Gå til innhold

kålrot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs hvor store biter du deler opp kålroten i. Store biter = lang koketid. Kålroten må deles i mindre biter enn potet og gulrot, hvis alt hives i gryta samtidig. Hvor mange minutters koketid er et spørsmål om smak.

Anonymkode: ae430...c18

Tusen takk, verdifull svar fra deg, det skal jeg ta med meg til neste matlaging. Jeg var ikke klar over dette, så jeg ser nå hvor jeg har gjort feil, og skal endre på det til neste matlaging. 😊

Anonymkode: 68592...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke valgt kålrot nå. Vent til høsten. 

Anonymkode: 41857...b30

jeg lagde i vinter også, så det ble ikke bedre. Men ser at jeg har håndtert kålroten som om det var potet og like lenge koketid. 

Anonymkode: 68592...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kålrot skal skrelles før den kokes. Du må kjenner på den etterhvert om du får en kniv lett gjennom den, tar ca 15-20 min av og til lenger. Er den hard inni er den ikke kokt skikkelig.

Anonymkode: 165a8...621

selvsagt skreller jeg. Men det holder iallfall ikke med 15-20 minutter!! 

Anonymkode: 68592...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå at nøyaktig koketid aldri kan oppgis verken for poteter eller grønnsaker, det er alltid forskjell på kvaliteten og hvor raskt de blir møre, også hvordan man vil ha det. Du må kjenne etter med gaffel, spiss kniv eller potetgaffel underveis når du koker poteter og andre rotgrønnsaker o.l. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er fortsatt ikke fornøyd med svarene dine. Du er for opptatt med å fortelle at jeg gjør feil, og er dårlig person. 

 

Men nå har jeg fått svaret jeg trengte fra andre her, dermed kan jeg håndtere kålroten på annen måte neste gang. 

Anonymkode: 68592...a18

Ok.   Beklager at jeg svarte i tråden din og prøvde hjelpe.   Ser nå det var dumt og bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Muskath skrev:

Jeg mener nå at nøyaktig koketid aldri kan oppgis verken for poteter eller grønnsaker, det er alltid forskjell på kvaliteten og hvor raskt de blir møre, også hvordan man vil ha det. Du må kjenne etter med gaffel, spiss kniv eller potetgaffel underveis når du koker poteter og andre rotgrønnsaker o.l. 

Enig i dette. Det er umulig å kunne oppgi en eksakt tid for hvor lenge man skal koke noe. For det er så mange variabler med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Muskath skrev:

Jeg mener nå at nøyaktig koketid aldri kan oppgis verken for poteter eller grønnsaker, det er alltid forskjell på kvaliteten og hvor raskt de blir møre, også hvordan man vil ha det. Du må kjenne etter med gaffel, spiss kniv eller potetgaffel underveis når du koker poteter og andre rotgrønnsaker o.l. 

Nettopp!  Det går ikke an å gi minutter og si det er ferdig.  Avhenger av mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Jolene skrev:

Enig i dette. Det er umulig å kunne oppgi en eksakt tid for hvor lenge man skal koke noe. For det er så mange variabler med i bildet.

uansett så kan man tidsfeste noe mer enn at man ikke sier noe som helst, og hva man gjør selv. Svaret blir så ukorrekt som det overhodet kan bli, når man ikke kan si hvor lenge. Til det kan man bli mer konkret. Jeg har fått svarene som ga meg en bedre forståelse fra andre, og er glad for det. 

Anonymkode: 68592...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

uansett så kan man tidsfeste noe mer enn at man ikke sier noe som helst, og hva man gjør selv. Svaret blir så ukorrekt som det overhodet kan bli, når man ikke kan si hvor lenge. Til det kan man bli mer konkret. Jeg har fått svarene som ga meg en bedre forståelse fra andre, og er glad for det. 

Anonymkode: 68592...a18

Jeg pleier å følge med på maten når jeg lager noe, det kan anbefales  ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...