AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Del Skrevet 5. juli 2020 Kjørte forbi en gammel skole her på Vestlandet. Skulestad Skule! En som mener det er fullstendig idiotisk. Plassen heter Skulestad fordi det lå en skole der. Og så ble skolen kalt Skulestad Skule fordi plassen het Skulestad. Blir sånn sirkelargumentasjon! Men jeg tenker, hva skulle skolen ellers hett! Bare «Skule»? Tanker om dette? Anonymkode: 134f2...1b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Del Skrevet 5. juli 2020 Haha jeg bor rett ved siden av skolen. Har gått der da jeg var liten. På Voss er det. Anonymkode: 7b996...27a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Del Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha jeg bor rett ved siden av skolen. Har gått der da jeg var liten. På Voss er det. Anonymkode: 7b996...27a Her bor jeg også. I Skulestadmoen:-) Anonymkode: d6d2f...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Del Skrevet 5. juli 2020 Det er jo litt dust ja. Kunne heller tatt navn etter en adresse på Skulestad, Øvrebøvegen skule fks. Anonymkode: b76c7...d82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. juli 2020 #5 Del Skrevet 5. juli 2020 Jeg ville ikke reagert på det. Det er tross alt et stedsnavn. Ser logikken din da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 5. juli 2020 #6 Del Skrevet 5. juli 2020 Synes navnet er perfekt. Et skikkelig no-nonsense navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5. juli 2020 #7 Del Skrevet 5. juli 2020 Navnet kom sikkert til en fredag ettermiddag og folk var desperate etter å ta helg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #8 Del Skrevet 5. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha jeg bor rett ved siden av skolen. Har gått der da jeg var liten. På Voss er det. Anonymkode: 7b996...27a Ja, kjørte forbi nå i sted. Et annet komisk navn på Voss: Rogne videregående skole. Hvorfor? Fordi jeg kjenner en som blir kalt Rogne. Han heter Ronny, men da han skulle presentere seg i en sammenheng trodde en at han sa Hogne. «Nei, Ronny!», svarte han. «Rogne??», sa han som først trodde det var Hogne. Og siden ble Ronny kalt Rogne. Anonymkode: 134f2...1b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #9 Del Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, kjørte forbi nå i sted. Et annet komisk navn på Voss: Rogne videregående skole. Hvorfor? Fordi jeg kjenner en som blir kalt Rogne. Han heter Ronny, men da han skulle presentere seg i en sammenheng trodde en at han sa Hogne. «Nei, Ronny!», svarte han. «Rogne??», sa han som først trodde det var Hogne. Og siden ble Ronny kalt Rogne. Anonymkode: 134f2...1b3 En annen typisk vossating, er hvor mange navn som ender på -ve. F.eks Sundve, Rognve, Rekve, Songve, Bukve, Honve osv. Er flere titalls andre. Anonymkode: d6d2f...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå