Gå til innhold

Rød Ungdom og Kvinnegruppa Ottar angrep politiet med egg, steiner og utemøbler i Trondheim


Gjest Trykksjakta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De er for ytringsfrihet, så lenge folk sier ting de liker. 🙄 Når noen sier ting de ikke liker, vel da kan man fysisk angripe dem. Ikke bare de som sier ting de ikke liker, men også politiet. Det er innafor, så lenge man kjemper "den gode sak". 

Jeg har ikke hørt noe av det SIAN har sagt på noen av appellene sine, jeg lurer på om noen egentlig kan komme med akkurat hva som er så rasistisk? 
Og i så fall, om det de sier er rasistisk, vel da må de få fremføre ytringene først og bli straffet etterpå dersom ytringene er brudd på ytringsfriheten og faktisk er hatefulle ytringer. Hvis ikke er det sensur, og det vil vi vel ikke være bekjent av? (mer enn vi allerede er)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Trykksjakta skrev:

Sjarmerende gjeng må jeg si...

Rød Ungdom og Kvinnegruppen Ottar gikk sammen i demonstrasjon i Trondheim i kveld. De gikk løs på politet og kastet stein, egg og utemøbler på dem og kalte dem for svin og rasister.

https://www.nettavisen.no/nyheter/kraftige-reaksjoner-etter-angrep-pa-politiet--horer-ikke-hjemme-i-norge/3423989386.html

Det er på høy tid at venstresiden tar et oppgjør med voldsvenstre. Å stilletiende akseptere /støtte opp om vold gjennom talløse «fredelige» demonstrasjoner som ender opp med alt fra kasting av gjenstander til hærverk og fysiske angrep på politi og motpart er uakseptabelt. At presumptivt oppegående mennesker velger å støtte dette forteller mye om manglende respekt for grunnleggende menneskerettigheter.

At den moderate venstresiden i 2020 direkte og indirekte støtter virkemidle som innskrenking av ytringsfrihet, bruk av vold mot meningsmotstandere og sosial/økonomisk utfrysning av folk med andre synspunkt er urovekkende. 

Endret av Grandidosa83
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hun mener SIAN ikke burde fått lov til å holde markeringen i utgangspunktet.

– Demonstrasjoner som har så tydelig rasistisk budskap synes jeg ikke bør få plass i det offentlige rommet. Jeg er for ytringsfrihet, men ikke når det blir den retorikken dem brukte.

https://www.nettavisen.no/nyheter/kraftige-reaksjoner-etter-angrep-pa-politiet--horer-ikke-hjemme-i-norge/3423989386.html

"Jeg er for ytringsfrihet, men..."

Minner mistenkelig mye om "jeg er ikke rasist, men.."

Enten er du for ytringsfrihet, eller så er du ikke. Ytringsfrihet gjelder frihet for alle til å si hva de mener, ikke bare de du er enige med eller liker. .

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på skolen med folk som etterhvert ble politifolk. Dette er oppegående bra folk. De har dessverre opplevd en del som endret måten de ser ting på.

Det gjør noe med deg når du står i skjold rekke utenfor en ambassade og blir kastet stein på. Og i bakgrunnen står yttre venstresidens politiske representanter og nikker anerkjennende.

De er ikke så lenge siden menneskene med hjelm gikk på skoledebatter eller drakk øl på student kroer. De kjenner igjen menneskene i mobben.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje arrangøreren (Rødt m.fl.) burde få regningen for oppryddingen etterpå? Etter hva jeg har skjønt har pøblene knust vinduer i Hornemannsgården (fra tidlig 1700-tallet) og ødelagt noe av grunnflata der. Torget er jo nyoppusset og åpent for noen dager siden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.6.2020 den 22.40, Trykksjakta skrev:

Sjarmerende gjeng må jeg si...

Rød Ungdom og Kvinnegruppen Ottar gikk sammen i demonstrasjon i Trondheim i kveld. De gikk løs på politet og kastet stein, egg og utemøbler på dem og kalte dem for svin og rasister.

https://www.nettavisen.no/nyheter/kraftige-reaksjoner-etter-angrep-pa-politiet--horer-ikke-hjemme-i-norge/3423989386.html

Gjorde "de" det eller var et et lite mindretall som man ikke engang vet om var medlem av noen av organisasjonene?

