Gå til innhold

Menns profiler på datingsider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dame, 35 år.
For ei uke siden opprettet jeg en profil på ei datingside. Jeg har fått 24 likes. Vet ikke om det er få eller mange, men det spiller ingen rolle, for ta en nærmere titt på disse 24 profilene: 

- 88% av profilene tilhører menn utenfor mitt oppgitte aldersspenn (30-45 år, dvs 15 år), de aller fleste av disse minst 5 år eldre enn øvre grense.

- 75% av profilene tilhører menn utenfor mitt oppgitte geografiske område.

- 63% av profilene har bilder som ikke gir noe inntrykk av ansikt eller kropp.
I stedet er det bilder med;
Solbriller, motorsykkelhjelm, caps, skygge på hele ansiktet slik at dette er utydelig, bilder langt unna, bilder hvor personen ikke er med på bildet (kajakktupp, skitupper, teltplassen, golfbane, motorsykkel, fjelltopp, traktor etc)

- 54% av profilene har enten ingen tekst eller meningsløs tekst. Med det siste mener jeg enten tilfeldige bokstaver fra tastaturet ("jklø fdsa") eller "skal bare se hva dette er" (og lignende), "er ikke så glad i å skrive, ta kontakt om du lurer på noe", "kanskje? Kanskje ikke? Vel, prøv så får du se!" etc.

- 33% av profilene har flere enn 5 skrivefeil (stavefeil, og/å-feil, kommafeil og andre tegnfeil, feil setningsoppbygging etc). Teller selvsagt ikke med de hvor en og annen sporadisk feil/tastefeil dukker opp.

Så. Jeg sitter med inntrykket av at menn på sjekkeapper/-sider legger veldig lite flid i profilen sin (kanskje det samme gjelder kvinner, hva vet jeg, jeg ser etter menn). Da syns jeg ikke man kan forvente stort utbytte heller. Det blir så tåpelig å klage på at kvinner er kresne, har for høye standarder, sikter oppover og kjemper om de samme etc etc, hvis man selv er av de som legger ned 0 effort i en profil.
Det er jo ikke slik at dating på nett/app er så mye enklere enn i virkeligheten, man må fortsatt by på seg selv, vise sine kvaliteter og gjøre en innsats selv.
Etter ei uke på nett er jeg bare litt oppgitt over førsteinntrykket. Kanskje det blir bedre. 

Anonymkode: f4370...6d9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så. Jeg sitter med inntrykket av at menn på sjekkeapper/-sider legger veldig lite flid i profilen sin (kanskje det samme gjelder kvinner, hva vet jeg, jeg ser etter menn). Da syns jeg ikke man kan forvente stort utbytte heller. Det blir så tåpelig å klage på at kvinner er kresne, har for høye standarder, sikter oppover og kjemper om de samme etc etc, hvis man selv er av de som legger ned 0 effort i en profil.
Det er jo ikke slik at dating på nett/app er så mye enklere enn i virkeligheten, man må fortsatt by på seg selv, vise sine kvaliteter og gjøre en innsats selv.
Etter ei uke på nett er jeg bare litt oppgitt over førsteinntrykket. Kanskje det blir bedre. 

Anonymkode: f4370...6d9

Dette gjelder også kvinner, som du er inne på muligheten for. Det store flertallet av profiler som jeg kommer over inneholder ingen tekst, og har ett eller to bilder, som er av slik type at man kan bli usikker på om profilen er fake. Når man matcher med de, og skriver til de, så er det de færreste som svarer. Dette forteller meg at kvinner flest kun er ute etter bekreftelse, og bygger opp egoet sitt med alle matchene, og mennene som tar kontakt. 

Så, kvinner er hverken bedre eller verre enn menn. Jeg vil påstå at vi er like ille, bare på forskjellige måter. 

Anonymkode: 1e58b...16f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder også kvinner, som du er inne på muligheten for. Det store flertallet av profiler som jeg kommer over inneholder ingen tekst, og har ett eller to bilder, som er av slik type at man kan bli usikker på om profilen er fake. Når man matcher med de, og skriver til de, så er det de færreste som svarer. Dette forteller meg at kvinner flest kun er ute etter bekreftelse, og bygger opp egoet sitt med alle matchene, og mennene som tar kontakt. 

Så, kvinner er hverken bedre eller verre enn menn. Jeg vil påstå at vi er like ille, bare på forskjellige måter. 

Anonymkode: 1e58b...16f

Ok. Men kan vi diskutere saken kanskje? At nettdating ikke er en lettvint måte å få damer/menn inn i stua si på ved å bare sitte å bla i en katalog? Så kanskje flere (både kvinner og menn og de i mellom) slutter å sutre så fælt over at de ikke "får" kjæreste, likes, ligg eller whatnot. 

Anonymkode: f4370...6d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker iallefall slik at når personer ikke har noen gode bilder så har de vel noe de ønsker å skjule. Tror både menn og kvinner kan skjerpe seg på selve teksten sin, det verste er kanskje vel offansive krav-lister, som selv om jeg havner "innafor" gjør at jeg velger bort disse kandidatene. Er heller ikke noen fan av sånne emoji-rebuser.

Anonymkode: 8cd78...964

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker iallefall slik at når personer ikke har noen gode bilder så har de vel noe de ønsker å skjule. Tror både menn og kvinner kan skjerpe seg på selve teksten sin, det verste er kanskje vel offansive krav-lister, som selv om jeg havner "innafor" gjør at jeg velger bort disse kandidatene. Er heller ikke noen fan av sånne emoji-rebuser.

Anonymkode: 8cd78...964

Har til nå ikke sett sånn kravsliste på siden jeg er på, er det mer vanlig blant kvinner med slike kravslister kanskje? Ellers enig, det er noe med den negative energien i en sånn tekst. Og enig, DØD over emoji-rebuser! 

Anonymkode: f4370...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Men kan vi diskutere saken kanskje? 

Anonymkode: f4370...6d9

Du kommer med et utsagn i en tråd som du oppretter på et diskusjonsforum, og får svar/kommentar på denne. Ønsker du ikke å diskutere det så skjønner jeg ikke hvorfor du inkluderer det i hovedinnlegget som setter tema for tråden?

Anonymkode: 1e58b...16f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer med et utsagn i en tråd som du oppretter på et diskusjonsforum, og får svar/kommentar på denne. Ønsker du ikke å diskutere det så skjønner jeg ikke hvorfor du inkluderer det i hovedinnlegget som setter tema for tråden?

Anonymkode: 1e58b...16f

Sorry, ble bare litt mye nedlatende ranting om kvinner på datingapper som jeg reagerer på:

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forteller meg at kvinner flest kun er ute etter bekreftelse, og bygger opp egoet sitt med alle matchene, og mennene som tar kontakt. 

Så, kvinner er hverken bedre eller verre enn menn. Jeg vil påstå at vi er like ille, bare på forskjellige måter. 

Du er jo akkurat blandt de jeg sukker over, de som ilegger kvinner på datingapper verdier og holdninger man ikke har belegg for å beskylde de for (ute etter bekreftelse, bygge opp egoet). 

Men kan godt hende du har rett i at menn og kvinner er like ille når det gjelder *effort* i nettdatingen. Det vet jeg ikke siden jeg ikke har sett andre kvinners profiler. 

Anonymkode: f4370...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten- jeg ser lite av at kvinner på forumet klager over at mennene er så kresne, må senke standardene, bare går etter de "over seg" (hva nå enn det betyr) osv. 

Det er jo et paradoks i at menn beskylder kvinner for dette ustanselig, samtidig som det (basert på mine 24 likes, vel å merke) ser ut til å ha vært svært lite arbeid eller ønske om å finne ei bra dame, bak profilen. 

Anonymkode: f4370...6d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink med statistikk, det er ganske sexy da 😘 Interessant informasjon.

Hadde vært interessant å sett gjennom alle disse profilene, er det virkelig så mange dårlige? En bra profil kan sikkert hjelpe, men jeg er ikke så overbevist om at det utgjør en stor forskjell. Det er nok først og fremst menn som har utseendet med seg som når opp i datingapps, uavhengig av kvaliteten på profilen.

Ellers er jeg enig med deg, å ikke skrive noe meningsfullt, gjennomtenkt og velartikulert når man vil finne seg noen er for dårlig i min bok i det minste.

Anonymkode: 416c7...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes gode profiler, men Tinder-algoritmen velger litt ut hvem du får se og hvem de får se. Kommer litt an på hvor du bor også da.

 

Anonymkode: 9fea8...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: de som har noe å komme med, kommer med det. Resten? Bare biomasse. Dating er som shopping. Du kan bruke 3 timer i butikken, men kjøpe bare én skjorte. Måten folk fremstiller seg på i sosiale medier viser hvem de er. Håndter dem deretter. 

Anonymkode: dd76c...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er flink med statistikk, det er ganske sexy da 😘 Interessant informasjon.

