Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg synes ikke overgriperne bør få ha rett på et normalt liv etter endt dom. Hvorfor skal de få leve livet som om ingenting hadde skjedd mens ofrene må bøte med senskader for resten av livet? 

Nei, altså. Sperr inne de pedofile på livstid (!!). 

Heldigvis er det ikke du som bestemmer her i landet. Hørt om menneskerettigheter? Det vil si at alle som er dømt eller ikke har rett på det. Synes ikke at vi skal gå tilbake til nazistene der de også gikk etter ei gruppe mennesker bare for at de hatet dem og vil utrydde dem. Tror ikke på enhjørninger og fantasi land

Anonymkode: ec286...58a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder pedofili så er gjentakelsesfaren høy. Derfor bør pedofile sone straffen sin med terapi og andre tiltak slik at faren for gjentakelse blir betydelig mindre. 
Nei, vi ønsker ikke borgervern, men viktig at barna våre blir beskyttet. Med internetts inntog har overgrep mot barn eksplodert. Vi må ta dette på alvor, men med prinsipper som ikke er primitive

Anonymkode: 63e13...72e

Hvis du ikke har fått det med deg så blir ikke dømte folk der gjentagelser er ett tema, har de en minste tvil så slipper de ikke ut, sitter faktisk mange på livstid her i Norge. Mange av de får heller ikke jobbe med barn etterpå de som slippes ut faktisk. Å det mgo skriver at mange dømte bor atmed barnehager er bare tull for kommunene gjør ikke den feilen når de får kommunal bolig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis er det ikke du som bestemmer her i landet. Hørt om menneskerettigheter? Det vil si at alle som er dømt eller ikke har rett på det. Synes ikke at vi skal gå tilbake til nazistene der de også gikk etter ei gruppe mennesker bare for at de hatet dem og vil utrydde dem. Tror ikke på enhjørninger og fantasi land

Menneskerettighetserklæringen fastslår at barn har rett til en oppvekst uten seksuelle overgrep. Så en overgriper har brutt menneskerettighetene, og barna må betale prisen, dessverre.

Jeg synes det er så forbanna urettferdig at en overgriper kun får et par måneder eller år i fengsel for å så kunne leve livets glade dager som om ingenting hadde skjedd - mens barna blir utsatt for justismord resten av livet. Traumeskader er justismord. Man blir straffet for andres ugjerninger. 

Så det som skjer i praksis når en overgriper kommer ut av fengsel er at offeret er den som blir satt i fengsel. Mange tørr ikke å gå ut av huset om de når som helst kan møte på overgriperen på gata. Mange må bo på hemmelig adresse eller gå med voldsalarm. Er det virkelig rettferdig at offeret skal leve isolert bare for at overgriperen skal gå fri etter kort tid? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig said:

Menneskerettighetserklæringen fastslår at barn har rett til en oppvekst uten seksuelle overgrep. Så en overgriper har brutt menneskerettighetene, og barna må betale prisen, dessverre.

Jeg synes det er så forbanna urettferdig at en overgriper kun får et par måneder eller år i fengsel for å så kunne leve livets glade dager som om ingenting hadde skjedd - mens barna blir utsatt for justismord resten av livet. Traumeskader er justismord. Man blir straffet for andres ugjerninger. 

Så det som skjer i praksis når en overgriper kommer ut av fengsel er at offeret er den som blir satt i fengsel. Mange tørr ikke å gå ut av huset om de når som helst kan møte på overgriperen på gata. Mange må bo på hemmelig adresse eller gå med voldsalarm. Er det virkelig rettferdig at offeret skal leve isolert bare for at overgriperen skal gå fri etter kort tid? 

Altså, jeg er ikke uenig i at straffen for overgrep og voldtekt er alt for liten, men du bør i det minste bruke rett terminologi:

"Justismord er en betegnelse som brukes når en person med rettskraftig dom er blitt dømt for en forbrytelse vedkommende ikke har begått."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Huskn at pedofile også er mennesker.

Anonymkode: 3bb49...354

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huskn at pedofile også er mennesker.

Og hva med barna?

Fortjener ikke de et trygt liv etter det helvetet de har vært utsatt for? 

Overgripere har valgt å ødelegge sitt eget liv. Ofrene har ikke valgt å få livet ødelagt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Altså, jeg er ikke uenig i at straffen for overgrep og voldtekt er alt for liten, men du bør i det minste bruke rett terminologi:

"Justismord er en betegnelse som brukes når en person med rettskraftig dom er blitt dømt for en forbrytelse vedkommende ikke har begått."

Seksuelle overgrep er et psykologisk justismord, ikke et juridisk justismord. 

