Gå til innhold

Når kan man forvente resultater eller endring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere

I vinter la jeg på meg, spesielt rundt magen, og denne overvekten har jeg hatt lyst til å kvitte meg med en stund. Jeg gikk treningslei i vinter og korona gjorde at jeg bare satt hjemme i 3 måneder. Jeg har nok ikke vært så flink med kostholdet heller. Jeg er 39 år, har litt høyt stoffskifte (bekreftet hos lege) og har vært ganske slank frem til nå. Jeg er 160cm og veier minst 10kg for mye. 

For 6 uker siden la jeg om kostholdet på en slik måte at jeg lager maten selv og begrenser inntaket av sukker. Jeg har alltid spist for mye sukker og dette klarer jeg nok ikke helt å slutte med. Men jeg spiser mindre. Jeg loggfører i Lifesum og ligger på ca. 1500 kcal om dagen. Dette følger jeg nok ikke slavisk ettersom jeg noen dager spiser mer og andre dager forbrenner mer.

De siste ukene har jeg begynt med løping. Jeg har løpt mye før men er jo ikke i form lengre. Så jeg har begynt med c25k. I går fullførte jeg w4/d3, det vil si en intervall på 3min jogging/2 min gåing, 5min jogging/2 min gåing x2, deretter 3 min løping/2min gåing. Dette går fint, men jeg må presse meg en del. Klokka viser at jeg bruker ca 30 min (inkludert 10 min oppvarming rask gange) og forbrenner omtrent 260kcal. I tillegg går jeg 1-2 turer i uka på 1 mil. 

Men bollemagen og puppene er jo fremdeles der? Er jeg for utålmodig? Er det noe jeg gjør galt her? Jeg tenker kostholdet men det er jo forbedret (men ikke perfekt). Hva kan jeg forvente av vektnedgang med opplegget mitt? 

Tar i mot alle konstruktive råd jeg kan få her. Jeg ønsker faktisk ikke å gå mer opp i vekt ❤️ 

Anonymkode: 10614...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrTeddy29

ting tar tid.

Man blir ikke tynn på 1 dag eller 1 måned.ta et før og etter bilde vær måned.


F.eks

vnestre bildet er fra 7 juli, høyre bilde er fra 30 juli. Ting tar tid, må bare ta den tiden du trenger, du har ikke hastverk, dette er en livstil 😃 

m,age 2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei deg og mål med målebånd. Blir du ikke mindre, spiser du for mye rett og slett. Da må du begynne å loggføre absolutt alt for en periode. Ofte får man i seg mange «skjulte» kalorier (drikke, sauser, osv). Evt. overestimerer du antall kalorier brukt på trening. 

Hvis det faktisk hadde vært slik at du hadde spist 1500 kalorier om dagen, hadde du sett forskjell ganske fort. Jeg tenker derfor at «regnskapet» ditt ikke er helt korrekt. 

Masse lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...