Gå til innhold

Nylakkert bil på lakkskade, lakk borte etter heftig regn.

Sinnataggen_

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Er sikkelig sint nå, fikk bilen min fra bilverksted etter å ha fått fikset bilen for riper. Bilen så bra ut når jeg fikk den, lakken var tørket og fin men nå etter 3 timer så har jo faen meg lakken blitt skylt bort. Regna sikkelig i dag, tenker det er årsaken. Er det mulig? Alle ripene er tilbake, og ripene ser nakne ut for lakk. Sendt bilder til verkstedet, men regner med at de ser bildene på mandag når de åpner opp, er så forbanna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det burde ikke vært mulig om lakken av skikkelig herdet. Jeg jobber på et bilverksted, og der anbefaler vi kun kundene om å ikke maskinpolere den første måneden, og å være litt forsiktig med høytrykksspyler. Stort sett tåler lakken det, men det er alltid noen som er for hardhendte, derav den anbefalingen. Selv polerer og vasker vi nylakkerte deler så snart de er kalde etter herding.
Regn burde ikke skade lakken, så her tror jeg du har en god sak mot verkstedet. 

Anonymkode: 74585...3f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis bilen din er lakkert med vannløselig lakk, har du nok en god sak! 😀

Anonymkode: 09521...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde ikke vært mulig om lakken av skikkelig herdet. Jeg jobber på et bilverksted, og der anbefaler vi kun kundene om å ikke maskinpolere den første måneden, og å være litt forsiktig med høytrykksspyler. Stort sett tåler lakken det, men det er alltid noen som er for hardhendte, derav den anbefalingen. Selv polerer og vasker vi nylakkerte deler så snart de er kalde etter herding.
Regn burde ikke skade lakken, så her tror jeg du har en god sak mot verkstedet. 

Aner faen ikke hva de har gjort, halvparten av skadene som ble rep. er fine fortsatt men ved hjulbua eller hva det heter er det samme riper, kanskje noe mindre- men de er der og godt synlig også. De har jo flere verksted rundt omkring, tror du jeg kan ringe den ene som er åpen i morgen og se om de får fikset det- eller må jeg vente til mandag? Ripene dukket opp ca. 3 timer senere, også har jeg ikke noe maskinpolering heller så det hadde jeg ikke gjort uansett 😃

Endret av Sinnataggen_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bilen din er lakkert med vannløselig lakk, har du nok en god sak! 😀

Anonymkode: 09521...2a5

Håper det, men det vet jeg ikke om det er vannløselig.

Endret av Sinnataggen_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har ikke lakkert der tenker de har dratt over med en poleringsmaskin og lagt i polish med filler. Det blir borte med vask. 

Anonymkode: abfe9...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Sinnataggen_ skrev:

Aner faen ikke hva de har gjort, halvparten av skadene som ble rep. er fine fortsatt men ved hjulbua eller hva det heter er det samme riper, kanskje noe mindre- men de er der og godt synlig også. De har jo flere verksted rundt omkring, tror du jeg kan ringe den ene som er åpen i morgen og se om de får fikset det- eller må jeg vente til mandag? Ripene dukket opp ca. 3 timer senere, også har jeg ikke noe maskinpolering heller. 

Jeg ville ventet til det verkstedet du har vært på åpner igjen. Hvis du har sendt Mail med bilder i dag er det godt dokumentert når skaden oppsto. 
De må ha gjort noe feil (det skjer innimellom på alle verksted), så de fikser nok opp i det. Var det dype riper du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet til det verkstedet du har vært på åpner igjen. Hvis du har sendt Mail med bilder i dag er det godt dokumentert når skaden oppsto. 
De må ha gjort noe feil (det skjer innimellom på alle verksted), så de fikser nok opp i det. Var det dype riper du hadde?

Det gjorde jeg ikke, jeg sendte bilder fra mobilen til tlf.nr som de har. Faen, skulle heller ha sendt mail! Jeg sendte på bildene og mld med engang når jeg så det. 

Ja, det var noe dype tynne riper. 

Endret av Sinnataggen_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke lakkert der tenker de har dratt over med en poleringsmaskin og lagt i polish med filler. Det blir borte med vask. 

Anonymkode: abfe9...0e2

Helt sikkert! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Sinnataggen_ skrev:

Det gjorde jeg ikke, jeg sendte bilder fra mobilen til tlf.nr som de har. Faen, skulle heller ha sendt mail! Jeg sendte på bildene og mld med engang når jeg så det. 

Ja, det var noe dype tynne riper. 

Send en mail i tillegg, så er du på den sikre siden. Kan høres ut som de har slurvet på både grunnarbeid og herding, eller som ab over her skriver; kun rubbet og polert. Dårlig arbeid uansett. 
Klarer du å kreve pengene tilbake ville jeg gjort det, og tatt med både bil og penger et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forresten; er lakken borte, eller er det «hull» i den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frekke folk, vær glad det regnet så du avslørte det nå, ring avisa om de ikke bøyer seg her. 

Anonymkode: 5deac...d46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send en mail i tillegg, så er du på den sikre siden. Kan høres ut som de har slurvet på både grunnarbeid og herding, eller som ab over her skriver; kun rubbet og polert. Dårlig arbeid uansett. 
Klarer du å kreve pengene tilbake ville jeg gjort det, og tatt med både bil og penger et annet sted. 

Holder på, og legger til bilder igjen. Hjertelig takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten; er lakken borte, eller er det «hull» i den? 

Altså det var riper i den, og de ripene er nokså dype at det går noe inn i metallet på bilen. Lakken er borte ja.

Endret av Sinnataggen_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frekke folk, vær glad det regnet så du avslørte det nå, ring avisa om de ikke bøyer seg her. 

Anonymkode: 5deac...d46

Ja, men faen jeg er lei meg nå haha. Er sikkelig forbanna, og skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Sinnataggen_ skrev:

Altså det var riper i den, og de ripene er nokså dype at det går noe inn i metallet på bilen. Lakken er borte ja.

Lakk forsvinner ikke bare, så det er garantert ikke lakkert da. Hadde det vært «hull», altså at lakken hadde delt seg og forsvunnet fra enkelte områder, kunne det vært silikon som de ikke har fjernet skikkelig fra bilen før lakkering. Det kan skje, men ville blitt oppdaget før lakken tørket ordentlig. Fysj for en dårlig kundebehandling, jeg er sjokkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lakk forsvinner ikke bare, så det er garantert ikke lakkert da. Hadde det vært «hull», altså at lakken hadde delt seg og forsvunnet fra enkelte områder, kunne det vært silikon som de ikke har fjernet skikkelig fra bilen før lakkering. Det kan skje, men ville blitt oppdaget før lakken tørket ordentlig. Fysj for en dårlig kundebehandling, jeg er sjokkert. 

Ja, hva enn det er jeg er skuffet og lei meg egentlig. Nå får jeg bare vente til mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta det med ro, de svarer nok mandag og så kan dere finne ut av det dere imellom. Det hjelper ikke å bruke tre dager på å hisse seg opp. :)

Hva betalte du for jobben og hva var det som ble avtalt?

Anonymkode: c3b88...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...