Gå til innhold

Psykologen min er dobbeltmoralsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Til syvende og sist, TS, skal fokuset ditt være på terapien som du og psykologen skal arbeide med. Dersom det ikke lar seg gjøre for deg å fokusere på dette fordi ditt fokus blir dreid mot utseendet hennes, synes jeg du skal be om en annen psykolog.

Leit å høre om ulykken din. Jeg håper du får hjelpen du trenger for å leve med den du ser i speilet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ellers virket dyktig, så ja. Hvorfor? For det første fordi det er normalt og menneskelig å ikke alltid klare å leve som man lærer, og for det andre fordi det kunne jo tenkes at røykeslutt ikke var så viktig for ham at han gidder å legge særlig innsats i det. Han kunne likevel ha masse peiling på problemstillingen, og en kursdeltager kunne fått mye ut av å bli veiledet av ham. 

Anonymkode: c5ff3...a55

Kanskje vi her skal erkjenne at vi er forskjellige. Jeg hadde ikke klart å fortsette et kurs fordi jeg hadde blitt for fokusert på at dette nok ikke virker for alle. Det kan være annerledes for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut for meg som om din obsession over dette har blitt et problem i seg selv, på toppen av det andre du sliter med. Å legge merke til at noen har et spesielt utseende og kanskje tenke at her er det botox og fillere inne i bildet, for så å legge fra seg tanken like fort, er selvsagt normalt. Å bli så satt ut at man lager en tråd på et offentlig forum og fokuserer mer på psykologens utseende enn på det man kom dit for i første omgang, er ikke fullt så normalt. 

Anonymkode: c5ff3...a55

Hvorfor så passiv aggressiv? Ikke fullt så normalt? Eh  Når en har et litt for oppsiktsvekkende utseende, blir det faktisk forstyrrende. Alle seriøse mennesker tar hensyn til sånt. Når en går til psykolog som helt tydelig har mindreverdighetskomplekser og gjør inngrep av den grunn, så skjønner vel du også at en som sliter med å akseptere skader på utseende, ikke får særlig tillit til psykologen. Det er jo en fordel om de tror på det de selv sier...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Kanskje vi her skal erkjenne at vi er forskjellige. Jeg hadde ikke klart å fortsette et kurs fordi jeg hadde blitt for fokusert på at dette nok ikke virker for alle. Det kan være annerledes for andre.

Helt enig med deg der, alle er vi forskjellige og det er bare sunt 😊 Men jeg er ikke med på TS’ beskrivelse av psykologen som dobbeltmoralsk, og mener fortsatt at hun vil tjene på å rette fokus et annet sted. 
TS, det er veldig trist å høre om ulykken og at utseendet ditt er skadet. Det må være en enorm påkjenning. Har du mulighet til å finne en psykolog som har litt erfaring med akkurat den type problemstilling? 

Anonymkode: c5ff3...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med Sophie Elise da? Hun som er så opptatt av utseendet sitt og sminke er jo ofte uflidd på håret med sovesveis og extensions som man ser

Anonymkode: 5a3cd...f53

Hva har Sophie Elise med en psykolog å gjøre? Jobben til SE er å posere på bilder. 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si jeg er psykisk syk, og jeg ikke hvorfor psykologen har oppgradert utseendet sitt. 

 Jeg har vært i en ulykke og fått skadet utseendet mitt, går derfor til psykolog for å lære å like mitt nye "skadede" utseende. 

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

Oj, dette faller i utgangspunktet ikke under rett til prioritert helsehjelp i spesialisthelsetjenesten, spesielt ikke nå med de nye prioriteringsveilederne og pakkeforløpene. 

Hvordan kom du i behandling ved DPS uten å ha en psykisk lidelse? 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen skal hun si da? «Du er så stygg at du må operere deg» nei det kan hun ikke si! Bare fordi hun sliter med selvbildet betyr ikke det at hun ikke kan gi gode råd. Fins mange gode overvektige leger som hjelper andre med å gå ned i vekt feks. 

Anonymkode: 990e7...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen skal hun si da? «Du er så stygg at du må operere deg» nei det kan hun ikke si! Bare fordi hun sliter med selvbildet betyr ikke det at hun ikke kan gi gode råd. Fins mange gode overvektige leger som hjelper andre med å gå ned i vekt feks. 

Anonymkode: 990e7...6cc

Hvor mange overvektige gode leger vet du om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oj, dette faller i utgangspunktet ikke under rett til prioritert helsehjelp i spesialisthelsetjenesten, spesielt ikke nå med de nye prioriteringsveilederne og pakkeforløpene. 

Hvordan kom du i behandling ved DPS uten å ha en psykisk lidelse? 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

Man blir jo deprimert av å ha skadet seg, fått livet snudd opp ned og sitte igjen med et utseende som ikke likner på det man hadde før

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man blir jo deprimert av å ha skadet seg, fått livet snudd opp ned og sitte igjen med et utseende som ikke likner på det man hadde før

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

Så du går til behandling på grunn av depresjon? 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Blondie65 skrev:

Storrøykende helsedirektør da jeg vokste opp. 

Overvektige og/eller røykende leger var vanligere før.

Ok. Ja, det var bare en litt rar påstand tatt ut av løse lufta. Mange gode overvektige leger liksom. At de fins, ja, det er vel noen. Men så voldsomt mange tror jeg neppe at det er 🙂

Tror nok det var mindre oppsiktsvekkende før ja, og mer "vanlig" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du går til behandling på grunn av depresjon? 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

Jeg vet ikke hva som står i henvisningen fra kirurgen.. Jeg går vel dit for å lære å akseptere at jeg har fått livet mitt snudd opp-ned, og ansiktet forandret.

Vis med den personen som er like lykkelig og glad og ikke har noen tunge tanker etter å ha fått ansiktet sitt vansiret.. 

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva som står i henvisningen fra kirurgen.. Jeg går vel dit for å lære å akseptere at jeg har fått livet mitt snudd opp-ned, og ansiktet forandret.

Vis med den personen som er like lykkelig og glad og ikke har noen tunge tanker etter å ha fått ansiktet sitt vansiret.. 

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

Kirurger henviser ikke til dps. De setter heller ikke F-diagnoser. 

Uansett henvisningsårsak har du jo fått utredning, diagnose, behandlingsplan m.m på dps, og det er jo tentativ diagnose/diagnose/konklusjon der som ligger til grunn for din behandling. Du får ikke behandling på dps-nivå uten å tilfredsstille kriterier for en psykisk lidelse. 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kirurger henviser ikke til dps. De setter heller ikke F-diagnoser. 

Uansett henvisningsårsak har du jo fått utredning, diagnose, behandlingsplan m.m på dps, og det er jo tentativ diagnose/diagnose/konklusjon der som ligger til grunn for din behandling. Du får ikke behandling på dps-nivå uten å tilfredsstille kriterier for en psykisk lidelse. 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

Du er litt av en flisespikker du. Er det veldig viktig for deg at jeg har et papir der det står at jeg har en psykisk lidelse? 

Nå er det ikke min diagnose denne tråden handler om, men mitt inntrykk av psykologen

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er litt av en flisespikker du. Er det veldig viktig for deg at jeg har et papir der det står at jeg har en psykisk lidelse? 

Nå er det ikke min diagnose denne tråden handler om, men mitt inntrykk av psykologen

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

Men det du forteller henger ikke på greip. 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det du forteller henger ikke på greip. 

Anonymkode: 6e2e8...ebd

Mer spesifikt forklart ble jeg henvist til Dps av fastlegen, men han skrev henvisningen på grunnlag av det som sykehuset hadde skrevet om meg i epikrisen. 

Ts

Anonymkode: 5a3cd...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mange blir diverse yrker ikke fordi det er et kall eller noe de virkelig vil, men fordi det høres kult ut.

Husker jeg møtte en som var psykolog og hun fremsto svært usympatisk, tenkte at hun må jo være dritfalsk som skal hjelpe folk, men som er så dømmende som hun er. Det blir liksom ikke ekte og alt hun lirer av seg blir redusert til innøvde fraser der hun egentlig gir fullstendig faen i problemene dine.

Anonymkode: aa055...add

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 21.50, KillerKitty skrev:

Men selvom hun ikke klarer å like seg selv for den hun er, betyr det jo ikke at du ikke kan det, selvom jeg så klart skjønner problemstillingen din 

helt enig. 

Anonymkode: 68a2c...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for at psykologen sier en ting og gjør en annen betyr ikke at hun har dobbelmoral. Det kan hende hun ikke har moral i det heletatt eller at hun har gjort noe hun følte var galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...