Hadde vært interessant å sett gjennom alle disse profilene, er det virkelig så mange dårlige? En bra profil kan sikkert hjelpe, men jeg er ikke så overbevist om at det utgjør en stor forskjell. Det er nok først og fremst menn som har utseendet med seg som når opp i datingapps, uavhengig av kvaliteten på profilen.

Ellers er jeg enig med deg, å ikke skrive noe meningsfullt, gjennomtenkt og velartikulert når man vil finne seg noen er for dårlig i min bok i det minste.

Anonymkode: 416c7...d32

Hvis du ikke er så heldig utseendemessig, kan det hjelpe deg veldig å ha en velformulert profiltekst, der du gir inntrykk av at du er en likandes kar / kjerring. OG at du bruker bilder som gir et godt inntrykk av deg selv, gjerne i helfigur og i portrettversjon. Ikke legg ut bilder der du geiper eller gjør grimaser. Prøv å se så normal ut som mulig!

Anonymkode: 3331c...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tinder i noen uker, har flere tusen likes (bor forøvrig ikke i storby) og har 130 matcher, så jeg har jo vært igjennom en del profiler. Det er mange jeg sveiper bort rett og slett pga en crappy profil.

Eksempler er de som bare har 1 bilde, de som har 10 bilder der alle er gruppebilder og man ikke aner hvem fyren er, bilder i solbriller, bilder der det av en annen grunn er vanskelig å fastslå hvorfan fyren i det hele tatt ser ut, de som har 5 bilder med akkurat samme ansiktsutrykk foran speilet (får meg til å tenke at han er en raring), de som skriver ting som "siden vi har feminisme må damene skrive til meg først" (altså, jeg skriver gjerne først om en mann virker interessant, men jeg tenker at man er uintelligent om man tror at feminisme betyr at kvinner skal ta alt initiativ og jeg orker ikke en tafatt mann uans) og mye mer. 

Det å ha en veldig vittig bio kan forøvrig gjøre at jeg sveiper en mann til høyre som jeg i utgangspunktet synes er ganske gjennomsnittlig. 

Anonymkode: e21eb...cb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"siden vi har feminisme må damene skrive til meg først"

Åh, jeg kommer på SÅ mange svar til dette! 

- Hei, hyggelig at vi matcha! Siden vi ikke har full likestilling mellom kjønnene ennå og menn av den grunn har gjennomsnittlig 588 000 mer i bruttoformue enn kvinner, må du gi meg 294 000. Når vi så har likestilling kan jeg snakke videre med deg. 

For eksempel. Lar det ligge med det tror jeg, ellers blir jeg vel stempla som troll. Et feministisk et kanskje også. Huff. 

Anonymkode: f4370...6d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er flink med statistikk, det er ganske sexy da 😘 

Takker så meeget 😊

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bra profil kan sikkert hjelpe, men jeg er ikke så overbevist om at det utgjør en stor forskjell. Det er nok først og fremst menn som har utseendet med seg som når opp i datingapps, uavhengig av kvaliteten på profilen.

Jeg kan umulig være den eneste dama som ikke er så overfladisk at man ser KUN på bilder? Statistisk sett altså. 

Nå skal jeg ikke lyve og si at jeg overhodet ikke ser på utseendet. Jeg har jo en smak og noen års erfaring til å kunne vite/skjønne hva som er tiltrekkende for meg. 

Men hadde du stilt opp alle jeg har vært sammen med siden jeg var 15, så hadde du ikke funnet mange likhetstrekk i utseende. Men alle har vært rakrygget, sett på meg når jeg snakka, svart meg når jeg snakka, lagt fra seg tv-spill/mobil/PC når jeg kommuniserte og i tillegg vaska sine egne boxere og hybelkaniner. 

Anonymkode: f4370...6d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke er så heldig utseendemessig, kan det hjelpe deg veldig å ha en velformulert profiltekst, der du gir inntrykk av at du er en likandes kar / kjerring. OG at du bruker bilder som gir et godt inntrykk av deg selv, gjerne i helfigur og i portrettversjon. Ikke legg ut bilder der du geiper eller gjør grimaser. Prøv å se så normal ut som mulig!

Anonymkode: 3331c...da7

Har du tenkt over at noen faktisk ser slik ut? Har sett det selv av enkelte. Jo de er slik på alle bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Har du tenkt over at noen faktisk ser slik ut? Har sett det selv av enkelte. Jo de er slik på alle bilder. 

Hæ? Folk som geiper eller lager grimaser på alle bilder er jo ikke normale, selv om "de ser slik ut". 

Ville du ha likt profilen til ei dame med nebb-lepper eller tunga ut av munnen på alle bildene? Som altså ser sånn ut? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 7/8/2020 at 10:05 PM, AnonymBruker said:

Så. Jeg sitter med inntrykket av at menn på sjekkeapper/-sider legger veldig lite flid i profilen sin (kanskje det samme gjelder kvinner, hva vet jeg, jeg ser etter menn). Da syns jeg ikke man kan forvente stort utbytte heller. Det blir så tåpelig å klage på at kvinner er kresne, har for høye standarder, sikter oppover og kjemper om de samme etc etc, hvis man selv er av de som legger ned 0 effort i en profil.
Det er jo ikke slik at dating på nett/app er så mye enklere enn i virkeligheten, man må fortsatt by på seg selv, vise sine kvaliteter og gjøre en innsats selv.
Etter ei uke på nett er jeg bare litt oppgitt over førsteinntrykket. Kanskje det blir bedre. 

Anonymkode: f4370...6d9

Jeg har ikke prøvd nettdating, men på tinder har det ikke noe å si hva man skriver i profilen sin. Enten blir man ansett som attraktiv eller ikke, og det avgjør om det blir likt eller ikke. Jeg forstår ikke helt problemet med å påpeke at kvinner har standarder noe som helt klart er tilfelle. Det finnes nok av tråder hvor kvinner her inne for eksempel åpent går ut og sier at menn under 1.80 blir valgt vekk. At mennene som blir valgt vekk er misfornøyde med dette er ganske naturlig. Det er ingen som nyter det å ikke være relevant for det motsatte kjønn.

Jeg personlig synes ikke kvinner gjør noe gale i å ha preferanser, og standarder, men jeg forstår heller ikke helt hvorfor man skal trykke ned menn som har det vanskelig fordi de ikke når opp. Jeg har ikke noe problem med å tro på at menn på datingsider har dårlige profiltekster, men hvis datingsidene virker slik som tinder, så ville ikke en god profiltekst hatt noe særlig å si uansett. Det kan forklare hvorfor mange menn har dårlige profiltekster. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Minesveiper skrev:

jeg forstår heller ikke helt hvorfor man skal trykke ned menn som har det vanskelig fordi de ikke når opp.

Vel, håper du ikke refererer til meg (ts) her, for jeg trykker da vitterlig ikke ned menn *fordi de ikke når opp*. Jeg påpeker at menns profiler på nettdatingsiden jeg er på (og menns profiler ja, fordi jeg ser ikke kvinner sine) lyser av lav innsats. Det er en vesentlig forskjell spør du meg. 

Har ikke profiltekst noe å si? Jasså, da må jeg være svært spesiell da, siden jeg faktisk mener profilteksten forteller mer om deg enn ett dårlig bilde. Eventuelt kan profilteksten gjøre at man bikker andre veien. 

Klart kvinner har standarder, det finnes jo ikke rart. Personlig har jeg ingen høydepreferanser, det fremstår bare umodent. Men jeg (og egentlig alle andre her på jorda) siler ut de man utseendemessig ikke tiltrekkes av. F.eks syns jeg en viss FrP-politiker med liten hake er forferdelig usexy, og jeg tror veldig lite kunne ha fått meg til å forandra på det. Enig i at akkurat i dét tilfellet ville ikke profiltekst kunne dratt det opp. Men husk nå på at det for alle vil være noen man ikke tiltrekkes av, flere man kan bli tiltrukket av (bare ikke umiddelbart når du kun har utseendet på et par bilder å vurdere ut fra), og en andel (færre igjen) som man kjenner en fysisk og ev seksuell tiltrekning mot. I begge de to siste kategoriene kan profiltekst likesågodt slå positivt som negativt ut. Så hvorfor ikke legge litt innsats i profilteksten? Å ikke skrive noe, eventuelt bare vrøvl, vil jage vekk mange potensielt interesserte kvinner. 

Om noen velger deg vekk pga det du har lagt ned litt innsats i å ha skrevet, så er det jo bare bra! Da slipper du å matche med kvinner som må overtales til å like deg. 

 

 

Anonymkode: f4370...6d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det finnes nok av tråder hvor kvinner her inne for eksempel åpent går ut og sier at menn under 1.80 blir valgt vekk. 

Samme som når menn erklærer kvinner over 166 som uaktuell høyde. De ligger kanskje med dem, men føler de er kjemper. 

Anonymkode: 706c8...f8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...