Gå til innhold

Ønsker telt-tips og erfaringer med ulike telt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt usikker på hvilket forum jeg skulle poste dette under, men jeg prøver meg her.

Jeg har eid noen telt i mitt liv, men ikke helt funnet et som passer. 

Vekt spiller ingen rolle. Skal ikke bæres langt;) Bør tåle vær og vind. Ytterduk som går helt ned og gode sømmer. Gode lufte muligheter. Skal primært brukes i Finnmark. Fricamp. Bør være greit å sette opp for en person. Ikke pop-up telt. 3-4 manns telt.

Pris: maks 4000-5000 

Har kikket på endel telt på nett, men blir så usikker. Ønsker tips og erfaringer fra dere😊 

ps. Om noen også har tips til gode liggeunderlag, som ikke koster sånn alt for mye, ønsker jeg også det😊 nå har vi oppblåsbare, men de er kalde og leder ingen varme 

Anonymkode: 79fe3...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har Exped oppblåsbart liggeunderlag og det er veldig behagelig å ligge på samt varmt nok til minusgrader ute.  Har et stort telt av typen Wiglo med god plass og god takhøyde. Vi er bare to personer, men bruker ofte dette teltet da det er så godt å ha god plass og kunne lage varm mat i forteltet. Teltet er nok tungt, men vi bærer det av og til med oss på to-ukers turer når vi vil campe litt luksuriøst. Ikke minst er det å stole på i uvær, det har vi opplevd flere ganger. Det er stormmatter på teltet og det kommer godt med i sterk vind, som vi blant annet opplevde i Børgefjell. Teltet er ofte på tilbud, vi betalte kun halv pris da vi kjøpte det, det lønner seg å følge med når man har bestemt seg for type telt. 

Vi har også et mindre kuppeltelt til kortere turer, 3-manns. 

Anonymkode: 728ae...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar😊 Endte opp med å bruke mer penger enn jeg hadde tenkt og kjøpte Fjällräven Abisko dome. Håper det blir bra.

Skal sjekke ut liggeunderlagene. Takk for tips👍

Anonymkode: 79fe3...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...