Gå til innhold

Ekteskapsproblemer, islam.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke voldtekt. Jeg leste det sinnsykt tråden om gråsonevoldtekter og flere vet slett ikke betydningen av ordet voldtekt engang. 

Anonymkode: 9ccd6...109

Jo, han voldtar ts. Tror du ikke voldekt kan skje mellom kjærester og innad ekteskap?

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leser du det du linker til selv?, i den første lenken fra KK så står det:

"Satt på spissen kan pliktsex sammenlignes med prostitusjon - man gir av kroppen sin for å oppnå et gode. Min anbefaling er å unngå dette. Dersom man kun har pliktsex har man en utfordring i parforholdet, og det bør tas tak i på et dypere nivå."

"Kan i verstefall føre til sykdom 

I tillegg til dette, kan pliktsex også øke sjansen for å få vestibulitt – smerter i underlivet.

Årsaken til vestibulitt er fortsatt ikke kartlagt, men ifølge Gamnes ser man at av de kvinnene som får det, er det veldig mange som forteller at de har hatt sex uten å ha lyst."

https://www.kk.no/livstil/har-du-lite-sexlyst-og-ofte-pliktsex/67794533

Dessverre for dere og heldigvis for resten av det norske samfunnet så kan ikke dere bestemme selv hvilke lover som skal gjelde innenfor ekteskapet så lenge disse religiøse lovene bryter med norsk lov.

Hva er egentlig poenget med å bo i Norge hvis dere ikke ønsker å tilpasse og adlyde lovene og reglene som gjelder i dette landet?.

 

Anonymkode: 67e1e...db5

Prostitusjon er i alle fall å være dårlig muslim (sikter til mannen)... Jeg synes også ts virker hjernevasket ut så vet ikke helt hvordan få henne til å innse alvoret her. Hun har jo til og med fått svar fra andre muslimer om at mannen er en dårlig ektemann og dårlig muslim så hva mer kan gjøres?  Hva vil hun egentlig av tråden?

Anonymkode: 39122...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men kjære mennesker, jeg vil gjerne ha råd basert på islams teologi, jeg vet innmari godt hva norske lover sier. Pls ikke la dette bli en diskusjon hvor man sammenligner norske lover, norsk kultur og hva islam sier, det er nok av de diskusjonene . Jeg vet at det er mange muslimer her som sikkert har litt peiling. 

Hvis jeg ikke skiller meg så har jeg ikke rett til å klage? Hva med at man får hjelp? Er det ingenting man kan prøve før man splitter opp familien? Eller gjelder det kun folk som ikke er religiøse 🤔

Anonymkode: 95393...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kjære mennesker, jeg vil gjerne ha råd basert på islams teologi, jeg vet innmari godt hva norske lover sier. Pls ikke la dette bli en diskusjon hvor man sammenligner norske lover, norsk kultur og hva islam sier, det er nok av de diskusjonene . Jeg vet at det er mange muslimer her som sikkert har litt peiling. 

Hvis jeg ikke skiller meg så har jeg ikke rett til å klage? Hva med at man får hjelp? Er det ingenting man kan prøve før man splitter opp familien? Eller gjelder det kun folk som ikke er religiøse 🤔

Anonymkode: 95393...512

Du har fått svar av andre muslimer at din mann er en dårlig ektemann og en dårlig muslim. Hva mer er det egentlig du trenger svar på? Hverken du eller mannen din ønsker å få hjelp virker det ut som. Og synd er det.

Anonymkode: 39122...55d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, han voldtar ts. Tror du ikke voldekt kan skje mellom kjærester og innad ekteskap?

 

Prostitusjon er i alle fall å være dårlig muslim (sikter til mannen)... Jeg synes også ts virker hjernevasket ut så vet ikke helt hvordan få henne til å innse alvoret her. Hun har jo til og med fått svar fra andre muslimer om at mannen er en dårlig ektemann og dårlig muslim så hva mer kan gjøres?  Hva vil hun egentlig av tråden?

