Gå til innhold

Fikk permanente skader av filler og hyalase

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og gå på Instagram å se. Der er det en video hva som skjer når det blir sprøytet inn. Legen der sier det tar din egen hyalonsyre også. 

Anonymkode: 24bb3...df6

Enig!
Jeg har også både hørt og lest dette. Det er bra at det ikke bare er meg som er opptatt av å advare mot hyalase her!

Anonymkode: 1fb6f...f1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I for store doser er det ikke bra.  Noen blir bedre, andre ikke

Endret av Sillje
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo også at filler ikke er farlig og helt naturlig. Og bare varer et år. Heller ikke sant 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Sillje skrev:

De sier jo også at filler ikke er farlig og helt naturlig. Og bare varer et år. Heller ikke sant 

ja, jeg vet....😏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg har på følelsen av at dette er samme brukeren som høvlet over meg sist gang jeg advarte mot hyalase og filler.

Har du tatt skade av hyalase ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt skade av hyalase ?

Jeg har tatt skade av en filler under øynene som jeg tok for 10 år siden. Har vurdert hyalase, men har kommet over utrolig mange skader av hyalase på internett, derfor har jeg ikke turt å ta det. Og jeg videreformidler dette dersom noen spør på Kvinneguiden feks.
Men det var altså en bruker på KG som mente at de varige menene jeg hadde fått av filler, bare skyldtes alderen min. Dette minner litt om svarene til en bruker i denne tråden.
Det kan IKKE ha vært alderen min som har gitt meg disse varige menene, fordi de skjedde UMIDDELBART etter jeg tok filleren. Og de har vært slik, uforandret i 10 år. 

Jeg fikk beskjed om at filleren ville løse seg opp i løpet av noen måneder, men etter 10 år ser det helt likt ut. Jeg har lest at andre kan ha filler i dette området i opptil 10 år (og hvem vet, kanskje mer?). Da har jeg i mine mørkeste stunder vurdert å løse den opp med hyalase, men så har jeg jo lest om sånne skadevirkninger som du beskriver i denne tråden.
Ønsker deg alt godt, håper huden din blir bra igjen etterhvert!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt skade av en filler under øynene som jeg tok for 10 år siden. Har vurdert hyalase, men har kommet over utrolig mange skader av hyalase på internett, derfor har jeg ikke turt å ta det. Og jeg videreformidler dette dersom noen spør på Kvinneguiden feks.
Men det var altså en bruker på KG som mente at de varige menene jeg hadde fått av filler, bare skyldtes alderen min. Dette minner litt om svarene til en bruker i denne tråden.
Det kan IKKE ha vært alderen min som har gitt meg disse varige menene, fordi de skjedde UMIDDELBART etter jeg tok filleren. Og de har vært slik, uforandret i 10 år. 

Jeg fikk beskjed om at filleren ville løse seg opp i løpet av noen måneder, men etter 10 år ser det helt likt ut. Jeg har lest at andre kan ha filler i dette området i opptil 10 år (og hvem vet, kanskje mer?). Da har jeg i mine mørkeste stunder vurdert å løse den opp med hyalase, men så har jeg jo lest om sånne skadevirkninger som du beskriver i denne tråden.
Ønsker deg alt godt, håper huden din blir bra igjen etterhvert!

Tusen takk. Er så kjedelig når folk påstår ting de ikke vet. 
Ja, jeg ville vært forsiktig, eller tatt en lav dose, da går det nok greit hvis du skal ta hyalase.  Det går også an å ta morpheus 8 for poser. Er det festoons du har? Tror det løser opp filleren litt og. Men må gjøres av en ekspert .

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har både søkk, poser og ekstremt blå/lilla ringer under øynene men har ikke turt å gjøre noe med det, mest fordi stikkene gjør så jævlig vondt!   Kjenner jeg er glad nå at jeg lot det være, skal jeg gjøre noe skal det skje i form av kirurgi. 

Anonymkode: dbf20...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både søkk, poser og ekstremt blå/lilla ringer under øynene men har ikke turt å gjøre noe med det, mest fordi stikkene gjør så jævlig vondt!   Kjenner jeg er glad nå at jeg lot det være, skal jeg gjøre noe skal det skje i form av kirurgi. 

Anonymkode: dbf20...9cb

Det er sikkert filleren som har flyttet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Derfor er det VELDIG viktig å gjøre masse research på forhånd, både på klinikken man velger og på risikoene man godtar når man får ulike behandlinger utført. 

Anonymkode: 06819...463

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 28.6.2020 den 10.37):

Var på en klinikk på Frogner, etter en filler behandling ble jeg hoven og blå. Fikk permanente poser under øynene! Da hun som gjorde det ikke visste hva det var oppsøkte jeg en lege på en annen klinikk i sentrum. Han lurte meg til å ta hyalase på en filler som ikke skulle/kunne løses opp.  Resultatet ble helt forferdelig. Har fått svære søkk og volumtap! Ser helt forferdelig ut! Og hyalasen spredde seg. 

Hei,

kunne du være så snill skrevet til meg hvem du var hos i sentrum? Prøvde å sende deg privat melding men gikk ikke. Hadde satt utrolig pris på svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariah<3 skrev (22 minutter siden):

Hei,

kunne du være så snill skrevet til meg hvem du var hos i sentrum? Prøvde å sende deg privat melding men gikk ikke. Hadde satt utrolig pris på svar! 

Lenger frem i tråden skriver hun at den heter Senzie. :)

Anonymkode: 0250b...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.6.2020 den 18.09):

Oi, har det gått 7 måneder og så har ikke huden din blitt bedre? Ja, da vet jeg ikke om jeg tar hyalase, gitt.
Jeg tok restylane tear through. Vet ikke eksakt hvilken type restylane. Det er ca 10 år siden nå.

Kan hende du husker feil navn, men restylane er en filler som IKKE skal brukes under øynene. Den er for lepper. Filler godkjent og utviklet for bruk under øynene er Teosyal Redensity 2. Viktig at det er nr 2 og ikke nr 1. 

Jeg har tatt det tre ganger gjennom 7 år og vært fornøyd hver gang, men etter siste gangen så var jeg kjempefornøyd de første ukene helt til jeg oppdaget at filleren hadde sunket nedover, så øynene ble seende mer hule ut og ansiktet mer dratt ut.. Jeg ble da overbevist til å fylle kinnene for å jevne ut dette og det hjalp absolutt, men i etterkant av det har jeg sett så mange kosmetiske kirurger advare mot filler, og som finner filler gelé i ansiktet ti år etter (som skal løse seg opp etter to år) som dras ut under operasjon som guffe, og som synes på røntgen at ligger et helt annet sted enn man satt den. Er masse om dette på youtube av verdens topp kirurger, så jeg kommer ikke til å ta filler igjen. Søk f eks på this is why i dont recommend tear through filler, why i dont to tear through filler anymore osv.

Nå satser jeg heller på hudpleie og øve på aksept for at jeg aldri kan bli perfekt og at ingen er det og det får være greit! Vi er bra nok som vi er! 

Anonymkode: 7fa8b...ba0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan hende du husker feil navn, men restylane er en filler som IKKE skal brukes under øynene. Den er for lepper. Filler godkjent og utviklet for bruk under øynene er Teosyal Redensity 2. Viktig at det er nr 2 og ikke nr 1. 

Jeg har tatt det tre ganger gjennom 7 år og vært fornøyd hver gang, men etter siste gangen så var jeg kjempefornøyd de første ukene helt til jeg oppdaget at filleren hadde sunket nedover, så øynene ble seende mer hule ut og ansiktet mer dratt ut.. Jeg ble da overbevist til å fylle kinnene for å jevne ut dette og det hjalp absolutt, men i etterkant av det har jeg sett så mange kosmetiske kirurger advare mot filler, og som finner filler gelé i ansiktet ti år etter (som skal løse seg opp etter to år) som dras ut under operasjon som guffe, og som synes på røntgen at ligger et helt annet sted enn man satt den. Er masse om dette på youtube av verdens topp kirurger, så jeg kommer ikke til å ta filler igjen. Søk f eks på this is why i dont recommend tear through filler, why i dont to tear through filler anymore osv.

Nå satser jeg heller på hudpleie og øve på aksept for at jeg aldri kan bli perfekt og at ingen er det og det får være greit! Vi er bra nok som vi er! 

Det er veldig mange hudleger og kirurger som nå ansvaret om fillers! Så glad for at jeg aldri har tatt det. Har vurdert det og blitt anbefalt av hudpleiere, men skal aldri gjøre det.

Det får ikke deg til å se yngre, men annerledes.

En kosmetisk kirurg om fillers…

Anonymkode: 2336b...b1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For øvrig, fillers forsvinner aldri, det flytter på seg bare. Har du brukt mye fillers, vil du aldri se ut som seg selv lenger, utseende endrer seg. Og det som skal løse opp fillers har mange uheldige bivirkninger og anbefales ikke.

Kilde, kosmetisk kirurgen i videoen over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er veldig mange hudleger og kirurger som nå ADVARER om fillers! Så glad for at jeg aldri har tatt det. Har vurdert det og blitt anbefalt av hudpleiere, men skal aldri gjøre det.

Det får ikke deg til å se yngre, men annerledes.

En kosmetisk kirurg om fillers…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.7.2020 den 10.38):

Og gå på Instagram å se. Der er det en video hva som skjer når det blir sprøytet inn. Legen der sier det tar din egen hyalonsyre også. 

Sant.

Brukere du argumentere med er en bastant tulling som ikke har peiling. Sorry, not sorry. Mistenker nesten at vedkommende har dette som inntekten sin.

Det er så viktig å holde seg oppdatert. Hudlegene jeg følger på sosiale medier, advarer alle mot fillers. Du finner hudleger/kosmetiske kirurger overalt på sosiale medier hvor de advarer, så dette burde ikke vært en overraskelse om du følger litt med.

Blir ofte anbefalt på hudpleiesalonger om å ta små mengder med fillers, men kommer aldri til å gjøre det - og det er skremmende å tenke at jeg har vurdert å ta det. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2020 den 10.40):

Oddsen for at du har opplevd to så enormt sjeldne bivirkninger på to forskjellige sider er så godt som usannsynlig. Det er nok aldring du ser. Hyalase gjør forøvrig ingenting annet enn å løse opp filler, og bare filler. Så er det ikke filler der så vil det heller ikke skje noe. 

Hysk at ofte legger man ikke merke til endringer før de "plutselig" er der. Det er jo fordi det kommer så gradvis at når du endelig legger merke til det så virker det som at det omtrent skjedde over natta. 

Anonymkode: f0ca5...b5e

Bullshit.

Anonymkode: e0d49...4d5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bullshit.

Anonymkode: e0d49...4d5

Ja.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...