Gå til innhold

Mettende rask mat tips mottas med takk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En frustrert sjel her. Jeg har alltid vært tynn, aldri trengt å passe på. Jeg spiser megder, har isåfal gjort det. Men jeg har jobb og gjøremål. Dessverre kommer msten jeg putter i meg til kort. Mat som liksom skal være så mye mer mettende...... jeg går aldri 2 timer uten å føle meg utsultet. 

Startrn på dagen ser slik ut:

Forutsatt at jeg har tid. Jeg har alltid vært trett om morgenen og slumrer vekk tiden jeg heller kunne ttent eller laget et bra måltid. Men da lsgrr alltid noe klart kveldrn før. 

Om jeg har tid starter jeg dagen med trening, intervall og styrke. Så dusjer. Deretter knekkebrød eller brødskive med masse smør, makrell i tomat og maser majones (full fett type) ikke noe fettredusert. 2 speilegg med masse smør. Masse smør på brødskiva og eggene bare i smør. I tillegg igjen, biola og banan. Tar never med mandler eller valnøtter så fort jeg har tid. 

Lusnj kan være at jeg kjøper en pizza, lager meg salat eller tar med medbrakt mandelgrøt. Flere bananer. 

Drikker mye næringspulver som blandes ut med havregryn, biola, yoghurt, banan, egg... 

Spiser pizza nesten hver dag. Hjemmelaget. Iskrem ekstremt ofte da jeg hsr besøk. Potetgull i tillegg. 

Lager ofte mandelgrøt av mandelmel. 

Problemet med mat er at det vokser i kjeften på meg. Det tar en evighet å spise en banan. Jeg er en motivert person som liker å vaske, rydde, jobbe, lære språk, gjøre yoga, trene, besøke folk..... men sultfølelsen forstyrrer meg sånn. En ondskapsfull latter når jeg skal noe; "haha nei det skal du ikke, jeg skal ha mat". 

Så er det denne evigheten med spising da. Beklager til alle jeg kanksje provoserer, men dette kjennes som en slags "sykdom". Mens andre gjlr ting, må jeg heller sette meg ned og spise.... 

Jeg har ikke spise f o r styrrelse. Jeg er ikke redd for å gå opp i vekt og trenger for helsen, muskler.

Jeg orker ikke lage pizza hver dag, for det er sånn rydding etterpå og det tar tid å lage. Blir lei spelegg og eggerøre hele tiden men dette holder meg heller ikke mett særlig lenge. 

Så takk, finnes det noe raskt og ganske enkelt, som gir metthetsfølelse uten at det blåser opp msgen ? :) 

Anonymkode: 34d5f...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: Havregrøt på store gryn, kok av 1dl gryn. Spis 2 kokte egg til for å få nok proteiner. Dette holder deg mett i 3t+.
Lunsj: proteinkilde på 150g(fisk/kjøtt/kylling), 30g krabokilde(potet/ris). Valgfri mengde grønnsaker.
Middag: samme prinsipp som lunsj.
Kvelds: 150g cottage cheese med frukt/bær for eks.

Du spiser helt feil mat dessverre, som de fleste gjør. Er nok med en boks makrell i uken for fet fisk.

Anonymkode: 20f85...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at det ikke skal blåse opp magen bør det være uten fiber og med lite karbohydrater. Uten laktose, hvis du ikke tåler det. For at det skal mette bør det være godt med protein og fett. Kjøtt og egg er det som metter meg mest. Hvis jeg spiser karbohydratkilder så blir det bare ekstrakalorier og gjør at jeg legger på meg. 400 kcal lavkarbo holder meg lengre mett enn 600 kcal med mye karbohydrater. Havregrøt er tomme kalorier. Ikke gir det oss noe særlig vitaminer og mineraler heller fordi det inneholder antinæring som hemmer opptak av vitaminer og mineraler.

1 tommelfingerregel er ca 1 gram fett til 1 gram protein. Det er ca perfekt fordeling.

Anonymkode: 9583c...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...