Anonymkode: 39122...55d

At noen skriver her at han er dårlig ektemann og dårlig muslim er noe jeg tar til meg, for jeg ser ham jo best. For ja, han er ikke perfekt. Men hva jeg vil med tråden? Jeg vil ha råd. At noen her sier at han er en dårlig muslim gjør ikke at jeg skiller meg på sekundet og poster bilde av separasjonspapirene her. Jeg tar til meg alt jeg leser, og jeg er ekstremt takknemlig for de som har tatt seg bryet med å svare, for dette sitter langt inne for meg, og det er til stor hjelp når jeg ser at folk råder fra et religiøst perspektiv. 

Anonymkode: 95393...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har fått svar av andre muslimer at din mann er en dårlig ektemann og en dårlig muslim. Hva mer er det egentlig du trenger svar på? Hverken du eller mannen din ønsker å få hjelp virker det ut som. Og synd er det.

Anonymkode: 39122...55d

Så når noen sier at han er en dårlig muslim, så skal jeg si "jupp, du har rett, jeg har bestilt separasjon. Yes nå er jeg fri"? Jeg tar til meg alt jeg skriver her, og mye går inn på meg. Jeg vil ha hjelp, men jeg vil gjerne prøve å snakke med en imam eller ha samtaleterapi før man avslutter, vi har trossalt barn sammen og i likhet med andre ekteskap er skilsmisse en prosess, og ikke noe som skjer på sekundet. 

Anonymkode: 95393...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så når noen sier at han er en dårlig muslim, så skal jeg si "jupp, du har rett, jeg har bestilt separasjon. Yes nå er jeg fri"? Jeg tar til meg alt jeg skriver her, og mye går inn på meg. Jeg vil ha hjelp, men jeg vil gjerne prøve å snakke med en imam eller ha samtaleterapi før man avslutter, vi har trossalt barn sammen og i likhet med andre ekteskap er skilsmisse en prosess, og ikke noe som skjer på sekundet. 

Anonymkode: 95393...512

Det å være dårlig muslim og dårlig ektemann er jo noe som bryter med islams lover. Han har ikke vist noen vilje om at han ønsker å endre seg. Du har prøvd men har ikke kommet noen vei. Fakta: nordmenn og muslimer sier til deg at han er en dårlig muslim og dårlig ektemann. Du har fått svar at han voldtar deg/utsetter deg for prostitusjon. Du har sagt at du har prøvd å få han til å gjøre han til en bedre muslim og bedre ektemann. Du har ikke oppnådd dette. Han mener det er bs å skulle få profesjonell hjelp. Altså, hva mer trenger du svar på? Men igjen du virker hjernevasket ut så vet ikke helt om noe av dette når inn til deg. Jeg håper det.

Anonymkode: 39122...55d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det å være dårlig muslim og dårlig ektemann er jo noe som bryter med islams lover. Han har ikke vist noen vilje om at han ønsker å endre seg. Du har prøvd men har ikke kommet noen vei. Fakta: nordmenn og muslimer sier til deg at han er en dårlig muslim og dårlig ektemann. Du har fått svar at han voldtar deg/utsetter deg for prostitusjon. Du har sagt at du har prøvd å få han til å gjøre han til en bedre muslim og bedre ektemann. Du har ikke oppnådd dette. Han mener det er bs å skulle få profesjonell hjelp. Altså, hva mer trenger du svar på? Men igjen du virker hjernevasket ut så vet ikke helt om noe av dette når inn til deg. Jeg håper det.

