Gå til innhold

Du som er 10-15 kg for mye er du fornøyd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er en bmi kalkulator med kalorimengdeanbefaling og menyforslag basert på alder, bmi, hvor mye du ønsker å gå ned i vekt:

 

https://www.melk.no/bmi

Anonymkode: 26b74...b9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vel nå 15 kg unna, der jeg ønsker å være. Og jeg jobber med og komme meg ned. Men det er ikke lett, jeg har nok ganske ødelagt forbrenning, så må være svært streng. Samtidig har jeg mye matallergi. Så føler det snart tyter kyllingfilet og salat ut av ørene mine. Jeg er og kronisk syk, så det blir lite trening. 

Det eneste jeg er heldig med hvor fettet legger seg. Da jeg står er magen min helt flat og går inn i sidene, mens jeg har en diger rumpe og kraftige lår. Har og store pupper, så da er det bare å kle seg rett, med fokus på den smale midjen. Så ser det ikke så ille ut. 

Anonymkode: 7477b...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 kilo mer enn trivselsvekta mi. Prøver å gå ned, men har ikke fått det til. Jeg går vanligvis hardt ut, spiser for lite og går på en smell. Må få hjelp med kostholdet så jeg ikke går på smeller.

Anonymkode: c5c53...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 kg over trivselsvekten min etter siste svangerskap. Er ikke fornøyd og går sakte men sikkert ned, tør ikke å ta i for hardt enda siden jeg fortsatt ammer.

Føler meg tung rett og slett. Og føler meg ikke fin i klær. 

Anonymkode: fe1f5...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg over trivselsvekt her (akkurat innenfor normalvektig ihht bmi). Hater det! Men ble gravid så måtte sette tiltakene på hold. Så snart ungen er ute og jeg kan begynne å trene igjen blir det personlig trener og kostholdsrådgiver! Har «kun» gått opp det som er anbefalt iløpet av graviditeten. Og krysser fingrene for at jeg får til ammingen;)

Anonymkode: dd486...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig 10-15 kg for mye? Er utgangspunktet egen trivselsvekt eller normalsjiktet på BMI-skalaen? 

For meg begge deler. BMI treffer trivselsvekten min veldig godt. 

Anonymkode: 987ed...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 165 og har gått ned fra 67 til 57 kg på ca 3 mnd bare ved å kutte snop og «god» kveldsmat i ukedagene. Er utrolig fornøyd, selv om jeg godt kunne trent litt styrke for å stramme opp litt. Jeg går tur en til to timer hver dag da, men det gjorde jeg før vektnedgangen også.

Anonymkode: 9f708...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SPOCA skrev:

Jeg har gått ned over 80 kg og har fremdeles 15-20 kg igjen (så litt mer enn det du skriver her). Jeg er egentlig veldig fornøyd med meg selv og stresser ikke. Jeg går sakte men sikkert ned, men det er helt greit. Har holdt på i over seks år nå, så jeg har tålmodighet og tid. Det er viktigere for meg å være tilfreds med livet og leve et liv jeg har det godt i, enn å strebe etter de siste kg. Det vil si: jeg lever etter et kaloribudsjett, men det er generøst. Jeg nekter meg ingenting (av utvalg, men begrenser mengdene en del del). 

Med andre ord: jeg prøver å fokusere på det jeg er fornøyd med framfor hva jeg kunne ha vært. Jeg kommer dit en gang, men orker ikke stresse. Livet er for kort til å være misfornøyd. :) 

amen

Anonymkode: 96d5d...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 165 og har gått ned fra 67 til 57 kg på ca 3 mnd bare ved å kutte snop og «god» kveldsmat i ukedagene. Er utrolig fornøyd, selv om jeg godt kunne trent litt styrke for å stramme opp litt. Jeg går tur en til to timer hver dag da, men det gjorde jeg før vektnedgangen også.

Anonymkode: 9f708...b96

Jeg har samme høyde, samme vekt som deg før du gikk ned, og samme trivselsvekt:) så håper jeg kan få til det samme! (Etter graviditeten vel og merke;))

Anonymkode: dd486...949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 198 og 99 kg. Tenker meg ned 4-5 kg til for å gjøre løping og fjellturer litt mindre belastende for rygg og ledd, men det er en tidkrevende prosess med ca. 8-9% kroppsfett.

For meg handler det ene og alene om porsjonskontroll og aktive valg i hverdagen som å ta trapper i stedet for heis, gå på butikken i stedet for å kjøre, sykle til stranda i stedet for å ta buss osv.

Med en langsiktig plan og en god dose tålmodighet tror jeg de aller fleste kan nå målene sine. Jeg tror imidlertid så mange mislykkes fordi de forventer for tydelige resultater for fort - da knekker motivasjonen..

Anonymkode: 96d5d...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig 10-15 kg for mye? Er utgangspunktet egen trivselsvekt eller normalsjiktet på BMI-skalaen? 