Hvis du deltar i en demonstrasjon og noen meddemonstranter blir voldelige, er du også voldelig da? Har du ansvar for handlingene deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Gjorde "de" det eller var et et lite mindretall som man ikke engang vet om var medlem av noen av organisasjonene?

Hvis du deltar i en demonstrasjon og noen meddemonstranter blir voldelige, er du også voldelig da? Har du ansvar for handlingene deres?

Poenget er at de får med dette "lille mindretallet" hver eneste gang. Det tyder på at det er en kobling her som oppegående folk burde gjøre noe med. Man skal være rimelig naiv for å tro at arrangørene ikke vet hvem disse personene/gruppene er, da de dukker opp like sikkert som at politiet gjør det.

Problemet er at venstresiden aldri har tatt et oppgjør med voldsvenstre. Men når målet er "godt" iht. venstresidens idealer, vel.. da skinner det gjennom at kasting av gjenstander, trusler, hærverk og vold ganske så greit det. Må vite at folk er "provosert" vettu.

 

Endret av Grandidosa83
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jabx skrev:

Gjorde "de" det eller var et et lite mindretall som man ikke engang vet om var medlem av noen av organisasjonene?

Hvis du deltar i en demonstrasjon og noen meddemonstranter blir voldelige, er du også voldelig da? Har du ansvar for handlingene deres?

Det var en tid hvor norske politikere ikke hadde livvakter. Hvor Jens Stoltenberg kunne stå alene i kassa på Rema.

De tidene er over. Det var Erna Solberg som var kommunalminister (pressen ha henne tilnavnet Jern Erna) som måtte ha livvakt først. Altså politikere på borgerlig side.

Voldsvenstre har lang tradisjon med vold, det startet med gjengen rundt Blitz. Å late som det er høyresiden som mobiliserer store demonstrasjoner hvor politiet må bruke skjold og tåregass??  Det skjer ikke. Det finnes små grupper med idioter, men brustein kasting, plyndring og massevold. Ambassade herjinger osv. Der har voldsvenstre historie, stort antall, vilje og tradisjon.

Og hevde at "det er noen få"?!?  Det stemmer rett og slett ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esj. 

Det burde ikke være behov for politi der i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/nyheter/kasting-ga-12-000-i-bot/72630935

Kastet egg på demonstrantee og fikk bot. Mener politiet opptrådde voldsomt da de leverte boten personlig på døra. 

Sitat

- Naboen sto og så på og spurte moren min om hva som skjedde. Kunne de ikke sendt dette i posten? spør Oslo-mannen.

Man oppfører seg som bajas, men skal ikke ha noen reaksjon. 

De kjemper tross alt en skinnhellig sak. Der er alle midler greie for sakens skyld. Ytre venstre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2020 at 11:59 PM, jabx said:

Gjorde "de" det eller var et et lite mindretall som man ikke engang vet om var medlem av noen av organisasjonene?

Hvis du deltar i en demonstrasjon og noen meddemonstranter blir voldelige, er du også voldelig da? Har du ansvar for handlingene deres?

Ja man har ansvar. Det er det samme som at man er på en fest der ei sovende jente blir utnyttet, hva gjør man?  Forholder man passiv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes man mister enhver form for troverdighet som organisasjon og politiker/politisk parti, i det sekundet man ytrer utsagn av typen :

"Jo, det er ytringsfrihet, men ikke for slike meninger/ytringer, mine ytringer/meninger er jo positive og inkluderende så jeg skal jo ha ytringsfrihet". 

Så stopper de andre sin ytringsfrihet med vold, eggkasting og øredøvende skrik og skrål.

Jeg er ikke noe pro Nordfront, SIAN eller hva det måtte være, men jeg er faen ikke PRO venstre radikalister eller  Ottar heller.

Det er supert at flere av de ble bøtelagt og jeg lo godt av 20 åringen som bare ble helt " hakeslepp sjokkert over forelegget, at politiet kom på døra og først nå tenkte på hva slags konsekvenser dette kunne få for han senere i livet". 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...