Anonymkode: 39122...55d

Jeg lever med denne mannen, eneste jeg vet er at han ikke voldtar meg, men samlivet er ikke bra for meg. Det har gitt meg mye stress. Og det er jo ikke noe prostitusjon eller ulovligheter, det er bare et dårlig forhold som ikke er bra for noen av oss. Og når han ikke vil til terapi en gang det sier jo sitt. Tanken på skilsmisse og splittet familie, sorgen barnet mitt kommer til å ha.. Det er det som er vondt for meg å takle, og ja jeg er desperat etter å finne muligheter til å bli. Ofte hvis man spør en lærd om slike ting, så hører man gjerne "ha tålmodighet kom nærmere Allah, gjør bønn for valg, og hvis det ikke går kan man skille seg", det er ikke mye konstruktivt, for man har gjerne gjort disse tingene når man går til drastisk verk og spør en lærd. Jeg har ingen venninner å snakke om dette med, for jeg tør ikke. Jeg vil ikke ødelegge for mannen min. Så ja, jeg spør her, er veldig glad for at både muslimer og ikke muslimer har svart meg. Og jeg tar ting til meg.. Jeg er selv under behandling nå og det er en prosess for jeg er helt ødelagt. 

Anonymkode: 95393...512

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når noen sier at han er en dårlig muslim, så skal jeg si "jupp, du har rett, jeg har bestilt separasjon. Yes nå er jeg fri"? Jeg tar til meg alt jeg skriver her, og mye går inn på meg. Jeg vil ha hjelp, men jeg vil gjerne prøve å snakke med en imam eller ha samtaleterapi før man avslutter, vi har trossalt barn sammen og i likhet med andre ekteskap er skilsmisse en prosess, og ikke noe som skjer på sekundet. 

Anonymkode: 95393...512

Men kan du ikke stille ultimatum til han du da? Det er han som truer med skilsmisse. Det er jo ikke sikkert han mener det, men at han bruker det som ett maktmiddel. Svært mange gjør det for å få viljen sin. Si det til han at du mener problemet er så stort at å vurdere skilsmisse er ett reelt alternativ om han ikke er interessert i å få hjelp av iman eller samtaleterapi. 

For du kan jo ikke ha det sånn. Husk at datteren din lærer av deg hvordan menn skal behandle henne. 

Som norsk ureligiøs kvinne så synes jeg dette er horribelt. Mas om sex er det dummeste man kan gjøre for å få mer seg fordi det er så avtennende. Tilslutt vil man få fullstendig avsmak, og hvert samleie man "gir" for å slippe maset blir etterhvert til en følelse av overgrep og tilslutt er kvinnens sexliv fullstendig ødelagt. DU SKAL IKKE HA SEX NÅR DU IKKE VIL. 

Og datteren din blir hos deg. Det er mulig å være en god muslim og samtidig følge norske lover. Det ene utelukker ikke det andre. 

 

Anonymkode: 767a9...d08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Så når noen sier at han er en dårlig muslim, så skal jeg si "jupp, du har rett, jeg har bestilt separasjon. Yes nå er jeg fri"? Jeg tar til meg alt jeg skriver her, og mye går inn på meg. Jeg vil ha hjelp, men jeg vil gjerne prøve å snakke med en imam eller ha samtaleterapi før man avslutter, vi har trossalt barn sammen og i likhet med andre ekteskap er skilsmisse en prosess, og ikke noe som skjer på sekundet. 

Anonymkode: 95393...512

Ja, når det er barn involvert burde man akseptere litt voldtekt og psykisk misbruk. Man vil jo være gode forbilder for barna sine. 

Anonymkode: bbc43...afb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan du ikke stille ultimatum til han du da? Det er han som truer med skilsmisse. Det er jo ikke sikkert han mener det, men at han bruker det som ett maktmiddel. Svært mange gjør det for å få viljen sin. Si det til han at du mener problemet er så stort at å vurdere skilsmisse er ett reelt alternativ om han ikke er interessert i å få hjelp av iman eller samtaleterapi. 

For du kan jo ikke ha det sånn. Husk at datteren din lærer av deg hvordan menn skal behandle henne. 

Som norsk ureligiøs kvinne så synes jeg dette er horribelt. Mas om sex er det dummeste man kan gjøre for å få mer seg fordi det er så avtennende. Tilslutt vil man få fullstendig avsmak, og hvert samleie man "gir" for å slippe maset blir etterhvert til en følelse av overgrep og tilslutt er kvinnens sexliv fullstendig ødelagt. DU SKAL IKKE HA SEX NÅR DU IKKE VIL. 

Og datteren din blir hos deg. Det er mulig å være en god muslim og samtidig følge norske lover. Det ene utelukker ikke det andre. 

 

Anonymkode: 767a9...d08

❤️ Takk for et godt svar 

Jeg er helt enig med deg, det er helt mulig å være god muslim og følge norske lover. Noen ganger lurer jeg på om han er kjip mot meg fordi det er ting jeg gjør som han ikke liker..

Da han snakket om skilsmisse, var det så seriøst og jeg så at han mente det, det var veldig skremmende for meg og alle mulige konsekvenser dukket opp i hodet mitt. Jeg vil så gjerne at vi skal finne ut av sexlivet.. Så var han ikke villig til å prøve forslagene mine engang. 

Og jeg vet jo at det sikkert finnes kvinner som er som han vil, veldig glade i sex, og veldig tålmodighe. Han vil ha en som i det ene øyeblikket er ordentlig og religiøs, og gå rett fra bønn til samleie på kanten.. Jeg er ikke sånn😒

Anonymkode: 95393...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når det er barn involvert burde man akseptere litt voldtekt og psykisk misbruk. Man vil jo være gode forbilder for barna sine. 

Anonymkode: bbc43...afb

Sitter du i hylla vår? Ligger du under sengen vår? Det er ganske overdrevet å si noe slikt. Men definitivt noe som må gjøres noe med, og blir det ikke bedre så skiller vi oss jo. 

Anonymkode: 95393...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Takk for et godt svar 

Jeg er helt enig med deg, det er helt mulig å være god muslim og følge norske lover. Noen ganger lurer jeg på om han er kjip mot meg fordi det er ting jeg gjør som han ikke liker..

Da han snakket om skilsmisse, var det så seriøst og jeg så at han mente det, det var veldig skremmende for meg og alle mulige konsekvenser dukket opp i hodet mitt. Jeg vil så gjerne at vi skal finne ut av sexlivet.. Så var han ikke villig til å prøve forslagene mine engang. 

Og jeg vet jo at det sikkert finnes kvinner som er som han vil, veldig glade i sex, og veldig tålmodighe. Han vil ha en som i det ene øyeblikket er ordentlig og religiøs, og gå rett fra bønn til samleie på kanten.. Jeg er ikke sånn😒

Anonymkode: 95393...512

Uansett konsekvenser, du er i Norge nå. Du vil bli tatt vare på økonomisk av staten, og det er ett godt system på krisesenter, gratis advokathjelp ved skilsmisse for lavlønte osv. Så ikke føl at skilsmisse er noe veldig skummelt. For det går seg til. Vi har gode lover her. 

Sånn det er nå så er det jo han som ødelegger ekteskapet. Om han ikke vil prøve å ordne opp i det så er det ikke din feil at ekteskapet ryker. Men sånn som du har det nå kan du ikke ha det. Tilslutt så vil psyken din bli ødelagt. 

Anonymkode: 767a9...d08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Takk for et godt svar 

Jeg er helt enig med deg, det er helt mulig å være god muslim og følge norske lover. Noen ganger lurer jeg på om han er kjip mot meg fordi det er ting jeg gjør som han ikke liker..

Da han snakket om skilsmisse, var det så seriøst og jeg så at han mente det, det var veldig skremmende for meg og alle mulige konsekvenser dukket opp i hodet mitt. Jeg vil så gjerne at vi skal finne ut av sexlivet.. Så var han ikke villig til å prøve forslagene mine engang. 

