AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Prøver du å gjøre noe med det eller er du fornøyd å vil være der du er? Anonymkode: 06631...a53
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 10-15 for mye fra hva? Jeg kunne nok vært 10 kg lettere, men er fortsatt normalvektig. Gidder ikke gjøre noe med det, men ser til at jeg ikke blir tyngre. Anonymkode: b352d...7cd 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Er 158 og veier 74,7 i dag forrige uke var det 75,9. Skam å veie mye og jeg får hjelp av legen nå til å gå ned i vekt. Var normalvektig for 10 år siden. Veide da 58. Lavt stoffskifte gjorde det svært vanskelig for meg å gå ned i vekt. Anonymkode: cef87...e73 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 Nei, men tenker ikke så mye på det. Var jo ikke særlig fornøyd da jeg var veldig slank heller, men er på vei ned i vekt nå uansett for helsa sin del. Anonymkode: 7dd5e...dda 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 NEI!! Prøver å gjøre noe med det, men det sitter så fast. Anonymkode: 987ed...960 2
MarieLo Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 Vet ikke om jeg er så mye for tung liksom, men jeg er storfornøyd uansett vekt. Så lenge man har det bra og vektøkningen ikke er en konsekvens av noe annet, har jeg ingenting i mot andres vekt heller. 🙂 1
SPOCA Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 Jeg har gått ned over 80 kg og har fremdeles 15-20 kg igjen (så litt mer enn det du skriver her). Jeg er egentlig veldig fornøyd med meg selv og stresser ikke. Jeg går sakte men sikkert ned, men det er helt greit. Har holdt på i over seks år nå, så jeg har tålmodighet og tid. Det er viktigere for meg å være tilfreds med livet og leve et liv jeg har det godt i, enn å strebe etter de siste kg. Det vil si: jeg lever etter et kaloribudsjett, men det er generøst. Jeg nekter meg ingenting (av utvalg, men begrenser mengdene en del del). Med andre ord: jeg prøver å fokusere på det jeg er fornøyd med framfor hva jeg kunne ha vært. Jeg kommer dit en gang, men orker ikke stresse. Livet er for kort til å være misfornøyd. 14
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 158 og veier 74,7 i dag forrige uke var det 75,9. Skam å veie mye og jeg får hjelp av legen nå til å gå ned i vekt. Var normalvektig for 10 år siden. Veide da 58. Lavt stoffskifte gjorde det svært vanskelig for meg å gå ned i vekt. Anonymkode: cef87...e73 Bra at du nå får hjelp til vektnedgang men hvorfor fikk du som så mange andre lavt stoffskifte ? Anonymkode: d50b5...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 Hva er egentlig 10-15 kg for mye? Er utgangspunktet egen trivselsvekt eller normalsjiktet på BMI-skalaen? Jeg har vært 5 kg tyngre enn min trivselsvekt og mistrivdes veldig med det. Kan ikke se for meg å være enda tyngre enn det, men jeg er enda likevel godt innenfor normalområdet på BMI. Interessant å høre hva andre tenker er «kilo for mye». Anonymkode: 46043...1d2 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Som flere påpeker, så er det i forhold til hva? Jeg er ikke fornøyd, selv om jeg er innenfor normal bmi. Vekten er ugunstig plassert og ikke alle klær passer, så er ikke fornøyd. Det var mye lettere å gå ned i vekt når man var over normal bmi, nå er det en kamp. Anonymkode: 7149f...b29 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 Jeg er ca 15 kg for mye i forhold til hva jeg kunne tenke meg. Har gått ned 6 kg nå og er mye mer tilpass i egen kropp allerede. Min plan er ikke å bli tynn. Men helsen min vil jeg skal bedre seg. Vil gå langt uten å måtte krype og hive etter pusten og finne klær som ikke sitter som pølseskinn Men er jo ikke en morsom prosess. Jobber med hodet hver eneste dag for å ligge i kaloriunderskudd. MEN jeg har ingen NEI mat på listen min. Jeg skal kunne kose meg. Jeg må bare tenke mengde og tenke litt på hva jeg skal spise senere på dagen i forhold til hvor mye jeg kan spise først på dagen. Disse første 6 kg gikk ganske "lett" men nå merker jeg at det tar lenger tid. På snart 2 mnd har jeg ikke spist noe særlig godis og drukket ca 95% mindre brus enn vanlig. Nå står alkoholen for tur. Merker at den uken jeg har drukket alkohol i helgene, så går jeg opp i vekt uansett hva. Så nå skal jeg ha en hvit mnd Anonymkode: 1548d...5b2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 158 og veier 74,7 i dag forrige uke var det 75,9. Skam å veie mye og jeg får hjelp av legen nå til å gå ned i vekt. Var normalvektig for 10 år siden. Veide da 58. Lavt stoffskifte gjorde det svært vanskelig for meg å gå