Gå til innhold

Han ble sammen med min bestevenninne

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fascinerende å lese at dere faktisk gir TS omsorg i stedet for å be henne slutte å synes så synd på seg selv.

Anonymkode: b722e...a1a

Går an å ha omsorg for folk og samtidig be dem ta seg sammen og slutt og synes synd på seg selv.

Kort oppsummert

- Hun var FF med en gutt i 3 år i ung alder(16-19 år?)

- Hun var betatt av denne gutten (fortalte hun det til han?)

- FF avsluttet det med TS

- Hun betror seg til sin venninne

- FF ble sammen med venninnen

- Redd for at at alle menn skal være utro

- Venninner tør hun ikke lenger ha

- TS er nå en voksen kvinne, men klarer ikke gi slipp på dette

- TS hevder hun er traumatisert

Forrådt grovt i sine formative år kan være tøff for de sensitive menneskene.

Først av alt, Fuckfriends betyr at man ikke er kjærester. Det foreligger ikke noe ansvar ovenfor sin FF annet enn det som avtales mellom de. TS har hatt 3 år på seg til å avslutte forholdet med sin FF, eller si til FFen at hun er betatt av han og ønsker noe mer. Det er tydelig at TS bærer nag over sin FF at det ikke ble noe mer. 

Det er ikke tydelig for meg at TS bærer nag til noen som helst. Hun bærer heller preg av at hun har blitt seksuelt misbrukt og deretter forrådt av ei hun trodde hun kunne stole på.

Kjipt at FFen ble sammen med venninna, og det er kipt at venninna ikke var åpen og ærlig med venninna si. Men vet du hva TS, dette skjer hver eneste dag i det ganske land, spesielt i ung alder, men også blant de voksne. 

Vel, og det er ikke alltid vi voksne mennesker heller klarer å reise oss etter slike svik.

Du er nå en voksen person, at du benytter ord som traumatisert av hendelser som skjer hver dag, og som stort sett "alle"  vokser fra seg gjør at jeg mistenker at du har en bagasje som du ikke er åpen om i innlegget ditt.

Jeg tror ikke folk vokser av seg de tingene som skjer når de er barn og tenåringer. Ellers da bør du holde deg for god til å synse om annen bagasje enn problemstillingen.

Det er trist å lese at du utvanner begrepet traumatisert, det er en alvorlig lidelse som ikke skal tulles med. Akkurat slik du gjør nå.

At en voksen dame fremdeles er traumatisert pga ha blitt misbrukt seksuelt i tenårene og deretter forrådt av en venninne kan jeg tro på.

TS, nå må du også bli voksen og slutte å legge skylda på en enkelthendelse i tenårene for at du er slik du er nå. Det må du ta innover deg. Ingen blir traumatisert og ødelagt i sjela over at venninna blir sammen med FFen.  

Hvorfor er du så bombastisk her? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet
9 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Det kan også hjelpe å be til Gud om du tror på han. Legg alt av dine vonde minner i hendene til Gud. Og så kan du bli mer skeptisk til hvem du slipper til i livet ditt😇

Gud finnes ikke.

Skrevet
3 minutter siden, Alterego666 skrev:

Gud finnes ikke.

Hadde det eksistert ateister hvis Gud ikke eksisterte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Alterego666 skrev:

Gud finnes ikke.

Gud eksisterer. At du misliker det er en annen sak.

Anonymkode: 4348f...8d7

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fascinerende å lese at dere faktisk gir TS omsorg i stedet for å be henne slutte å synes så synd på seg selv.

Kort oppsummert

- Hun var FF med en gutt i 3 år i ung alder(16-19 år?)

- Hun var betatt av denne gutten (fortalte hun det til han?)

- FF avsluttet det med TS

- Hun betror seg til sin venninne

- FF ble sammen med venninnen

- Redd for at at alle menn skal være utro

- Venninner tør hun ikke lenger ha

- TS er nå en voksen kvinne, men klarer ikke gi slipp på dette

- TS hevder hun er traumatisert

Først av alt, Fuckfriends betyr at man ikke er kjærester. Det foreligger ikke noe ansvar ovenfor sin FF annet enn det som avtales mellom de. TS har hatt 3 år på seg til å avslutte forholdet med sin FF, eller si til FFen at hun er betatt av han og ønsker noe mer. Det er tydelig at TS bærer nag over sin FF at det ikke ble noe mer. 

Kjipt at FFen ble sammen med venninna, og det er kipt at venninna ikke var åpen og ærlig med venninna si. Men vet du hva TS, dette skjer hver eneste dag i det ganske land, spesielt i ung alder, men også blant de voksne. 

