Gå til innhold

Line Langmo

MonicaM

Anbefalte innlegg

4 timer siden, kalini skrev:

skal sende en mail til Dahle garn ang denne saken, håper flere gjør det! ufyselig menneske!

👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.7.2020 den 15.09, CHS skrev:

Personlig synes jeg det virker som Donna bruker datterens diagnose som unnskyldning for mer enn nødvendig. Det er jo ikke 100% klart hva konkret skjedde, så hvis Donnas historie er helt sann, så har hun selvfølgelig rett, men jeg ser heller for meg at Donna ikke helt klarer å sette seg inn i hvor irriterende det kan være når foreldre ikke har kontroll på barna sine. 

Jeg har jobba i butikk, og har sett maaange foreldre gi totalt faen i hva barna gjør inne i butikken. En gang var det en far og en sønn i butikken, sønnen snurra rundt på ting, dytta til dem, og dro fingrene langs mange kopper. Jeg stod litt unna dem, men hørte at faren sa gjentatte ganger at sønnen skulle slutte med det. Etter noen minutter hører jeg et knas, og en av koppene hadde gått i bakken (så klart). Faren går bort til meg og sier. "Jeg beklager, jeg så ikke at sønnen min fikla med dem." Akkurat, ja. 

Så jeg er av den oppfatning av at Donna har en innstilling om at alle skal være mer tilgivende over barnet sitt fordi hun har en diagnose, ikke at Donna selv må ta litt mer ansvar og ha mer kontroll på henne. Dette, sammen med at Line Langmo kanskje hadde en dårlig dag, så ble situasjonen slik den ble. 

F. eks, si at sønnen til faren ovenfor hadde en diagnose, jeg kan se for meg to forskjellige reaksjoner fra meg.

1. Faren er ydmyk og sier "Jeg beklager virkelig, sønnen min har diagnose, og noen ganger blir han vilter og denne gangen gikk det dårlig. Beklager, jeg betaler for koppen." 

2. Faren mener sønnens diagnose er en get out of jail free card: "Haha, uff da, det var synd. Han har diagnose, skjønner du. Hei, sønn, hvilken is vil du ha?"

I situasjonen 1 hadde jeg bare sagt at det går helt fint, du trenger ikke betale for koppen. I situasjon 2, på en dårlig dag, kunne jeg funnet på å sagt "Vil du betale for koppen med kort eller kontant?"

Altså, satt på spissen selvfølgelig. 

En annen ting: Hvor ble dette sukkerspinnet kjøpt? Var det i cafeen? For hvis sukkerspinnet f. eks. ble kjøpt et annet sted, si et kvarter å gå, så er det heller ikke "bare å kjøpe nytt". Ikke at det er en grunn til å bli irritert, men det kan påvirke. 

Ja, jeg har ferie og kjeder meg. 

Du bør lese alt,  ingenting forsvarer det LL og barna hennes gjorde. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunriseandsunset

Hvordan vet man at historien til hun Donna i det heletatt er sann? Synes hele greia virker far out og hvis dette faktisk har skjedd og hun har oppført seg dårlig så er det fortsatt ingen grunn til å starte en kampanje mot henne på nett.

Aner ikke hvem Line Langmo er, men synes det virker mer som hun er den som blir mobbet og trakkasert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sunriseandsunset skrev:

Hvordan vet man at historien til hun Donna i det heletatt er sann? Synes hele greia virker far out og hvis dette faktisk har skjedd og hun har oppført seg dårlig så er det fortsatt ingen grunn til å starte en kampanje mot henne på nett.

Aner ikke hvem Line Langmo er, men synes det virker mer som hun er den som blir mobbet og trakkasert her.

Du har ikke lest noe skjønner jeg. Nei, Line blir ikke mobbet 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunriseandsunset
Just now, Orly said:

Du har ikke lest noe skjønner jeg. Nei, Line blir ikke mobbet 

Jeg leste på imgur jo. Den ene versjonen av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Orly skrev:

Du bør lese alt,  ingenting forsvarer det LL og barna hennes gjorde. 

