AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Del Skrevet 26. juni 2020 Det ene hjluet mitt har begynt å miste luft sakte. Altså rundt 2-3 PSI om dagen. De andre hjulene er ok. Jeg har vel sikkert kjørt på et eller annet, kan ikek se noen fysiske skader på verken dekk eller felg. Kanskje det har skjedd noe med ventilen, ikke vet jeg. Men er det noen som vet hva det vil koste omtrent å få dette sjekket og fikset? Og er dette noe om bør tas på merkeverksted? Er litt skralt med penger for tiden, men gidder ikke å måtte kjøre innom bensinstasjonen for å fylle luft hver gang jeg skal ut å kjøre. Anonymkode: 2aff0...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 26. juni 2020 #2 Del Skrevet 26. juni 2020 Det kommer an på hva som er problemet. Jeg skiftet ventil og plugget et hull for noen år siden, litt over tusen kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #3 Del Skrevet 26. juni 2020 Jeg fikk lappet dekket hos Dekk1 pga en spiker i dekket. Kostet 550 kr. Anonymkode: 95acc...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #4 Del Skrevet 26. juni 2020 500-600 kanskje? De må demontere, plugge og sette dekket på felg igjen. Hvis dekket er ødelagt må du bytte, helst alle om de er gamle. Anonymkode: 5887d...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #5 Del Skrevet 26. juni 2020 Ta en sprayflaske med såpevann og spray på ventilen for å se om det lekker der. Hvis det ikke bobler der, så spray rundt felgkanten og se om det bobler der. Litt vanskelig å se på innsiden av felgen og på dekket når det er på bilen. Er det ventilen så burde det ikke koste mye. Når ble lapping av dekk lov igjen? Det ble forbudt for noen år tilbake. Anonymkode: 04340...049 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #6 Del Skrevet 26. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta en sprayflaske med såpevann og spray på ventilen for å se om det lekker der. Hvis det ikke bobler der, så spray rundt felgkanten og se om det bobler der. Litt vanskelig å se på innsiden av felgen og på dekket når det er på bilen. Er det ventilen så burde det ikke koste mye. Når ble lapping av dekk lov igjen? Det ble forbudt for noen år tilbake. Anonymkode: 04340...049 Forbudt for noen år siden? Bare tull. Anonymkode: f9126...8ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 26. juni 2020 #7 Del Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en sprayflaske med såpevann og spray på ventilen for å se om det lekker der. Hvis det ikke bobler der, så spray rundt felgkanten og se om det bobler der. Litt vanskelig å se på innsiden av felgen og på dekket når det er på bilen. Er det ventilen så burde det ikke koste mye. Når ble lapping av dekk lov igjen? Det ble forbudt for noen år tilbake. Anonymkode: 04340...049 Hvilken forskrift forbyr dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #8 Del Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en sprayflaske med såpevann og spray på ventilen for å se om det lekker der. Hvis det ikke bobler der, så spray rundt felgkanten og se om det bobler der. Litt vanskelig å se på innsiden av felgen og på dekket når det er på bilen. Er det ventilen så burde det ikke koste mye. Når ble lapping av dekk lov igjen? Det ble forbudt for noen år tilbake. Anonymkode: 04340...049 Det ser ut her som om det er lov? https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-12-09-1432 https://www.tv2.no/a/9215705/ (fra 2017) Anonymkode: e83d5...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballmamma Skrevet 26. juni 2020 #9 Del Skrevet 26. juni 2020 Jeg fikk reparert et dekk for et par uker siden, betalte 500 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #10 Del Skrevet 26. juni 2020 Jeg jobber på merkeverksted. Vi tar 250kr for å plugge et dekk, det samme om det må byttes ventil. Det kan og være at det lekker mellom dekk og felg, da kan det være mer plundrete å fikse. Er dekket ellers OK, kan man forsøke å legge inn en slange, men det kan fort være bedre å bytte dekket... få noen med god peiling til å hjelpe deg.. Anonymkode: 90d2f...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå