Gå til innhold

Når menn i et forhold må spørre om å få sex


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slike hersketeknikker hos kvinner må ikke menn finne seg i. Søk ut av forholdet! 

Anonymkode: 0a592...c73

Sant. Det jeg også tenker. At mange bruker det som hersketeknikk. Hadde aldri klart å levd i et forhold der den ene må bruke hersketeknikk og sjelden vil ha sex, og den andre må spørre hele tiden om sex. Aldri. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her spør ikke mannen om sex, men han er istede flink til å få meg i modus. Det samme gjør jeg. 

Hadde mannen spurt om vi skal ha sex hver gang, hadde det vært turn off. Men at han spør om vi skal gå i dusjen, for vi har huset for oss selv, er en helt annen ting. Det må han bare gjøre 🤤

Anonymkode: 5bae0...eab

👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Warrior skrev:

Hører det så ofte, og hver gang tenker jeg. Hvorfor godtar de det?

Sex er noe som skjer naturlig. Ikke noe den ene må spørre om hele tiden. Det er vanlig å være kåt på hverandre i et forhold. Hører sjelden kvinner må spørre om sex men ofte menn må spørre. Hvorfor? Tenner ikke de kvinnene på typen sin? Er de sammen med han bare for å være sammen med noen? Siden de sjelden vil ha sex, Mannen må spørre om det, eller de gir sex som belønning.. Altså hæ? Ikke rart mange ikke tørr et seriøst forhold når det er så ofte sånn.

Ikke alle er så seksuelle. Noen er aseksuelle eller sliter med angst for nærhet.

Jeg tenker det kan være lurt å snakke sammen om grenser og lyster, samt spørre før man gjør noe.

Viktig å forsikre seg om at det er et gjensidig samtykke til enhver tid.

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, darkrobin28 skrev:

om man er ilag med noen, og elsker man den personen, så vil man alltids være kåt på personen og normalt sett alltid være klar for det som skjer. 

Det er så naturlig og ha sex, man blir glad og happy etterpå. Orker man ikke sex i et forhold så hold deg singel, enkelt å greit. Egoistisk ovenfor den andre partneren.

Det er ikke alle som kan spå fremtiden.

Anonymkode: 8a423...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, darkrobin28 skrev:

om man er ilag med noen, og elsker man den personen, så vil man alltids være kåt på personen og normalt sett alltid være klar for det som skjer. 

Det er så naturlig og ha sex, man blir glad og happy etterpå. Orker man ikke sex i et forhold så hold deg singel, enkelt å greit. Egoistisk ovenfor den andre partneren.

Hvorfor er det egoistisk å ikke ønske sex til enhver tid?

Det er vel mer egoistisk å kreve sex når det passer én selv?

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart han må spørre. Det er ufint å høvle over en som ikke har lyst. Menn og kvinner har forskjellig nivå av sexlyst. Menn har alltid lyst, gjerne flere ganger om dagen. Kvinner har sjeldnere lyst. Det er feil å tvinge seg på noen, og er det gøy å ha seg med en som studerer takpanelen? . Vil en mann være sammen med en som har like mye sexlyst så må han nesten finne seg en annen mann. 

Anonymkode: 8bd38...d32

Mens de som har levd en stund veit at det ikke er hold i det utsagnet. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 0f175...c60

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lengden på forholdet vil spille inn for de aller fleste, så å diskutere dette på generell basis - uavhengig av alder «og sivil status» gir egentlig liten mening. 

https://forskning.no/sex/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/362993

Anonymkode: 689f9...9dd

En god artikkel, som også tar med seg nyanser og faktorer som viser til at det ikke er noe klar fasit på noe egentlig, så som bevis på at kvinner får for lav lyst i et lengre forhold duger denne dårlig. 

Det er også naturlig at sexlyst synker i forhold til når man er nyforelsket, for både kvinner og menn, og som artikkelen påpeker er det et større problem at to i et par har svært ulik lystnivå enn at frekvens på sex har et ideal som er generelt. 

Her på KG må man lese at man som kvinne har problematisk lav lyst om man ikke orker sex mer enn tre ganger i uka, selv om man nylig har fått barn. En PERIODE, forbigående for mange, hvor mange kvinner OG menn (iallefall de som bidrar likeverdig med å ha fått barn) har mindre fokus på sex, fordi man ofte er svært sliten. 

Vi har forøvrig sex rundt 3 ganger i uken, selv om barna er store nå. En frekvens begge to er veldig fornøyd med. Det hender at det er oftere, men det hender også at vi av ulike årsaker dropper ned i 1-2 ganger i uken, i slitsomme perioder av livet. Kun i ferier hender det at det er hver dag, mens da vi var nyforelsket var det både 2 og 4 ganger daglig. 

Det er vel få som forventer at nyforelsket - kåtheten skal vare for alltid, og det må et ganske så skjevt lystnivå til for at man ikke klarer å tilpasse seg det å senke krav/forventninger i retning partner. 

3-4 ganger i uken er for eksempel perfekt for meg. Jeg klarte likevel å leve med partner som var fornøyd med en gang i uken. Det som ble en irritasjon var at vedkommende stadig "annonserte" sex, skapte forventninger om det, og så ble det ingenting. Frekvens i seg selv var noe jeg klarte å leve med, helt greit, men det å få blåst opp forventninger, for så å bli avblåst, det var frustrerende. Lurepikk! 

Jeg hadde forsåvidt blitt akkurat like frustrert om det var annet kjekt og godt han lovet meg, for så å trekke tilbudet tilbake. Vi skal treffe venner i dag... nei gidder ikke likevel! Jeg har kjøpt inn god dessert i dag... nei hadde ikke kjøpt, bare tenkte på det. Jeg skal lage god middag til oss i dag... nei orker ikke det! Du skal få en gave av meg... nei jeg ombestemte meg. 

Det var DET som ikke var ok. Å skape forventninger, og så trekke det. Frekvens i seg selv kan man tilpasse seg litt, med mindre det er enormt avvik i lyst, men det er greit å ha en real og åpen dialog, så ikke forventninger blir et problem. 

Både jeg og min partner tåler godt at man ikke får sex på "bestilling" alltid. En del av omsorg og omtanke for partner bør også være vilje til å regulere seg litt. 

Nyforelsket - kåthet er nyforelsket - kåthet, og den kan man ikke angi som normalen, uansett om man er kvinne eller mann, og ut fra den standard er det jo helt naturlig at frekvens på lyst er et annet i langt forhold enn i starten. 

To som generelt fungerer godt sammen og begge har godt utbytte av sex bør imidlertid ha en jevn frekvens begge to kan leve med. Uteblir det bør man jo spørre seg selv og hverandre om hvorfor, for en sunn og frisk seksualitet dør ikke bare. Da er det som regel noe som har gått galt. Mentalt, fysisk eller emosjonelt. 

Anonymkode: 04caa...abb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha ulike behov er jo ofte et tegn på at forholdet ikke fungerer. Ofte best å gå hver til sitt så tidlig som mulig da, så en har tid til å finne noen som passer bedre.

Anonymkode: 3389f...dc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig godt det TS snakker om. For meg var der slik at hun styrte frekvensen helt og holdent. Og det var gjerne en slags belønning hvis jeg hadde vært «flink».

Etter hvert, når man blir avvist mange nok ganger så gidder man ikke å ta initiativ mer, og sexlivet dør helt ut. 
 

Det viste seg i ettertid at hun hadde en Dyssosial personlighets forstyrrelse, noe jeg tydelig kunne forstå i ettertid.

Jeg mener ikke at alle kvinner som nekter sex har personlighetsforstyrrelse, men i forhold der sexen brukes som maktmiddel vil jeg si at det er et mulig svar. Dette gjelder jo begge veier, men spesielt når det er snakk om sex, mener jeg kvinner har større makt enn menn. 

Anonymkode: 43008...93b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å ha ulike behov er jo ofte et tegn på at forholdet ikke fungerer. Ofte best å gå hver til sitt så tidlig som mulig da, så en har tid til å finne noen som passer bedre.

Anonymkode: 3389f...dc3

Enig i dette. Har brent meg så sinnsykt på dette.

Anonymkode: d97b7...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Warrior skrev:

Ingen som skal tvinge noen, men det er ikke sånn det skal være i et forhold at han må spørre hele tiden heller. Da tenker jeg de ikke passer sammen og lurer hvorfor i all verden blir værende i et forhold der de er så forskjellige. De som ikke liker sex må jo da finne seg andre som ikke liker det.

Nei må ikke finne seg en annen mann, det er kvinner som også liker mye sex. 

Kanskje sexen er jævla bra, så hver gang han får et ja, så er det så jævelig vert det. 

Anonymkode: 1edf9...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart han må spørre. Det er ufint å høvle over en som ikke har lyst. Menn og kvinner har forskjellig nivå av sexlyst. Menn har alltid lyst, gjerne flere ganger om dagen. Kvinner har sjeldnere lyst. Det er feil å tvinge seg på noen, og er det gøy å ha seg med en som studerer takpanelen? . Vil en mann være sammen med en som har like mye sexlyst så må han nesten finne seg en annen mann. 

Anonymkode: 8bd38...d32

Ha ha. For noe absolutt tull. Både menn og kvinner kan ha høy/lav sexlyst. Man må ikke spørre. Herregud, man signaliserer eller sier nei om man ikke orker, ingen som høvler over noen. Sex er noe som skjer naturlig etter kos og klining. 

Anonymkode: 96202...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Uatskillelig skrev:

Hvorfor er det egoistisk å ikke ønske sex til enhver tid?

Det er vel mer egoistisk å kreve sex når det passer én selv?

 

Helt enig. Er glad jeg våkner opp alene, og kan gjøre ting jeg vil i stedet :) 

Anonymkode: 11008...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje sexen er jævla bra, så hver gang han får et ja, så er det så jævelig vert det. 

Anonymkode: 1edf9...3d8

Sex er nå jævla bra uansett. Hjelper ikke hvor bra sexen er hvis det skjer sjelden og noen må spørre hele tiden. Det er ikke bra i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Warrior skrev:

Sex er nå jævla bra uansett. Hjelper ikke hvor bra sexen er hvis det skjer sjelden og noen må spørre hele tiden. Det er ikke bra i lengden.

Det er der er ihvertfall bare tull.

Anonymkode: 3e3e5...e14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er der er ihvertfall bare tull.

Anonymkode: 3e3e5...e14

Ikke for alle. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha. For noe absolutt tull. Både menn og kvinner kan ha høy/lav sexlyst. Man må ikke spørre. Herregud, man signaliserer eller sier nei om man ikke orker, ingen som høvler over noen. Sex er noe som skjer naturlig etter kos og klining. 

Anonymkode: 96202...103

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.7.2020 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig. Jeg blir nesten deprimert når jeg hører venninner forteller om sånne tradisjonelle, ubalanserte sexliv. Der det å si nei til mannen er en problemstilling, eller der "gavekort på sex" fra henne til han er en naturlig bursdagsgave. Det er så utrolig trist! Ja takk til et forhold der begge har lyst på hverandre og der hvor vidt man har sex eller ikke på et gitt tidspunkt bestemmes av samspill og evnen til å lese hverandre, ikke av forespørsler som enten innvilges eller ikke. 

Anonymkode: 6579b...dfc

Tradisjonelle folk har bedre sex. 

Anonymkode: 27211...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 13.46, Alterego666 skrev:

Alle skal kunne avslå sex. Alltid.

Likevel: Her på KG ligger det som et grunnpremiss for mange at sex er noe kvinner gir og menn får.

Heldigvis -for alle- er det slettes ikke alltid slik. Mange trenger å komme seg ut og pule mer med flere partnere

Vi trenger mer HPV HIV «Korona» og sykdom? Promiskuitet er unaturlig patologisk atferd for begge kjønn, men for vidt forskjellige grunner. Kvinner får lettere STIs, og menn sprer det da like lett.

Anonymkode: 27211...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 11.28, Warrior skrev:

Ingen som skal tvinge noen, men det er ikke sånn det skal være i et forhold at han må spørre hele tiden heller. Da tenker jeg de ikke passer sammen og lurer hvorfor i all verden blir værende i et forhold der de er så forskjellige. De som ikke liker sex må jo da finne seg andre som ikke liker det.

Nei må ikke finne seg en annen mann, det er kvinner som også liker mye sex. 

En i et forhold må bare akseptere at den andre "prøver" seg og tar initiativ til sex! Vil ikke den andre er det bare å avvise. Det gjør man ikke så veldig mange ganger før man ødelegger forholdet litt hver gang. Ville aldri nektet min dame sex ! Selv om jeg ikke har lyst er det null problem å gjennomføre dette og gi henne nytelse. Skal være alvorlig syk før det skulle skjedd.

Mye sex? En gang i uken klarer de aller fleste seg med. De som ikke kan gi dette? De passer dårlig inn i et forhold med de aller fleste. Over tid vil det aldri gå. Den dagen jeg må spørre en partner om sex? Den dagen er jeg ferdig med forholdet! Som sagt tar jeg initiativ til seg, og partner sier nei så må man akseptere og respektere det.

Anonymkode: af0d2...ae4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

En god artikkel, som også tar med seg nyanser og faktorer som viser til at det ikke er noe klar fasit på noe egentlig, så som bevis på at kvinner får for lav lyst i et lengre forhold duger denne dårlig. 

Det er også naturlig at sexlyst synker i forhold til når man er nyforelsket, for både kvinner og menn, og som artikkelen påpeker er det et større problem at to i et par har svært ulik lystnivå enn at frekvens på sex har et ideal som er generelt. 

Her på KG må man lese at man som kvinne har problematisk lav lyst om man ikke orker sex mer enn tre ganger i uka, selv om man nylig har fått barn. En PERIODE, forbigående for mange, hvor mange kvinner OG menn (iallefall de som bidrar likeverdig med å ha fått barn) har mindre fokus på sex, fordi man ofte er svært sliten. 

Vi har forøvrig sex rundt 3 ganger i uken, selv om barna er store nå. En frekvens begge to er veldig fornøyd med. Det hender at det er oftere, men det hender også at vi av ulike årsaker dropper ned i 1-2 ganger i uken, i slitsomme perioder av livet. Kun i ferier hender det at det er hver dag, mens da vi var nyforelsket var det både 2 og 4 ganger daglig. 

Det er vel få som forventer at nyforelsket - kåtheten skal vare for alltid, og det må et ganske så skjevt lystnivå til for at man ikke klarer å tilpasse seg det å senke krav/forventninger i retning partner. 

3-4 ganger i uken er for eksempel perfekt for meg. Jeg klarte likevel å leve med partner som var fornøyd med en gang i uken. Det som ble en irritasjon var at vedkommende stadig "annonserte" sex, skapte forventninger om det, og så ble det ingenting. Frekvens i seg selv var noe jeg klarte å leve med, helt greit, men det å få blåst opp forventninger, for så å bli avblåst, det var frustrerende. Lurepikk! 

Jeg hadde forsåvidt blitt akkurat like frustrert om det var annet kjekt og godt han lovet meg, for så å trekke tilbudet tilbake. Vi skal treffe venner i dag... nei gidder ikke likevel! Jeg har kjøpt inn god dessert i dag... nei hadde ikke kjøpt, bare tenkte på det. Jeg skal lage god middag til oss i dag... nei orker ikke det! Du skal få en gave av meg... nei jeg ombestemte meg. 

Det var DET som ikke var ok. Å skape forventninger, og så trekke det. Frekvens i seg selv kan man tilpasse seg litt, med mindre det er enormt avvik i lyst, men det er greit å ha en real og åpen dialog, så ikke forventninger blir et problem. 

Både jeg og min partner tåler godt at man ikke får sex på "bestilling" alltid. En del av omsorg og omtanke for partner bør også være vilje til å regulere seg litt. 

Nyforelsket - kåthet er nyforelsket - kåthet, og den kan man ikke angi som normalen, uansett om man er kvinne eller mann, og ut fra den standard er det jo helt naturlig at frekvens på lyst er et annet i langt forhold enn i starten. 

To som generelt fungerer godt sammen og begge har godt utbytte av sex bør imidlertid ha en jevn frekvens begge to kan leve med. Uteblir det bør man jo spørre seg selv og hverandre om hvorfor, for en sunn og frisk seksualitet dør ikke bare. Da er det som regel noe som har gått galt. Mentalt, fysisk eller emosjonelt. 

Anonymkode: 04caa...abb

Dette :) For en griseheldig mann som har deg!

Anonymkode: af0d2...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...