Gå til innhold

Energiløs og uvanelig sliten i svangerskapet. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er gravid med nummer to. I første svangerskapet vaska jeg huset hver helg, trente mye og var opplagt stortsett hele 2. og 3.trimester. Denne gangen der i mot! Jeg får ikke gjort NOE. Jeg er godt inne i 2.trimester og er helt tappa for energi! Huset blir ikke vaska og jeg ligger stortsett på sofaen hele dagen. Har kommet meg på trening to ganger bare. Kroppen føles blytung tross moderat vektoppgang. Samboer er helt suveren og jeg føler ikke at det er fordi jeg må ta meg av førstefødte som gjør at jeg er sliten. Jeg får sove så mye jeg trenger og pappan er flink til å styre med barnet vårt. Har sagt til jordmor at jeg er bekymret for egen helse fordi "dette er ikke meg", men ble avfeia med at jeg måtte lytte til kroppen og ta det med ro. Det er vell karma fordi jeg i første svangerskapet (unnskyld til alle trøtte gravide) synes det var for mange late, gravide damer som "bare satt inne hele svangerskapet". Er det virkelig vanlig å bli SÅ sliten av å være gravid? Jeg føler meg lat men klarer ikke å gjøre noe med det! Tar gravidvitaminer hver dag og anbefalt daglig dose jern ut fra blodprøveresultatene i 1.trimester.

Anonymkode: df1e1...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det slikt selv. Sykt mye energi første svangerskap, fungerte optimalt og fikk gjort alt jeg ville. Er nå i uke 18 og fullstendig knust. Vert det hele svangerskapet. Har jeg energi en dag varer det kanskje noen timer. Slik er det bare, dessverre:/

Anonymkode: 61e6a...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt mye energi, men har i perioder av graviditeten vært helt knekt. Sliten på en måte jeg aldri har opplevd før. Så ja, tror dessverre det er normalt. Men smart av deg å ta det opp med jordmor:)

Anonymkode: c598e...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt med lite energi, i hvert fall i perioder. Jeg har selv gode og dårlige perioder. 

Anonymkode: 2859f...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...