AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #901 Del Skrevet 30. september 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig hvor mange som stikker hodet i sanden og legger sin lit til rettsystemet som gang på gang har sviktet barn og deres familie her i landet. Lenge leve naiviteten. Anonymkode: d6dff...71b 👆🏼 Anonymkode: 6dce6...a00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #902 Del Skrevet 30. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Utrolig hvor mange som stikker hodet i sanden og legger sin lit til rettsystemet som gang på gang har sviktet barn og deres familie her i landet. Lenge leve naiviteten. Anonymkode: d6dff...71b Denne mentaliteten kan jo generaliseres til alle andre områder. Tenker du det er innanfor at alle som er siktet eller dømt for noe i dette landet skal havne i en slags åpen database, som alle skal få tilgang på? Et av rettsprinsippene våre er at om du har sonet din dom, så er du ferdig med den saken, og skal få muligheten til å starte på nytt. Anonymkode: 24f00...e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #903 Del Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne mentaliteten kan jo generaliseres til alle andre områder. Tenker du det er innanfor at alle som er siktet eller dømt for noe i dette landet skal havne i en slags åpen database, som alle skal få tilgang på? Et av rettsprinsippene våre er at om du har sonet din dom, så er du ferdig med den saken, og skal få muligheten til å starte på nytt. Anonymkode: 24f00...e64 Ja, la oss henge ut narkotikadømte, promilledømte og innbruddstyver i samme slengen. De er også uhelbredelige og samfunnet bør vernes mot disse også. For ordens skyld var dette ironi... Anonymkode: f43d7...3ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #904 Del Skrevet 30. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne mentaliteten kan jo generaliseres til alle andre områder. Tenker du det er innanfor at alle som er siktet eller dømt for noe i dette landet skal havne i en slags åpen database, som alle skal få tilgang på? Et av rettsprinsippene våre er at om du har sonet din dom, så er du ferdig med den saken, og skal få muligheten til å starte på nytt. Anonymkode: 24f00...e64 Rettprinsippene skal også beskytte barn mot blant annet overgrep. Barns vern skal og må gå over voksne overgripere (og voksne generelt) Det at du bringer inn andre kriminelle og et register på disse vitner jo til at du ikke har så stor kunnskap om overgrep mot barn eller særlig stor forståelse for at det er kriminelle handlinger begått av voksne mot barn, og at en overgriper ikke blir kurert for sine handlinger, tanker og atferd gjennom noen få år i fengsel. Barn er stort sett forsvarsløse og trenger ekstra vern. Det er en grunn til at overgrepsdømte i utgangspunktet ikke har lov å jobbe med barn. Desverre skjer det støtt og stadig. I tillegg har vi andre arenaer hvor det ikke kreves vandelsattest hvor overgripere kan forgripe seg på barn. Siden loven tillater dette og vi ikke har et godt nok system for dømte overgripere som kan forgripe seg på nytt, har vi et kollektivt ansvar for å beskytte barna. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt om forslag til hva som bør gjøres for å hindre dømte overgripere å begå nye overgrep? Er det ingen her som er imot nabovarsel som kan komme med noen gode forslag som kan fungere? Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #905 Del Skrevet 30. september 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Rettprinsippene skal også beskytte barn mot blant annet overgrep. Barns vern skal og må gå over voksne overgripere (og voksne generelt) Det at du bringer inn andre kriminelle og et register på disse vitner jo til at du ikke har så stor kunnskap om overgrep mot barn eller særlig stor forståelse for at det er kriminelle handlinger begått av voksne mot barn, og at en overgriper ikke blir kurert for sine handlinger, tanker og atferd gjennom noen få år i fengsel. Barn er stort sett forsvarsløse og trenger ekstra vern. Det er en grunn til at overgrepsdømte i utgangspunktet ikke har lov å jobbe med barn. Desverre skjer det støtt og stadig. I tillegg har vi andre arenaer hvor det ikke kreves vandelsattest hvor overgripere kan forgripe seg på barn. Siden loven tillater dette og vi ikke har et godt nok system for dømte overgripere som kan forgripe seg på nytt, har vi et kollektivt ansvar for å beskytte barna. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt om forslag til hva som bør gjøres for å hindre dømte overgripere å begå nye overgrep? Er det ingen her som er imot nabovarsel som kan komme med noen gode forslag som kan fungere? Anonymkode: d6dff...71b Hadde offentlig registre samt varsling om pedofile vært det optimale systemet, så hadde jo alle land tatt dette i bruk - men bare et land i hele verden har et slikt offentlig og åpent system; USA. Sannsynligvis har flere tusen, om ikke titusener av lovmakere, dommere, jurister, akademikere, o.l. sett og studert løsningen, og kommet frem til at nei, det er ikke et system som vil fungere. Dette er bare simpel populisme som treffer hjerterota til de mindre kritiske i samfunnet. Igjen, la de profesjonelle finne ut en løsning på problemet. Ting tar tid, og det er en iterativ prosess. Jeg spekulerer ikke på løsning, ei helle støtter jeg løsninger og fremgangsmåter som åpenbart ikke er godt gjennomtenkt. Anonymkode: 24f00...e64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #906 Del Skrevet 30. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde offentlig registre samt varsling om pedofile vært det optimale systemet, så hadde jo alle land tatt dette i bruk - men bare et land i hele verden har et slikt offentlig og åpent system; USA. Sannsynligvis har flere tusen, om ikke titusener av lovmakere, dommere, jurister, akademikere, o.l. sett og studert løsningen, og kommet frem til at nei, det er ikke et system som vil fungere. Dette er bare simpel populisme som treffer hjerterota til de mindre kritiske i samfunnet. Igjen, la de profesjonelle finne ut en løsning på problemet. Ting tar tid, og det er en iterativ prosess. Jeg spekulerer ikke på løsning, ei helle støtter jeg løsninger og fremgangsmåter som åpenbart ikke er godt gjennomtenkt. Anonymkode: 24f00...e64 Det er ikke bare USA som har et slikt register, Polen har også et lignende register og flere land vurderer det. Men vi kan ikke ha et slikt register som USA, det ville vært helt på tryne. I andre land har de langt flere tiltak enn i Norge for å hindre at dømte overgripere begår nye overgrep. Blant annet et register tilgjengelig for all politi eller politi samt andre organisasjoner, meldeplikt, ikke lov å ha sosiale medier, ikke lov å bosette seg rundt skoler og barnehager, overvåkning, livstid i fengsel etc etc. Overgrep har desverre ikke blitt tatt seriøst nok i Norge, noe tom regjeringen selv sier. Folk er mer engasjert i bompenger, enn overgrep mot barn. Likevel mener 7 av 10 nordmenn at et register burde være på plass. Link gjerne til denne granskingen, for det vil jeg gjerne lese om. For forskning på dette området har vi svært lite av i Norge. Eneste forskningen på et register har vi fra USA, men som sagt, det er noe helt annet enn man snakker om her og kan ikke sammenlignes. Vi har faktisk ikke en nyere reell statistikk på overgrep heller. Så hvordan skal alle disse "ekspertene" kunne komme frem til en god løsning uten noe grunnlag og uten prøving? Norge er i tillegg kritisert av FNs barnekonvensjon for dårlig arbeid og overgrep er en av Norges største helseutfordringer. Et tydelig tegn på at ting ikke fungerer. Og uansett hvor mye disse "ekspertene" mener og synser, er det ikke de som endrer loven eller setter inn tiltak. Fengsel kurerer ikke overgripere, de sitter ikke lenge nok (livstid) inne til å forhindre nye overgrep og de overvåkes ikke når de slippes ut. Så da er det bedre å bare ha det sånn, det finnes ingen bedre løsninger? Det skal gå på bekostning av uskyldige barn? Nå er det slik at politiet har lov til å informere nabolag, idrettsmiljøer, nye familiemedlemmer etc om overgrepsdømte samt ha tett oppfølging av overgrepsdømte. Det er bare det at politiet ikke har kapasitet. Regjeringen ønsker å øke denne kapasiteten, men jøss.... Ingenting har skjedd. Noen få politi har benyttet seg av dette. En dømt overgriper har også samværsrett og foreldreansvar for barna sine. Det er tom snakk om de som har begått overgrep på sine egne barn. Du synes fortsatt systemet fungerer og at dette er greit? Disse "ekspertene" har kommet frem til at dette er det beste? Neppe. Til de mindre kritiske? Vil nå heller si det er det motsatte. Jeg ønsker ikke at dømte overgripere skal kunne ferdes og være rundt barn, de har ingenting rundt barn å gjøre. De har tatt et valg om å forgripe seg på et eller flere barn og vi må stoppe dem å gjøre det igjen. Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #907 Del Skrevet 30. september 2020 Summa summarum, en slik offentlig liste kommer aldri til å se dagens lys i Norge - og folk som tar loven i egne hender må regne med å ta støyten for sine handlinger. MGO og deres tilhengere må gjerne fantasere om at vi innfører slikt i Norge, men det kommer til å forbli med bare det - en fantasi. Anonymkode: 24f00...e64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 30. september 2020 #908 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg synes det er mye å reflektere over, her, men før noen spikrer meg til korset med anklager kan det være greit å ha en stor porsjon is i magen og få med seg det som blir sagt her https://journalen.oslomet.no/2017/02/krimklubben Det skal dog sier at Barnas Trygghet har endret metoder siden den gang(og det er bra, men på samme tid var det også en sak der de ble tatt for å aksjonere i en park og politiet gikk ut og tok avstand, så jeg er fortsatt litt kritisk selv om jeg er glad de har gått igjennom flere endringer til det bedre). Men utgangspunkt er det samme. Vet vi hvor mye overgrep som skjer over nett sammenlignet med i det virkelige liv? Jeg vet det var en britisk artikkel som forfektet f eks at fokuset borgervern-grupper har på å fange personer over internett overskygger ofte omfanget som skjer offline. Så jeg tror vi har helt feil fokus, her. Fokuset kan ikke være å rope gapestokk, fordi ofte er overgrep over internett eller ovenfor fremmede en liten del av hele bildet. Samtidig tror jeg det er viktig å trygge samfunnet, men jeg ser ikke at det Manne gruppa Ottar driver med her som spesielt trygghetsskapende. Har inntrykk av at de heller fôrer folks negative følelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. oktober 2020 #909 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare USA som har et slikt register, Polen har også et lignende register og flere land vurderer det. Men vi kan ikke ha et slikt register som USA, det ville vært helt på tryne. I andre land har de langt flere tiltak enn i Norge for å hindre at dømte overgripere begår nye overgrep. Blant annet et register tilgjengelig for all politi eller politi samt andre organisasjoner, meldeplikt, ikke lov å ha sosiale medier, ikke lov å bosette seg rundt skoler og barnehager, overvåkning, livstid i fengsel etc etc. Overgrep har desverre ikke blitt tatt seriøst nok i Norge, noe tom regjeringen selv sier. Folk er mer engasjert i bompenger, enn overgrep mot barn. Likevel mener 7 av 10 nordmenn at et register burde være på plass. Link gjerne til denne granskingen, for det vil jeg gjerne lese om. For forskning på dette området har vi svært lite av i Norge. Eneste forskningen på et register har vi fra USA, men som sagt, det er noe helt annet enn man snakker om her og kan ikke sammenlignes. Vi har faktisk ikke en nyere reell statistikk på overgrep heller. Så hvordan skal alle disse "ekspertene" kunne komme frem til en god løsning uten noe grunnlag og uten prøving? Norge er i tillegg kritisert av FNs barnekonvensjon for dårlig arbeid og overgrep er en av Norges største helseutfordringer. Et tydelig tegn på at ting ikke fungerer. Og uansett hvor mye disse "ekspertene" mener og synser, er det ikke de som endrer loven eller setter inn tiltak. Fengsel kurerer ikke overgripere, de sitter ikke lenge nok (livstid) inne til å forhindre nye overgrep og de overvåkes ikke når de slippes ut. Så da er det bedre å bare ha det sånn, det finnes ingen bedre løsninger? Det skal gå på bekostning av uskyldige barn? Nå er det slik at politiet har lov til å informere nabolag, idrettsmiljøer, nye familiemedlemmer etc om overgrepsdømte samt ha tett oppfølging av overgrepsdømte. Det er bare det at politiet ikke har kapasitet. Regjeringen ønsker å øke denne kapasiteten, men jøss.... Ingenting har skjedd. Noen få politi har benyttet seg av dette. En dømt overgriper har også samværsrett