Og jeg vet jo at det sikkert finnes kvinner som er som han vil, veldig glade i sex, og veldig tålmodighe. Han vil ha en som i det ene øyeblikket er ordentlig og religiøs, og gå rett fra bønn til samleie på kanten.. Jeg er ikke sånn😒

Anonymkode: 95393...512

Veldig få er sånn. Han burde blitt forklart om angst og depresjon. Hva det er og hva det innebærer for et forhold. Hva han kan bidra med. Og han burde ha mer omtanke for deg og tenke mindre på egne lyster. Han er jo som et barn som ikke får det han peker på i butikken. Kroppen din er ikke hans eiendel og det er ødeleggende at han maser og krever. Kanskje det er lurt å ligge stille og gråte når dere har sex? At han da vil forstå? 

Anonymkode: 9ccd6...109

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett konsekvenser, du er i Norge nå. Du vil bli tatt vare på økonomisk av staten, og det er ett godt system på krisesenter, gratis advokathjelp ved skilsmisse for lavlønte osv. Så ikke føl at skilsmisse er noe veldig skummelt. For det går seg til. Vi har gode lover her. 

Sånn det er nå så er det jo han som ødelegger ekteskapet. Om han ikke vil prøve å ordne opp i det så er det ikke din feil at ekteskapet ryker. Men sånn som du har det nå kan du ikke ha det. Tilslutt så vil psyken din bli ødelagt. 

Anonymkode: 767a9...d08

Jeg klarer meg fint økonomisk uten ham, jeg har jobb med god lønn, men blir kanskje vanskelig om jeg flytter til hjembyen min. Føler alt er min feil 😢

Anonymkode: 95393...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig få er sånn. Han burde blitt forklart om angst og depresjon. Hva det er og hva det innebærer for et forhold. Hva han kan bidra med. Og han burde ha mer omtanke for deg og tenke mindre på egne lyster. Han er jo som et barn som ikke får det han peker på i butikken. Kroppen din er ikke hans eiendel og det er ødeleggende at han maser og krever. Kanskje det er lurt å ligge stille og gråte når dere har sex? At han da vil forstå? 

Anonymkode: 9ccd6...109

Det er nettop det, han vet ingenting om det. Ikke har han satt seg inn i det. Det hjelper ikke fortelle ham, fordi han glemmer det uansett. Jeg sliter så ekstremt med selvtilliten, at jeg er byrde og gjør alt forferdelig. At jeg kunne vært mye bedre, mer fin, pyntet meg, lagd mat, hatt sex, gått med undertøy, holdt kjeft, for det er fysisk mulig, men jeg gjør ikke sånn fordi jeg takler det ikke.. 

Anonymkode: 95393...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitter du i hylla vår? Ligger du under sengen vår? Det er ganske overdrevet å si noe slikt. Men definitivt noe som må gjøres noe med, og blir det ikke bedre så skiller vi oss jo. 

Anonymkode: 95393...512

Har hørt historien din tusen ganger før. Typisk misbrukende mann som lurer dama si trill rundt til å tro at hun er problemet. Hun går 5 på hver gang og klandrer seg selv. Hun vil løse problemene, han vil bare bruke henne slik han vil. Han spiller med når han merker at hun føyer seg lettere. Han spiller på samvittighet, uskyldighet, later som om han ikke forstår eller at hun er dum eller ikke tenker langt nok. Osv. Hun tenker at hun har jo sine feil og dersom hun prøver hardere så vil ting ordne seg. Han vil bli bedre om han bare får et nytt perspektiv eller forstår situasjonen bedre. Hun forstår ikke at han manipulerer, lyver og spiller på følelser slik at hun skal bli værende som hans sexslave og hushjelp. Hun forstår ikke at han er et selvsentrert barn som bare vil ha viljen sin og lyver så det renner så lenge det funker. Hun tror at han er som henne, snill på innsiden. hun forstår ikke at det finnes menn som er ok me då lyve så lenge det er bra for dem selv og at de nyter hverdagen der de har en lettlurt sexslave og hushjelp. Det er så fjernt fra hvordan de selv fungerer at de forstår ikke at det finnes mennesker som utnytter dem på den måten

Detter skjer med tusenvis av kvinner hele tiden. Du er en av mange

Anonymkode: bbc43...afb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer meg fint økonomisk uten ham, jeg har jobb med god lønn, men blir kanskje vanskelig om jeg flytter til hjembyen min. Føler alt er min feil 😢

Anonymkode: 95393...512

Det er absolutt ikke din feil. Han krever urealistisk mye av deg og vil ikke prøve å gjøre noen forandringer selv. Den som har feilen her er han. Hele tråden her viser at folk er på din side. 