Det er et psykologisk justismord fordi man blir straffet for noe man ikke har begått. Fengslet for andres ugjerninger. I overført betydning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forkastelig, gapestokken ble avviklet på 1800 tallet. Jeg har null sympati med overgripere,men det mange ikke tenker over er at disse også har familie,mor,far...søsken,disse blir også ofre for slik uthenging. Hva ville dere sagt om dere hadde sett deres bror eller sønn bli hengt ut med navn og bilde for slike handlinger? Nei, jeg tror vi skal være glad for å ha et rettsvesen som vi har, så kan de som vil tilbake til 1800 tallet begynne å tenke om dere synes slik rettspraksis som da ble praktisert er ok i et moderne samfunn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Fordi at Norge er en rettsstat og er du uenig i straffene og dommene så kan du helt sikkert ta det opp med de det gjelder men i Norge så dømmes man ikke resten av livet for en ugjerning som man har gjort. De som kommer ut igjen burde få mer oppfølging både i fengsel og utenfor. Er ikke jeg som har laget dommene i Norge,de skulle vel vært strenger men ikke forfølgt ett menneske resten av livet! Skal det bare gjelde pedofile eller skal vi ta alle ugjerninger over en kam, Bare spørr? Tenker at la de profesjonelle ta avgjørelsen over hvor lenge ett menneske skal sitte inne eller ikke 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Og hva med barna?

Fortjener ikke de et trygt liv etter det helvetet de har vært utsatt for? 

Overgripere har valgt å ødelegge sitt eget liv. Ofrene har ikke valgt å få livet ødelagt. 

Jeg mener bare at vi og må behandle pedofile med respekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig said:

Seksuelle overgrep er et psykologisk justismord, ikke et juridisk justismord. 

Det er et psykologisk justismord fordi man blir straffet for noe man ikke har begått. Fengslet for andres ugjerninger. I overført betydning.

Nå trenger man virkelig ikke begynne med helt nye begrep, som har en annen faglig betydning og får det hele til å framstå som litt latterlig, for å få fram alvorlighetsgraden av overgrep.

Alle oppegående mennesker vet hvor alvorlig det er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare at vi og må behandle pedofile med respekt.

Hvorfor det? 

Det synes jeg ikke de fortjener en plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har fått det med deg så blir ikke dømte folk der gjentagelser er ett tema, har de en minste tvil så slipper de ikke ut, sitter faktisk mange på livstid her i Norge. Mange av de får heller ikke jobbe med barn etterpå de som slippes ut faktisk. Å det mgo skriver at mange dømte bor atmed barnehager er bare tull for kommunene gjør ikke den feilen når de får kommunal bolig 

Så naiv som du framstår, burde det ikke vært lov å være. 
Mange som idømmes korte straffer for overgrep, og mange som slippes ut uten å ha vært innom terapibenken. Terapi er ofte først aktuelt etter gjentatte dommer. Slik burde det ikke være! 

Anonymkode: 63e13...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Hvorfor det? 

Det synes jeg ikke de fortjener en plass.

Da må du revurdere ditt menneskesyn, alle mennesker har krav på respekt. Du kan ikke behandle mennesker slemt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du revurdere ditt menneskesyn, alle mennesker har krav på respekt. Du kan ikke behandle mennesker slemt.

Jeg må revurdere mitt menneskesyn? 

Det er de pedofile som må revurdere sitt menneskesyn når de faktisk synes det er greit å ødelegge barns liv. 

Faen. Jeg har null respekt for de som utsetter stakkars små uskyldige barn for seksuelle overgrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Det er de pedofile som må revurdere sitt menneskesyn når de faktisk synes det er greit å ødelegge barns liv. 

Faen. Jeg har null respekt for de som utsetter stakkars små uskyldige barn for seksuelle overgrep.

Men de skal behandles med respekt. Du har ikke rett til å være fæl med dem. Bare justissystemet har rett til å straffe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de skal behandles med respekt. Du har ikke rett til å være fæl med dem. Bare justissystemet har rett til å straffe dem.

Jeg har ikke vært fæl med noen.

Uansett er det fælt å kreve respekt om man har ødelagt liv. Hva med offeret da? Fortjener ikke det respekt? Det er ikke særlig respektfull mot offeret å slippe ut overgriperen etter et par måneder. Det er regelrett å pisse på offeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig said:

Da må man skille mellom utøvende og ikke-utøvende pedofile.

Dessverre er det et elendig behandlingstilbud for pedofile i dag, noe som er betraktelig mer alvorlig for barnas sikkerhet enn straff. All historie tilsier at alvorlighetsgraden på straff ikke har en preventiv virkning. Så om man virkelig vil barnas beste ville jeg startet der, samt jobbet for å motvirke fattigdom, det økende klasseskillet samt den arbeidsledighetskrisen vi beveger oss inn i - som alle er markører for økt kriminalitet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg har ikke vært fæl med noen.

Uansett er det fælt å kreve respekt om man har ødelagt liv. Hva med offeret da? Fortjener ikke det respekt? Det er ikke særlig respektfull mot offeret å slippe ut overgriperen etter et par måneder. Det er regelrett å pisse på offeret.

Men når noen har sonet straffen, så har de sonet straffen. Man har ikke rett til å trakassere de i ettertid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...