Gå til innhold

Rikke (bygdelivet) snapchat


Blomstertapet

Anbefalte innlegg

Jeg gledet meg til når hun åpnet nettbutikken for jeg trodde hun skulle selge mye av det hu laget, men ble litt skuffet egentlig for alle lager ting med vinyl. Trodde hu skulle lage smokkesnorene som hu drev med. 
vinyl driver så og si alle med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reklamen i seg selv gjør meg ingenting. Det er det de driver med, så at det blir reklame det har jeg full forståelse for. Jeg reagerer bare på det jeg har skrevet tidligere, og at hun tar eierskap på alt og drar kopikortet med en gang. Hun glemme selv at hun faktisk har fått inspirasjon fra noen andre. Og når man blar seg gjennom på Instagram, så er det ganske mye som er likt. Så Rikke er på ingen måte så unik som en vil ha seg til å være.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenoggod skrev (18 timer siden):

Jeg gledet meg til når hun åpnet nettbutikken for jeg trodde hun skulle selge mye av det hu laget, men ble litt skuffet egentlig for alle lager ting med vinyl. Trodde hu skulle lage smokkesnorene som hu drev med. 
vinyl driver så og si alle med. 

vinyl?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (5 timer siden):

vinyl?🤔

Ja, er det ikke det det heter? Når hun lager bokstaver på andres robot støvsugere for eksempel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når solbrillene hun selger koster 40 kr på alibaba.com så vil jeg påstå det er god fortjeneste da i det minste🥴

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da trenger man ikke klage på BTB altså 🙈   

kjellernn skrev (1 time siden):

Når solbrillene hun selger koster 40 kr på alibaba.com så vil jeg påstå det er god fortjeneste da i det minste🥴

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juli111 skrev (1 time siden):

Oi, da trenger man ikke klage på BTB altså 🙈   

 

Nei. Er faktisk andre som gjør kritikkverdige ting og☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (På 4.4.2021 den 11.20):

Herregud. Det var et jævla kort pga hun ikke kunne feire stordag. De fleste har sikkert noen gamle kort liggende hjemme og et frimerke koster en 10er. 

Følger både Rikke og Heidi og har aldri lagt merke til at de har samme ansiktsuttrykk. Heidi viser jo sjeldent ansikt på snap.

Frimerker koster faktisk litt over 20 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått svært lite refs i forhold til andre som selger ulike ting. Men jeg unner henne alt godt og håper på hennes vegne at dette er noe hun kan leve av. Men som jeg har sagt tidligere i denne tråden og som jeg står for, er at hun må slutte å å gjøre alt til sitt. Jeg vet ikke hvor mange ganger hun har tatt opp på story at andre kopierer henne og ikke vil dele oppskrifter på hvordan man gjøre enkelte ting på Snapchat. Det er henne og Heidi sine hemmeligheter. Og Rikke som er veldig opptatt av å være veldig unik, er jo blodfan av Heidi. Og det er ingenting galt i det, men da må slutte å dra det kortet om å bli kopiert hele tiden. Jeg husker hun skrev noe om at ei fra bygda hennes kopierte henne. Men når det gjelder perler og slike ting, så ser man hva som er i vinden disse dager og tror ikke at personen har hermet bevisst. Så fall, ville jeg tatt det som et kompliment. Vi alle vet hvilken farger og mønster som er populært disse dager, så alle hermer etter alle. Se ordentlig lei av å høre om den kopieringen at alt hun gjør er unikt.

Rikke er veldig inspirerende og kommer med mange gode ideer. Og hun har muligheten til å inspirere så mange, men jeg blir jo redd for å gjøre noe lignende, for da kan man jo bli hengt ut å bli beskyldt for å kopiere hennes ideer.  Jeg perler litt. Nå har jeg bare en privat Instagram, men plutselig blir man tatt for å stjele andre hennes ideer.. Og det perle og lær opplegget er ingen sin ide, det er noe veldig mange driver med for tiden. Og da må hun også regne med at mye som lages ligner hennes ting. Og en plass har hun også fått inspirasjon fra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solfridmedhatten skrev (15 timer siden):

Hun har fått svært lite refs i forhold til andre som selger ulike ting. Men jeg unner henne alt godt og håper på hennes vegne at dette er noe hun kan leve av. Men som jeg har sagt tidligere i denne tråden og som jeg står for, er at hun må slutte å å gjøre alt til sitt. Jeg vet ikke hvor mange ganger hun har tatt opp på story at andre kopierer henne og ikke vil dele oppskrifter på hvordan man gjøre enkelte ting på Snapchat. Det er henne og Heidi sine hemmeligheter. Og Rikke som er veldig opptatt av å være veldig unik, er jo blodfan av Heidi. Og det er ingenting galt i det, men da må slutte å dra det kortet om å bli kopiert hele tiden. Jeg husker hun skrev noe om at ei fra bygda hennes kopierte henne. Men når det gjelder perler og slike ting, så ser man hva som er i vinden disse dager og tror ikke at personen har hermet bevisst. Så fall, ville jeg tatt det som et kompliment. Vi alle vet hvilken farger og mønster som er populært disse dager, så alle hermer etter alle. Se ordentlig lei av å høre om den kopieringen at alt hun gjør er unikt.

Rikke er veldig inspirerende og kommer med mange gode ideer. Og hun har muligheten til å inspirere så mange, men jeg blir jo redd for å gjøre noe lignende, for da kan man jo bli hengt ut å bli beskyldt for å kopiere hennes ideer.  Jeg perler litt. Nå har jeg bare en privat Instagram, men plutselig blir man tatt for å stjele andre hennes ideer.. Og det perle og lær opplegget er ingen sin ide, det er noe veldig mange driver med for tiden. Og da må hun også regne med at mye som lages ligner hennes ting. Og en plass har hun også fått inspirasjon fra.

Hvem er denne Heidi? Insta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ai det provoserer meg voldsomt at hun kjøper produkter fra eBay/wish eller whatever og selger de dyrt. De smykkeskrinene feks får man kjøpt enkeltvis for godt under 100kr på eBay. Hun Jar sikkert fått det enda billigere ved å kjøpe mange. Og så selges de så dyrt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt å følge Rikke pga all kreativiteten men skal ærlig innrømme at jeg datt av lasset da hun startet for seg selv. Det blir rett og slett for mye butikk og lite sjel. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pandabear skrev (5 timer siden):

Må ai det provoserer meg voldsomt at hun kjøper produkter fra eBay/wish eller whatever og selger de dyrt. De smykkeskrinene feks får man kjøpt enkeltvis for godt under 100kr på eBay. Hun Jar sikkert fått det enda billigere ved å kjøpe mange. Og så selges de så dyrt. 

Forstår at hun må ha for frakt, toll, printe navn og jobben, men blir litt dyrt når det koster 50 kroner stk på alibaba.com.. blir å betale veldig mye for dårlig kvalitet. Men er selvfølgelig valgfritt om man vil handle fra henne eller ikke da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pandabear skrev (6 timer siden):

Må ai det provoserer meg voldsomt at hun kjøper produkter fra eBay/wish eller whatever og selger de dyrt. De smykkeskrinene feks får man kjøpt enkeltvis for godt under 100kr på eBay. Hun Jar sikkert fått det enda billigere ved å kjøpe mange. Og så selges de så dyrt. 

 

Juli111 skrev (55 minutter siden):

Forstår at hun må ha for frakt, toll, printe navn og jobben, men blir litt dyrt når det koster 50 kroner stk på alibaba.com.. blir å betale veldig mye for dårlig kvalitet. Men er selvfølgelig valgfritt om man vil handle fra henne eller ikke da. 

Er vel ofte sånn det fungerer i mange bedrifter. Men kommer det frem hvor og under hvilke forhold feks solbriller, skrin osv er produsert? Det er noe jeg ønsker å vite før jeg handler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Juli111 skrev (På 17.4.2021 den 21.52):

Forstår at hun må ha for frakt, toll, printe navn og jobben, men blir litt dyrt når det koster 50 kroner stk på alibaba.com.. blir å betale veldig mye for dårlig kvalitet. Men er selvfølgelig valgfritt om man vil handle fra henne eller ikke da. 

Akkurat samme skrin MED akkurat samme skrift på navn så jeg på insta. 

Tror hun begynte og selge FØR rikke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig opptatt av at det er hennes ideer, hennes unike konsept osv. Men hun lager jo bare akkurat det samme som alle andre «hobbydamer», og det er ikke akkurat få av de for tiden... 

Jeg var så dum at jeg spurte henne om hvor hun hadde fått tak i noe en gang, og da fikk jeg virkelig høre det. Skulle ikke komme der å kopiere henne, ta fra henne levebrødet hennes og det var ikke måte på... for var jo selvfølgelig den første i verden som kom på å lage nøkkelringer i lær... 

 

Nei takk, syns hun er veldig usmakelig og høy på seg selv...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...