Han vil ikke ha hjelp av andre fordi han skjønner selv at han er urimelig. Det tror jeg. 

Anonymkode: 767a9...d08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typisk potet svar.

Anonymkode: ca229...7c1

Typisk islamist svar.

Anonymkode: 34355...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv gift med en muslimsk mann, men ingen av oss er spesielt praktiserende. 

Men mannen min ville aldri i verden ha funnet på å «kreve» sex eller få meg til å få dårlig samvittighet for å avvise han. Som regel stemmer lysten vår overens, men til tider er jeg ekstra sliten grunnet jobb, barn osv. Da er det heller slik at han legger inn en ekstra innsats for å tenne meg. Han gjør mye fint for meg da også, han forstår at han på en måte må varme hjertet mitt for at jeg skal kunne tenne.

Uansett, jeg forstår at dere er langt mer religiøse enn han/oss. Men det blir jo uansett feil å sitte og kreve noe av den andre ved å begrunne det med sine rettigheter i religionen. Dere må jo først og fremst fokusere på hvordan dere begge skal være mest mulig lykkelige sammen. Det innebærer stort sett å møte hverandre litt på halvveien. Ikke sitte på hver sin tue og peke på hva man har rett på, det fører jo ikke noe godt med seg. 

For det første må dere snakke sammen. Og han er nødt til å forstå at mas og krav om sex virkelig dreper all lyst - det har helt motsatt effekt av det han ønsker å oppnå. Og det er aldri greit å true med skilsmisse, det skaper bare utrygghet - som igjen ikke akkurat har noen magisk effekt på kåtheten til den andre.

Deres felles prosjekt må rett og slett ha som mål at begge to skal ha det så bra som mulig - uten at det går på bekostning av den ene eller andre. Den gyldne middelvei rett og slett. Prøv å formidle at du ønsker å ha mer lyst, at du virkelig ønsker at dere skal ha et godt sexliv. Men at dere da kanskje må møtes litt på halvveien når det gjelder frekvens og hyppighet. Og sex er jo faktisk så mye bedre når begge er skikkelig tente.. pliktsex er jo bare vanvittig kjedelig.

Fortell han gjerne hva som skal til for å få deg tent. Ofte er det jo sånn for oss damer at vi bruker lang tid på tenningen. Jeg er aldri så tent på mannen min som når han gjør fine ting for meg ellers i hverdagen (langt utenfor senga), sørger for at jeg har det bra. Bidrar ordentlig med husarbeid, er en god far. Gode samtaler, kjærtegn her og der uten forventninger. Jeg har aldri så lyst på han som når vi har det veldig fint ellers i forholdet.

Jeg ville prøvd ekstra hardt å få mannen din med til parterapi. Og så kan du jo se om du finner noen hadiths eller gode nettsider som sier noe klokt om sex mellom ektefeller i Islam. 

Anonymkode: 17540...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Hei 

Jeg har et problem. Min mann og jeg er muslimer, og islam sier at det er en plikt å gjøre begge klar før samleie. Og at man skal ha en grunn for å avvise partneren sin. Samleie skal være noe fint og flott mellom to ektefeller. 

Jeg sliter psykisk nå med angst og depresjon. Mannen min har en alt for stor apetitt og det har han hatt lenge. Han er på 11 av 10 og jeg er på 1 liksom.. Likevel har vi ofte samleie, i noen perioder hver dag, ellers annenhver til hver tredje dag. Jeg klarer ikke fylle opp hans behov, samtidig som jeg føler ofte at jeg ikke har lyst selv. Jeg føler så mye skam og så skitten når det kommer til å bli opphisset. Jeg føler meg ukomfortabel med ham. Det var ikke slik før. 