ned i vekt. Anonymkode: cef87...e73 Åssen hjelp får du? Er 153 og 70.. Anonymkode: 70025...48f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 10-15 kg over trivselsvekt eller 10-15 kg over en BMI på 24,9? Jeg har aldri vært hverken 10 eller 15 kg overvektig, men har vært et par kilo overvektig (hvis vi bruker BMI som utgangspunkt) og dermed 15 kg over trivselsvekta. Jeg var på ingen måte fornøyd med det. Selv om jeg ikke var veldig stor, syns jeg det var slitsomt å alltid være redd for at en bilring stakk ut i en tettsittende jeans etc. Selv om det var null problem å passe inn i vanlige størrelser, var det vanskelig å finne klær som satt flatterende på. Jeg ble veldig lei av å ikke kunne gå i hva som helst. Fikk heldigvis gått ned de 15 kiloene på et tidspunkt. Jeg har fortsatt godt med kjøtt på kroppen, men er fornøyd nå. Anonymkode: 6292b...442 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig 10-15 kg for mye? Er utgangspunktet egen trivselsvekt eller normalsjiktet på BMI-skalaen? Jeg har vært 5 kg tyngre enn min trivselsvekt og mistrivdes veldig med det. Kan ikke se for meg å være enda tyngre enn det, men jeg er enda likevel godt innenfor normalområdet på BMI. Interessant å høre hva andre tenker er «kilo for mye». Anonymkode: 46043...1d2 For meg er det over BMI. Jeg er 153, og veier 10kg over BMI-normalen. Bruker likevel str medium i det meste av klær. Large i underdeler. Jeg føler meg veldig slank når jeg veier 60kg, men kan veie 43 eller noe sånn og fremdeles være på normal BMI. Har veid 48 én gang i livet, og da så jeg ikke ut. Fikk kommentarer på at jeg så syk ut. Har relativt brede skuldre, så det så hengslete ut. Anonymkode: 70025...48f 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 Er 10 kg over der jeg vil være og er veldig misfornøyd. Løper 2 ganger i uka og trener styrke + spiser noenlunde sunt for å gå ned ..:) Gikk opp nesten 30 kg i graviditeten og er siste 10 kg som mangler (5 mnd siden) Anonymkode: 30cc8...72c
Forundret.. Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 158 og veier 74,7 i dag forrige uke var det 75,9. Skam å veie mye og jeg får hjelp av legen nå til å gå ned i vekt. Var normalvektig for 10 år siden. Veide da 58. Lavt stoffskifte gjorde det svært vanskelig for meg å gå ned i vekt. Anonymkode: cef87...e73 Hvordan hjelper legen deg med å gå ned? 1
addict Skrevet 2. juli 2020 #17 Skrevet 2. juli 2020 Nei ikke fornøyd med det, så har gått ned og skal enda ned 5 kilo ca 😊
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #18 Skrevet 2. juli 2020 Jeg er 63 kg og burde veid 53 fordi jeg bare er 160. Gått opp ekstremt mye fordi jeg rett og slett har spist for mye. Veide egentlig 70 for et par mnd siden, men klarte å slanke meg til 63 og har fortsatt mye igjen. Når man er lav så synes kiloene veldig fort, så jeg må bare være streng med meg selv og gå ned til ønsket vekt. Om jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut nå? Nei, jeg føler meg bulkete, lubben og ingenting sitter løst. Gleder meg til å føle meg fin igjen. Anonymkode: 2fd5f...6c7 2
Gjest Albbas Skrevet 2. juli 2020 #19 Skrevet 2. juli 2020 Jeg startet på 10-12 kg for mye (ifht trivsel og BMI). Var/er ikke helt fornøyd nei, men jeg er jo vant til å være normalvektig. Det er masse kule klær i skapet jeg bare kan drømme om å få på meg. Jeg jobber med saken, og har 6-8 kg igjen. Sikter meg inn på normal BMI med noe margin. Jeg vet at jeg ser best ut hvis jeg går ned 16 kg fra dagens vekt, men det er ikke realistisk, og det er helt greit. Jeg trenger ikke å se ut som da jeg var 18. At jeg ikke er fornøyd betyr ikke at jeg misliker kroppen min eller bærer på masse negative tanker.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #20 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har ligget ca 5-6 kg over normalvekt-BMI mesteparten av mitt voksne liv, og ligger nå enda noen kg over der etter graviditet, så kanskje 10kg til sammen. Har ikke noe problem med det. Gravidkiloene har forsvunnet sakte men sikkert, regner med at jeg er tilbake på normalen innen jeg slutter å amme. Jeg er bevisst på kosthold og porsjonsstørrelser, men har aldri slanket meg aktivt, og blir fornøyd om jeg kommer tilbake der jeg var. Så lenge vekta er stabil, jeg er i god form og helsa ellers er bra, har jeg null problem med å ligge på BMI 27. Nå er jeg vant til å være denne størrelsen, da -- det hadde kanskje vært annerledes om jeg plutselig hadde gått opp, eller hadde en vekt som svinget veldig. Anonymkode: 8b753...4fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå