Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 timer siden, Uatskillelig skrev:

Jeg tror ikke de fleste er okei med at en som har voldtatt et barn får et par måneder i fengsel...

Det er ikke greit å ta loven i egne hender selv om du tror at de fleste tror at det er greit.

Og der hører vel til de særdeles sjeldne historiene at noen bare har fått "et par måneder i fengsel" for å voldta et barn. Det er over hodet ikke vanlig. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen oppegående menneske synes noen måneder eller få år i fengsel for overgrep på barn er ok, for deretter slippe ut å utføre nye overgrep. 

Har man blitt offer for overgrep er det ikke alltid de klarer å ta kampen selv, og desverre så er det ofte slik at hvis man ikke er rammet selv så er engasjementet deretter selv om man har sterke meninger om det. 

Anonymkode: d6dff...71b

Her impliserer du altså at de som har formulert lovene våre ikke er oppegående mennesker. Det er forsåvidt greit å mene, men når du tror at Aron Jahnsen fra MGO er oppegående nok til å omskrive nevnte lover, så er det noe som skurrer, ass. 

Anonymkode: 313bd...c37

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg  vippset ihvertfall Aron 500 spenn for han gjør hvertfall noe! Han sitter ikke bare på ræva si og leker smart og kommer med tomme ord! Hvorfor må dere forsvare pedoene? Disse pedoene valgte jo vekk menneskerettigheter når de voldtok. Handling før ord sier nå jeg.

Anonymkode: 33c9f...d36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg  vippset ihvertfall Aron 500 spenn for han gjør hvertfall noe! Han sitter ikke bare på ræva si og leker smart og kommer med tomme ord! Hvorfor må dere forsvare pedoene? Disse pedoene valgte jo vekk menneskerettigheter når de voldtok. Handling før ord sier nå jeg.

De kommer nok godt med i Amsterdam!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke greit å ta loven i egne hender selv om du tror at de fleste tror at det er greit.

Og der hører vel til de særdeles sjeldne historiene at noen bare har fått "et par måneder i fengsel" for å voldta et barn. Det er over hodet ikke vanlig. 

Her impliserer du altså at de som har formulert lovene våre ikke er oppegående mennesker. Det er forsåvidt greit å mene, men når du tror at Aron Jahnsen fra MGO er oppegående nok til å omskrive nevnte lover, så er det noe som skurrer, ass. 

Du mener seriøst at slik ting er nå er greit? Har du i det hele tatt satt deg inn i problematikken rundt overgrep i Norge? Snakk om å lukke øynene for hva som skjer rundt en, skulle ikke vært mulig. Og slutt å legg ord i munnen på meg og andre. 

Og vet du, de færreste voldtekter av barn blir faktisk straffet. Ganske mange anmelder ikke i det heletatt fordi rettsystemet vårt er en spøk, det blir for stor belastning etc. Resten blir henlagt og noen få prosent blir dømt, rundt 10% ender med tiltale. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vippsen deres nede. Så ennten får du tilbake de 500 kronene, om ikke så har du vært med på å sponse han en tur til Amsterdam der han oppholder seg nå. 

Anonymkode: 23b3a...327

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vippsen deres nede. Så ennten får du tilbake de 500 kronene, om ikke så har du vært med på å sponse han en tur til Amsterdam der han oppholder seg nå. 

Det er kun en antagelse, ikke fakta. 

Merkelig det der at enkelte skal være så regelryttere når det kommer til hva mannegruppa sier og gjør, men hva man sier selv er ikke så farlig så lenge det kan felle mannegruppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke en antagelse, men fakta. 

På den video snappen han sendte for 2 dager siden, der han langet ut om politimannen. Kunne man lett se at han oppholdt seg i Amsterdam. 

Det er nok ikke diskusjonen på kvinneguiden som feller mannegruppa. Det klarer Aron fint selv med sine handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en antagelse, men fakta. 

På den video snappen han sendte for 2 dager siden, der han langet ut om politimannen. Kunne man lett se at han oppholdt seg i Amsterdam. 

Det er nok ikke diskusjonen på kvinneguiden som feller mannegruppa. Det klarer Aron fint selv med sine handlinger. 

Antagelsen handler da ikke om at han er i Amsterdam eller ei, men at de som har vippset mannegruppa har sponset turen hans. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del handler det om at det er ikke greit å lage ei gruppe for å så dra rundt å uthenge dømte folk, ta loven i egne hender. Har ingenting med å støtte pedofile personer men et prinsipp at vi har en rettsstat. Det var jeg som fikk vipps, bankkontoen, spleis stengt! Jeg støtter ikke mgo nabovarsel da de ikke tenker på ofrene og de setter andre mennesker i fare ved å uthenge dem. Vil mgo nabovarsel å aron Jahnsen ha endringer i straff her i Norge så får han gjøre det på en lovlig måte. Ville Norge hatt en register over dømte folk så hadde det allerede vært der men de har vel innsett at et sånt register ville økt voldshandlinger og drapstatestikken her landet. Alle i Norge har rett til en sikkerhet etter endt dom, Norge så forfølger vi ikke folk. Vi kan være så uendelig uenige om hvor mye straff et menneske skal ha men igjen det er ikke privatpersoner sitt ansvar for at de skal endres. 

Anonymkode: ec286...58a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poppelopp
7 timer siden, Katten.2.0 skrev:

De kommer nok godt med i Amsterdam!

Hvor har du det fra at han er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor må MGO tigge penger? Hvorfor må de reise rundt i Norge? Kan de ikke gjøre den samme «jobben» fra stua si hjemme? Han bruker jo bare sosiale medier til å skaffe opplysninger og Google Maps til å «oute» gata de bor i. For å unngå politiet er han jo ikke lenger i det nabolaget som den pedofile bor når han legger ut navn og bilde av de, han har jo reist til en ny by, nytt fylke, for å ikke være i det distriktet han begår forbrytelsen i. Så hva går pengene til? Ferie til Aron og kjæresten? Lurer helt oppriktig på hva det er vi skal sponse... 

Anonymkode: 95e65...cb6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ingen grunn til å støtte Mannegruppa Ottar. For noen år siden ble jeg lagt til, var der i noen uker før jeg fjernet meg. Det var et lett valg. Den gruppa er voldtektsforherligende, sexistisk, de er for sex med mindreårige. Det gikk igjen flere ganger og gjorde meg kvalm.

Nå har noen forsøkt å forsvare dem med å si at de har endret seg.  Beklager, men det hjelper ikke. De har allerede vist hva de står for. Det å forfølge personer som har blitt dømt for det samme som de som gruppe er for, viser bare at de forsøker å peke på andre for at ikke de selv skal bli trakassert for de samme holdningene.

Anonymkode: e0fe7...111

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingen grunn til å støtte Mannegruppa Ottar. For noen år siden ble jeg lagt til, var der i noen uker før jeg fjernet meg. Det var et lett valg. Den gruppa er voldtektsforherligende, sexistisk, de er for sex med mindreårige. Det gikk igjen flere ganger og gjorde meg kvalm.

Nå har noen forsøkt å forsvare dem med å si at de har endret seg.  Beklager, men det hjelper ikke. De har allerede vist hva de står for. Det å forfølge personer som har blitt dømt for det samme som de som gruppe er for, viser bare at de forsøker å peke på andre for at ikke de selv skal bli trakassert for de samme holdningene.

Dette her da... Som du sier, de sier de har forandret seg. Hva med de som er dømt for noe for 5-6 år siden, har sonet i fengsel, vært «mønsterelev» siden, de skal fortsatt bli hengt ut som pedofile. De kan ha gjort alt de kan for å forandre seg, starte livet på nytt, være helt lovlydige(mer enn man kan si om han som reiser rundt å tigger penger og opplysninger), men så fort bildet og navnet deres havner på den Snapchatten er det samme reisa på nytt, for den som er dømt og ikke minst alle de nærmeste. 
Nei, jeg synes ikke det er greit å gjøre overgrep mot barn, men det må være lov å prøve å bli ett bedre menneske! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må MGO tigge penger? Hvorfor må de reise rundt i Norge? Kan de ikke gjøre den samme «jobben» fra stua si hjemme? Han bruker jo bare sosiale medier til å skaffe opplysninger og Google Maps til å «oute» gata de bor i. For å unngå politiet er han jo ikke lenger i det nabolaget som den pedofile bor når han legger ut navn og bilde av de, han har jo reist til en ny by, nytt fylke, for å ikke være i det distriktet han begår forbrytelsen i. Så hva går pengene til? Ferie til Aron og kjæresten? Lurer helt oppriktig på hva det er vi skal sponse... 

De har alltid hatt div innsamlinger til ulike veldedighet. Hvis du lurer på hva pengene går til kan du spørre inne på Facebook siden deres. Vil tro det går til drivstoff, advokater og andre reise kostnader. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du likt at folk dømte deg med det samme siden du har vært en del av gruppa? Siden det tok noen uker før du meldte deg ut og leste flere slike innlegg gang på gang, er du da bedre? 

Det var 40000 medlemmer der, og de har satt inn tiltak for å få bort slike innlegg. At noen publiserer slikt, betyr ikke at alle i gruppa er sånn. 

Du blir kvalm av enkelte innlegg, kan du tenke deg hvordan ofre har det som faktisk har opplevd slike ting og ikke kun lest det? I tillegg får overgriperen en latterlig kort straff hvis de i det heletatt blir dømt?

Og du skal dømme en hel gruppe på 40.000, mens overgreps dømte skal få gå fri etter noen år med ny sjanse? I tillegg så sier du at de selv er overgripere, noe du på ingen måte har belegg for å si. Litt dobbeltmoralsk. 

En pedofil overgriper har uten tvil vist hva "de står for" igjennom handlingene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En pedofil overgriper har uten tvil vist hva "de står for" igjennom handlingene sine. 

Er pedofili noe man kan velge å "stå for" nå plutselig? Jeg trodde det var psykisk sykdom. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er pedofili noe man kan velge å "stå for" nå plutselig? Jeg trodde det var psykisk sykdom. 

Les hva jeg skrev en gang til. Jeg snakker om pedofile overgripere som forgriper seg på barn. Ikke pedofilie som ikke gjør noe. Ergo - handlingene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hva jeg skrev en gang til. Jeg snakker om pedofile overgripere som forgriper seg på barn. Ikke pedofilie som ikke gjør noe. Ergo - handlingene. 

Det er jo fremdeles psykisk sykdom som driver en til å utføre handlingen... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fremdeles psykisk sykdom som driver en til å utføre handlingen... 

Men de har fortsatt et valg om å utføre handlingen, ellers hadde alle pedofile vært overgripere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de har fortsatt et valg om å utføre handlingen, ellers hadde alle pedofile vært overgripere. 

Ja, og narkomane kan jo bare velge å slutte med stoff, personer med angstlidelser kan bare velge å la være og frike ut, ikke sant? Personer med spiseforstyrrelser kan jo bare velge å spise normalt, og så videre, og så videre.

Hvis det var sånn at man kunne velge bort psykiske lidelser, så hadde det jo ikke vært noen som hadde det. Troller du, eller? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og narkomane kan jo bare velge å slutte med stoff, personer med angstlidelser kan bare velge å la være og frike ut, ikke sant? Personer med spiseforstyrrelser kan jo bare velge å spise normalt, og så videre, og så videre.

Hvis det var sånn at man kunne velge bort psykiske lidelser, så hadde det jo ikke vært noen som hadde det. Troller du, eller? 

Så du mener seriøst at å begå overgrep ikke er et valg? Hva med de som begår overgrep på barn som ikke er pedofile? 

Tenker du det samme om folk som voldtar? En mann som har så stort behov for sex med en kvinne som ikke får det, så da er det ikke annet valg enn å voldta for å tilfredsstille seg selv? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...