Du er nå en voksen person, at du benytter ord som traumatisert av hendelser som skjer hver dag, og som stort sett "alle"  vokser fra seg gjør at jeg mistenker at du har en bagasje som du ikke er åpen om i innlegget ditt.

Det er trist å lese at du utvanner begrepet traumatisert, det er en alvorlig lidelse som ikke skal tulles med. Akkurat slik du gjør nå.

TS, nå må du også bli voksen og slutte å legge skylda på en enkelthendelse i tenårene for at du er slik du er nå. Det må du ta innover deg. Ingen blir traumatisert og ødelagt i sjela over at venninna blir sammen med FFen.  

For noe tull. FF er bare et nyord for å slippe unna de forpliktelsene man har ved intimitet. At man har funnet på et slikt begrep endrer ikke realitetene. 

Altfor mange unge jenter forledes dessverre. TS har vært uheldig med venninnen sin også. All grunn til sympati med henne.

Anonymkode: 4bdee...a2a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver du at hun ex venninnen din er bedre enn deg? Hvordan hun ser ut, hvorvidt hun er penere enn deg (det er dine ord, ikke absolutt sannhet) har fint lite å si når hun gikk bak ryggen din og ble sammen med han. Det er rett og slett j*vlig dårlig gjort! Eier hun ikke følelser og respekt for vennene sine? Og han eksen din... jeg skjønner det er vondt men han er også et nek og du har nå all mulighet til å møte både venner og kjæreste som er mye bedre enn dem!!

Anonymkode: 34c66...a5b

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
4 timer siden, MarieLo skrev:

Hadde det eksistert ateister hvis Gud ikke eksisterte?

Ja. Det er ateister over alt. Med økende opplysning og bedre utdanning blir det flere og flere etterhvert som verden sekulariseres. 

Gjest Alterego666
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud eksisterer. At du misliker det er en annen sak.

Anonymkode: 4348f...8d7

Jeg kunne virkelig ikke bry meg mindre, jeg bare fastslår fakta. 

Skrevet
1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Ja. Det er ateister over alt. Med økende opplysning og bedre utdanning blir det flere og flere etterhvert som verden sekulariseres. 

Ateister er Gud også, selv om de ikke klarer eller vil være bevisst på det. Det er ikke noe paradox, Gud er alt som er universet og opplevelsen av å leve uten er bare en illusjon, kalt duality.

Som om alle fingertuppene hadde hver sin egen bevissthet og fri vilje, men ikke visste at de var koblet sammen til samme hånd, fordi de skal oppleve universet på egenhånd, for å se velge om de ønsker å gå tilbake i unity med Gud og alle andre som gjør, ca 75% av universet, eller om en vil fortsette i duality i to dimensjoner til. 4d positiv eller 4d negativ. Og 5d positiv og 5d negativ. Det var dette skillet himmelen og helvete var ment som å være en metafor for, før tekstene ble redigert og endre så mye. Og så møtes vi alle igjen i 6D, hvor bare unity opplevelsen fortsetter, siden duality opplevelsen er tross alt bare en illusjon.

Illusjonen som ateister mener er den eneste virkeligheten. En veldig snever og primitiv tankegang da, alt bare stopper og blir svart når man dør, men det er sånn det er for dem.

Man tar inn så mye man klarer og man bearbeider det så fort man vil.

Gjest Alterego666
Skrevet
2 timer siden, MarieLo skrev:

Som om alle fingertuppene hadde hver sin egen bevissthet og fri vilje, men ikke visste at de var koblet sammen til samme hånd, fordi de skal oppleve universet på egenhånd, for å se velge om de ønsker å gå tilbake i unity med Gud og alle andre som gjør, ca 75% av universet, eller om en vil fortsette i duality i to dimensjoner til. 4d positiv eller 4d negativ. Og 5d positiv og 5d negativ.

Med en så løst definert Gud, blir alle som er luftige nok i toppen religiøse. Dette er bare new age mumbojumbo.

Gud, slik han er beskrevet i Bibelen, har aldri eksistert. Skapelsesberetningen er umulig gitt den kunnskap vi har i dag.

Jo før vi aksepterer dette, jo bedre er det for verden. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, O.G. skrev:

Går an å ha omsorg for folk og samtidig be dem ta seg sammen og slutt og synes synd på seg selv.

Å ta seg sammen høres ut som at man bare skal ignorere/bestemme seg for å komme over det man blir trigget av og som gjør dypt vondt. Slik virker ikke følelser. Å gi et slikt råd kan gjøre det vondt verre fordi vedkommende kan få skyldfølelse for ikke å klare å slutte med de vonde følelsene. Faktisk når man bevisst prøver å stoppe en vond følelse kan det gi motsatt effekt. Sette enda mer fokus på det vonde. Å vise omsorg/empati for folk betyr at man setter seg inn i situasjonen til personen, skjønner at følelser ikke har en av og på knapp, og skjønner at det er en prosess å bearbeide vonde hendelser. Å vise omsorg/empati betyr at man respekterer og aksepterer at andre føler, tenker og oppfatter ting annerledes enn oss selv.

Anonymkode: 2c8cc...54d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Alterego666 skrev:

Med en så løst definert Gud, blir alle som er luftige nok i toppen religiøse. Dette er bare new age mumbojumbo.

Gud, slik han er beskrevet i Bibelen, har aldri eksistert. Skapelsesberetningen er umulig gitt den kunnskap vi har i dag.

Jo før vi aksepterer dette, jo bedre er det for verden. 

Bibelen er full av løgner. Alle ideologier som ekskluderer noen er destruktive, og er ment for å kontrollere massene. Divide and conquer.

Finnes andre kilder hvor vi kan lese om Gud også.

Og Gud skapte big bang, med kjærlighet og fri vilje, det var Gud som sprengte, og skapte universet da. Og de bittesmå bitene som fløy i alle kanter, er oss, alle i universet.

Og Gud har ikke skapt noe siden. Gud bryter aldri inn heller, på grunn av fri vilje. Han/hun støtter bare, gir betingelseløs kjærlighet, tilgivelse og forståelse. Det er vi som skaper alt, med fellesbevisstheten vår, som vi alle deler. Vi er alle co-creators.

Anonymkode: 427aa...561

Gjest Alterego666
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bibelen er full av løgner. Alle ideologier som ekskluderer noen er destruktive, og er ment for å kontrollere massene. Divide and conquer.

Finnes andre kilder hvor vi kan lese om Gud også.

Og Gud skapte big bang, med kjærlighet og fri vilje, det var Gud som sprengte, og skapte universet da. Og de bittesmå bitene som fløy i alle kanter, er oss, alle i universet.

Og Gud har ikke skapt noe siden. Gud bryter aldri inn heller, på grunn av fri vilje. Han/hun støtter bare, gir betingelseløs kjærlighet, tilgivelse og forståelse. Det er vi som skaper alt, med fellesbevisstheten vår, som vi alle deler. Vi er alle co-creators.

Anonymkode: 427aa...561

Du er altså en panteist. Du tror ikke på den kristne Gud?

Skrevet
18 timer siden, MarieLo skrev:

Er kanskje sant det, at du ikke er bitter og sur nå, men det vil du bli hvis du ikke tilgir og legger det fra deg.

Og jo, da tilgir man dem for å ikke vite bedre.

Jeg tror ikke du helt har forstått hva tilgivelse er jeg, og hvilken magisk effekt det har. Det er ikke bare noe du gir til andre, det er noe du gjør for deg selv og.

For noe tull! Det er ikke annet en selvbedrag du beskriver her, og det hjelper ikke noen. Tilgivelse uten noen form for anger og omvendelse fra den som har gjort deg stor urett er ikke annet en et selvbedrag. Har ikke sagt at man derfor skal gå bitter og sur videre i livet, men det du beskriver er bare tull, og det hjelper ingen overhodet. Om det hjelper deg å legge ting bak seg på akkurat den måten? Ja så er det din soleklare rett.

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Antiviruset skrev:

For noe tull! Det er ikke annet en selvbedrag du beskriver her, og det hjelper ikke noen. Tilgivelse uten noen form for anger og omvendelse fra den som har gjort deg stor urett er ikke annet en et selvbedrag. Har ikke sagt at man derfor skal gå bitter og sur videre i livet, men det du beskriver er bare tull, og det hjelper ingen overhodet. Om det hjelper deg å legge ting bak seg på akkurat den måten? Ja så er det din soleklare rett.

Jeg skjønner at du ikke vil tro på det, og det er helt greit. Det er din rett å tro på det du vil også.

Men det er ikke et selvbedrag. Et selvbedrag er det du driver med nå, å ikke ville anerkjenne sannheten som ligger foran øynene dine, og stoler mer på det du kjenner til. Som egentlig bare er å bære nag, og la det balle på seg og aldri bli kvitt noe av det.

Men du velger selv hva du vil gjøre.

Endret av MarieLo
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Antiviruset skrev:

For meg betyr tilgivelse å lære av ting man ikke vil gjenta/akseptere i fremtiden, lære å ta bedre valg i lignende situasjoner i fremtiden, forbedre/holde sunne grenser overfor seg selv og andre, forbedre selvinnsikt spesielt der man tidligere ble tråkket på, ved disse punktene å oppnå høyere selvsikkerhet, empati overfor seg selv fordi man handlet utifra daværende forståelse av situasjonen, forståelse for at de handlet/fortsetter å handle fordi vi handler utifra våre følelser, tanker, oppfattelse, omgivelser, osv samme om man er enig eller ikke. Det betyr ikke at man skal godta at noe negativt skjer igjen, men heller godta at det som skjedde er utenfor vår kontroll.

Anonymkode: 2c8cc...54d

Skrevet
1 minutt siden, MarieLo skrev:

Jeg skjønner at du ikke vil tro på det, og det er helt greit. Det er din rett å tro på det du vil også.

Men det er ikke et selvbedrag. Et selvbedrag er det du driver med nå, å ikke ville anerkjenne sannheten som ligger foran øynene dine, og stoler mer på det du kjenner til. Som egentlig bare er å bære nag, og la det balle på seg og aldri bli kvitt noe av det.

Men du velger selv hva du vil gjøre.

Fordi man ikke har "tilgitt" noen så betyr ikke det at man bærer nag. En bare konstaterer virkeligheten at slik er situasjonen, den som har gjort deg urett gir blanke i det. Så furter man litt og går videre i livet uten noen form for nag overhodet. Har fungert veldig godt for min del i alle deler av livets faser. Tilgi noen som ikke ber om tilgivelse og ikke minst anger og omvender seg,  er det samme som selvbedrag i mine øyne. Men igjen det er ikke det samme som at man bærer nag til noen. Det er bare noe som vil ligge der som et minne og ikke mer en det. Minnet forsvinner ikke om du ensidig "tilgir noen, om du ikke er blitt senil da :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Antiviruset skrev:

Fordi man ikke har "tilgitt" noen så betyr ikke det at man bærer nag. En bare konstaterer virkeligheten at slik er situasjonen, den som har gjort deg urett gir blanke i det. Så furter man litt og går videre i livet uten noen form for nag overhodet. Har fungert veldig godt for min del i alle deler av livets faser. Tilgi noen som ikke ber om tilgivelse og ikke minst anger og omvender seg,  er det samme som selvbedrag i mine øyne. Men igjen det er ikke det samme som at man bærer nag til noen. Det er bare noe som vil ligge der som et minne og ikke mer en det. Minnet forsvinner ikke om du ensidig "tilgir noen, om du ikke er blitt senil da :) 

Jo, det er akkurat det det gjør. Med mindre man tilgir, bærer man nag.

Minnet forsvinner ikke uansett.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var svært ung, han tok jomfrudommen min og innerst inne var jeg vel betatt og svært ensom samtidig. Ble åpenbart brukt for sex, ukentlig, i over 3 år. Var såkalt "fuckfriends". Så ble han sammen med min eneste bestevenninne bak ryggen min, mens han lå med meg. Dette er flere år siden, men jeg skammer meg over dette fortsatt for at jeg lot meg bli brukt og jeg føler meg så lite verdt. Jeg var jo ikke dum, jeg skjønte at han ikke likte meg. Han var også utrolig slem mot slutten og kalte meg mye stygt. Jeg sitter her og gråter nå fordi jeg ser at de er forlovet nå og jeg har aldri hatt kjæreste og føler meg mislykket. Hun er penere enn meg, smartere, jeg sammenligner meg fortsatt med henne. Sviket fra henne er det vondeste fordi det verste er at jeg satt hjemme hos henne og fortalte hvor fortvilet jeg var over situasjonen den gangen for flere år siden. Hun lyttet på alt samtidig som hun sikkert lo inni seg siden hun lå med ham uten at jeg visste.
Vi er alle voksne nå og jeg har ikke sett eller snakket med noen av de, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke greier å legge dette bak meg.
Jeg tror jeg er traumatisert, for jeg stoler ikke på noen menn jeg dater og forventer at de skal bli utro mot meg.
Stoler heller ikke på venninnene mine. Hvordan skal jeg komme over dette? 

Anonymkode: b5f41...97f

Jeg tror at alle sånne får en dag det de fortjener. Bare vent å se 

Anonymkode: e7adc...816

Skrevet
3 minutter siden, MarieLo skrev:

Jo, det er akkurat det det gjør. Med mindre man tilgir, bærer man nag.

Minnet forsvinner ikke uansett.

Ja for det har du bestemt :) Du forstår at det ikke holder som noe argument!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...