AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har MS. Jeg er så lei av å ha fatigue og vondt i kroppen. Har noen kjennskap til LP og tror dere eventuelt det kunne ha vært nyttig for mennesker med MS? Er villig til å prøve alt, men har ikke penger til hsct-behandling. Anonymkode: 182d2...b67
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Du blir jo ikke frisk ved hjelp av LP. Har du ikke fått god oppfølging i helsetjenesten eventuelt kontakte MS forbundet? Har lest litt av denne behandlingen er og hadde vært litt i tvil, dyrt er det vel og disse kursene. Anonymkode: 0136a...c23
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ïkke rus deg! Anonymkode: f583a...743 Hva mener du med det? Anonymkode: 182d2...b67
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir jo ikke frisk ved hjelp av LP. Har du ikke fått god oppfølging i helsetjenesten eventuelt kontakte MS forbundet? Har lest litt av denne behandlingen er og hadde vært litt i tvil, dyrt er det vel og disse kursene. Anonymkode: 0136a...c23 Blir nok ikke frisk, men kanskje mye bedre? Får absolutt ikke god oppfølging. Over et år siden jeg var på kontroll og har bare hatt MS i to år (Eller fikk diagnosen for to år siden) Jeg har ringt, ingenting skjer. Anonymkode: 182d2...b67 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 Du mener MS, eller ME? Lightning process er vel mest for ME. Anonymkode: 716d9...6f8 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har gått på LP-kurs og det er en slags selvhypnose. Det vil ikke hjelpe på selve MSen men det kan godt hjelpe på smertehåndtering m.m Selv lærte jeg meg å stoppe noen typer hodepiner jeg fikk som ble utløst av sterke parfymelukter 😊 Anonymkode: d3057...d2a 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener MS, eller ME? Lightning process er vel mest for ME. Anonymkode: 716d9...6f8 Jeg mener MS og vet at LP hovedsaklig er for ME. Anonymkode: 182d2...b67 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på LP-kurs og det er en slags selvhypnose. Det vil ikke hjelpe på selve MSen men det kan godt hjelpe på smertehåndtering m.m Selv lærte jeg meg å stoppe noen typer hodepiner jeg fikk som ble utløst av sterke parfymelukter 😊 Anonymkode: d3057...d2a Ja så bra! Så det kan ha noe for seg kanskje😊 Anonymkode: 182d2...b67 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #10 Skrevet 17. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener MS, eller ME? Lightning process er vel mest for ME. Anonymkode: 716d9...6f8 I Storbritannia "behandles" MS-pasienter med MS. Om noen har hatt noen bedring annet enn at de binder seg skriftlig til å si at de er blitt bedre, vites ikke. Jeg har mine tvil, for å si det mildt. Anonymkode: cf91a...a1c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #11 Skrevet 17. juni 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har MS. Jeg er så lei av å ha fatigue og vondt i kroppen. Har noen kjennskap til LP og tror dere eventuelt det kunne ha vært nyttig for mennesker med MS? Tviler på at dette hjelper deg med MS. Tror jeg hadde forsøkt meditasjon som en teknikk for rett fokus og rett forhold til kropp, fatigue og smerter. Anonymkode: 07807...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #12 Skrevet 17. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I Storbritannia "behandles" MS-pasienter med LP. Om noen har hatt noen bedring annet enn at de binder seg skriftlig til å si at de er blitt bedre, vites ikke. Jeg har mine tvil, for å si det mildt. Anonymkode: cf91a...a1c De "behandles" med LP, ikke med MS, selvfølgelig 😅 Jeg vil uansett anbefale deg å holde deg langt unna alt som heter LP, uansett diagnose. Anonymkode: cf91a...a1c 9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #13 Skrevet 17. juni 2020 Jeg tror ikke på LP. Men jeg har fått stort utbytte av unique mind kurs. Anonymkode: 244e6...945
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #14 Skrevet 17. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på LP. Men jeg har fått stort utbytte av unique mind kurs. Anonymkode: 244e6...945 Interessant! Det skal jeg sjekke ut. Anonymkode: 182d2...b67
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #15 Skrevet 17. juni 2020 Søk deg inn på MS-senteret i Hakadal gjennom fastlegen. De er skikkelig flinke, og det er gratis for deg. De tar inn pasienter fra hele landet. Mulig LP har noe for seg, men det er ganske dyrt, og ikke sikkert det virker. I mellomtiden må du prøve å gjøre mer av det som gjør deg glad, og mindre av det som er plikt og slit. Vurder om du kan få det bedre med å jobbe mindre (sykemelding). Anonymkode: 570a7...3f5 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #16 Skrevet 17. juni 2020 Jeg har også MS og har fått svært god oppfølging av nevrolog og sykepleiere. Hva har skjedd siden ikke du får det? Går du på medisiner nå? Anonymkode: f6545...61d 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #17 Skrevet 17. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk deg inn på MS-senteret i Hakadal gjennom fastlegen. De er skikkelig flinke, og det er gratis for deg. De tar inn pasienter fra hele landet. Mulig LP har noe for seg, men det er ganske dyrt, og ikke sikkert det virker. I mellomtiden må du prøve å gjøre mer av det som gjør deg glad, og mindre av det som er plikt og slit. Vurder om du kan få det bedre med å jobbe mindre (sykemelding). Anonymkode: 570a7...3f5 Ja, har hørt om dem, men det har liksom ikke passet ennå. Nå er jeg ikke i jobb. Men det er jo det jeg virkelig ønsker og jeg ønsker så gjerne å bli frisk nok til jobb og livet. Jeg har en plan om å ringe Lars Bø i august, da tar de inn nye til hsct behandling. Men tror ikke jeg får komme med. Bare de hadde blitt ferdig med studien så alle kunne fått tilbudet. Anonymkode: 182d2...b67
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #18 Skrevet 17. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også MS og har fått svært god oppfølging av nevrolog og sykepleiere. Hva har skjedd siden ikke du får det? Går du på medisiner nå? Anonymkode: f6545...61d Jeg har flyttet og de har ikke overført meg visst nok. Nå er det gjort og MS sykepleier skulle ringe meg, noe som ikke er blitt gjort.Har ikke mer medisin for jeg har jo ikke en nevrolog som kan skrive det ut til meg. Har ikke vært på kontroll på over et år nå. Et lite år siden jeg flyttet. Nå har nok sikkert covid-19 noe å si da, men syns ikke jeg får god oppfølging nei. Anonymkode: 182d2...b67 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #19 Skrevet 17. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flyttet og de har ikke overført meg visst nok. Nå er det gjort og MS sykepleier skulle ringe meg, noe som ikke er blitt gjort.Har ikke mer medisin for jeg har jo ikke en nevrolog som kan skrive det ut til meg. Har ikke vært på kontroll på over et år nå. Et lite år siden jeg flyttet. Nå har nok sikkert covid-19 noe å si da, men syns ikke jeg får god oppfølging nei. Anonymkode: 182d2...b67 Da ringer du sykehuset du var på forrige gang og får dem til å skrive ut mer medisin til deg. Og så ringer du sykehuset du hører til nå og krever time. For det hender sykehussystemer glipper, og da må du passe på selv. For det er ingen andre enn du som følger så nøye med på akkurat deg. Anonymkode: 570a7...3f5 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #20 Skrevet 17. juni 2020 Jeg kjenner en dame med MS som har hatt svært godt utbytte av LP og som anbefaler det til alle. Anonymkode: b97dd...247 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå