkode: feb32...cf2

Skrevet
6 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg har ikke prøvd nettdating, men på tinder har det ikke noe å si hva man skriver i profilen sin. Enten blir man ansett som attraktiv eller ikke, og det avgjør om det blir likt eller ikke. Jeg forstår ikke helt problemet med å påpeke at kvinner har standarder noe som helt klart er tilfelle. Det finnes nok av tråder hvor kvinner her inne for eksempel åpent går ut og sier at menn under 1.80 blir valgt vekk. At mennene som blir valgt vekk er misfornøyde med dette er ganske naturlig. Det er ingen som nyter det å ikke være relevant for det motsatte kjønn.

Tinder er vel i høyeste grad en form for nettdating, men her er jeg uansett uenig. En god bio/profil har alt å si. Jeg fikk mange flere treff etter å ha jobbet litt med tekst og bilder. Jeg vet jo også at jeg selekterer på samme måte selv.

Har du virkelig ikke et eneste ord å skrive om deg selv? Da skal bildet virkelig ose av utstråling for at jeg sveiper til høyre. 

Ett bilde med filter kan sikkert være morsomt, men damer med ti forskjellige filter-bilder? Da blir jeg skeptisk. Gi meg ærlige bilder, du er sikkert penere enn du tror og viser i tillegg at du har et godt selvbilde.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Undersøkelser viser at kvinner gjør følgende:

Jaha. Hvilke undersøkelser? Og- alle kvinner? 

Du konkluderer med at det kan være likesågreit uten profiltekst, i tilfelle teksten blir vurdert som teit/diskvalifiserende. Men hvorfor gidde å brule tid på å chatte, avtale møte, møtes en eller flere ganger for SÅ å bli vraka av dama, hvis hun kan få sile deg vekk etter *sine* preferanser allerede før dere starter å chatte? Hvorfor tror du at du har bedre sjanser etter dere har matcha?

Og hvorfor konkluderer du ikke andre veien? At en bra profiltekst kan få en dame til å like din profil, selv om hun ikke umiddelbart fallt for bildene?

AnonymBruker
Skrevet

Altså 72 % av de som skriver noe har minst  5 skrivefeil.

Det er korrekt. Basert på de 24 likes'ene. 

Kanskje du ikke er så interessant for interessante menn?

Det kan godt hende, men hvordan trakk du denne konklusjonen? (Leter etter klør-seg-i-hodet-emojien)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

(Leter etter klør-seg-i-hodet-emojien)

Den er der den alltid har vært, fineste du. : klo : - bare uten mellomrom mellom : og klo, og : igjen.

Anonymkode: bcc4a...e71

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er der den alltid har vært, fineste du. : klo : - bare uten mellomrom mellom : og klo, og : igjen.

Anonymkode: bcc4a...e71

:klo:

Der ja! Tusen takk! :blomst:

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
19 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, håper du ikke refererer til meg (ts) her, for jeg trykker da vitterlig ikke ned menn *fordi de ikke når opp*. Jeg påpeker at menns profiler på nettdatingsiden jeg er på (og menns profiler ja, fordi jeg ser ikke kvinner sine) lyser av lav innsats. Det er en vesentlig forskjell spør du meg. 

Mitt inntrykk er at du mener at menn sliter, og syter fordi menn ikke gjør en god nok innsats med profilene sine på nettdating. Jeg er ikke uenig i at mange nok har en dårlig profil, men jeg tror fremdeles det er vanskelig å nå opp selv om man har en profil med god profiltekst. På tinder har profiltekst lite å si.

Poenget mitt er i grunn at hvis jeg har riktig, så har menn grunn til å "syte". Det å stemple en gruppe som sliter som sytere, mener jeg er å trykke en gruppe ned ja. 

Har ikke profiltekst noe å si? Jasså, da må jeg være svært spesiell da, siden jeg faktisk mener profilteksten forteller mer om deg enn ett dårlig bilde. Eventuelt kan profilteksten gjøre at man bikker andre veien. 

Ikke på tinder. Ellers har jeg lest nok av historier om menn som har brukt mye tid på profiltekst på nettdating uten suksess. Jeg har bare ikke tro på at det å skrive en god profiltekst vil gjøre en upopulær profil til en populær profil. Husk at det som regel er mest menn på disse datingplattformene. Noen må tape konkurransen.  

Klart kvinner har standarder, det finnes jo ikke rart. Personlig har jeg ingen høydepreferanser, det fremstår bare umodent. Men jeg (og egentlig alle andre her på jorda) siler ut de man utseendemessig ikke tiltrekkes av. F.eks syns jeg en viss FrP-politiker med liten hake er forferdelig usexy, og jeg tror veldig lite kunne ha fått meg til å forandra på det. Enig i at akkurat i dét tilfellet ville ikke profiltekst kunne dratt det opp. Men husk nå på at det for alle vil være noen man ikke tiltrekkes av, flere man kan bli tiltrukket av (bare ikke umiddelbart når du kun har utseendet på et par bilder å vurdere ut fra), og en andel (færre igjen) som man kjenner en fysisk og ev seksuell tiltrekning mot. I begge de to siste kategoriene kan profiltekst likesågodt slå positivt som negativt ut. Så hvorfor ikke legge litt innsats i profilteksten? Å ikke skrive noe, eventuelt bare vrøvl, vil jage vekk mange potensielt interesserte kvinner. 

Men hvorfor mener du og enkelte at menn syter når de påpeker at kvinner har standarder, og preferanser? Preferansene kommer også i alle mulige varianter enten om det er snakk om politiske preferanser, høyde, hake, utdanning osv. Jeg har ikke noe problem med disse preferansene i det hele tatt, men jeg forstår ikke helt hvorfor man skal stemple de som påpeker dette for sytere? I min verden syter man ikke når man påpeker faktum. For menn er det verdi i å vite at kvinner har standarder. Da får menn muligheten til å tilpasse seg. 

Ellers er jeg ikke uenig i at det på noen måte er skadelig å ha en god profiltekst. Jeg tror bare ikke at det er den mest avgjørende faktoren for om man lykkes eller ikke.

Endret av Minesveiper
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
13 hours ago, Jdz said:

Tinder er vel i høyeste grad en form for nettdating, men her er jeg uansett uenig. En god bio/profil har alt å si. Jeg fikk mange flere treff etter å ha jobbet litt med tekst og bilder. Jeg vet jo også at jeg selekterer på samme måte selv.

Ja, og jeg vil påstå at det heller var bildene enn teksten din som gjorde at du fikk flere treff. Hvis ikke du tror meg, kan du lage en profil på tinder med bilder av en vanlig mann uten profiltekst. Lag så en profil med bilder av en kjekk mann uten noe profiltekst. Se hvem som får mest matcher/likes. Det at du har gode bilder av deg selv hvor du ser bra ut har langt mer å si enn hva du skriver i profilen din.

13 hours ago, Jdz said:

Har du virkelig ikke et eneste ord å skrive om deg selv? Da skal bildet virkelig ose av utstråling for at jeg sveiper til høyre. 

Ett bilde med filter kan sikkert være morsomt, men damer med ti forskjellige filter-bilder? Da blir jeg skeptisk. Gi meg ærlige bilder, du er sikkert penere enn du tror og viser i tillegg at du har et godt selvbilde.

Når jeg brukte tinder, så var det sjeldent at damene hadde profiltekst i det hele tatt, og det var veldig få som faktisk hadde en god profiltekst. En god profiltekst ga positivt utslag hos meg, jeg har ikke noe problem med å innrømme det, men om jeg ikke synes damen var attraktiv sveipet jeg henne vekk selv om hun hadde god profiltekst. Damer gjør akkurat det samme.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Minesveiper skrev:

Men hvorfor mener du og enkelte at menn syter når de påpeker at kvinner har standarder, og preferanser?

Å påpeke at kvinner har preferanser og standarder ser ikke slik ut:

- dere kvinner er så kresne, hvis dere senker standarden deres blir det mye lettere! (For meg som mann!)

- kvinner dater oppover i liga/skala, og derfor er det så mange menn som meg som sliter med å finne dame!

- jeg får ikke dame fordi dere damer er så opphengt i utseende! 

Det er disse sutrete frasene jeg syns blir nærmest komisk å lese om når menns egne profiler ser ut til å ha blitt snekra sammen i halvsøvne. Siste profilen jeg så var en som hadde lagt bildene sine opp ned. Alle 10. 

Jeg syter altså over at menns profiler (de jeg har sett) viser et ganske lavt engasjement for prosjektet "finne seg dame", og at dette ikke henger helt sammen med det kvinner blir beskyldt for. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har samme opplevelse. Regner med at det ikke er Tinder siden du der ikke får opp menn som er utenfor alderspreferansene dine.

