Gå til innhold

familie som prøver å feite meg opp..etter å ha fått model BMI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei dere jeg 25 år gammel kvinne...jeg har sluttet å spise kjøtt siden jeg ikke syns det er noe godt i tilegg så er det sikkert bra med litt mindre kjøtt forbruk siden prosessen ved å lage kjøtt er svært miljø skadelig

TIL dere som elsker kjøtt og aldri vil spise mindre slutte har jeg ingenting i mot det. Jeg bare er ikke så glad i det selv.. jeg er ingen "veggis "som skryter at jeg er så mye bedre som ikke spiser kjøtt..redder planeten osv... jeg liker rett å slett ikke smaken bare :)

MEN familien min henger seg veldig opp i det..de prøver også lokke i meg mat siden jeg har gått ned en del. før var jeg litt små rundt( som vanlige folk) men endret livstil og blant annet sluttet å spise kjøtt i samme slengen så da gikk jeg ned til BMI 18.5 som er minste kravet før undervekt som modeller har. foresten lever jeg også av å være  naken/undertøys  model  så jeg trenger å holde meg i bra shape :P

jeg ønsket å komme ned til den vekten å er sunn i form av trening og mye grønnsaker og egg og melke produkter...(uten kjøtt og fisk) å jeg skjønner ikke hvorfor familien min er så bekymret og i tilegg prater de veldig om at jeg ikke spiser kjøtt...¨å skal prøve å få i meg feite mat som vaffler osv..mamma prøver å tilby al mulig..tilslut finner hu frem sunnere alternativer å da spiser jeg :P da blir hun litt glad da hehe

hva skal jeg gjøre? jeg gikk ned ca 7 kg...holdt vekten i 1,5 år. jeg er stolt av å ha oppnådd slike resultater selvom jeg har født 2 barn.

Anonymkode: 4ac57...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familie/venner har en tendens til sånt desverre, jeg hadde bare oversett det og kjørt mitt eget løp. Du er voksen og kan gjøre akkurat det du vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at jeg også hadde forsøkt å få deg opp til en BMI på omtrent 20. Men gjerne at du la på deg noe muskler. Er ikke mange som kler å være på grensen til undervekt, mulig du ser syk ut. Hvis du er glamourmodell er det uansett finere med noe mer kvinnelige former enn BMI på 18,5 tilsier.

Anonymkode: fe10a...932

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men hvordan kan man ikke like smaken av kjøtt?!?

Anonymkode: 7bc45...0b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Off topic, men hvordan kan man ikke like smaken av kjøtt?!?

Anonymkode: 7bc45...0b5

Smaksløkene hos ulike mennesker er ikke identiske. Vi opplever ikke smak identisk. For noen vil da kjøtt smake ekkelt. Akkurat slik banan er pyton for noen, og vidunderlig for andre. 

Anonymkode: 50a1e...189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok at jeg også hadde forsøkt å få deg opp til en BMI på omtrent 20. Men gjerne at du la på deg noe muskler. Er ikke mange som kler å være på grensen til undervekt, mulig du ser syk ut. Hvis du er glamourmodell er det uansett finere med noe mer kvinnelige former enn BMI på 18,5 tilsier.

Anonymkode: fe10a...932

Sier du slik til de tjukke vennene dine også? Eller er det bare greit å si så stygge ting til de som er tynne?
"Det er ikke mange som kler å være på grensen til overvekt, mulig du ser syk ut." "Det er uansett finere med litt mindre fett overalt dersom du er glamourmodell." Mhm, syns jeg ser det!

Anonymkode: d537b...97f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier du slik til de tjukke vennene dine også? Eller er det bare greit å si så stygge ting til de som er tynne?
"Det er ikke mange som kler å være på grensen til overvekt, mulig du ser syk ut." "Det er uansett finere med litt mindre fett overalt dersom du er glamourmodell." Mhm, syns jeg ser det!

Anonymkode: d537b...97f

Ikke meg du siteter, og jeg syntes ts' innlegg begynte å lyse troll. Så jeg gadd ikke svare.

Men jeg har en bmi på 17, og ser ikke SYK ut. Jeg har vært tynn hele livet. Det vennene kaller et "forbrenningsmenneske". Jeg er altså en av de få her i landet som er slik uten å måtte passe meg. Ja, det er ok å si slike ting til oss som er tynne. 

Jeg tar meg ikke nær av det. Jeg kommenterer aldri kroppene til andre, fordi det er rett og slett frekt! 

Hele min familie er overvektige eller har vært det. Med streng diett og mye aktivitet holder de seg slankere, men ikke tynne, og det er greit for da kler de ikke å være tynne. Har en søster som nærmer seg tenårene, hun er 12. Sliter ekstremt med vekten. Hun går i det jeg gikk i som 15... 

Hun snakker om kroppen min og ser mye på meg når jeg er i bikini eller tynnkledd. Mamma sier at "noen er slik og noen er slik, men jeg hadde syntrs hun hadde vært finere med mere fett på kroppen". Så jeg hørte det. Nå kjenner hun meg, men likevel.... Hadde blitt mye sterkere reaksjoner om hun sa noe lignende til søsteren min som folk hørte på; "du hadde vært finere med mindre fett på kroppen". 

Samme skjer om man går veldig lettkledd blandt folk. Om jeg går i genser som rekker under puppene, bare går en tur der ieg ikke møter særlig med folk så er det "gå og vise den flate magen sin ja....". Er man tynn holder man show og skal vise seg (hallo! Blir varm jeg og!) Har du en del fett er det innafor.

Anonymkode: 47dbc...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men ingen modeller er 18,5, det er bare en helt vanlig slank kvinne. Jeg har samme BMI tross masse kjøtt.

