AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #161 Del Skrevet 9. juli 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en viss forskjell på det å være turist i et høykost- eller lavkostland, med lønninger fra et høykostland. Klart man får mye mer for pengene når man til sammenligning tjener greit og reiser til et land hvor lønningene er lavere, og utgiftene for annen drift også er lavere. Det å drive dyreparken (eller enhver annen attraksjon) koster, og store deler av de utgiftene er til slikt vi ellers setter pris på, som lønn og levelige arbeidsforhold, strøm/vedlikehold/innkjøp av alt et sted trenger/sertifiseringer blablabla. Jeg synes ikke det er urimelig med 2700 for tre inkludert en svær produksjon, når man tenker på hva parken inneholder og hva et slikt show krever både foran og bak scenen. Anonymkode: 42278...5a0 Jeg synes det fremdeles er en urimelig og ekstremt høy pris. Showet varer vel en time - halvannen? Mye av arrangementene i år er stengt også. Nei, takk Gud for Ving, TUI og Apollo 🌞 Anonymkode: dcf84...cc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 9. juli 2020 #162 Del Skrevet 9. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke noe bedre selv her hvor du moraliserer og tråkker på folk som har dårlig råd. Ikke alle i dette landet har god inntekt, og mange handler i Sverige nettopp for å kunne gi ungene sine det "de fleste" andre kan av mat og godis. Regner med du har tenkt til å punge ut for dem som ikke har råd til å verken handle eller reise rundt i Norge? Anonymkode: cea6a...dca Du leste åpenbart bare det du ville lese. Jeg skrev faktisk eksplisitt at det ikke gjaldt folk med dårlig råd. Men du måtte bare finne noe å reagere på for å ha noe å gjøre i din kjipe Norgesferie? Men du beviste jo at jeg har rett, på KG får man kritikk uansett hva man sier. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummy1 Skrevet 9. juli 2020 #163 Del Skrevet 9. juli 2020 (endret) 12 netter på forskjellige hoteller: 14000 Parker og badeland inkludert Regner med å bruke ca 800 kr til dagen utenom, så 23600 ... ca. Det hadde gått ca 40000 for de 14 dagene som var booket til Hellas . Endret 9. juli 2020 av Mummy1 Skrev en 0 for mye 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #164 Del Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, Mummy1 skrev: 12 netter på forskjellige hoteller: 14000 Parker og badeland inkludert Regner med å bruke ca 800 kr til dagen utenom, så 23600 ... ca. Det hadde gått ca 400000 for de 14 dagene som var booket til Hellas . Fire hundre tusen? Skulle dere kjøpe hotellet i Hellas? Anonymkode: c0b4c...cdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummy1 Skrevet 9. juli 2020 #165 Del Skrevet 9. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fire hundre tusen? Skulle dere kjøpe hotellet i Hellas? Anonymkode: c0b4c...cdb 😂😂😂 Du var kjapp å kommentere, jeg rakk ikke å redigere innlegget mitt , der var selvfølgelig en 0 for mye 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #166 Del Skrevet 9. juli 2020 2 timer siden, Mummy1 skrev: 12 netter på forskjellige hoteller: 14000 Parker og badeland inkludert Regner med å bruke ca 800 kr til dagen utenom, så 23600 ... ca. Det hadde gått ca 40000 for de 14 dagene som var booket til Hellas . Hvilke parker og badeland er inkludert i hotellovernattingene da? Anonymkode: c7f49...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #167 Del Skrevet 9. juli 2020 Vi har tidenes billigste ferie i år. Vi leier en firmahytte (som min manns arbeidsgiver eier) og det koster 2000 kr for ei uke. En tur til Hunderfossen, som ble 2000 kr også, ellers er det turer i fjellet, bading og slikt. Mat lager vi selv. Tror alt kommer på 6000 sånn ca. Sist sydenferie midt i fellesferien kom på 45 000. Så vi sparer mye i år. Anonymkode: 93af0...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 9. juli 2020 #168 Del Skrevet 9. juli 2020 16 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Joda men det er likevel endel av regnskapet for det beste er jo å leie for de fleste (økonomisk sett) Men da må de regne inn dette i sydenferien også, da kostnaden vil bli den samme, uansett hvor de ferierer. Skal man beregne verditap og forsikring på bilen uansett ferie også, i tilfelle man et år tar bilferie? Eller hytta om man har dette? Du ser at dette blir umulig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #169 Del Skrevet 9. juli 2020 Brukte cirka 8000 på 12 dagers bilferie. Det inkluderer ferge, bensin, overnatting, mat, aktiviteter og lommepenger. Fikk