Gå til innhold

Er i karantene og skal testes, men har nå symptomer...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk tlf om at en i husholdningen her vært i kontakt med en som har fått påvist korona. Siden vi ikke har hatt symptomer skulle vi møte opp å ta test i morgen. Saken er at  barnet mitt ikke har turt fortelle om magesmerter og ubehag i halsen siste dagene. Jeg  ringer selvfølgelig å snakket med koronatlf i morgen og finner ut av hva gjøres! Men noen som vet om hva som skjer? Kan vi testes hjemme eller? 

Anonymkode: fb210...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har jo allerede time til test? Da er vel all good?

Anonymkode: c3e52...766

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk tlf om at en i husholdningen her vært i kontakt med en som har fått påvist korona. Siden vi ikke har hatt symptomer skulle vi møte opp å ta test i morgen. Saken er at  barnet mitt ikke har turt fortelle om magesmerter og ubehag i halsen siste dagene. Jeg  ringer selvfølgelig å snakket med koronatlf i morgen og finner ut av hva gjøres! Men noen som vet om hva som skjer? Kan vi testes hjemme eller? 

Anonymkode: fb210...730

Skjønner ikke spørsmålet. Tror du de bare tester folk uten symptomer?

Anonymkode: 4ff17...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke spørsmålet. Tror du de bare tester folk uten symptomer?

Anonymkode: 4ff17...3d7

Ja vi fikk time til testing pga en i husholdningen hadde vært i kontakt med en som testa positivt uten at vi hadde symptomer. 

Anonymkode: fb210...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo allerede time til test? Da er vel all good?

Anonymkode: c3e52...766

De spurte om vi hadde symptomer og sånt før de satt opp time så kanskje vi ikke skal møte opp når det er symptomer?

Anonymkode: fb210...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke spørsmålet. Tror du de bare tester folk uten symptomer?

Anonymkode: 4ff17...3d7

De stedene der det er nok testkapasitet kan man få test uten symptomer, hvis man f.eks har vært i nærkontakt med noen med korona. 

Anonymkode: a63d0...ef8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De stedene der det er nok testkapasitet kan man få test uten symptomer, hvis man f.eks har vært i nærkontakt med noen med korona. 

Anonymkode: a63d0...ef8

Ja, men symptomfrihet er jo ikke et vilkår for testing. De skjønner jo at folk som er i karantene etter nærkontakt med smitte kan komme til å teste positivt.

Anonymkode: 4ff17...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg godt med på pusten til barnet, helst om natta også. Ring legevakten hvis det blir tungpustet.

Anonymkode: 47a38...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk tlf om at en i husholdningen her vært i kontakt med en som har fått påvist korona. Siden vi ikke har hatt symptomer skulle vi møte opp å ta test i morgen. Saken er at  barnet mitt ikke har turt fortelle om magesmerter og ubehag i halsen siste dagene. Jeg  ringer selvfølgelig å snakket med koronatlf i morgen og finner ut av hva gjøres! Men noen som vet om hva som skjer? Kan vi testes hjemme eller? 

Anonymkode: fb210...730

Den vanligste årsaken til at man testes, er jo at man har symptomer - så jeg forstår heller ikke spørsmålet ditt... Kanskje dere må testes utenfor legekontontoret - slik som vi ble (satt i bilen og ventet til dem kom i fullt utstyr) - men igjen, du kan da fint testes selv med symptomer - det er jo det vanlige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...