Fra innlegget mitt: 

"... hvis Donnas historie er helt sann, så har hun selvfølgelig rett ... "

Det var et tankeeksperiment. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, kalini skrev:

skal sende en mail til Dahle garn ang denne saken, håper flere gjør det! ufyselig menneske!

Jeg synes det er flott å bruke forbrukermakten sin og si fra, men å kalle et menneske ufyselig synes jeg ikke noe om. Hvis det skjedde slik det ble fortalt av DK er det ikke bra oppførsel, og jeg synes det er rart at LL ikke har sagt noe ennå, et beklager hadde gjort mye, men å kalle et annet menneske ufyselig (basert på denne ene hendelsen) synes jeg er drøyt...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg synes det er flott å bruke forbrukermakten sin og si fra, men å kalle et menneske ufyselig synes jeg ikke noe om. Hvis det skjedde slik det ble fortalt av DK er det ikke bra oppførsel, og jeg synes det er rart at LL ikke har sagt noe ennå, et beklager hadde gjort mye, men å kalle et annet menneske ufyselig (basert på denne ene hendelsen) synes jeg er drøyt...

Å mobbe et barn på 3 år, samt dra sine barn med på det? er man ikke yfyselig da så lurer jeg på når du mener man er det. Det at hun ikke har beklaget seg underbygger bare tanken min om at hun er netopp det, ufyselig!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skikkelig synd på Line Langmo etter å ha lest alt dette. Ja, det høres ut som hun hadde en dårlig reaksjon på det som skjedde. Det er også mulig at barna hennes oppførte seg på en måte de ikke burde. Moren til treåringen har grunn til å bli sint og jeg synes synd på den lille jenta. 

Men, dette burde aldri blitt en offentlig sak når det er barn involvert. Barna til Line Langmo er små og blir utsatt for risiko når dette blir kjent for så mange. Jeg forstår heller ikke hvorfor det var behov for å offentliggjøre navnet til Line Langmo. Den lille jenta blir ikke mindre lei seg av det (hun har nok glemt det for lengst). Det virker som om det er gjort for å skade Line Langmo og det er ikke en god grunn når barn er involvert. Hun fortjener vel heller ikke å miste samarbeid med Dale Garn på grunn av en dårlig episode? Dette burde vært tatt opp som en privat samtale, eller som et innlegg om en ikke navngitt person (som det nå er).  

Det kan ikke være godt å være henne i denne situasjonen. Og jeg blir ganske sjokkert over hvor harde ord som brukes over i tråden, ufyselig menneske, osv. Ingen av oss var tilstede og så hva som skjedde. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 20.52, Tanta til Beate skrev:

Jeg synes skikkelig synd på Line Langmo etter å ha lest alt dette. Ja, det høres ut som hun hadde en dårlig reaksjon på det som skjedde. Det er også mulig at barna hennes oppførte seg på en måte de ikke burde. Moren til treåringen har grunn til å bli sint og jeg synes synd på den lille jenta. 

Men, dette burde aldri blitt en offentlig sak når det er barn involvert. Barna til Line Langmo er små og blir utsatt for risiko når dette blir kjent for så mange. Jeg forstår heller ikke hvorfor det var behov for å offentliggjøre navnet til Line Langmo. Den lille jenta blir ikke mindre lei seg av det (hun har nok glemt det for lengst). Det virker som om det er gjort for å skade Line Langmo og det er ikke en god grunn når barn er involvert. Hun fortjener vel heller ikke å miste samarbeid med Dale Garn på grunn av en dårlig episode? Dette burde vært tatt opp som en privat samtale, eller som et innlegg om en ikke navngitt person (som det nå er).  

Det kan ikke være godt å være henne i denne situasjonen. Og jeg blir ganske sjokkert over hvor harde ord som brukes over i tråden, ufyselig menneske, osv. Ingen av oss var tilstede og så hva som skjedde. 

Men det var andre tilstede som har bekreftet forløpet. Og man så jo også hva Line svarte den personen som konfronterte henne. 