en kjempeflott ferie, men vi valgte rimeligere overnattinger og campet noen av nettene. Nord-Norge ass ❤️ Anonymkode: 9f4fc...d10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #170 Del Skrevet 9. juli 2020 9 timer siden, WhisperingWind skrev: Har en 5 åring og vi skal kun være hjemme. Og han kjeder seg ikke. Vi drar på tur, Hovedøya, Sognsvann og lekeplasser. Møter masse andre barn disse stedene. Vel, vi har vært permiterte, og når folk foreslår at vi kan «ta en skogstur» holder jeg på å spy! Vi har ikke gjort annet enn å subbe rundt i nærmiljøet siden 12.mars🙂🔫 Anonymkode: f2451...530 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9. juli 2020 #171 Del Skrevet 9. juli 2020 48 minutter siden, smilo skrev: Men da må de regne inn dette i sydenferien også, da kostnaden vil bli den samme, uansett hvor de ferierer. Skal man beregne verditap og forsikring på bilen uansett ferie også, i tilfelle man et år tar bilferie? Eller hytta om man har dette? Du ser at dette blir umulig? Er ikke et problem Vi har alt slikt i Excel noe som er tilgjengelig for de fleste å gjøre. Vi har en beregning pr bil pr km kjørt, hyttene har vi slik at vi ser hva hver enkelt overnatting faktisk koster oss osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #172 Del Skrevet 9. juli 2020 På 8.7.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev: Har du barn? Det hadde blitt kjempekjedelig for 5 åringen vår å bare være hjemme hele sommeren. Han er enebarn i tillegg, så enda kjedeligere. Dagsturer i nærområdet drar vi på i helgene. Besteforeldrene til barnet bor i nærheten så besøke dem er noe vi gjør nesten daglig. Anonymkode: 1c431...427 Det er da ganske vanlig at barn og enebarn er hjemme i feriene. En må ikke dra på ferie for enhver pris. Anonymkode: 9dc19...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9. juli 2020 #173 Del Skrevet 9. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke noe bedre selv her hvor du moraliserer og tråkker på folk som har dårlig råd. Ikke alle i dette landet har god inntekt, og mange handler i Sverige nettopp for å kunne gi ungene sine det "de fleste" andre kan av mat og godis. Regner med du har tenkt til å punge ut for dem som ikke har råd til å verken handle eller reise rundt i Norge? Anonymkode: cea6a...dca Mange handler i Sverige fordet de kan ikke alle har en grense nært ved, men de klarer å gi barna sine det de skal likevel.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #174 Del Skrevet 9. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har satt av 10000kr ekstra på god mat, uteleker, trampolinepark, restaurant/take away, spandere/ta med en lekevenn (har enebarn). Hittil brukt ca 5000kr. Anonymkode: ef356...e7a Det har vi også gjort. Vi får heller bruke pengene på å oppgradere egen hage og uteområder med trampoline og leker. Vi har 0 glede av å sove i telt i skogen, eller leie en hytte med utedo. Sparer heller pengene til neste sommer Anonymkode: f2451...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9. juli 2020 #175 Del Skrevet 9. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke snakke for folk flest, men for oss er det i alle fall ganske rimelig med båt. Båten fikk vi gratis da den en gang sank og trengte myye arbeid for å kunne sjøsettes igjen, fant den i «gis bort»-annonse på Finn. Kostet vel et par hundrelapper å kjøre dit vi måtte hente den. Mannen min og fedrene våre er rimelig handy, så de har fikset alt selv uten å bruke en krone på verksted. Jeg har sydd puter, gardiner og alle slike ting til båten. Båtplass låner vi gratis av svigers, og de bruker båten når de vil (men det er egentlig aldri). Helt supert med båtferie! Middels stor båt med to «dobbeltsenger». Koster ikke så altfor mye i drift, men det går vel gjerne et par tusen i drivstoff i løpet av en sommer da. Legger sjelden til ved kostbare havner, men noen ganger er det jo greit med mulighet til sanitæranlegg. Har kjølebag og gasskjøkken i båten, så på mat går det ikke mer penger enn vi ville brukt hjemme uansett. Alt vedlikehold gjøres selv, så høye verkstedregninger blir det lite av. Usikker på hva det kostet å fikse båten, men det var nok ikke mange tusenlapper da ingen dyre deler måtte byttes og alt arbeid var gratis. Båt er nok ikke for alle, men er du noenlunde handy er det mye du kan gjøre selv uten at det koster for mye. Anonymkode: d6dbe...2d0 Da skal du regne inn de timene dere har lagt ned i regnestykket 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #176 Del Skrevet 9. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange her argumenterer for at Norgesferie er dyrt pga det høye lønnsnivået i Norge. Pg det er vi selvsagt klar over. Det koster, men poenget mitt er at det koster mer enn det smaker For 25 000kr i Norge får man 6 dager med overnatting og inngang til 2 fornøyelsesparker, muligens dårlig vær, dyr mat som må kjøpes i tillegg. I utlandet får man luksushotell, nesten garantert sol, svømmebasseng god mat og fantastiske opplevelser for 25000kr, muligens mindre også. Husk at hoteller og turistnæringen i utlandet er enda mer avhengig av turisme for å kunne overleve I år drar vi selvsagt ikke utenlands, men ellers så gjør vi det nettopp for å støtte næringene der. Anonymkode: 1c431...427 Det koster mer enn det smaker for deg, men ikke for meg og andre med meg. Jeg foretrekker sommerferie i Norge med frisk temperatur, nydelig natur og mye å oppleve framfor en feiemaskin i «syden» der underbetalte servitører serverer drinker på samlebånd. Men er sola viktigst så.. Anonymkode: 6e7ed...2a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #177 Del Skrevet 9. juli 2020 På 8.7.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev: Lurer på hva ferien koster for dere i år? Og hvor mange i familien er dere? Hva skal dere? Må si Norgesferien i år blir en av de dyreste vi har hatt hittil. Det er helt sykt hvor mye det koster å feriere her til lands. Så er prisene sikkert skrudd opp en del pga korona og diverse reiseforbud. Vi skal til Dyreparken i Kristiansand med 3 dager overmating, Lilleputthammer. Begge deler innebærer overnatting 3 dager for oss, vi er to voksne og en gutt på 5 år. Vi måtte ut med 6000kr for billetter til Lilleputthammer med overnatting og 10000kr for billetter og 3 dager overnatting på dyreparken. Det er 16000kr bare der, ekskludert mat, transport og andre utgifter som dukker opp underveis. Jeg synes det er dyrt! Regner med at totalprisen for vår ferie kommer på 25000kr eller mer, da vi også skal en tur til tusenfryd og litt utflukter her i området, men der slipper vi overnatting. Tidligere har vi reist en uke eller to til syden og det har kostet oss 12000-18000kr. Da har det vært inkludert 5 stjerners hotell, god mat og drikke, badeland og utflukter. Synes ferier her i Norge er dyrt og (litt kjipt) Vi er ikke garantert fint vær, boforholdene blir som leiligheten hjemme eller dårligere. Og alt er mye dyrere... Men skal definitivt slutte å si til bekjente med dårlig råd at de skal feriere i Norge, det er jo dyrere enn utlandet! Hva skal dere i ferien? Hva synes dere om ferie her i Norge? Anonymkode: 1c431...427 Vet ikke enda. Vi har telt, hengekøye og ingen planer om fornøyelsesparker. Skjønner ikke at folk gidder!! Ungene mine får nøye seg med fisketurer, turer i skog og mark og evt på badeland i byen vi bor i.. Og ikke minst: TID med mamma😂 Stakkars barn😳 Mine er 6 og 11 år. Anonymkode: 1cb5a...147 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #178 Del Skrevet 9. juli 2020 På 8.7.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev: Har du barn? Det hadde blitt kjempekjedelig for 5 åringen vår å bare være hjemme hele sommeren. Han er enebarn i tillegg, så enda kjedeligere. Dagsturer i nærområdet drar vi på i helgene. Besteforeldrene til barnet bor i nærheten så besøke dem er noe vi gjør nesten daglig. Anonymkode: 1c431...427 En femåring som kjeder seg hvis dere blir hjemme i ferien? Sorry, men da bør dere virkelig bli hjemme og vise barnet hvor mye gøy man kan finne på selv (kanskje dere foreldrene også trenger å lære det... ) Jeg blir helt matt av foreldre som hele tiden presenterer barna for "ferdigsnekrede opplegg" og underholdning i stedet for å bruke fantasien og finne på noe på egen hånd. Ordet kjedelig tror jeg ikke ga noen mening for barna mine før de ble tenåringer, ha,ha, -og fremdeles er det svært sjelden jeg hører at noen kjeder seg av og til... Anonymkode: a866f...04d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #179 Del Skrevet 9. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hotell-frokosten i år er i tillegg blitt utrolig kjip, så de kunne godt solgt overnatting uten den Anbefaler Hotell Røros - der var frokosten helt fantastisk igår i alle fall! 🥰 Anonymkode: f3bc8...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummy1 Skrevet 9. juli 2020 #180 Del Skrevet 9. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke parker og badeland er inkludert i hotellovernattingene da? Anonymkode: c7f49...196 Sommerland i Bø, Dyreparken, 2 stk badeland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå