Gjest Kvinne487 Skrevet 16. desember 2020 #21 Del Skrevet 16. desember 2020 Da mannen min døde ble jeg sykmeldt. Diagnosen var psykisk ubalanse ved traume/sorg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #22 Del Skrevet 16. desember 2020 Nooni skrev (På 2.7.2020 den 20.51): Man får normalt ikke sykemelding for sykdom/dødsfall i nær familie, det er ingen diagnose som heter sorg. Men fastlegen din kan eventuelt vurdere om om andre diagnoser er relevante og bruke dem i en sykemelding. Hvis ikke må du ta ut egenmelding. Dette! død er ikke nok for sykemelding i seg selv, men følges diagnoser er. selv kjenner jeg ei som ikke fikk sykemelding mer enn 7 dager nå hennes far døde brått Anonymkode: 8cf6d...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #23 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.7.2020 den 20.45): Min gode pappa har kun kort tid igjen å leve. Jeg gråter mye og sliter med søvn. Hvor lenge kan jeg be om sykemelding for etter at han er død? Anonymkode: 46aea...ebe Det er ikke vanlig å bli sykmeldt pga dødsfall, og om du føler du trenger det,så får du nok det. Hva er grunnen til å være sykmeldt etter dødsfall,egentlig??? Jo fortere du kommer tilbake i hverdagen,jo lettere er det å hanskes med sorg. Hvis du tror sorgen blir lettere av å ikke gjøre noe, så har det faktisk motsatt effekt. Anonymkode: 329c2...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 16. desember 2020 #24 Del Skrevet 16. desember 2020 Jeg fikk «akutt sorgreaksjon» på sykemeldingen når jeg mistet min mor. Hun døde brått og uventet, og jeg gikk litt i sjokk faktisk. Fikk overtalt legen til 50% og jobbet når jeg følte for det. Å jobbe litt hjalp faktisk, men jeg jobbet hjemmefra (klarte ikke være rundt folk). Jobben ville gitt velferdspermisjon. Var sykemeldt til etter begravelsen, så det ble 15 dager. Var svært utmattet etter begravelsen så hadde behov for hvile også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #25 Del Skrevet 16. desember 2020 Nooni skrev (På 2.7.2020 den 20.51): Man får normalt ikke sykemelding for sykdom/dødsfall i nær familie, det er ingen diagnose som heter sorg. Men fastlegen din kan eventuelt vurdere om om andre diagnoser er relevante og bruke dem i en sykemelding. Hvis ikke må du ta ut egenmelding. Sorg er offisielt en diagnose. Anonymkode: c0cc6...be4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #26 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke vanlig å bli sykmeldt pga dødsfall, og om du føler du trenger det,så får du nok det. Hva er grunnen til å være sykmeldt etter dødsfall,egentlig??? Jo fortere du kommer tilbake i hverdagen,jo lettere er det å hanskes med sorg. Hvis du tror sorgen blir lettere av å ikke gjøre noe, så har det faktisk motsatt effekt. Anonymkode: 329c2...4c4 Du vet vel ikke noe som helst om hverken TS jobbsituasjon eller sorgreaksjon? Mange trenger fri fordi man rett og slett ikke fungerer i jobbsammenheng, og noen trenger å "ikke gjøre noe" en stund. Din påstand at det har motsatt effekt er forsåvidt også bare tull. Noen trenger å komme tilbake til hverdagen fort, for andre går det ikke. Å påstå at alle som sørger har godt av de samme virkemidlene er fullstendig feil. Anonymkode: ff2eb...616 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #27 Del Skrevet 17. desember 2020 Jeg ble sykemeldt 1 uke før min far døde og var sykemeldt i totalt 2 1/2 uke. Dette pga sykdomsforløpet til min far var veldig stressende og intens. Var i en jobb hvor jeg ble hetsa av en kollega. Jeg møtte veggen totalt da vedkommende skreik at jeg måtte ta meg sammen da orka jeg ikke mer. Tenkte å gå tilbake til jobb dagen etter begravelsen men legen mente jeg trengte de dagene som var igjen til og komme meg. Ironisk nok så ble far til kollega alvorlig syk og døde kort til etter. Sjefen min var drittsur og fikk ingen forståelse hva vi gikk gjennom. Anonymkode: 6a258...2ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 17. desember 2020 #28 Del Skrevet 17. desember 2020 Så trist med faren din, kjære deg! Er du sykemeldt nå? Vær det i tilfelle med god samvittighet, nå er faren din viktigere enn jobben. Mora mi døde etter et kort sykeleie, jeg snakket med sjefene og tok egenmelding i dagene rundt dødsfallet. Traff legen min rett etter at hun var død, og han sa at jeg godt kunne bedt om sykemelding, null problem. Skjønte ikke helt det siste du skriver, lurer du på hvor lang tid du kan være sykemeldt etter at han er gått bort? Det må du nesten ta der og da. Du vet ikke helt hvordan du reagerer, det er ikke uvanlig å behøve et par uker for å områ seg. Kan nok også gå lenger tid. For meg var det godt å komme i gjenge igjen, relativt kort tid etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. desember 2020 #29 Del Skrevet 17. desember 2020 Tråden er ryddet for spaminnlegg. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #30 Del Skrevet 19. desember 2020 On 7/2/2020 at 8:51 PM, Nooni said: Man får normalt ikke sykemelding for sykdom/dødsfall i nær familie, det er ingen diagnose som heter sorg. Men fastlegen din kan eventuelt vurdere om om andre diagnoser er relevante og bruke dem i en sykemelding. Hvis ikke må du ta ut egenmelding. En kan fint da sykemelding for depresjon paga sykdom/dødsfall i nær familie. og jo det finnes diagonose som skylder sorg og den diagonosen er depresjon. Anonymkode: 07c0f...189 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #31 Del Skrevet 19. desember 2020 On 12/16/2020 at 12:34 PM, AnonymBruker said: Det er ikke vanlig å bli sykmeldt pga dødsfall, og om du føler du trenger det,så får du nok det. Hva er grunnen til å være sykmeldt etter dødsfall,egentlig??? Jo fortere du kommer tilbake i hverdagen,jo lettere er det å hanskes med sorg. Hvis du tror sorgen blir lettere av å ikke gjøre noe, så har det faktisk motsatt effekt. Anonymkode: 329c2...4c4 Hva vet du om det? Du vet jo ikke grunnen til hvorfor folk sykemelder seg det kan være paga mange årsaker. Om du ikke skjønner ts sin situasjon så trenger du ikke og kommentere her. Her skal en vise omtanke og støtte til dem som sørger Anonymkode: 07c0f...189 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #32 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 12.36): Sorg er offisielt en diagnose. Anonymkode: c0cc6...be4 Det stemmer, men den blir gjeldende først når man har gått med sorg over tid. Akutte hendelser utløser ikke sorgdiagnose. Men man kan få diagnoser som «psykisk ubalanse, situasjonsbetinget» e.l i den akutte fasen. Det har jeg fått ved noen anledninger, både da vi trodde vi skulle miste pappa og da vi faktisk gjorde det. Anonymkode: 49338...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 20. desember 2020 #33 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 13.58): En kan fint da sykemelding for depresjon paga sykdom/dødsfall i nær familie. og jo det finnes diagonose som skylder sorg og den diagonosen er depresjon. Anonymkode: 07c0f...189 Depresjon er en diagnose, sorg er ikke. Mitt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #34 Del Skrevet 26. desember 2020 Nooni skrev (På 20.12.2020 den 20.09): Depresjon er en diagnose, sorg er ikke. Mitt poeng. Jo det er det. Jeg mistet moren min nylig og var sykemeldt i to uker etterpå i sykemeldingen stod det sorgreaksjon. Anonymkode: 9c94a...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå