Gå til innhold

Lite likes på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror folk egentlig influensere opererer? Klart planlegger man sine post, det syns jeg ikke skal være noe å skamme seg over! Samme med det å ville nå ut til så mange som mulig, for hvorfor vil man ikke ønske det samme for andre som for en selv ;) 

Anonymkode: 077bb...a88

Det er sant.. Men når man prøver å få noen til forstår at likes vokser ikke på trær, men det er noe man må jobbe for, så blir man ør i hodet når den samme person syter å syter om lite eller null likes, slik som TS har gjort over de 12 sidene.

Jeg var ikke klar over mye planlegging det lå i og finne bra tekst å redigere bilder etc, før jeg satt meg virkelig inn i det. Kvaliteten på bildene har absolutt noe å si for de som kommer over bildene og eventuelt vil gi likes. Det å sammenligne Facebook med Instagram går ikke, tenker nå jeg. Selv så har jeg åpen Instagram konto å det ser jeg som positivt.

Anonymkode: 74b2a...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant.. Men når man prøver å få noen til forstår at likes vokser ikke på trær, men det er noe man må jobbe for, så blir man ør i hodet når den samme person syter å syter om lite eller null likes, slik som TS har gjort over de 12 sidene.

Jeg var ikke klar over mye planlegging det lå i og finne bra tekst å redigere bilder etc, før jeg satt meg virkelig inn i det. Kvaliteten på bildene har absolutt noe å si for de som kommer over bildene og eventuelt vil gi likes. Det å sammenligne Facebook med Instagram går ikke, tenker nå jeg. Selv så har jeg åpen Instagram konto å det ser jeg som positivt.

Kan være mange grunner til at man «syter», men som du sier er det ingen vits i det. Jeg har også åpen profil og de som liker mine bilder, da tenker jeg på selfies er absolutt ikke de fleste av mine nærmeste! Årsaken kan være så mangt som feks litt sjalusi, mao ingen vits å bry seg om! Som regel er det veldig få av de på din nærmeste omgangskrets som gleder seg over din lykke! Det ble jeg mer klar over jo flere følgere jeg fikk og det burde også flere bli klar over. Fordelen med åpen profil for mitt vedkommende er å «møte» folk på bølgelengde med meg, dvs at vi hjelper hverandre til å nå ut til flere og ønsker det samme for hverandre som vi ønsker for oss selv. Og fordelen med sosiale medier er jo nemlig at det ikke skal være personlig, spesielt ikke Instagram og det burde jo alle som bruker det være inneforstått med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facebook er liksom ut, det er mer for politikk og nyhetssaker for mitt vedkommende, samtidig som jeg bruker det i jobb sammenhenger. Det jeg ser over alt er dårlig kvalitet på bildene og det er ingenting som irriterer meg mer! Haha 

kvaliteten på bildet er absolutt en avgjørende faktor, syns nå jeg, når bildet er bra så tar det bort en del av fokuset på det andre hvor på det andre skal fungere som bonus. Også er det bilder som er redigert mindre/smalere enn det de originalt var for å få inn feks hele kroppsfiguren som jeg heller ikke orker! Når du først tar bilde prøv nå ihvertfall å tilpasse det slik at du kan få den optimale størrelsen til å fylle ut rammen på Ig dersom det er likes du ønsker, en avgjørende faktor for meg dersom jeg orker å like det eller ei. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du to eksempler TS. Og begge eksempler bruker hashtag for å få bildet sitt spredt på Instagram gjennom hashtag kategorier.

20200930_172508.jpg

20200930_171911.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facebook er liksom ut, det er mer for politikk og nyhetssaker for mitt vedkommende, samtidig som jeg bruker det i jobb sammenhenger. Det jeg ser over alt er dårlig kvalitet på bildene og det er ingenting som irriterer meg mer! Haha 

kvaliteten på bildet er absolutt en avgjørende faktor, syns nå jeg, når bildet er bra så tar det bort en del av fokuset på det andre hvor på det andre skal fungere som bonus. Også er det bilder som er redigert mindre/smalere enn det de originalt var for å få inn feks hele kroppsfiguren som jeg heller ikke orker! Når du først tar bilde prøv nå ihvertfall å tilpasse det slik at du kan få den optimale størrelsen til å fylle ut rammen på Ig dersom det er likes du ønsker, en avgjørende faktor for meg dersom jeg orker å like det eller ei. 👍

Bruker Facebook til familie og venner. Instagram er mer til å nå ut til verden. 

