Gå til innhold

Trodde tynne jenter var "ut"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingenting er verken ut eller inn. Alle er forskjellige, smaken likeså. Det er samfunnet som skaper et slags ideal gjennom sosiale medier og "hjernevasker" oss til å tenke at den og den kroppen er den beste og fineste. Se forbi fasaden av retusjerte bilder og kropper, og ikke heng deg så mye opp i hvilken kropp som er finest. Alle mennesker er fine på sin måte uavhengig av kroppsform og størrelse, og alle har hver sin preferanse. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Petra35 skrev:

Jeg synes hun er syltynn. Det er ikke mye pent å se kragebeina så synlig. Jeg har nesten samme kroppstype, men synes selv jeg er for tynn. 

Jeg har så synlige kragebein og min BMI er 21 🤓 Gikk opp 18 kilo i sist graviditet og hadde like synlige kragebein da også. 

Anonymkode: dac66...591

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lest alle svarene, men får starte med å si at hun har en flott kropp. Hun er slank/tynn, men med former. 

Så er det sånn at jeg har vært i begge endene av skalaen mellom denne dama og disse Bollywood-damene som ble postet. Jeg har fått like mye oppmerksomhet da jeg var veldig tynn/slank og da jeg var litt større. Det eneste jeg har lagt merke til at har noe å si for hvor tiltrukket menn blir av meg, er min egen selvtillit og hvor bra jeg har det. Er jeg nedfor en periode eller ikke føler meg så bra, så får jeg ikke så fryktelig mye oppmerksomhet. Men de gangene jeg føler meg skikkelig fin og har det veldig bra, da får jeg ekstremt med oppmerksomhet. Jeg er dessuten helt «normal pen» i ansiktet, men jeg smiler mye og er utadvendt. Får ofte kommentarer på at jeg har en veldig fin utstråling.

Nå hørtes det plutselig ut som mye selvskryt, men poenget er altså at jeg aldri har lagt merke til at vekten har hatt noe å si for hvor mange menn som har sjekka meg opp. Derimot er jeg overbevist om at utstråling og selvtillit har veldig mye å si, det er min erfaring i hvert fall.

Og det merker jeg selv på hvilke menn jeg har blitt tiltrukket av, sjarm og utstråling har 90% å si for om jeg blir tiltrukket. Jeg tipper dama på festen har hatt skikkelig glimt i øyet og en heftig utstråling. Det kombinert med en fantastisk fin kropp - det er klart mennene faller som fluer.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/9/2020 at 11:39 AM, AnonymBruker said:

Fordi det ikke er nok tynne jenter til alle. Hvis man ikke er på øverste hylle selv, så kan man jo nesten ikke forvente at partneren er det heller.

Anonymkode: aaa7e...a33

Det er vel nok av jenter, om man beveger seg til utlandet. Det er jo massevis av tynne asiatiske jenter og fra andre land. Det er vel strengt tatt bare å velge og vrake. 
Vil jo si at er man sammen med ei som ikke er tynn og man foretrekker tynne jenter, så er det jævlig dårlig gjort overfor henne. Hvorfor kaste bort tiden hennes? 

Anonymkode: 3668a...655

• Liker 1
Skrevet

Synes det lyser misunnelse jeg ts ;)

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
20 timer siden, Frøyamor skrev:

Perfekt kvinnekropp. Dette at tjukke damer er «in» er noe tjukke damer og feminister har funnet på. En sunn kropp er ikke 120kg, sorry. 

Men klart det fins folk som liker tjukkaser, det fins folk som tiltrekkes av alt du kan tenke deg. 

Retta det for deg. Feminister mener null og niks om kvinners kropper og menns syn på dem. Det er liksom litt av greia, at en kvinnes verdi ikke skal avgjøres av hva menn synes om kroppen hennes.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Folk tiltrekkes av forskjellige ting, men det kan jo faktisk (!!!) være at denne dama var populær på grunn av andre ting enn utseendet og kroppen hennes, da. Ofte synes jeg personer (både menn og kvinner) som er veldig populære blant det motsatte kjønn ikke nødvendigvis er de peneste (nei, ikke dermed sagt at de er stygge og feite), men de som er utadvendte, sosiale, morsomme, byr på seg selv, fremstår som litt spennende osv. (altså omtrent alt det motsatte av hva jeg er :ler:, derfor har jeg aldri vært spesielt populær blant menn, selv om jeg er veldig slank).

Tror de fleste foretrekker kropper som er omtrent innenfor normalvekt +/-, hverken for tynne eller for tjukke. Synes ikke dama på bildet så (for) tynn ut, men slank. Det har vel aldri vært "ut", men nå som stadig flere er overvektige, blir det jo mer og mer sjelden å være slank.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Anonymus Notarius said:

en kvinnes verdi ikke skal avgjøres av hva menn synes om kroppen hennes.

En del menn her inne hadde vel ikke blitt født heller. 

Gjest Aniita
Skrevet
På 8.7.2020 den 21.23, Tension skrev:

Pene damer har som oftest bedre utstråling i form av selvtillit da de vet de ser bra ut. Kan og ha en effekt på humøret, spreke pene damer er oftere i bedre humør enn overvektige og mindre pene damer.

Dummeste jeg har hørt. 😄

Min erfaring er det motsatte, at disse spreke damene som går i fjellet og på treningsstudio er så A4 og kjedelige, og også ofte kranglesyke og selvopptatte. Det er bare noe så A4 med dem at det er usmakelig for meg i hvert fall.

Overvektige damer, meg selv inkludert, og de jeg har møtt, er supersmilende, har latteren rett bak tunga, og er lettere å spøke med rett og slett. De har kanskje ofte mer selvironi også.

Bare noen eksempler.

Gjest Paramount
Skrevet
21 minutter siden, Aniita skrev:

Dummeste jeg har hørt. 😄

Min erfaring er det motsatte, at disse spreke damene som går i fjellet og på treningsstudio er så A4 og kjedelige, og også ofte kranglesyke og selvopptatte. Det er bare noe så A4 med dem at det er usmakelig for meg i hvert fall.

Overvektige damer, meg selv inkludert, og de jeg har møtt, er supersmilende, har latteren rett bak tunga, og er lettere å spøke med rett og slett. De har kanskje ofte mer selvironi også.

Bare noen eksempler.

Det er min erfaring også, selv om det finnes drøssevis av unntak. Kvinner med noen kilo ekstra er ofte lystige og livlige, og sjarmerende. Jeg synes forresten hun på bildet til ts er slank, ikke tynn, og med akkurat passe former på de riktige plassene. En helt perfekt kropp.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Petra35 skrev:

Jeg synes hun er syltynn. Det er ikke mye pent å se kragebeina så synlig. Jeg har nesten samme kroppstype, men synes selv jeg er for tynn. 

Jeg kan garantere deg at dama er normalvektig, som i over 18,5 i BMI. At du rent estetisk ikke liker synlige kragebein gjør henne ikke syltynn. Jeg liker ikke valker eller utover-mager, men det betyr ikke at alle som har valker eller mage som har utover er tjukke eller overvektige.

30 minutter siden, Aniita skrev:

Dummeste jeg har hørt. 😄

Bare noen eksempler.

Svaret ditt er nøyaktig like dumt. Jeg kjenner både tynne, slanke og lubne surkjerringer, og både tynne, slanke, lubne og overvektige spudlende blide damer. Humør har ingenting med vekt å gjøre.

Og så lurer jeg på hva du legger i å være A4, for meg er det å være gjennomsnittlig og kjedelig, og de fleste er jo ikke særlig veltrente, dermed kan ikke det å være veldig opptatt av trening være å være så A4? 

Kusina mi har en litt smalere variant av kroppen i ts. Veldig smal og lett, lav fettprosent, men med former likevel. Ser ut som en modell, vakkert ansikt også. Men ikke omsvermet, siden hun er både sjenert, har litt lite humor, og kan være ganske skarp når hun først sier noe 😂

Jeg har mindre former og mer muskler (jeg er nok en sånn ekkel trenings-person), så ikke like feminin og flott som dem, og kan også være skarp, men på en mer humoristisk måte, både selvironisk og litt slem humor generelt. Jeg får mye mer oppmerksomhet.

Anonymkode: 1ed11...a53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

At du rent estetisk ikke liker synlige kragebein gjør henne ikke syltynn. Jeg liker ikke valker eller utover-mager, men det betyr ikke at alle som har valker eller mage som har utover er tjukke eller overvektige.

Jeg skulle ønske jeg var timeglass slik som hun her: 2D0E00A5-6781-4E9A-9469-05543D4CB1A7.jpeg.8175c8a4a06d470bbc42ce86b5b551bb.jpeg

• Liker 5
Gjest Petra35
Skrevet

Det er naturlig for kvinner å ha litt magefett, det er bra for hormonbalansen. Jeg skulle gjerne hatt litt mer fett på magen, som hun damen i lilla kjole over. Det er pent. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
2 minutter siden, Petra35 skrev:

Det er naturlig for kvinner å ha litt magefett, det er bra for hormonbalansen. Jeg skulle gjerne hatt litt mer fett på magen, som hun damen i lilla kjole over. Det er pent. 

Mye magefett er ikke bra for kvinner (nei, mener ikke at hun på bildet har for mye), det forbindes med en rekke sykdommer som diabetes, hjerteproblemer osv. Det er tvert om kvinner med ubalanse i hormonene (polycystisk ovariesyndrom PCOS) som har mye magefett. Det er naturlig for kvinner at den nederste delen av magen ikke er helt flat, at delen fra navlen og ned er litt avrundet, men det er ikke naturlig med noe fettlager der, tvert i mot.