og foreldreansvar for barna sine. Det er tom snakk om de som har begått overgrep på sine egne barn. Du synes fortsatt systemet fungerer og at dette er greit? Disse "ekspertene" har kommet frem til at dette er det beste? Neppe. Til de mindre kritiske? Vil nå heller si det er det motsatte. Jeg ønsker ikke at dømte overgripere skal kunne ferdes og være rundt barn, de har ingenting rundt barn å gjøre. De har tatt et valg om å forgripe seg på et eller flere barn og vi må stoppe dem å gjøre det igjen. Anonymkode: d6dff...71b Nå er det faktisk ikke bevist at offentlig eksponering vil kunne forebygge, heller. Tenker bl a på Megans Law som man innførte i USA. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. oktober 2020 #910 Del Skrevet 1. oktober 2020 På 16.7.2020 den 22.18, AnonymBruker skrev: Tenker at denne fyren må ha noen lidelser som han bør få bukt med før at går rundt offentlig med noe som helst. Dessuten er det helt sykt at fyren er så vilt ovenpå og sjølgod, han fronter jo det hele som om at han taler på veiene av "hele Norges befolkning". MGO nabovarsel gruppa på fb har knappe 13 000 medlemmer hvorav jeg vil tro noen bare følger med for " underholdning". Til sammenligning har Stine sofie stiftelsen på fb 103 tusen følgere... Vil også si at hele denne " noe må gjøres, ingen gjør noe" holdningen er feil. Det er jo mange som faktisk gjør noe.. Anonymkode: 540d9...ec0 Jeg er stygt redd det finnes for mange der ute også som nettopp har holdningene at offentlig gapestokk er OK. Når du tenker på det er det ikke så mye som skal til for at du blir satt i gapestokken i dag. F eks om man skriver noe folk ikke liker på nett- bli hengt ut som rasist e l for den skuelystne mobben. Det er alle mulige slags eksempler jeg kan komme på. Ta bare med at vi på toppen av det hele a snakker om samfunnets mest kollektivt fordømte lovbrudd, misttillitt til rettssystemet, osv. Ja, nå synser jeg litt, men jeg tror du skjønner hva jeg vil inn på. Selv synes jeg ikke det gjøres nok, men jeg mener at man bør angripe dette på en helt annen måte. Jeg ser på borgervern mot seksuelle overgrep mer som mangel på kunnskap eller rett og slett frustrasjon. Men det kreves en del innsikt for å vite hvordan løse slike saker. Ikke en jobb man kan gjøre uten solid utdanning, egentlig. Man skal rett og slett bare kontakte politiet, Barnevern eller rettsvesen, og er det huller i rettsvesenet må man se på hvordan de kan bli bedre. Slik at man får stoppet de som skader barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. oktober 2020 #911 Del Skrevet 1. oktober 2020 På 17.7.2020 den 5.37, AnonymBruker skrev: Det komme jo frem via forskning at slike registre som oftest ikke har noen påvist effekt - faktisk kan det gå andre veien, for dem som allerede er dømte. Grunnen er at når du først havner på en slik liste, så skaper det så mye ustabilitet i livet - som i form av arbeidsløshet, begrensinger på hvor en kan bo, osv., at sjansen for nye forbrytelser / overgrep øker. Faktisk er det slik at når fattigdom synker, så synker også overgrep. Det er en korrelasjon mellom ting som inntekt, utdanning, og generell sosioøkonomisk klasse - og overgrep. Videre kommer det jo frem at overgrep er nest sist på listen, over dømte som blir tatt / dømt igjen - rett før drapsmenn. https://www.health.harvard.edu/newsletter_article/pessimism-about-pedophilia Anonymkode: 24f00...e64 Dette. Fornuft. Hvem er det som liker å snakke om dette, egentlig? Ingen. Men om vi tar utgangspunkt i å beskytte barn, så synes jeg det er OK å se ulike vinkler. Jeg vet jo hvilken effekt seksuelle overgrep har. Det er ikke noen tvil om, heller. Man er jo helt ute på viddene om man argumenterer for at dette er OK. Men det er de som tror at fordi du argumenterer mot slike registre, ja, da er du en forsvarer av overgripere i verste fall, potensiell overgriper. Men, nei. Det man diskuterer er effekten av slike registre. Jeg synes det er helt forjævlig at folk er stygge med barn eller dyr. Og det er for mange av dem. Én person som mishandler et barn er en for mye. Men vi kan ikke ha det slik at folk går rundt og tar loven i egne hender. Det er ganske enkelt ikke lov, for det første. Norsk lov om deling av bilder forbyr det. Man kan bli straffedømt for å dele