Gå til innhold

Rikke (bygdelivet) snapchat


Blomstertapet

Anbefalte innlegg

Det er vel sånn ca alle butikker i Norge opererer? Kjøper i Østen og selger dyrere her hjemme? Så lenge kvaliteten er den hun sier og varene ikke inneholder noen skadelige stoffer (ref Trendy Things og Isabel Raad) så er det vel helt ok?

https://www.dagbladet.no/kjendis/miljodirektoratet-avdekket-flere-avvik/74768223/amp

Endret av Pikeliten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pikeliten skrev (3 timer siden):

Det er vel sånn ca alle butikker i Norge opererer? Kjøper i Østen og selger dyrere her hjemme? Så lenge kvaliteten er den hun sier og varene ikke inneholder noen skadelige stoffer (ref Trendy Things og Isabel Raad) så er det vel helt ok?

https://www.dagbladet.no/kjendis/miljodirektoratet-avdekket-flere-avvik/74768223/amp

Men føler det blir lureri når man kjøper solbriller til feks 36,- kroner på EBay og selger dem til 349,- og snakker om de på sin egen Snapchat kanal om at de er unike etc. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlending85 skrev (11 timer siden):

Men føler det blir lureri når man kjøper solbriller til feks 36,- kroner på EBay og selger dem til 349,- og snakker om de på sin egen Snapchat kanal om at de er unike etc. 

Ja det blir for dumt. 
Aner virkelig ikke hvordan hun skaffer seg disse produktene men sånn som hun snakker om de så virker det som om hun lager dem selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Nordlending85 said:

Men føler det blir lureri når man kjøper solbriller til feks 36,- kroner på EBay og selger dem til 349,- og snakker om de på sin egen Snapchat kanal om at de er unike etc. 

Akkurat solbrillene har vel faktisk hennes egen logo på? Så det må jo gjøres en viss innsats utover å bestille fra eBay?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (18 minutter siden):

Akkurat solbrillene har vel faktisk hennes egen logo på? Så det må jo gjøres en viss innsats utover å bestille fra eBay?

Hun dropshipper som det heter. Jeg syns uansett det er en skikkelig uting. Er ikke sånn at alle skal kunne ha nettbutikk bare fordi de legger innsats i det. Håper folk ikke blir lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (2 timer siden):

Akkurat solbrillene har vel faktisk hennes egen logo på? Så det må jo gjøres en viss innsats utover å bestille fra eBay?

Det er en del av pakka. Man bestiller solbriller med egen branding til samme pris☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vell, jeg kommer ikke til å bestille tingene jeg skulle ha fra nettsiden hennes nå!
Glad jeg unngikk å bli lurt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pandabear skrev (12 timer siden):

Hun dropshipper som det heter. Jeg syns uansett det er en skikkelig uting. Er ikke sånn at alle skal kunne ha nettbutikk bare fordi de legger innsats i det. Håper folk ikke blir lurt

Nei, hun driver ikke med dropshipping. Hun har varene på eget lager. Ved dropshipping er ikke varen innom bedriften som selger den, men sendes direkte fra landet det produseres i, og til forbruker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brumundaline skrev (9 timer siden):

Nei, hun driver ikke med dropshipping. Hun har varene på eget lager. Ved dropshipping er ikke varen innom bedriften som selger den, men sendes direkte fra landet det produseres i, og til forbruker.

Fair, takk for oppklaring. Men fremdeles selges det varer som jeg finner ekstremt mye billigere på nett. Og jeg kan ikke en gang de for meg prisen når hun kjøper store kvanta. Det er å lure folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pandabear skrev (1 time siden):

Fair, takk for oppklaring. Men fremdeles selges det varer som jeg finner ekstremt mye billigere på nett. Og jeg kan ikke en gang de for meg prisen når hun kjøper store kvanta. Det er å lure folk. 

Det kommer til importavgifter osv når bedrifter tar inn varer. I utsalsprisene skal alt av utgifter bedriftene har regnes inn, alt fra strøm, husleie, lønn, arbeidsgiveravgift,skatt, forsikringer, transport, kontorutstyr, pakkematriell til å sende i osv. Det er mye som kommer i tillegg til innkjøpsprisen på en vare når bedrifter selger noe. Det er ikke som at vi bestiller oss ett par solbriller på ebay og betaler 12 kr i moms og frakt. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (2 timer siden):

Det kommer til importavgifter osv når bedrifter tar inn varer. I utsalsprisene skal alt av utgifter bedriftene har regnes inn, alt fra strøm, husleie, lønn, arbeidsgiveravgift,skatt, forsikringer, transport, kontorutstyr, pakkematriell til å sende i osv. Det er mye som kommer i tillegg til innkjøpsprisen på en vare når bedrifter selger noe. Det er ikke som at vi bestiller oss ett par solbriller på ebay og betaler 12 kr i moms og frakt. 

Hehe. Som sagt, det er ikke en menneskerett å leke butikk hjemmefra. Når du og jeg kan kjøpe de brillene til 1/10 av prisen alene så gir jeg f i hva hun betaler av kontorutstyr altså. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig frivillig å handle i nettbutikken hennes, ikke selger hun forbruksvarer heller, så det er jo ikke noe man MÅ ha. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (48 minutter siden):

Det er fullstendig frivillig å handle i nettbutikken hennes, ikke selger hun forbruksvarer heller, så det er jo ikke noe man MÅ ha. 

Selvfølgelig. Har heller ikke sagt noe annet. Men mange som ville følt seg lurt om de visste hva de varene egentlig koster, så det er flott at flere blir informert om det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skal hun tjene på det hun gjør, er jo ikke veldedighet hun holder på med heller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lehangolta skrev (1 time siden):

Selvfølgelig skal hun tjene på det hun gjør, er jo ikke veldedighet hun holder på med heller. 

Hvorfor mener du det? Er som at du skulle kjøpt en genser på Nelly og solgt mye dyrere. Hvorfor er det en selvfølge at man skal få leve av det? Samtidig som man påberoper seg å ga funnet på smokkesnorer og det ene med det andre og henger ut andre som gjør det samme. Skikkelig Harry hele opplegget. Bei takk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pandabear skrev (På 2/28/2022 den 14.32):

Selvfølgelig. Har heller ikke sagt noe annet. Men mange som ville følt seg lurt om de visste hva de varene egentlig koster, så det er flott at flere blir informert om det 

Hva tror du en vinterjakke til 15000kr hos en sportsbutikk koster i innkjøp? Tror du de taper på det om de selger den med 70%?

I 2022 tenkte jeg alle Googlet litt for å sjekke priser litt, spesielt ved kjøp på nett. 

Og mange butikker har varer produsert i Kina, om de da kjøper direkte fra Kina eller gjennom en leverandør i Danmark, spiller jo egentlig ingen rolle for kunden. Men, det skal sies at jeg blir regelrett flau når jeg ser influensere(og andre for den del) selger en vare for 249kr, som man kan kjøpe på Wish/eBay/Ali for 17kr. Samtidig er det frivillig å kjøpe. Og selger/influenseren har også ansvaret for at varen er i orden/virker, ser ut som på bilder osv. De må også håndtere eventuelle returer. De er også ansvarlig for å være sikker på at det er lovlig i Norge, lovlige "stoffer" varen er laget av. 

De er jo garantert(eller ikke🙈) flaue selv, over at det er en billig Wish-vare fra Kina. De vil jo aldri fortelle hvor våren er fra, hva leverandøren heter. Og når de ikke vil det, så skjønner vi jo hvor det er kjøpt. Og det blir for dumt å unnskylde seg med at de vil holde leverandør hemmelig pga konkurranse, sånn at ikke andre butikker/influensere skal ta inn den samme varen. Jeg har spurt mange av de om hvor varen kommer fra, og får til svar at man må ha organisasjonsnummer for å få kjøpt, og derfor spiller det ingen rolle. Når jeg da forteller at jeg har org.nummer, og det er da ikke et problem, blir det stille. De legger altså opp til at de godt kunne svart på det, men at det ikke har noe for seg iom at man må ha org.nummer. Har blitt blokkert av SK en gang , bare pga at jeg kontret med at jeg har org.nummer🤣🤣 Leverandøren hennes på bamser var nemlig dansk, og solgte kun til bedrifter🙈 Fikk heller ikke svar på om hun hadde org.nummer og firma, rett i blokk gitt😆 Samme når jeg spurte noen om perler til smokkesnorer. Altså, man trenger ikke være rakettforsker for å finne ut hvor det egentlig er kjøpt!!! Tror heller ikke at disse damene er så dumme at de kjøper inn en vare til 70kr i innpris, når de kan få eksakt samme varen for 3kr. Husk, SK tjener jo ikke 10kr en gang, per bamseanheng. Vil hun virkelig ha oss til å tro at hun betaler 70kr for en bamse, og 25kr for "ringen" hun setter på, og hun tjener bare 5kr😳🤣 Nå nei, hun tjener ganske nøyaktig 95kr per stk!! Ufattelig at hun har fått solgt så mange, ganske imponerende egentlig. Men fansen hennes tror jo de kjøper Bjørklundbamser, for det er jo det det egentlig er🙈😆🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lehangolta skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig skal hun tjene på det hun gjør, er jo ikke veldedighet hun holder på med heller. 

Men det er da ikke en menneskerett heller? 
Hvis hun må bestille varer fra eBay til 1/10 av prisen hun selger den for, ja da tenker jeg at man burde revurdere tanken om å ha nettbutikk. 
En annen ting er at man må gjerne komme med at hun må behandle alt av returer osv, men har til dags dato igjen å oppleve en selger på eBay som ikke refunderer en vare som ikke leverer til forventningen. 
Hun reklamerer med at den såkalte nettbutikken hennes er så unik, men det er den jo overhode ikke. 
Copy🐈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlending85 skrev (1 time siden):

Men det er da ikke en menneskerett heller? 
Hvis hun må bestille varer fra eBay til 1/10 av prisen hun selger den for, ja da tenker jeg at man burde revurdere tanken om å ha nettbutikk. 
En annen ting er at man må gjerne komme med at hun må behandle alt av returer osv, men har til dags dato igjen å oppleve en selger på eBay som ikke refunderer en vare som ikke leverer til forventningen. 
Hun reklamerer med at den såkalte nettbutikken hennes er så unik, men det er den jo overhode ikke. 
Copy🐈

Menneskerett? 

pandabear skrev (10 timer siden):

Hvorfor mener du det? Er som at du skulle kjøpt en genser på Nelly og solgt mye dyrere. Hvorfor er det en selvfølge at man skal få leve av det? Samtidig som man påberoper seg å ga funnet på smokkesnorer og det ene med det andre og henger ut andre som gjør det samme. Skikkelig Harry hele opplegget. Bei takk. 

Har ikke nevnt noe om å leve av. Hvis det fungerer for henne og folk gidder å kjøpe uten å gjøre research først, så bra for henne da. Så lenge ting gjøres lovlig så er det vel greit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skuffet over rikke nå. Stine knutsen bestiller solbriller på niips. Og så får hu strikkeveske,smykke,lommebok og veske i gave.... forstår at hun får kunder av sånn. Men jeg boikotter niips for all fremtid. Av alle mulige vloggere så er det stine knutsen hu velger og "sponse". 

Jaja! Livet går jo videre:)

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyanger.trollet skrev (32 minutter siden):

Skuffet over rikke nå. Stine knutsen bestiller solbriller på niips. Og så får hu strikkeveske,smykke,lommebok og veske i gave.... forstår at hun får kunder av sånn. Men jeg boikotter niips for all fremtid. Av alle mulige vloggere så er det stine knutsen hu velger og "sponse". 

Jaja! Livet går jo videre:)

Ja tenk at hun "sponser" Stine. Hva i allverden gjør at det hun sponser noen hun kjenner?? 🙄 Du kunne vel også funnet på og sponset noen du kjenner? 

Bedriften går også videre med eller uten deg som kunde 🤷‍♀️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...