Gå til innhold

Hvorfor drikker så mange Pepsi max hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg drikker ikke brus ofte fordi jeg ikke tåler kullsyre så bra. 
 

Men jeg blir oppriktig bekymret for alle som sier at de ikke smaker forskjell mellom cola og cola zero/Pepsi Max (blant annet flere i tråden her) Jeg mener det ikke nedlatende, jeg lurer virkelig på om smakssansen kan være så forskjellig utviklet hos folk. 
 

Jeg synes forskjellen er kjempestor, og hvis noen sier til meg at se ikke merker forskjell mellom lettbrusen og den vanlige varianten er det omtrent som om de skulle sagt at de ikke smaker forskjell mellom kylling og svinekjøtt eller hapå og honning….

men det er en avsporing, sorry 

Anonymkode: b92a5...fc7

Det med ekte sukker smaker mye bedre

Anonymkode: 6dc87...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er flott at du har endret livsstil og blitt sunnere, men det er faktisk bedre å konsumere vanlig sukker enn søtstoffer som aspartam.

Anonymkode: 6dc87...92c

Kilde? 

Anonymkode: 7d014...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg drikker ikke brus ofte fordi jeg ikke tåler kullsyre så bra. 
 

Men jeg blir oppriktig bekymret for alle som sier at de ikke smaker forskjell mellom cola og cola zero/Pepsi Max (blant annet flere i tråden her) Jeg mener det ikke nedlatende, jeg lurer virkelig på om smakssansen kan være så forskjellig utviklet hos folk. 
 

Jeg synes forskjellen er kjempestor, og hvis noen sier til meg at se ikke merker forskjell mellom lettbrusen og den vanlige varianten er det omtrent som om de skulle sagt at de ikke smaker forskjell mellom kylling og svinekjøtt eller hapå og honning….

men det er en avsporing, sorry 

Anonymkode: b92a5...fc7

Jeg er ingen bruskjenner, men så at du nevnte kylling og svinekjøtt.  Det der er litt rart, men jeg har sett både i tv-programmer og lest om at flere bommer på det. Det har vært konkurranse om å gjenkjenne ingrediensene i en gryterett. 
Mine egne smaksløker er heller ikke som de engang var, så jeg sier ikke noe på det. Man kan også venne seg til nye smaker og like det også. Det har jeg gjort med flere ting nå som økonomien har strammet inn på matbudsjettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 21.07):

Det er flott at du har endret livsstil og blitt sunnere, men det er faktisk bedre å konsumere vanlig sukker enn søtstoffer som aspartam.

Anonymkode: 6dc87...92c

Det er helt feil. Aspartam er mange ganger bedre fordi det ikke gir så mange kalorier, noe som gjør det enklere å unngå overvekt. Og overvekt er nøkkelen til veldig mange helseplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jabx said:

Det er helt feil. Aspartam er mange ganger bedre fordi det ikke gir så mange kalorier, noe som gjør det enklere å unngå overvekt. Og overvekt er nøkkelen til veldig mange helseplager.

Det er bedre å være overvektig enn å være infertil

Anonymkode: 6dc87...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er bedre å være overvektig enn å være infertil

Anonymkode: 6dc87...92c

Overvekt og fedme kan føre til infertilitet også. 

Anonymkode: b8521...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...