Ja det er jeg enig med deg. Sitter nå og planlegge bildet som jeg skal legge ut i kveld. La så merke til at jeg ikke får hele bildet lagt ut siden det ble tatt med snapchat kamaerat , og ikke vanlig. Så nå må jeg finne ut hvordan bildet kan forbedres uten at det blir "ødelagt". Men har ett backup bildet av noe annet om det ikke går etter planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, La oss si at du tok dette bildet. Hvilken tekst ville du lagt til bildet og hva slags hashtag hadde du brukt?

20200930_174312.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker Facebook til familie og venner. Instagram er mer til å nå ut til verden. 

Ja det er jeg enig med deg. Sitter nå og planlegge bildet som jeg skal legge ut i kveld. La så merke til at jeg ikke får hele bildet lagt ut siden det ble tatt med snapchat kamaerat , og ikke vanlig. Så nå må jeg finne ut hvordan bildet kan forbedres uten at det blir "ødelagt". Men har ett backup bildet av noe annet om det ikke går etter planen.

Ig er også behjelpelig med dette, prøvd å dra ut bilde under croppingsection før du legger ut? Det vil ikke påvirke til at det blir «hvite rammer» rundt bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ig er også behjelpelig med dette, prøvd å dra ut bilde under croppingsection før du legger ut? Det vil ikke påvirke til at det blir «hvite rammer» rundt bildet

Også et annet tips: gå til redigering der hvor du liksom skal velge filter og velg juster for å få med de viktigste elementene på bildet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også et annet tips: gå til redigering der hvor du liksom skal velge filter og velg juster for å få med de viktigste elementene på bildet 

Takk for tipsene 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, La oss si at du tok dette bildet. Hvilken tekst ville du lagt til bildet og hva slags hashtag hadde du brukt?

20200930_174312.jpg

Det veit jeg ikke. Men orker ikke legge sååå mye jobb i Instagrambildene. Det er ikke en jobb. Hadde det vært jobb hadde det vært noe annet. Men hashtagge mer og ha åpen profil skal la seg gjøre👍

Ts

Anonymkode: 556dc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ofte hashtaggene #natur #nature #utpåtur #utno #komdegut #landskap #landscape #picoftheday #mittnorge #bestofnorway #visitnorway #norge osv i tur og naturbilder

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det veit jeg ikke. Men orker ikke legge sååå mye jobb i Instagrambildene. Det er ikke en jobb. Hadde det vært jobb hadde det vært noe annet. Men hashtagge mer og ha åpen profil skal la seg gjøre👍

Ts

Man legger tid å energi i ting man gjør uavhengig om det er en jobb eller hobby. Så kommentarene din var en smule malplassert ift spørsmålet mitt.

Du syter om lite likes og vil ha mer likes,  men vil ikke legge ned tid for få fram et godt bildet som jeg tok som ett eksempel til deg. Hva er så poenget ditt med denne tråden da? 

Slurvete bilder, dårlige teks og irrelevante hashtag gir ikke likes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man legger tid å energi i ting man gjør uavhengig om det er en jobb eller hobby. Så kommentarene din var en smule malplassert ift spørsmålet mitt.

Du syter om lite likes og vil ha mer likes,  men vil ikke legge ned tid for få fram et godt bildet som jeg tok som ett eksempel til deg. Hva er så poenget ditt med denne tråden da? 

Bilda er ikke slurvete. Har da filter med lysstyrke etc der det trengs. Men jeg legger ikke ut bilder hele tiden. Livet mitt er ikke så spennende. Legger ut fra turmål,interiør,blomster og litt forskjellig når man føler for det. Av og til kan det gå to uker mellom hver gang,av og til oftere. 

