Gå til innhold

Hva gjør dere med katten når dere skal på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar den med når vi drar med campingvogn eller til div hytter/feriehus. Godt vant med bil fra han var kattunge så det går veldig fint. Hvis vi reiser med fly er den hos mine foreldre eller svigers.

Anonymkode: bd97d...34a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp. 

Anonymkode: e330a...af2

:kari:

Anonymkode: ab155...ea9

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Amberleaf skrev:

Fullstendig galskap!! Håper noen anmelder deg neste gang!! Sånne som deg bør ikke ha dyr i det hele tatt! 

Nei selvfølgelig ikke 🤦‍♀️

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja det har jeg gjort. 

Bor ikke i leilighet da, men. 

Anonymkode: e330a...af2d

Da vil jeg råde deg til å omplassere katten. Det du gjør er for det første forbudt, og for det andre rett og slett slemt. Katten vil nok få det bedre hos boen med mer kunnskap om dens behov og om dyrevernloven.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om noen få dager så får vi noen til å komme innom å mate. 

Er det snakk om mer enn det så finner vi stort sett noen som kan passe ham hjemme hos seg mens vi er borte. Han er en trygg pus som lett slår seg til ro nye steder, så han tåler fint å bytte hjem (går ikke ut da, men han liker seg inne). 

Får vi ikke pass så blir alternativene enten å ta ham med oss hvis vi skal innen Norge, eller betale noen for å passe ham hjemme hos oss! 

Anonymkode: 7167c...f8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi avtaler at noen kommer innom å ser til henne hver dag samt. skifter kattesand. Det er kun når vi reiser på sommerferie at vi trenger pass. En av oss er som regel hjemme. Reiser vi til svigers tar vi henne med om vi skal være der i flere dager. Hun er ikke noe glad i å være ute. Hun er bare rundt huset, og maks ute i en time før hun vil inn. Når vi er på ferie er hun innekatt. Vi hadde aldri reist på ferie uten å være sikker på vi hadde pass til pus. Katter kan, som alle andre levende vesener, bli akutt syk f.eks. Det er kjempe viktig at de får tilsyn hvis noe skulle skje. Jeg synes også det er litt viktig at dyrene får nytt og friskt vann hver dag. En vannskål med hvit bunn ser ikke spesielt delikat ut etter et par dager. Har man tatt på seg ansvaret for dyr, så må man faktisk påse at de har det bra. Det er helt horribelt at enkelte reiser på ferie i to uker mens katten må ta vare på seg selv. Katter som går ute kan lett havne i slåsskamp eller skade seg på andre måter. 

Anonymkode: 07596...c3a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gliffy skrev:

Da vil jeg råde deg til å omplassere katten. Det du gjør er for det første forbudt, og for det andre rett og slett slemt. Katten vil nok få det bedre hos boen med mer kunnskap om dens behov og om dyrevernloven.

Katten har det helt fint den. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Trolltunge skrev:

Mine foreldre elsker pus, så det er ikke et problem. Lurer mest på om vi får henne tilbake, hver gang hun har vært der. Merkelig at hun er fornøyd med å komme hjem igjen også, så bortskjemt som hun blir hver gang de passer. 😄

Hehe, min søster fikk ikke tilbake sin katt😂😂 Nå er den en dronning med et ekstremt kompetent og underdanig lykkelig hoff.

Endret av Aureka
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff, ikke ha katten innesperret eller utesperret alene i en uke da folkens, den overlever men det er jo grusomt dårlig gjort :(

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Huff, ikke ha katten innesperret eller utesperret alene i en uke da folkens, den overlever men det er jo grusomt dårlig gjort :(

Dårlig gjort? 🤪

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det har den ikke. Ingen katter har det bra med å gå i en uke alene, med gammelt vann og skitne doer. 

Hvorfor har du katten egentlig?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 356ce...935

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har den ikke. Ingen katter har det bra med å gå i en uke alene, med gammelt vann og skitne doer. 

Fordi jeg vil ha katt? 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg vil ha katt? 

Kanskje du skal sørge for bedre stell når du skal bort da? Katten får liksom ikke gjort så mye med situasjonen selv. Den fortjener bedre 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gliffy skrev:

Og doene rekker ikke å bli så skitne på en uke. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi jeg vil ha katt? 

Hvorfor vil du det? Du har åpenbart ikke lært deg noe om katter før du skaffet den, så du er ikke interessert i katter. Du bryr deg heller ikke om kattens velvære så du er åpenbart heller ikke glad i katter.. Så da blir jeg jo nysgjerrig på hvorfor i alle dager du vil ha en katt. Avansert pynt i huset? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og doene rekker ikke å bli så skitne på en uke. 

Når katten kun er inne skal de renses hver dag 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal sørge for bedre stell når du skal bort da? Katten får liksom ikke gjort så mye med situasjonen selv. Den fortjener bedre 

Det går helt fint med vannfontene, ekstra skåler og skåler med mat i et stort hus. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint med vannfontene, ekstra skåler og skåler med mat i et stort hus. 

69311576-EAE0-4CA0-B582-0DCCAE05060E.jpeg

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du det? Du har åpenbart ikke lært deg noe om katter før du skaffet den, så du er ikke interessert i katter. Du bryr deg heller ikke om kattens velvære så du er åpenbart heller ikke glad i katter.. Så da blir jeg jo nysgjerrig på hvorfor i alle dager du vil ha en katt. Avansert pynt i huset? 

Jeg elsker katten min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...