Anonymkode: 46043...1d2

Jeg tenker trivselsvekt. For meg er trivselsvekt mellom 75-80 kg, men vil regnes som overvektig ved 75 kg. En BMI-kalkulator tar ikke hensyn til muskler, og jeg så helt sykelig ut under 75 kg, selv om jeg BMI-messig ville blitt regnet som normalvektig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 96 kg til 61 kg. Er fortsatt overvektig iflg. BMI skalaen da jeg er 154 cm. Det utgangspunktet jeg hadde vektmessig var sykt drøyt, så når jeg kom ned til 70 kg var jeg ganske fornøyd fordi jeg hadde gått ned så mye og fordi kroppen så adskillig bedre ut med 26 kg mindre. Jeg er naturligvis strålende fornøyd nå også, selv om jeg fint kan gå ned 10 kg til og fortsatt være godt innenfor normal BMI. Nå jobber jeg meg fortsatt ned i vekt, men det er fordi jeg har satt meg et vektmål jeg SKAL nå og fordi jeg vil bli enda mer fornøyd med kroppen. Det er dog begrenset hvor mye mer jeg kan gå ned pga. løs hud. Jeg har litt løshud, men ikke noe man ser veldig godt nå. Hvis jeg går ned for mye må det nok opereres, og det vil jeg helst unngå.

Anonymkode: 0a512...120

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier for mye ifølge alle bmi skalaer. Men helt ærlig - jeg føler meg fysisk veldig sunn. Så det å gå ned i vekt er bare for estetikk, noe jeg vet jeg må jobbe med pga tidligere problemer relatert til kropp/utseende og innse at det er viktigere at jeg føler meg bra enn at jeg ser bra ut. 
 

Er 164 cm og 71 kg. Meste av fettet legger seg på magen/lårene. Men har også fått litt muskler og ikke jobbet så mye med å miste fett som jeg burde ha gjort. 

Anonymkode: 149ff...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugar Plum Fairy

For tre år siden veide jeg 15 kg mer enn jeg gjør nå. Jeg var inaktiv og «koste» meg for mye på kveldene. Sjokolade el. Jeg var konstant mett.
 

Jeg meldte meg på et Roede-kurs, og klarte faktisk å snu skuta. (Hadde ikke troen selv engang..) Nå veier jeg like mye som jeg gjorde som tenåring, og har det veldig bra. Jeg spiser godteri og snop når jeg vil, forskjellen er bare at det ikke er så ofte. Etter at jeg vennet meg til å spise oftere og sunnere, så har ikke kroppen så lyst på snop lengre. Er blodsukkeret som er mer stabilt kanskje. 
Etter hvert som jeg ble lettere så fikk jeg også lyst til å trene. Løper nå flere ganger i uka og elsker det. 
Hadde aldri trodd dette om meg for noen år siden. Jeg trodde aldri jeg skulle bli glad i å trene, og trodde aldri jeg skulle klare å holde vekten nede over tid. Men det gikk. Klarer jeg det klarer «alle» det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lhasa skrev:

For tre år siden veide jeg 15 kg mer enn jeg gjør nå. Jeg var inaktiv og «koste» meg for mye på kveldene. Sjokolade el. Jeg var konstant mett.
 

Jeg meldte meg på et Roede-kurs, og klarte faktisk å snu skuta. (Hadde ikke troen selv engang..) Nå veier jeg like mye som jeg gjorde som tenåring, og har det veldig bra. Jeg spiser godteri og snop når jeg vil, forskjellen er bare at det ikke er så ofte. Etter at jeg vennet meg til å spise oftere og sunnere, så har ikke kroppen så lyst på snop lengre. Er blodsukkeret som er mer stabilt kanskje. 
Etter hvert som jeg ble lettere så fikk jeg også lyst til å trene. Løper nå flere ganger i uka og elsker det. 
Hadde aldri trodd dette om meg for noen år siden. Jeg trodde aldri jeg skulle bli glad i å trene, og trodde aldri jeg skulle klare å holde vekten nede over tid. Men det gikk. Klarer jeg det klarer «alle» det!

Glad på dine vegne, men dette utsagnet er helt horribelt. 

Anonymkode: 46043...1d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er fornøyd med 5 kg for mye men ikke så mye for mye

Anonymkode: c6a2a...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel nå 15 kg unna, der jeg ønsker å være. Og jeg jobber med og komme meg ned. Men det er ikke lett, jeg har nok ganske ødelagt forbrenning, så må være svært streng. Samtidig har jeg mye matallergi. Så føler det snart tyter kyllingfilet og salat ut av ørene mine. Jeg er og kronisk syk, så det blir lite trening. 

Det eneste jeg er heldig med hvor fettet legger seg. Da jeg står er magen min helt flat og går inn i sidene, mens jeg har en diger rumpe og kraftige lår. Har og store pupper, så da er det bare å kle seg rett, med fokus på den smale midjen. Så ser det ikke så ille ut. 

Anonymkode: 7477b...143

Kan jeg bare spørre hva din bmi vil være når du har gått ned de 15 kiloene? Når du sier du har diger rumpe og kraftige lår/pupper så skjønner jeg ikke at det er kun 15kg som skal til? Jeg spør fordi jeg selv gikk ned 15kg, og ble jo litt tynnere, men overraskende lite forskjell egentlig..

Anonymkode: 325aa...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i allefall 10 kg tyngre enn jeg ønsker å være og trives ikke kjempegodt med det. Det vil si, jeg anser meg selv fremdeles for å være ganske sunn og liker meg selv. Men klærne mine har blitt trange og sitter ikke så godt. Jeg har fått mye pupper, mage og rumpe på tross av at jeg bare er 160cm. Jeg likte meg selv best da jeg var 58-60 kg, så jeg ønsker meg tilbake dit. Har justert kostholdet og begynt å løpe igjen men så langt syns jeg ikke det helt har gått veien :( Litt frustrert. 

Leser at flere over dere peker på sjokolade som den store synderen og slik er det nok hos meg også. Forsvinner den, så har jeg egentlig ikke så mye mer å kose meg med. Men det er nok bare å rulle opp ermene. 

Anonymkode: 8c930...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...