Gjest Aniita
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan garantere deg at dama er normalvektig, som i over 18,5 i BMI. At du rent estetisk ikke liker synlige kragebein gjør henne ikke syltynn. Jeg liker ikke valker eller utover-mager, men det betyr ikke at alle som har valker eller mage som har utover er tjukke eller overvektige.

Svaret ditt er nøyaktig like dumt. Jeg kjenner både tynne, slanke og lubne surkjerringer, og både tynne, slanke, lubne og overvektige spudlende blide damer. Humør har ingenting med vekt å gjøre.

Og så lurer jeg på hva du legger i å være A4, for meg er det å være gjennomsnittlig og kjedelig, og de fleste er jo ikke særlig veltrente, dermed kan ikke det å være veldig opptatt av trening være å være så A4? 

Kusina mi har en litt smalere variant av kroppen i ts. Veldig smal og lett, lav fettprosent, men med former likevel. Ser ut som en modell, vakkert ansikt også. Men ikke omsvermet, siden hun er både sjenert, har litt lite humor, og kan være ganske skarp når hun først sier noe 😂

Jeg har mindre former og mer muskler (jeg er nok en sånn ekkel trenings-person), så ikke like feminin og flott som dem, og kan også være skarp, men på en mer humoristisk måte, både selvironisk og litt slem humor generelt. Jeg får mye mer oppmerksomhet.

Det er mine erfaringer.

Du har dine.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Aniita skrev:

Dummeste jeg har hørt. 😄

Bare noen eksempler.

Jeg lukter bitterhet og misunnelsen ovenfor spreke, slanke kvinner. Finnes en haug av trente, stramme kvinner som har humor og er fantastiske personer. Er overvektig selv og jeg er ikke supersmilende, spøke med meg kan du men hvorfor skal det være lettere å spøke med meg enn slanke kvinner? MÅ jeg være morsom fordi jeg er feit, må jeg ha sykt mye selvironi bare fordi vekta viser et høyere tall?

Tenk å være så inneslutta at man dømmer folk etter hvordan kroppen ser ut. Kvalmt. Du setter oss overvektige i dårlig lys, for alle overvektige tenker ikke slik som du. Dette har ingenting med erfaringer å gjøre, men hva du tenker og ønsker at ting skal være......

Anonymkode: c94bc...632

• Liker 8
Gjest Aniita
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lukter bitterhet og misunnelsen ovenfor spreke, slanke kvinner. Finnes en haug av trente, stramme kvinner som har humor og er fantastiske personer. Er overvektig selv og jeg er ikke supersmilende, spøke med meg kan du men hvorfor skal det være lettere å spøke med meg enn slanke kvinner? MÅ jeg være morsom fordi jeg er feit, må jeg ha sykt mye selvironi bare fordi vekta viser et høyere tall?

Tenk å være så inneslutta at man dømmer folk etter hvordan kroppen ser ut. Kvalmt. Du setter oss overvektige i dårlig lys, for alle overvektige tenker ikke slik som du. Dette har ingenting med erfaringer å gjøre, men hva du tenker og ønsker at ting skal være......

Anonymkode: c94bc...632

Du fantaserer og tar feil for mitt vedkommende. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, mens man ammer ja..menn har også de samme kjertlene....

Selv er jeg fullstendig flat unntatt ved amming, hadde hørt disse mytene jeg og så trodde ikke det kom til å gå, men hadde nok til fler og kastet en haug så det der er bare tull altså:) 

Anonymkode: e8e03...0af

Tror du ikke at man har melkekjertler når man ikke ammer? Kjertelvevet utvikles i puberteten, noen får mye og noen får lite. Jeg har f.eks veldig mye kjertler, det er lett å kjenne. 

Anonymkode: 127c4...d55

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
På 8.7.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

På fest denne helgen, og merket at en i omgangskretsen som er ganske tynn fikk utrolig mye oppmerksomhet fra alle guttene. Hun er ikke slående ansiktspen, men hadde på seg en stram kjole som viste fram midjen den flate magen. En venninne som er mye vakrere men litt mer formfull fikk langt fra samme oppmerksomhet.

Er det virkelig fremdeles et ideal om å være tynn? Trodde det var ut. Syns menn det er fint? Vet ikke vekt eller noe sånn, men kropp noe ala dette

image.thumb.png.d08af3ce45782754631efe21732b6a84.png

Anonymkode: 36635...3a8

Du misforstår. Det handler om utstråling og personlighet. Kvinner som har utstråling og personlighet men ikke oppfyller skjønnhetsidealet kan dra flere menn enn kvinner som ser amazing ut men mangler utstråling/personlighet. Det er gøy å leke med barbidukker men det blir litt kjedelig i lengden. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er ut! Jeg er petite og får mye oppmerksomhet fra menn 🤩 mer enn venninner som er større, men mer ansiktspene.

Anonymkode: 466e1...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...