GÃ¥ til innhold

Villaks i butikk neste uke. Gleder meg 🙂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor fikk jeg ingenting, fordi de bare får inn litt hvert år. Så fikk jeg vite om noen som får tak i neste uke. Har allerede bestilt litt ekstra, men glemte å spørre om kg pris.

Vanligvis har de bare oppdrett, og det spiser jeg ikke. Lurer på om noen vet sånn ca hva vanlig kg pris på villaks er, så jeg slipper å ringe en gang til og spørre om det? :sjenert:

Anonymkode: c8beb...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I fjor fikk jeg ingenting, fordi de bare får inn litt hvert år. Så fikk jeg vite om noen som får tak i neste uke. Har allerede bestilt litt ekstra, men glemte å spørre om kg pris.

Vanligvis har de bare oppdrett, og det spiser jeg ikke. Lurer på om noen vet sånn ca hva vanlig kg pris på villaks er, så jeg slipper å ringe en gang til og spørre om det? :sjenert:

Anonymkode: c8beb...5cd

Det er sikkert dyrt men er nok verdt det.

Anonymkode: f9bbc...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke billig!

På fisketorget i Bergen hadde de fått inn årets første villaks på tirsdag denne uken, så sesongen er definitivt i gang.

Anonymkode: 7770d...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert dyrt men er nok verdt det.

Anonymkode: f9bbc...bd4

Ja, det tenker jeg også, men hadde vært flaut å ikke ha overført nok, fordi jeg har feilberegnet. 

Hentet litt penger fra sparekontoen for anledningen. FÃ¥r nesten aldri tak i villaks.

Anonymkode: c8beb...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke billig!

På fisketorget i Bergen hadde de fått inn årets første villaks på tirsdag denne uken, så sesongen er definitivt i gang.

Anonymkode: 7770d...a81

Husker du sånn ca hva det stod på kg pris? Prøvde å Google, men er visst ikke så flink til det.

Anonymkode: c8beb...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser du ikke oppdrettslaks?

Anonymkode: ab87e...033

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser du ikke oppdrettslaks?

Anonymkode: ab87e...033

Den spiser ikke det naturlige kostholdet sitt, så den er nesten tom for omega-3-fettsyrer. Ingen vits i å spise det. Dyrt og dårlig.

En helt annen konsistens på kjøttet. Ikke god. Dessuten behandler de laksen veldig stygt, og oppdrettsfisk som rømmer, gjør skade på villaksen. 

Anonymkode: c8beb...5cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I fjor fikk jeg ingenting, fordi de bare får inn litt hvert år. Så fikk jeg vite om noen som får tak i neste uke. Har allerede bestilt litt ekstra, men glemte å spørre om kg pris.

Vanligvis har de bare oppdrett, og det spiser jeg ikke. Lurer på om noen vet sånn ca hva vanlig kg pris på villaks er, så jeg slipper å ringe en gang til og spørre om det? :sjenert:

Anonymkode: c8beb...5cd

Tipper du ikke hadde merket forskjell i en blindtest..

Anonymkode: e4dcc...87e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du ikke hadde merket forskjell i en blindtest..

Anonymkode: e4dcc...87e

Hadde nok kjent det på konsistensen på kjøttet, men ellers ikke

Anonymkode: daa56...c05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nok kjent det på konsistensen på kjøttet, men ellers ikke

Anonymkode: daa56...c05

Konsistensen er veldig annerledes ja. Og jeg liker den ikke.

Anonymkode: c8beb...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du ikke hadde merket forskjell i en blindtest..

Anonymkode: e4dcc...87e

Tipper du er en sånn som drukner maten din i Gastromat fordi den "ikke smaker noe" uten MSG og bøttevis med salt. Stor forskjell på villaks og oppdrettslaks, vel. 

Anonymkode: 75e92...acb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den spiser ikke det naturlige kostholdet sitt, så den er nesten tom for omega-3-fettsyrer. Ingen vits i å spise det. Dyrt og dårlig.

En helt annen konsistens på kjøttet. Ikke god. Dessuten behandler de laksen veldig stygt, og oppdrettsfisk som rømmer, gjør skade på villaksen. 

Anonymkode: c8beb...5cd


Jeg er så glad for at det også finnes andre som et klar over og bryr seg om dette! Og ja, en helt enorm forskjell i smak! 
Jeg skulle ønske det var lettere å finne øko eller villaks til sushi bruk!

Anonymkode: 5bf07...de5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, petterm skrev:

Ser ut som om prisen var 800kr kiloen på fisketorget i Bergen i 2018. Usikker på om det hjelper deg så mye.. 

https://www.namdalsavisa.no/arkiv/2016/06/27/Kiloprisen-mer-enn-doblet-på-to-år-13350236.ece

Takk. Jeg får hente litt ekstra fra sparekontoen for sikkerhets skyld. Bestilte 8 porsjoner, og de varierer i vekt. :) 

Anonymkode: c8beb...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:


Jeg er så glad for at det også finnes andre som et klar over og bryr seg om dette! Og ja, en helt enorm forskjell i smak! 
Jeg skulle ønske det var lettere å finne øko eller villaks til sushi bruk!

Anonymkode: 5bf07...de5

Enig. Tror mange hadde boikottet oppdrettslaksen, om de hadde visst litt mer. Oppdrettslaksen er faktisk ødeleggende for villaksen også. 

Anonymkode: c8beb...5cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Tror mange hadde boikottet oppdrettslaksen, om de hadde visst litt mer. Oppdrettslaksen er faktisk ødeleggende for villaksen også. 

Anonymkode: c8beb...5cd

Tror en del har kuttet ut for det har stått mye om det.

Anonymkode: f9bbc...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror en del har kuttet ut for det har stått mye om det.

Anonymkode: f9bbc...bd4


Det er isåfall bra.
Den vanlige oppdrettslaksen har altfor liten plass så de napper på hverandre hele tiden. De får noe kunstig fargestoff for å gjøre kjøttet mer rosarødt. Og de får ikke den maten de egentlig skal ha, derfor lite omega 3. 
øko laksen har iallefall krav om mer plass og de får naturlig tilskudd for å gjøre kjøttet mer rødt. 

Anonymkode: 5bf07...de5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lula skrev:

Får selvfisket villaks fra familiemedlem 🤗

Det er fantastisk godt. Har tenkt å prøve på det jeg også, men det er sa lang kjørevei, og jeg kjører ikke selv. Kan liksom ikke sette meg på kollektivtransport med fisk. Det tar for lang tid, og den kan bli dårlig. Nå om dagene kan jeg uansett ikke reise kollektivt. Pappa fisker endel. Det er hobbyen hans, så får se om jeg er heldig å få noe der senere. :) 

 

Anonymkode: c8beb...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror en del har kuttet ut for det har stått mye om det.

Anonymkode: f9bbc...bd4

Det er i så fall veldig bra. Men tydeligvis ikke mange nok, siden den enda selges i butikkene.

Anonymkode: c8beb...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...