Gå til innhold

Kristne, skillsmisse og forhold til familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forelsket meg i en dame og hun i meg. Vi har vært mye sammen det siste året og selv om vi har forsøkt å unngå det så har vi såvidt krysset noen grenser. Hun er nemlig gift. Hun er i et meningsløst forhold med en mann der kjærligheten har forsvunnet for flere år siden, de snakker lite sammen, er ikke fysiske og samarbeider dårlig om barna. Og hun er bare 35! Uansett, hun snakker om skillsmisse, men det virker som om det er noe som holder henne igjen. Og jeg lurer på om det er den kristne troen som både hun, han og familiene deres deler. Begge kommer fra et kristent miljø på sørlandet. Er det sånn at hun brenner broer til han, hans familie og kanskje til og med sin egen dersom hun skiller seg, i mye større grad enn oss ikke-kristne?

Anonymkode: 236aa...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvilket kristent miljø vi snakker om. Normale oppegående kristne forstår at ikke alle ekteskap kan overleve, men i trangsynte sekter der verken døren er høy eller porten er vid kan det stille seg annerledes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at hun ser på det slik ja.

Anonymkode: cb84c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste kristne, er det ikke så drastisk- at du mister all kontakt med familien hvis du skilles.

Men, mange vil ta det som et ekstra tungt nederlag, for "man skilles ikke". Det er liksom kulturen. Og, ekteskapet har en ekstra dimensjon når man tror på Gud - fordi man sier "det Gud har sammenføyd, skal mennesker ikke skille". Tror man på Gud da, skuffer man på en måte Gud sjøl når man skilles. Og Gud er grunnlaget for verden. 

Jeg vil påstå at det, for mange kristne, er en litt ekstra tøff prosess. 

Hjelper ikke at dere har innledet et forhold før skilsmissen...

Anonymkode: 335e0...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...