bilder uten samtykke. Så man vil forebygge vold mot barn? Så fint ❤️. Det trenger vi mer av. Men før man gjør det, vær sikker på at man har denne 'sikkerhethjelmen', som heter 'bruk hodet'. Det er tragisk hvor mange barn som blir utsatt. Ikke minnst er det uakseptabelt. Men det finnes så uendelig mange løsninger man ser på frem og tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #912 Del Skrevet 1. oktober 2020 Mannegruppa Ottar er feiginger av verste sort. I Berlin ble 210 unge jenter voldtatt i løpet av fire måneder. Tvunget inn i en varebil, og voldtatt på rundgang. Quote I følge Berlins senatadministrasjon ble 210 «kollektive eller spesielt ydmykende voldtekter» rapportert fra 1. mars til 7. juli 2020 bare i den tyske hovedstaden. 50 barn og ungdom opp til 16 år var blant ofrene.Av disse 50 ofrene var 16 ikke eldre enn 14 år Tilsvarende overgrep skjer i England, Sverige og temmelig sikkert også i visse gjengmiljøer i Norge, der en svært, svært ung "hores" liv ikke er mye verdt. Så er spørsmålet: Hvis Mannegruppa Ottar faktisk er interessert i å avverge overgrep mot barn, så hvorfor tør de ikke å konfrontere visse miljøer fremfor å gjøre det de gjør nå, noe som ville vært langt mer aktuelt for å avverge fremtidige voldtekter og overgrep; kanskje fordi det ikke er like farefritt å møte en gjeng bevæpnet med kniver, macheter og andre våpen som vet å forsvare rettighetene sine ...? Ynkelige, patetiske feiginger - det er det Mannegruppa Ottar er. Anonymkode: 43611...df5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #913 Del Skrevet 1. oktober 2020 5 timer siden, Mari Y skrev: Nå er det faktisk ikke bevist at offentlig eksponering vil kunne forebygge, heller. Tenker bl a på Megans Law som man innførte i USA. Det er jeg enig, men det handler om at man ikke har nok data til å forske på det heller som jeg skrev. Offentlige registeret de har i USA hadde god effekt før registeret ble tilgjengelig på nettet. I dag så har det noe varierende effekt, avhengig av hvilken stat. Registeret og forebygging er ulikt fra stat til stat. I tillegg som jeg skrev, vi kan ikke ha et register slik de har i USA. Det har mange mangler og inneholder alle sexuelle forbrytelser, ikke bare de begått av voksne mot barn. Finner man bedre løsninger på å forhindre at dømte overgripere begår nye overgrep er jeg absolutt for det i stede for et offentlig register. Jeg er også enig at nabovarsel ikke bør ha denne jobben, men de legger press, åpner øynene til folk og ønsker en lovendring. Det er det jeg støtter da Norge er helt håpløse når det kommer til overgrepsproblematikken og all den tid de bruker på å ta tak i dette, så er det mange overgrep som kunne blitt forhindret. Jeg har selv vært vitne til hvor håpløst systemet er i Norge, hvor naive folk er og hvor lett det er for dømte overgripere å finne nye ofre, selv med vandelsattest eller folk som varsler blant annet politiet. Hadde bare folk visst, tror jeg engasjementet hadde vært noe helt annet og vil tro folk hadde forstått hvor håpløst det systemet vi har i dag er. Jeg skal nå jobbe som frivillig i et idrettsmiljø med mange andre. De krever ikke vandelsattest og vi skal en og en, være helt alene med disse barna. Hadde de andre foreldrene visst at f.eks Ola som stiller opp som frivillig er tidligere dømt overgriper hadde han blitt stoppet. Men her så svikter idretten, uten at foreldrene i det heletatt er klar over det og det finnes det mange tilfeller av. Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #914 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Mannegruppa Ottar er feiginger av verste sort. I Berlin ble 210 unge jenter voldtatt i løpet av fire måneder. Tvunget inn i en varebil, og voldtatt på rundgang. Tilsvarende overgrep skjer i England, Sverige og temmelig sikkert også i visse gjengmiljøer i Norge, der en svært, svært ung "hores" liv ikke er mye verdt. Så er spørsmålet: Hvis Mannegruppa Ottar faktisk er interessert i å avverge overgrep mot barn, så hvorfor tør de ikke å konfrontere visse miljøer fremfor å gjøre det de gjør nå, noe som ville vært langt mer aktuelt for å avverge fremtidige voldtekter og overgrep; kanskje fordi det ikke er like farefritt å møte en gjeng bevæpnet med kniver, macheter og andre våpen som vet å forsvare rettighetene sine ...? Ynkelige, patetiske feiginger - det er det Mannegruppa Ottar er. Anonymkode: 43611...df5 Ja, det er langt enklere for MGO å drive "kampanje" ved å søke etter lavthengende frukt - enkeltindivider. Jeg dro frem dette poenget tidligere i år, og spurte: Hvorfor er MGO så selektive på hvem de oppsøker? Hvorfor gjør de ikke et dypdykk, og oppsøker de verste av de verste - gjenger, organisert kriminelle, osv. De som faktisk driver på med menneskehandel på stor skala, som driver bordell med mindreårige fra ymse leiligheter i hovedstaden, som har mindre enn null respekt for deres ofre? Vel, grunnen er jo åpenbar. Det MGO driver på med, er populistisk "slacktivism", på et tema de vet: 1. Spiller direkte på følelsene til folk, og med høy sannsynlighet vil bli møtt med positiv tilbakemelding fra deres følgere. 2. Ikke blir å møte motstand (av åpenbare grunner - folk som prøver å forklare at deres fremgangsmåter ikke holder mål, blir jo regelrett beskyldt for å være pedo-sympatisører, eller enda verre, å selv være pedofile.) Anonymkode: 24f00...e64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #915 Del Skrevet 1. oktober 2020 Menn og kvinner som sexuelt misbruker barn har ikke lengre livets rett. Anonymkode: dc1cd...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #916 Del Skrevet 1. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva gjør de såkalte profesjonelle for å håndtere dette bortsett fra å fengsle de i noen få måneder/år for så å slippe ut med akkurat de samme lystene, behovene og handlingene? Det er jo nettopp derfor dette gjøres, for å få opp øya til folk og få endringer for ingenting annet har hjulpet hittil. Skal vi fortsette å stikke hue i sanden? Hva foreslår du bør gjøres for å hindre dømte overgripere å begå nye overgrep? Anonymkode: d6dff...71b Akkurat. Rettssystemet er totalt tafatt og korrupt. Sitter jo pedoleifer som dommere og så.. nei syns det er på sin plass at pedofile blir hengt ut. Anonymkode: dc1cd...82d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #917 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er langt enklere for MGO å drive "kampanje" ved å søke etter lavthengende frukt - enkeltindivider. Jeg dro frem dette poenget tidligere i år, og spurte: Hvorfor er MGO så selektive på hvem de oppsøker? Hvorfor gjør de ikke et dypdykk, og oppsøker de verste av de verste - gjenger, organisert kriminelle, osv. De som faktisk driver på med menneskehandel på stor skala, som driver bordell med mindreårige fra ymse leiligheter i hovedstaden, som har mindre enn null respekt for deres ofre? Vel, grunnen er jo åpenbar. Det MGO driver på med, er populistisk "slacktivism", på et tema de vet: 1. Spiller direkte på følelsene til folk, og med høy sannsynlighet vil bli møtt med positiv tilbakemelding fra deres følgere. 2. Ikke blir å møte motstand (av åpenbare grunner - folk som prøver å forklare at deres fremgangsmåter ikke holder mål, blir jo regelrett beskyldt for å være pedo-sympatisører, eller enda verre, å selv være pedofile.) Anonymkode: 24f00...e64 Hvorfor må det være slik at de har en agenda om å bli "populære" enn at de faktisk ønsker å gjøre endringer? Barnas trygghet begynte jo også med dette. Det er også andre som har gjort lignende ting. Da kan man jo si det om alle som ønsker endring. Hvorfor de ikke tar de verste kriminelle som driver med menneskehandel og bordell med barn i Norge? Det er et helt annet tema, selv om de også kan gå inn i hverandre. Det ville vært umulig for nabovarsel å etterforske og granske slike saker. Potensielt kunne de også ødelagt politiets etterforskning. Og hvorfor ikke ta tak i et så omfattende problem som rammer såpass mange mennesker i Norge fordi det finnes andre grusomme ting? Da gjør man det kun fordi man ønsker å bli populære? Og hvorfor de tar enkelt individer? Et lite dypdykk i hvordan ting fungerer i Norge, hva som har blitt gjort tidligere og hva slags effekt det har, så vil du nok forstå. Anonymkode: d6dff...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. oktober 2020 #918 Del Skrevet 1. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor ikke ta tak i et så omfattende problem som rammer såpass mange mennesker i Norge fordi det finnes andre grusomme ting? Da gjør man det kun fordi man ønsker å bli populære? Anonymkode: d6dff...71b Like lite som jeg kan forhindre deg i å forfølge mennesker som har sonet ferdig sin straff, - kan du forhindre mennesker i å gjøre handlinger. At du ikke selv forstår at du ikke kan forhindre noe som helst gjør at jeg lurer på om du har vrangforestillinger? Det eneste du får til er å skade mennesker, - du hjelper jo ingen. Ingen vil ha hjelpen til en som liker å skade. Hvorfor skal man like bistand? Du er jo motivert av forakt mot pedofile, og hvorfor skal mennesker beundre skadelystne mennesker? Hvorfor? - Er det fordi du er så maktesløs og vet innerst inne at du ikke engang klarer å forhindre en pedofil i å onanere og fantasere om småunger, - så skal du gjøre det eneste du får til,- altså å skade? Det er hundrevis av uskyldige dømte i dette landet, - og du skal dømme mer? Flere har fortalt deg at du må begrense deg, - men du klarer ikke! Du klarer ikke å begrense deg selv om folk forteller deg at du er til skade? Hvorfor ikke? Du mener at en pedofil skader, og derfor skal du skade pedofilen, bare fordi du ikke klarer å la være! Pedofili ble brukt første gang i norge i 1975, før det var mennesker som forgrep seg på barn kalt, - homoseksuelle, og det betyr at hadde dette vært 1974 hadde du hatt den aller største forakt mot homoseksuelle fordi du mener at de forgriper seg på barn. Hvorfor vil du hjelpe mennesker som ikke vil ha din hjelp, - er det de eneste måten du kan føle at du er til nytte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. oktober 2020 #919 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig, men det handler om at man ikke har nok data til å forske på det heller som jeg skrev. Offentlige registeret de har i USA hadde god effekt før registeret ble tilgjengelig på nettet. I dag så har det noe varierende effekt, avhengig av hvilken stat. Registeret og forebygging er ulikt fra stat til stat. I tillegg som jeg skrev, vi kan ikke ha et register slik de har i USA. Det har mange mangler og inneholder alle sexuelle forbrytelser, ikke bare de begått av voksne mot barn. Finner man bedre løsninger på å forhindre at dømte overgripere begår nye overgrep er jeg absolutt for det i stede for et offentlig register. Jeg er også enig at nabovarsel ikke bør ha denne jobben, men de legger press, åpner øynene til folk og ønsker en lovendring. Det er det jeg støtter da Norge er helt håpløse når det kommer til overgrepsproblematikken og all den tid de bruker på å ta tak i dette, så er det mange overgrep som kunne blitt forhindret. Jeg har selv vært vitne til hvor håpløst systemet er i Norge, hvor naive folk er og hvor lett det er for dømte overgripere å finne nye ofre, selv med vandelsattest eller folk som varsler blant annet politiet. Hadde bare folk visst, tror jeg engasjementet hadde vært noe helt annet og vil tro folk hadde forstått hvor håpløst det systemet vi har i dag er. Jeg skal nå jobbe som frivillig i et idrettsmiljø med mange andre. De krever ikke vandelsattest og vi skal en og en, være helt alene med disse barna. Hadde de andre foreldrene visst at f.eks Ola som stiller opp som frivillig er tidligere dømt overgriper hadde han blitt stoppet. Men her så svikter idretten, uten at foreldrene i det heletatt er klar over det og det finnes det mange tilfeller av. Anonymkode: d6dff...71b Her hauser du ting litt opp. Det er overhodet ikke noe bevis for at gjengjeldelsesfaren er høy blant folk som har forgrepet seg på barn. Jeg tror heller ikke at MGOs fremgangsmåte vil være noe effektivt. Vil man sette søkelys på overgrep mot barn er det mange måter å gjøre dette på. Man må ha fokus på rett plass. Dette gjør ikke noe annet enn å nøre opp under lynsjemobb- stemning og pedofili= overgrep(det er det ikke) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. oktober 2020 #920 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg vet forøvrig ikke hvor mye data man har, men til og med med begrenset data kan man også dra slutninger. Det er forøvrig feil å hevde at man ikke forsker på det. Megans Law- det er bare å slå opp. Det er utallige forskningsartikler som er skrevet, undersøkt osv. Vil si jeg har inntrykk av at det er veldig forsket på egentlig. . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå