Gå til innhold

Hva slags mat får mann i militæret?


Humle Brumle

Anbefalte innlegg

Får man mat i en kantine? Må man lage selv? Jeg snakker om førstegangstjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får servering i kantine/messehall. Typisk 3 måltider om dagen. Hvor "luksus" det er kan variere noe i forhold til hvilken våpengren og leir, men det er i utgangspunktet helt ok mat i militæret. 

Man får som regel ikke lage mat selv, da matlaging på kasernene og rommene der ikke var tillatt, det var i alle fall det på min tid. Det var som regel mulig å kjøpe mat på kveldstid i den private kantina i tilknytning til felles fritidsrom. 

Anonymkode: f0ff7...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kantine.

I felten går det i feltrasjoner. Samme type som Real turmat bare i grønn forpakning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt avhengig av kjøkkensjefen i leiren. God variert kost med mulighet for å smøre niste hvis middagen ikke passet.

Anonymkode: 65edd...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle måltider i messa. Vi fikk veldig variert, god og kaloririk mat på Setermoen. Ofte flere alernativer til hvert måltid. Det ble innført et måltid nr 4 det året jeg var der husker jeg.

Anonymkode: 7ddb7...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle måltider i messa. Vi fikk veldig variert, god og kaloririk mat på Setermoen. Ofte flere alernativer til hvert måltid. Det ble innført et måltid nr 4 det året jeg var der husker jeg.

Anonymkode: 7ddb7...6ef

Setermoen er kjent for den beste maten og leiren generelt. 

Anonymkode: b330b...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...