Jeg veit ikke hva hashtagger jeg ville hatt på det bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uansett ikke hashtaggene som avgjør det meste, den mest effektive måten å få likes på er å promotere å legge hashtaggene igjennom der. Det er flott å bruke noen hashtags under bildet men ikke nødvendig vis du ikke vil gå all in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå syns jeg vi har hatt god samtale her inne men jeg tror ikke at det motiverer TS veldig vis vi skal være nedlatende mot henne. Alle har sine fremgangsmåter å gjøre det på og jeg er bare glad vis mine tips kan hjelpe noen pga TS som tok opp dette temaet her på KG. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett ikke hashtaggene som avgjør det meste, den mest effektive måten å få likes på er å promotere å legge hashtaggene igjennom der. Det er flott å bruke noen hashtags under bildet men ikke nødvendig vis du ikke vil gå all in.

Har stort sett kun # om jeg har åpen profil for da kan jeg få rundt 20 likes osv basert kun på hashtagsa. Folk som følger meg fast liker det de liker uavhengig av hashtag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er indian summer her,deilig og varmt og tok noen fine høstbilder og «skrøt» litt og la ut på Facebook. EN likes fra et søskenbarn😳🙄 Blir bare oppgitt. Hva skjedde med å hyggelig mot andre og like og støtte det de legger ut. Folk er virkelig kalde og kyniske!Frister lite å legge ut en jævla dritt mer😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå syns jeg vi har hatt god samtale her inne men jeg tror ikke at det motiverer TS veldig vis vi skal være nedlatende mot henne. Alle har sine fremgangsmåter å gjøre det på og jeg er bare glad vis mine tips kan hjelpe noen pga TS som tok opp dette temaet her på KG. :) 

Jaha.. Hva med når TS faktisk syter sånn som dette? ⤵️ og slik har det vært over de 12 sidene.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er indian summer her,deilig og varmt og tok noen fine høstbilder og «skrøt» litt og la ut på Facebook. EN likes fra et søskenbarn😳🙄 Blir bare oppgitt. Hva skjedde med å hyggelig mot andre og like og støtte det de legger ut. Folk er virkelig kalde og kyniske!Frister lite å legge ut en jævla dritt mer😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha.. Hva med når TS faktisk syter sånn som dette? ⤵️ og slik har det vært over de 12 sidene.

Kan da for faen ikke tvinge folk til å like noe,det sier seg sjøl. Men har lagt ut rant på snap nå og har gjort det for noen uker siden på Instagram.

På face kan man ikke legge ned jobb i bildene sine som du påpeker hele tiden du gjør på Instagram🙄
En fyr la ut noen bilder en time ca etter meg der han fikk over 50 likes...og av noen felles venner. 
Jeg tror det rett og slett går på hvem man liker som person og ikke. For man ser igjen og igjen at enkelte støtter hverandre hver gang uansett hva man legger ut.

Jeg la vekt på i «ranten» min i dag at hva om vi støtter hverandre og er rause at man da får tilbake om man gir. Og at soMe er toxic til tider og at det blir mye hyggeligere å være der om man støttet hverandre litt mer. Og jeg spurte også om hvorfor noen følger folk de aldri liker bildene til osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan da for faen ikke tvinge folk til å like noe,det sier seg sjøl. Men har lagt ut rant på snap nå og har gjort det for noen uker siden på Instagram.

På face kan man ikke legge ned jobb i bildene sine som du påpeker hele tiden du gjør på Instagram🙄
En fyr la ut noen bilder en time ca etter meg der han fikk over 50 likes...og av noen felles venner. 
Jeg tror det rett og slett går på hvem man liker som person og ikke. For man ser igjen og igjen at enkelte støtter hverandre hver gang uansett hva man legger ut.

Jeg la vekt på i «ranten» min i dag at hva om vi støtter hverandre og er rause at man da får tilbake om man gir. Og at soMe er toxic til tider og at det blir mye hyggeligere å være der om man støttet hverandre litt mer. Og jeg spurte også om hvorfor noen følger folk de aldri liker bildene til osv.

Gratulerer, du begynner å skjønne det nå👏

Han har en annen Facebook krets enn deg uavhengig at dere har noen felle venner. Bare godta at andre får flere likes på sine face og Instagram poster enn hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...