Gå til innhold

​ Mannen ønsker seg en usedvanlig dyr leke, jeg nekter mens mannen vil ikke gi seg ☹️ ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at han plutselig bestemte seg for å kjøpe seg et leketøy som koster 40 000 kroner, og dermed blir det ingen ferie i år eller neste år for den saks skyld. Attpåtil har vi restskatt som skal betales.

Uff! Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 67b25...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det hadde jeg ikke gått med på. Greit at han vil ha nye/dyre ting, men han kan ikke betale det fra felleskassa, det får han spare til selv. 

Anonymkode: 23e51...bb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags leke er det?😳 Ganske uansvarlig av han å kjøpe noe til 40 000 når dere har restskatt og resten av husstanden ikke vil få glede av det...

Anonymkode: 1b960...e4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har felles økonomi må dere sette klare regler på hva som inngår i fellesutgiftene og hva som ikke gjør det, og hvordan dere skal ta avgjørelser på større innkjøp som ikke inngår i fellesøkonomien.

Siden du nevner det ikke blir ferie om dette kjøpet blir gjort, og samtidig at dere har restskatt og som dere må betale så leser jeg litt mellom linjene at dere heller ikke har buffer? Om det stemmer så bør dette komme på en solid prioritering nummer 2 etter restskatt. Bufferen bør være et par samlede månedslønner, men all start er en god start.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...