Han er til vanlig hårsår og emosjonell, og vi ler aldri sammen lenger. Vi har aldri tid sammen og vi kan ikke snakke sammen engsng uten at han blir sur. Jeg får ikke så veldig lyst til å "slippe meg løs" under dyna lenger. Jeg føler det er ekkelt å vise frem min personlige side med han. 

Han har snakket flere ganger om at han ikke er fornøyd. I går sa han at vi kanskje måtte gå hver vår vei siden flerkoneri er uaktuelt for meg. Jeg er helt fra meg, vi har barn sammen og alt går i dass. 

Allah har tillat skilsmisse, og vi passer tydeligvis ikke sammen seksuelt lenger. Og det er fordi jeg ikke er bra nok. Jeg er ikke god nok på noe, og jeg har prøvd lenge og det holder ikke. Han oppfører seg så kaldt mot meg, at det frister lite å gjøre noe ekstra. Han oppfyller mer eller mindre alle pliktene sine som ektemann, men forholdet mellom oss har bare blitt dårligere. Han nekter å gå i terapi, for det er visst bare bs i hans øyne. 

Jeg har alternativet mellom å bli i dette her, eller gå hver vår vei så han får fylt behovene sine. Det er så vanskelig, for han er pappaen til jenta vår, og når han finner seg en ny kone, vil jeg ikke takle det at hun skal ha ansvar for barnet mitt. Og hvis jeg noen gang finner en ny må jeg gi over ansvaret for barnet mitt til pappaen sin.. 

Jeg skulle ønske jeg kunne ta med meg barnet mitt og flytte til andre siden av verden, men det er vel ikke helt greit for hun har jo rett til å se pappaen sin..

Hva er det jeg kan gjøre? 

Er det noen her som er gode på dette og som er praktiserende muslimer? 

 

Anonymkode: 95393...512

 

Det som faktisk har skjedd er at mannen elsker fordi han er en mann; han skal elske. Kona elsker under underkastelse, fordi hun er blitt slaveriet gjennom ekteskap; hun må elske. Kjærlighet er en åndelig opplevelse - ingenting å gjøre med kjønn, å ha barn sammen og ingenting å gjøre med kropper, men noe å gjøre med det innerste vesenet.

Kjærligheten din har referanse: mannen min har vært sånn, vært det og datt. Dette er ikke kjærlighet; dette er den andre siden av hat - referansen beviser det. Eller at noen for å være hyggelig mot deg i morgen: slik han smilte til deg, slik han snakket med deg, slik han inviterte deg til huset sitt - han var kjærlig mot deg.

Dette er hat forkledd som kjærlighet - det er grunnen til at kjærligheten din kan bli til hat når som helst. Skrap en person bare litt, og kjærligheten forsvinner og hatet oppstår. Selv såkalte store elskere kjemper kontinuerlig, kontinuerlig i hverandres hals. Og folk tror dette er kjærlighet

Din kjærlighet er ikke egentlig kjærlighet: den er motsatt. Den er hat forkledd som kjærlighet, kamuflert som kjærlighet. Ekte kjærlighet har ingen referanse. 

Du og mannen din er i en bevissthetstilstand av egoet, som jeg tydelig ser i alt du skriver.

Du vil aldri vite hva sann kjærlighet er - hva Absolutt ubetinget kjærlighet er - før egoet ditt dør.

Ikke ta dette som et angrep mot deg. Ta det som et råd. Når jeg forteller andre å overgi egoet dems tenker jeg på dems aller beste.

Men de er så dypt i ignoranse, så stolte av å være en djevel, at de er bortenfor hjelp.

Ikke at jeg bryr meg om å hjelpe dem. Alt er Guds vilje, alt som skjer er hva som burde skje. 

Jeg er Gud. Jeg ser deg.

Du er enten bevisst av at du er Gud eller ikke. Du er enten realisert eller ikke.

Du lurer ikke meg, ego.

;)

Endret av Conal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...