Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp har gått ned 30 kilo !!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har brukt ganske langt tid på å gå ned i vekt, nå er jeg fornøyd med vekten, har begynt å trene og bygge muskler. Trener mest styrke. Jeg har prøvd meg på lavkarbo, men jeg har merket at jeg går opp nesten med engang :( hvordan skal jeg spise ettersom jeg har gått bed så mye i vekt og vil holdet den ? jeg personlig selv om maten er sunt så spiser jeg til jeg blitt mett kan der være derfor jeg går opp ? hvordan kan jeg ha en dag i uka hvor jeg kan spise hva jeg vil og resten av uka spise sunt og ikke gå opp ? beklager for mye fram og tilbake med skrivingen men trengee virkelig help med dette :( 

Anonymkode: c8ac1...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mye protein for å beholde muskelmasse. Selv spiser jeg stor middag med masse karbohydrater og proteiner etter styrkeøkter. Kroppen trenger karbohydrater for å bygge muskler. Hvis jeg ønsker å gå ned i vekt kutter jeg ned på karbohydratene de dagene jeg ikke trener. 

Anonymkode: 420bc...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spis mye protein for å beholde muskelmasse. Selv spiser jeg stor middag med masse karbohydrater og proteiner etter styrkeøkter. Kroppen trenger karbohydrater for å bygge muskler. Hvis jeg ønsker å gå ned i vekt kutter jeg ned på karbohydratene de dagene jeg ikke trener. 

Anonymkode: 420bc...352

jeg ønsker å holdet vekta mi altså ikke gå opp eller ned, så spørsmålet er etter en vektnedgang hvordan bør jeg spise for å ikke gå opp ? :)

Anonymkode: c8ac1...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg ønsker å holdet vekta mi altså ikke gå opp eller ned, så spørsmålet er etter en vektnedgang hvordan bør jeg spise for å ikke gå opp ? :)

Anonymkode: c8ac1...2eb

Finn ut hvor mye kalorier du forbrenner til vanlig. Bruk en smartklokke eller fitbit. F.eks 2000 kalorier hver dag.

Bruk en app til å lære deg hva maten du spiser inneholder. F.eks Lifesum. Den kan også hjelpe deg å «oppnå» en viss sum i løpet av dagen. Prøv å spise den samme mengden du forbrenner. Spis nok proteiner.

Se hvordan det går og juster etter et par måneder. 

Anonymkode: 420bc...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å fortsette og spise som du har gjort mens du slanket deg, og bare tilføre litt flere kalorier?  Jeg har tidligere slanket meg ganske mye på helt vanlig mat, og når jeg hadde nådd ønsket vekt gjorde jeg ikke noen store endringer, jeg la bare inn noen etterlengtede helge-utskeielser 😄  

Anonymkode: 7683d...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har begynt å trene muskler så kan du være så fornøyd du vil med vekta. Du kommer garantert til å gå opp endel i vekt. Muskler veier endel de også 😊 så ikke bekymre deg for å gå opp noe i vekt. 

Anonymkode: 4d4f5...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ønsker å holdet vekta mi altså ikke gå opp eller ned, så spørsmålet er etter en vektnedgang hvordan bør jeg spise for å ikke gå opp ? :)

Anonymkode: c8ac1...2eb

Da kan du ikke få mer muskler dvs trene så du får mer muskelmasse. Muskler veier mer enn fett og da vil du naturligvis gå opp i vekt ved å få mer muskelmasse. 

Anonymkode: 291ad...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du ikke få mer muskler dvs trene så du får mer muskelmasse. Muskler veier mer enn fett og da vil du naturligvis gå opp i vekt ved å få mer muskelmasse. 

Anonymkode: 291ad...2bd

Eventuelt få lavere fettprosent.....

Anonymkode: 37bf6...a7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...