Gå til innhold

Du som er 10-15 kg for mye er du fornøyd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja sånn helt passe fornøyd. Skal gå ned 10 kg når etter sommern tenker jeg. Er fortsatt normalvektig, men idealvekten min er 10 kg letter. Ser ikke så forskjellig ut med 10 kg + -, alt har lagt seg på rompa/puppene/lår nesten, har fortsatt liten midle og bruker s i overdeler, men m i bukser nå. Er 165, veier 67, skal ned til 57 kg

Anonymkode: 7d57a...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde jeg var ok fornøyd da jeg veide 10 kg mer enn jeg gjør nå. Gikk ned i vekt hovedsakelig gjennom mye trening (opptrening til maraton), og nå når jeg er på en lavere vekt så ser jeg hvor misfornøyd jeg egentlig var. Var så selvbevisst på kroppen min hele tiden, og var opptatt av å kle meg for å skjule magen, og gikk i hold-in undertøy på fest. 

Nå når jeg er slankere (BMI 21) så er jeg ikke så kroppsbevisst lenger. Herlig å bare kunne kle meg i alt jeg har lyst til uten å tenke på at magen eller sideflesket viser.

Anonymkode: 9ba85...a76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange lar seg lure av BMI-skalaen. De fleste vil nok trives best i den nedre delen av normal BMI.

Anonymkode: d50b5...fbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Er 179 og veier 88 kg. Bør ligge på 75, men ser fortsatt ikke så verst ut så må si meg mellomfornøyd😉

Anonymkode: 0bf20...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange lar seg lure av BMI-skalaen. De fleste vil nok trives best i den nedre delen av normal BMI.

Anonymkode: d50b5...fbc

Ja da er alle som svarer på tråden 25-30 kg for mye istedenfor 10-15....? 

Anonymkode: 0e6c2...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.7.2020 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Prøver du å gjøre noe med det eller er du fornøyd å vil være der du er? 

Anonymkode: 06631...a53

Hadde nok vært fornøyd om jeg kunne kommet meg dit hvor jeg kun er 10-15kg for mye, ligger nok på rundt 20kg for mye. Så ned 5-10 kg til, så blir jeg nok veldig fornøyd med meg selv 😄

Jeg har en livsstil som fører med seg mye sittestilling, snack, god mat og kos. Hater trening. Kommer aldri til å bli «tynn». Men ned 5-10kg, ja fa hadde jeg nok egentlig vært ganske fornøyd med meg selv. Er mest magen jeg skulle ønske at hadde mindre fett 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med vekten min så jeg gjør noe med det. For tre år siden startet jeg vektnedgangen, og gikk ned 33 kg, og hadde en vekt på 70 kg. Så ble jeg gravid, har fått baby, og nå veier jeg 74 kg. Skal ned til minst 68 (normalvektig) helst 64(vekt før jeg la på meg). Er 172 cm høy.  
 

Anonymkode: c3b31...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå før på øvre grensen av normalområdet av BMI, men er nå 10-15 kg over det. Det sære er - jeg har aldri vært så fornøyd med kroppen min rent utseendemessig som nå.

Før hadde jeg supersmal overkropp med bittesmå pupper og likevel en liten kulemage, og gigantisk rompe/lår/legger (har antydning til lipødem uten at det er så ekstremt, leggene mine er tømmerstokker). Jeg tror ikke jeg bør ha mye lavere BMI enn 24, for da synes ribbeina mine for godt, samtidig som beina mine ser enorme ut.

Nå derimot er alt blitt litt større utenom leggene og magen, slik at jeg bare ser mye mer proposjonal ut. Nå er jeg "formfull og flott" heller enn bare "feilbygget" slik det føltes før.

Tror likevel jeg skal prøve å gå ned mot normalområdet, men det er fordi jeg føles litt for tung og bred ut, og merker at vekta sliter mer på anklene mine enn før, så tror jeg kanskje er litt for stor nå selv om midjemålet er sunt fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sånn passe - er vel 6-7 kg for tung i forhold til BMI, men det hadde ikke skadet å gå ned 10 kg heller. Heldigvis er kiloene sånn noenlunde greit fordelt. I likhet med @Snowbrigade over her, så synes ribbeina mine for godt hvis jeg går for mye ned i vekt, så det "normale" for meg er nok å ligge i øvre skikt av normalvekt. Jeg har bred beinbygning, så jeg ser bare knoklete og rar ut hvis jeg blir for tynn. Jeg er i grunnen mer misfornøyd med at formen er dårlig etter koronavåren enn at jeg har noen kilo for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg bare spørre hva din bmi vil være når du har gått ned de 15 kiloene? Når du sier du har diger rumpe og kraftige lår/pupper så skjønner jeg ikke at det er kun 15kg som skal til? Jeg spør fordi jeg selv gikk ned 15kg, og ble jo litt tynnere, men overraskende lite forskjell egentlig..

Anonymkode: 325aa...a42

Min bmi vil da være 25, nå har jeg kun vært overvektig i 5 år, grunnet sykdom. Ellers har jeg ligget rundt bmi mellom 22-25. Og jeg er nå 45 år, så vet at jeg kommer til å være fornøyd med den vekta. Jeg har og veldig smalt ansikt og overkropp. Så går jeg for mye ned, så ser det virkelig ikke bra ut i ansikt eller overkropp. Og nå som jeg er 45, ser det jo enda verre ut i ansiktet, enn da jeg var 20 år. Jeg har ingen mål om å bli tynn. 

Anonymkode: 7477b...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 13.58, AnonymBruker skrev:

Glad på dine vegne, men dette utsagnet er helt horribelt. 

Anonymkode: 46043...1d2

Dog veldig sant 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 14.31, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fornøyd med vekten min så jeg gjør noe med det. For tre år siden startet jeg vektnedgangen, og gikk ned 33 kg, og hadde en vekt på 70 kg. Så ble jeg gravid, har fått baby, og nå veier jeg 74 kg. Skal ned til minst 68 (normalvektig) helst 64(vekt før jeg la på meg). Er 172 cm høy.  
 

Anonymkode: c3b31...600

Du er nøyaktig på grensa og regnes som normalvektig slik du veier i dag, bare for å kommentere den parantesen din 😊

 

Håper du når målene dine 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, addict skrev:

Du er nøyaktig på grensa og regnes som normalvektig slik du veier i dag, bare for å kommentere den parantesen din 😊

 

Håper du når målene dine 😄

Ikke normalvekt for alle å ha bmi 25,  bmi er direkte misvisende!

Anonymkode: d50b5...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke normalvekt for alle å ha bmi 25,  bmi er direkte misvisende!

Anonymkode: d50b5...fbc

Men nå var det hun selv som poengterte normalvektig, og normalvektig er blant annet en definisjon innenfor bmi ☀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10-12 kg over trivselsvekt men så vidt innenfor 25 i BMI. Det er likevel altfor mye på min kropp fordi jeg bare er 157 høy. Trivdes utrolig mye bedre med 10 kg mindre og så flott ut i alle typer klær og var veltrent. Nå velger jeg klær etter hva som skjuler magen best og jeg hater sommerværet fordi jeg har stor mage, kinnbeina er ikke markerte og jeg har store, dinglete overarmer. 10-12 kg vises dessverre myyyye bedre på en lav kropp enn en høy. 

Jeg har utelukkende gått opp i vekt fordi jeg har vært deprimert og spist for mye, samt ikke tatt stoffskiftemedisinen min hver dag sånn som jeg skal, kanskje jeg har glemt det i en uke om gangen, husket det i to dager og glemt det igjen. Eller rett og slett ikke brydd meg

Nå har jeg blitt bra nok i toppen til å klare å ta tak og jeg kan ikke vente på å få bort de ekstra kiloene. Har gått opp to str i klær og har ingenting som passer. Er ikke sosial lenger og det er et blodslit å trene pga vekten - fordi jeg er vant til å være lett og rask. Irriterer meg grenseløst over at jeg har gjort dette mot meg selv men glad for at jeg endelig har overskudd til å ta tak.

Anonymkode: 42396...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veier 15 kilo for mye. Trives absolutt ikke. Veide 20 kilo for mye for bare noen måneder siden. Jobbet hardt med å gå ned. Kaloritelling, trening og sunn mat har ikke gitt resultatet jeg ønsker. Jeg tenkte å snakke med legen om hva det kan være. Er 158 cm og veier nesten 70 😌

Anonymkode: 64fd5...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veier 15 kilo for mye. Trives absolutt ikke. Veide 20 kilo for mye for bare noen måneder siden. Jobbet hardt med å gå ned. Kaloritelling, trening og sunn mat har ikke gitt resultatet jeg ønsker. Jeg tenkte å snakke med legen om hva det kan være. Er 158 cm og veier nesten 70 😌

Anonymkode: 64fd5...78e

Hvor mange kalorier inntar du daglig? Hvis du har gått ned 5kg på et par måneder så vil jeg jo si at det fungerer:) Tenk bare på hvor lang tid du brukte på å legge på deg disse kiloene! De kommer ikke av igjen med et knips...

Anonymkode: 325aa...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

haha nei, gått opp 15kg siden i fjor og jeg er alt annet enn fornøyd.

Anonymkode: 52d1e...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2020 at 1:19 AM, SPOCA said:

Jeg har gått ned over 80 kg

Fy så flink du har vært!! :5: 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...