Får i hvert fall en del likes og meldinger fra menn som utenfor mine alderspreferanser. Jeg har satt opp til 45 og får en del fra menn som er rundt 50 og oppover. Selv er jeg 38, og er ikke interessert i menn som er 50 og oppover. Jeg synes ikke at de er attraktive og vi har ingenting til felles. Synes faktisk 10+ års aldersforskjell er altfor mye, men tror det er et vanlig problem for kvinner. Menn ønsker seg gjerne mye yngre kvinner og da prøver de seg.

Veldig få som skriver noe av interesse også. Skjønner ikke hvordan de tror at kvinner skal bli interessert av ingen informasjon. Kun litt fakta og så skal det være nok tydeligvis for å finne noen.

I tillegg må man være forsiktig med hva man skriver. Skrev at han ikke trengte å være perfekt og da fikk jeg masse meldinger fra rare menn med psykiske problemer.

Det er mye rart der ute i hvert fall, men også noen som er interessante. Det er vel som i virkeligheten. De fleste er ikke interessant å innlede et forhold med, men på nettdating så ser man det tydeligere.

Anonymkode: 0bed8...1fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, Minesveiper said:

Jeg er ikke uenig i at mange nok har en dårlig profil, men jeg tror fremdeles det er vanskelig å nå opp selv om man har en profil med god profiltekst. På tinder har profiltekst lite å si.

Jeg har bare ikke tro på at det å skrive en god profiltekst vil gjøre en upopulær profil til en populær profil.

Dette. Sikkert mange menn med dårlig eller ikke-eksisterende bio, men det er ingenting som tyder på at det har særlig betydning. Kjekke menn får likes uavhengig av bio, menn som ikke er kjekke får ingen likes uavhengig av bio.

Anonymkode: 416c7...d32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette. Sikkert mange menn med dårlig eller ikke-eksisterende bio, men det er ingenting som tyder på at det har særlig betydning. Kjekke menn får likes uavhengig av bio, menn som ikke er kjekke får ingen likes uavhengig av bio.

Anonymkode: 416c7...d32

Nå finnes det andre steder enn Tinder, men få skriver særlig mye mer der. Noe jeg i hvert fall synes er litt viktig siden jeg ikke er ute etter ons eller bare interessert i utseendet.

Tror det er en fordel på andre steder enn Tinder å ha litt tekst. I hvert fall blir ikke jeg interessert i av å se et par bilder og info om høyde og om han røyker eller ei. Litt mer interessant å lese om hva han søker og noen ord om seg selv.

Anonymkode: 0bed8...1fc

Skrevet

Et grunnleggende problem med denne innstillingen om at «damer er for kresne, dater oppover, er utseendefokuserte» er at den bygger på et grunnlag om at menn har rett på kjæreste. Om man ikke får kjæreste, som mann, skal det pekes og anklages mot kvinnene.

Men gjett, hva? Det er ingen menneskerett å få en kjæreste. Fordi du er snill ++ betyr ikke det at kvinner er urimelige for å ikke ville være kjæreste med deg.

Takler menn avvisning så dårlig at de tillegger kvinner karakteristikker og klager på dem?

Og bare for å bli med på statistikken her: Jeg velger aldri menn på tinder som ikke skriver noe i bio. Og bio har stor, stor betydning for hvem jeg velger. Bilder også men først og fremst i tilfeller som angitt over, som fem like bilder av at du står og ser i speilet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Suffragette skrev:

Et grunnleggende problem med denne innstillingen om at «damer er for kresne, dater oppover, er utseendefokuserte» er at den bygger på et grunnlag om at menn har rett på kjæreste. Om man ikke får kjæreste, som mann, skal det pekes og anklages mot kvinnene.

Men gjett, hva? Det er ingen menneskerett å få en kjæreste. Fordi du er snill ++ betyr ikke det at kvinner er urimelige for å ikke ville være kjæreste med deg.

Takler menn avvisning så dårlig at de tillegger kvinner karakteristikker og klager på dem?

Så presist! 