Og tobarnmor og nakenmodell? Jaja. 

Anonymkode: 67136...4e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siteter, og jeg syntes ts' innlegg begynte å lyse troll. Så jeg gadd ikke svare.

Men jeg har en bmi på 17, og ser ikke SYK ut. Jeg har vært tynn hele livet. Det vennene kaller et "forbrenningsmenneske". Jeg er altså en av de få her i landet som er slik uten å måtte passe meg. Ja, det er ok å si slike ting til oss som er tynne. 

Jeg tar meg ikke nær av det. Jeg kommenterer aldri kroppene til andre, fordi det er rett og slett frekt! 

Hele min familie er overvektige eller har vært det. Med streng diett og mye aktivitet holder de seg slankere, men ikke tynne, og det er greit for da kler de ikke å være tynne. Har en søster som nærmer seg tenårene, hun er 12. Sliter ekstremt med vekten. Hun går i det jeg gikk i som 15... 

Hun snakker om kroppen min og ser mye på meg når jeg er i bikini eller tynnkledd. Mamma sier at "noen er slik og noen er slik, men jeg hadde syntrs hun hadde vært finere med mere fett på kroppen". Så jeg hørte det. Nå kjenner hun meg, men likevel.... Hadde blitt mye sterkere reaksjoner om hun sa noe lignende til søsteren min som folk hørte på; "du hadde vært finere med mindre fett på kroppen". 

Samme skjer om man går veldig lettkledd blandt folk. Om jeg går i genser som rekker under puppene, bare går en tur der ieg ikke møter særlig med folk så er det "gå og vise den flate magen sin ja....". Er man tynn holder man show og skal vise seg (hallo! Blir varm jeg og!) Har du en del fett er det innafor.

Anonymkode: 47dbc...518

Jeg har en BMI på 18 selv. Ser heller ikke syk ut. Har alltid vært tynn. Får kommentarer hele tiden og jeg er ganske lei av det. Å få det fra familie er en ting, men fra folk jeg omtrent ikke kjenner, det er ikke greit altså. Jeg har ikke hørt tykke mennesker få lignende kommentarer. Syns det er en uting å kommentere andres kropper. Det virker som det er greit å si ting om kroppen til tynne, selv om det som blir sagt ikke er noe hyggelig. Det er ikke det! Kroppen min er ikke noe diskusjonstema.

Anonymkode: d537b...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sorry, men ingen modeller er 18,5, det er bare en helt vanlig slank kvinne. Jeg har samme BMI tross masse kjøtt.

Og tobarnmor og nakenmodell? Jaja. 

Anonymkode: 67136...4e0

Hva mener du modeller er da?

Anonymkode: 47dbc...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en BMI på 18 selv. Ser heller ikke syk ut. Har alltid vært tynn. Får kommentarer hele tiden og jeg er ganske lei av det. Å få det fra familie er en ting, men fra folk jeg omtrent ikke kjenner, det er ikke greit altså. Jeg har ikke hørt tykke mennesker få lignende kommentarer. Syns det er en uting å kommentere andres kropper. Det virker som det er greit å si ting om kroppen til tynne, selv om det som blir sagt ikke er noe hyggelig. Det er ikke det! Kroppen min er ikke noe diskusjonstema.

Anonymkode: d537b...97f

Det der bunner nok i motebransjen. Den tiden da modeller skulle være tynne. Det kom et kroppsideal som var urealistisk for de fleste, så kom alle disse som skal stå imot. Slik ble det greit å liksom hetse oss slanke litt. Nesten så de hevner seg på oss, men jeg kan ikke for det og gidder ikke ha dårlig samvittighet for å være tynn altså. 

Anonymkode: 47dbc...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Off topic, men hvordan kan man ikke like smaken av kjøtt?!?

Anonymkode: 7bc45...0b5

Jeg spiser noe kjøtt, men synes i grunnen ikke kjøtt smaker noe særlig godt i seg selv.  Det trenger en god saus og gode grønnsaker for å bli et bra måltid for meg 😄  (blandingsprodukter som kjøttkaker eller noen pølser er kjempegodt da, men jeg prøver å spise mest mulig ren mat).

Anonymkode: 28a0f...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser noe kjøtt, men synes i grunnen ikke kjøtt smaker noe særlig godt i seg selv.  Det trenger en god saus og gode grønnsaker for å bli et bra måltid for meg 😄  (blandingsprodukter som kjøttkaker eller noen pølser er kjempegodt da, men jeg prøver å spise mest mulig ren mat).

Anonymkode: 28a0f...f7c

Saus og grønnsaker er ikke et fullverdig måltid. Kanskje familien din er bekymret fordi du har manglende kunnskap om vegetarkost? 

Anonymkode: 5a99f...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser man bort fra vekt, så er allikevel kosten nok til å bli bekymret. Kroppen trenger en rekke byggesteiner og det får man ikke om man spiser begrenset. Det krever mye kunnskap og innsats om man går inn for å spise begrenset, og til og med da er det diskusjoner om det i det heletatt er mulig å leve sunt. Du skriver at du ikke liker kjøtt men blandingsprodukter. Kan du ikke spise blandingsprodukter av høy kvalitet i stedet? Man bør ete fisk minst et par ganger i uken, f.eks. Du er voksen og mor så du er faktisk også et forbilde for andre. Når man er voksen spiser man også mat man ikke er glad i, både for helsen men også for å gå foran som et forbilde. Jeg hater tunfisk men spiser det slik barna ikke blir kresen. De nyter nå denne fæle kattematen.... Helse og hvordan man framstår for våre nærmeste trumfer glatt "jeg liker ikke". 

Anonymkode: 25f15...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...