Gå til innhold

Beste tips for å prøve å få jentebaby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres beste tips ??

Jeg vet at det ikke kan bestemmes, og bla bla bla. Men noen av det som står på nettet kan da kanskje funke. Erfaringer anyone ?

Anonymkode: 0f201...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du egentlig kan gjøre, er å få god oversikt over eggløsningen din, og deretter ha sex noen dager før denne, men ikke under. Jente-sædceller lever lengst, mens gutte-sædceller er raskest til å svømme. Dette er vitenskapelig bevist, så det øker sjansene dine for å få jente, men er selvsagt ingen garanti, da det kan være individuelle forskjeller hos forskjellige menn, i tillegg til at eggløsningen selvsagt kan avvike litt en måned. 

Anonymkode: 1d34f...a04

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex noen dager før eggløsning, da guttespermier er kjappere. 

Anonymkode: 9884d...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje mulig å velje kjønn på babyen, med mindre du drar til ein klinikk i utlandet. 🙂

Anonymkode: 8802b...e27

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste du egentlig kan gjøre, er å få god oversikt over eggløsningen din, og deretter ha sex noen dager før denne, men ikke under. Jente-sædceller lever lengst, mens gutte-sædceller er raskest til å svømme. Dette er vitenskapelig bevist, så det øker sjansene dine for å få jente, men er selvsagt ingen garanti, da det kan være individuelle forskjeller hos forskjellige menn, i tillegg til at eggløsningen selvsagt kan avvike litt en måned. 

Anonymkode: 1d34f...a04

Burde vel da vært en overvekt av gutter ved kunstig befruktning. Det er minimale sjanser for å påvirke kjønn selv, om noen sjanse i det hele tatt. 

Anonymkode: b298b...163

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fulgte alle tips i boka for å få jente. Har to gutter fra før av:) 

1. Gjorde skjedemiljøet mer syrlig før sex (senket meg ned i limevann, men kan også bruke eddik) 

2. Jeg satt oppå han da vi hadde sex, slik at penetreringen ikke ble så dyp. (og jeg fikk ikke orgasme, fordi det kan hjelpe sædcellene enda raskere frem. Da er det guttecellene som er raskest..) 

3. Spiste mat som gjorde miljøet i skjeden surere. Guttecellene liker ikke dette. 

4. Men det viktigste av alt (tror jeg da) er å ha sex så lenge før eggløsning som mulig og at sædcellene likevel overlever. Er vel inntil 5 dager før. Guttecellene lever ikke like lenge som jentecellene, men guttecellene er raskere. Så har du sex på selve eggløsningsdagen, er det større sannsynlighet for gutt. Dette er jo egentlig veldig vanskelig, fordi det er ikke lett å forutse eggløsningsdagen. Jeg tok eggløsningstester slik at jeg hadde sånn ca oversikt over hvor mange dager som var mellom hver e.l. 

5. sluttet også å drikke kaffe i perioden vi prøvde å bli gravide. 

Ønsket om jente var veldig sterkt for oss, men vi var enige om at vi uansett skulle ha et barn til. Jente ble det, fødte i januar. Er overlykkelig for det da:P Hun ble unnfanget 4 dager før eggløsning. Lykke til! Det er lov å ønske seg, og man vil jo elske barnet like mye om det blir gutt:) 

Anonymkode: b3b9b...58e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde vel da vært en overvekt av gutter ved kunstig befruktning. Det er minimale sjanser for å påvirke kjønn selv, om noen sjanse i det hele tatt. 

Anonymkode: b298b...163

Hvem sier at det ikke er det? Er det noen statestikk på dette? Jeg var vel også ganske tydelig på at denne metoden ikke er sikker, men i teorien er det større sjanse for å få jente slik. 

Anonymkode: 1d34f...a04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overvekt av gutt og jente hos toeggede tvillinger så det understreker at dette ikke har noe for seg.

Anonymkode: 7bb2e...19d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at det ikke er det? Er det noen statestikk på dette? Jeg var vel også ganske tydelig på at denne metoden ikke er sikker, men i teorien er det større sjanse for å få jente slik. 

Anonymkode: 1d34f...a04

Jeg tror det faktisk er litt større sjanse for å få gutt ved IVF. Og litt større sjanse for jente ved ICSI, hvor en sædcelle blir valgt ut og sprøytet inn i egget. Det er lenge siden jeg drev og leste om det nå. Så vidt jeg husker hadde det ikke noe med at guttesædcellene var raskest og kort først fram til egget å gjøre, men at de klarte seg ørlite bedre i miljøet i petriskålen. Med stort forbehold om at dette ikke stemmer, for jeg en tidligere ufrivillig barnløs som var nysgjerrig på alt som omhandlet IVF, og ikke en embryolog. Uansett er den økte sjansen veldig liten. Det er nær 50/50 da også. 

Det kan kanskje hjelpe bittelitt å vente til mannen er eldre, sjansen for at det blir jente øker svakt med mannens alder (men det er fortsatt nær 50/50). 

Anonymkode: 8df0d...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne riktig mann. 

Anonymkode: 2b533...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en mann med bare søstre kan kanskje gi større sjans? Eller bare få barn nå fordi jeg føler alle som er gravide nå skal ha jente 😂

Anonymkode: 1e594...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant spørsmål! Jeg har jo selvfølgelig ingen fasit, men hos oss stemte rådene (selv om vi selv aldri prøvde på et bestemt kjønn): På første hadde vi samleie 5 dager før EL, såpass lenge før EL at jeg den gang trodde jeg ikke ville bli gravid den måneden. Det ble jente. Unge nr to ble gutt, og da hadde vi samleie under EL. 

Anonymkode: ec0e2...e88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant spørsmål! Jeg har jo selvfølgelig ingen fasit, men hos oss stemte rådene (selv om vi selv aldri prøvde på et bestemt kjønn): På første hadde vi samleie 5 dager før EL, såpass lenge før EL at jeg den gang trodde jeg ikke ville bli gravid den måneden. Det ble jente. Unge nr to ble gutt, og da hadde vi samleie under EL. 

Anonymkode: ec0e2...e88

Sånn historier vil man alltid finne. Også de som sier omvendt. Jeg har en sønn som er laget med assistert befruktning og en datter som er laget ved å ha sex samme dag som eggløsning. Men dette er jo bare svogerforskning, det sier ingenting sånn egentlig.

Anonymkode: 48a54...da1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fulgte alle tips i boka for å få jente. Har to gutter fra før av:) 

1. Gjorde skjedemiljøet mer syrlig før sex (senket meg ned i limevann, men kan også bruke eddik) 

2. Jeg satt oppå han da vi hadde sex, slik at penetreringen ikke ble så dyp. (og jeg fikk ikke orgasme, fordi det kan hjelpe sædcellene enda raskere frem. Da er det guttecellene som er raskest..) 

3. Spiste mat som gjorde miljøet i skjeden surere. Guttecellene liker ikke dette. 

4. Men det viktigste av alt (tror jeg da) er å ha sex så lenge før eggløsning som mulig og at sædcellene likevel overlever. Er vel inntil 5 dager før. Guttecellene lever ikke like lenge som jentecellene, men guttecellene er raskere. Så har du sex på selve eggløsningsdagen, er det større sannsynlighet for gutt. Dette er jo egentlig veldig vanskelig, fordi det er ikke lett å forutse eggløsningsdagen. Jeg tok eggløsningstester slik at jeg hadde sånn ca oversikt over hvor mange dager som var mellom hver e.l. 

5. sluttet også å drikke kaffe i perioden vi prøvde å bli gravide. 

Ønsket om jente var veldig sterkt for oss, men vi var enige om at vi uansett skulle ha et barn til. Jente ble det, fødte i januar. Er overlykkelig for det da:P Hun ble unnfanget 4 dager før eggløsning. Lykke til! Det er lov å ønske seg, og man vil jo elske barnet like mye om det blir gutt:) 

Anonymkode: b3b9b...58e

OMG! Eller så var det bare helt tilfeldig 50-50 er jo relativt gode odds.

Anonymkode: 209f2...6ff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste du egentlig kan gjøre, er å få god oversikt over eggløsningen din, og deretter ha sex noen dager før denne, men ikke under. Jente-sædceller lever lengst, mens gutte-sædceller er raskest til å svømme. Dette er vitenskapelig bevist, så det øker sjansene dine for å få jente, men er selvsagt ingen garanti, da det kan være individuelle forskjeller hos forskjellige menn, i tillegg til at eggløsningen selvsagt kan avvike litt en måned. 

Anonymkode: 1d34f...a04

Mener dette har blitt tilbakevist, men finner ikke kilde.

Vi fikk jente, hadde sex 5 dager før eggløsning (tempet og hadde kontroll 😅). Vi fikk også jente når vi hadde sex omtrent PÅ eggløsning 😆 Jeg har bare brødre, mannen har bare brødre. Støtter meg på ca. 50/50, samme hva man gjør. Og 50% sjanse er ganske stor, så klart disse "metodene" "virker" innimellom 😊

Anonymkode: 312d1...7db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OMG! Eller så var det bare helt tilfeldig 50-50 er jo relativt gode odds.

Anonymkode: 209f2...6ff

Men faktisk, når det er sagt så ble egg befruktet flere dager etter samleie, altså når jeg fikk eggløsning. Og jeg fikk jente. Så jeg trekker OMG`en min tilbake😄 Visste ikke at det var sånn.

Anonymkode: 209f2...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn historier vil man alltid finne. Også de som sier omvendt. Jeg har en sønn som er laget med assistert befruktning og en datter som er laget ved å ha sex samme dag som eggløsning. Men dette er jo bare svogerforskning, det sier ingenting sånn egentlig.

Anonymkode: 48a54...da1

Selvfølgelig vil man alltid finne mange varianter av "historier" på dette området. Men fint om du kan komme med din egen historie uten å bagatellisere andre sine. 😏 

Anonymkode: ec0e2...e88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fulgte alle tips i boka for å få jente. Har to gutter fra før av:) 

1. Gjorde skjedemiljøet mer syrlig før sex (senket meg ned i limevann, men kan også bruke eddik) 

2. Jeg satt oppå han da vi hadde sex, slik at penetreringen ikke ble så dyp. (og jeg fikk ikke orgasme, fordi det kan hjelpe sædcellene enda raskere frem. Da er det guttecellene som er raskest..) 

3. Spiste mat som gjorde miljøet i skjeden surere. Guttecellene liker ikke dette. 

4. Men det viktigste av alt (tror jeg da) er å ha sex så lenge før eggløsning som mulig og at sædcellene likevel overlever. Er vel inntil 5 dager før. Guttecellene lever ikke like lenge som jentecellene, men guttecellene er raskere. Så har du sex på selve eggløsningsdagen, er det større sannsynlighet for gutt. Dette er jo egentlig veldig vanskelig, fordi det er ikke lett å forutse eggløsningsdagen. Jeg tok eggløsningstester slik at jeg hadde sånn ca oversikt over hvor mange dager som var mellom hver e.l. 

5. sluttet også å drikke kaffe i perioden vi prøvde å bli gravide. 

Ønsket om jente var veldig sterkt for oss, men vi var enige om at vi uansett skulle ha et barn til. Jente ble det, fødte i januar. Er overlykkelig for det da:P Hun ble unnfanget 4 dager før eggløsning. Lykke til! Det er lov å ønske seg, og man vil jo elske barnet like mye om det blir gutt:) 

Anonymkode: b3b9b...58e

Senket deg ned i limevann?😂

Anonymkode: 93036...06b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...