Ja, jeg tror veldig mange menn på Tinder og andre sjekkeapper takler avvisning dårlig. Og ikke bare det, de tolker de mest trivielle ting som avvisning, f.eks å bli unmatcha "fordi jeg sa hei" (ref. annen tråd). Herlighet. Dette er lav selvfølelse. Og når man har lav selvfølelse, men er oppdratt i en kultur hvor det å ha svakheter er feil og galt, så må man håndtere den vonde følelsen av avvisning på en måte som ikke går ut over en selv, og da er det damene som får skylda. Det er helt klassisk. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2020 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Dame, 35 år.
For ei uke siden opprettet jeg en profil på ei datingside. Jeg har fått 24 likes. Vet ikke om det er få eller mange, men det spiller ingen rolle, for ta en nærmere titt på disse 24 profilene: 

- 88% av profilene tilhører menn utenfor mitt oppgitte aldersspenn (30-45 år, dvs 15 år), de aller fleste av disse minst 5 år eldre enn øvre grense.

- 75% av profilene tilhører menn utenfor mitt oppgitte geografiske område.

- 63% av profilene har bilder som ikke gir noe inntrykk av ansikt eller kropp.
I stedet er det bilder med;
Solbriller, motorsykkelhjelm, caps, skygge på hele ansiktet slik at dette er utydelig, bilder langt unna, bilder hvor personen ikke er med på bildet (kajakktupp, skitupper, teltplassen, golfbane, motorsykkel, fjelltopp, traktor etc)

- 54% av profilene har enten ingen tekst eller meningsløs tekst. Med det siste mener jeg enten tilfeldige bokstaver fra tastaturet ("jklø fdsa") eller "skal bare se hva dette er" (og lignende), "er ikke så glad i å skrive, ta kontakt om du lurer på noe", "kanskje? Kanskje ikke? Vel, prøv så får du se!" etc.

- 33% av profilene har flere enn 5 skrivefeil (stavefeil, og/å-feil, kommafeil og andre tegnfeil, feil setningsoppbygging etc). Teller selvsagt ikke med de hvor en og annen sporadisk feil/tastefeil dukker opp.

Så. Jeg sitter med inntrykket av at menn på sjekkeapper/-sider legger veldig lite flid i profilen sin (kanskje det samme gjelder kvinner, hva vet jeg, jeg ser etter menn). Da syns jeg ikke man kan forvente stort utbytte heller. Det blir så tåpelig å klage på at kvinner er kresne, har for høye standarder, sikter oppover og kjemper om de samme etc etc, hvis man selv er av de som legger ned 0 effort i en profil.
Det er jo ikke slik at dating på nett/app er så mye enklere enn i virkeligheten, man må fortsatt by på seg selv, vise sine kvaliteter og gjøre en innsats selv.
Etter ei uke på nett er jeg bare litt oppgitt over førsteinntrykket. Kanskje det blir bedre. 

vel.... jeg har laget en skikkelig profil og etter 6 måneder har jeg 45 matcher. Kun en av de har startet samtalen og det med et sånt bilde på teksten min. 

jeg føler kvinner snakker med 20 andre samtidig som de snakker med meg og halvparten er der kun for egoboost. så kvinner legger ikke så mye i det de heller. Vil si det er 50/50 blant kjønnene for jaggu er det mye useriøse jenter der og. 

Anonymkode: 89ee3...983

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la dem finne ut av dette med skrivefeilene! Det er en ypperlig måte å umiddelbart sile ut idioter på. 

Anonymkode: 7ce15...899

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg føler kvinner snakker med 20 andre samtidig som de snakker med meg

Du føler det faktisk. Hvor føler du det? I venstre øreflipp? Høyre hjertekammer? Eller er det bare noe du *tror*? Hva baserer du denne følelsen på? 

Jeg snakker ikke med noen av de 24 matchene. Fikk en melding fra han ene (med alle bildene opp ned), men den inneholdt bare en oppramsing av hva han mente han var og ikke var. I en tekst stappfull av skrivefeil. 

Han er sikkert en bra mann og en som ei anna dame kan falle for. Men jeg gjør ikke det. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg føler kvinner snakker med 20 andre samtidig som de snakker med meg og halvparten er der kun for egoboost. 

Selvfølgelig gjør de dette før de har datet deg og blitt kjent med deg. At de snakker med andre samtidig som deg må du bare ta som en selvfølge! Jeg gjør det også med andre kvinner når jeg er på sjekking! Noe annet er jo helt unaturlig i en slik situasjon der man bare prøver å sile ut hvem man skal spørre om dates med eller ikke. Når jeg dater gjør jeg det bare med en kvinne om gangen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...