Situasjonen var ikke grei i det hele tatt! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coronaviruset
På 9.7.2020 den 17.03, sunriseandsunset skrev:

Line Langmo ble konfrontert av noen andre om hennes oppførsel. Langmo svarte da at hun ikke viste om diagnosen før etterpå. Det er vel bekreftelse nok. Hadde dette ikke vært en sann historie ville vel Langmo sitt svar vært litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunriseandsunset
7 minutter siden, Coronaviruset said:

Line Langmo ble konfrontert av noen andre om hennes oppførsel. Langmo svarte da at hun ikke viste om diagnosen før etterpå. Det er vel bekreftelse nok. Hadde dette ikke vært en sann historie ville vel Langmo sitt svar vært litt annerledes.

I følge hun som la ut storyen opplyste hun under hendelsen at ungen hadde diagnosen. Uansett hva som er sant her er Langmo i en umulig posisjon fordi hun aldri kan motbevise noen av påstandene. Denne storyen lever sitt gode liv på misunnelse og jantelov.

Edit: I mine øyne er det sånn digital mobbing/trakkasering ser ut. Uansett om hun har oppført seg dårlig eller ikke så er det ikke greit å sette i gang en kampanje mot en person. Antar at de fleste hadde syntes det var tungt å lese så mye stygt om seg selv.

Endret av sunriseandsunset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coronaviruset
1 minutt siden, sunriseandsunset skrev:

I følge hun som la ut storyen opplyste hun under hendelsen at ungen hadde diagnosen. Uansett hva som er sant her er Langmo i en umulig posisjon fordi hun aldri kan motbevise noen av påstandene. Denne storyen lever sitt gode liv på misunnelse og jantelov.

Nei, etter at Langmo hadde kjeftet på henne i det de skulle dra, svarte hun at datteren er autist. Storyen ligger enda ute på Instagram 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, sunriseandsunset skrev:

Edit: I mine øyne er det sånn digital mobbing/trakkasering ser ut. Uansett om hun har oppført seg dårlig eller ikke så er det ikke greit å sette i gang en kampanje mot en person. Antar at de fleste hadde syntes det var tungt å lese så mye stygt om seg selv.

Misunnelse og jantelov? Så du mener det er greit det hun gjorde, det var mot ett lite barn , det er så lite greit at jeg ikke kan få sagt det.

Jeg er definotivt ikke misunnelig, er glad jeg har mer folkeskikk enn LL

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunriseandsunset
19 minutter siden, Orly said:

Misunnelse og jantelov? Så du mener det er greit det hun gjorde, det var mot ett lite barn , det er så lite greit at jeg ikke kan få sagt det.

Jeg er definotivt ikke misunnelig, er glad jeg har mer folkeskikk enn LL

Synes du det virker som jeg synes utskjelling av en unge er greit med tanke på det jeg har skrevet?

Dere viser LL lite av den rausheten dere anklager henne for å mangle. Rausheten i forhold til å tråkke feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sunriseandsunset skrev:

Synes du det virker som jeg synes utskjelling av en unge er greit med tanke på det jeg har skrevet?

Dere viser LL lite av den rausheten dere anklager henne for å mangle. Rausheten i forhold til å tråkke feil.

Det er ikke å tråkke feil når man skjeller ut noen, hadde hun lagt seg langflat etterpå kan det vel også hende at hun hadde blitt møtt på en annen måte

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sunriseandsunset
1 minutt siden, Orly said:

Det er ikke å tråkke feil når man skjeller ut noen, hadde hun lagt seg langflat etterpå kan det vel også hende at hun hadde blitt møtt på en annen måte

Som tidligere nevnt så vet man faktisk ikke hva som har skjedd her. At èn person hevder at historien er sånn  betyr ikke at den faktisk er det. Det er alltid flere sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sunriseandsunset skrev:

Som tidligere nevnt så vet man faktisk ikke hva som har skjedd her. At èn person hevder at historien er sånn  betyr ikke at den faktisk er det. Det er alltid flere sider av en sak.

Du får sitte å forsvare henne såye du vil, det er ingen tvil om hva hun gjorde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunriseandsunset
15 minutter siden, Orly said:

Du får sitte å forsvare henne såye du vil, det er ingen tvil om hva hun gjorde

Godt mulig hun gjorde noe dumt. Men denne kampanjen er ikke noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...